Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox-pelikuulokkeet & keskustelua audiocodeceista [Dolby Atmos, DTS X jne.]

Tullut näköjään uusi malli tuosta Arctiksen lippulaivamallista myyntiin. Pitää kyllä ehdottomasti päivittää nuo Arctis Pro Wirelessit näihin uusiin, kun olen tykännyt noista aivan valtavasti. Toimii kaikilla konsoleilla ja vaihdettava akku tarkoittaa sitä, ettei koskaan tarvitse roikottaa laturissa.



Hmm mielenkiintoisen oloiset kuulokkeet. Olen kyllä hyvin tyytyväinen Audezen kuulokkeisiin mutta tekisi kyllä mieli kokeilla näitä. Täytyy odotella lisää arvioita ja ottaa sit ehkä testiin. Xbox versiot tietysti koska se toimii joka konsolissa.

380€ on kyllä aika suolainen hinta. :D
 
Eli noissa kannattaa ilmeisesti ostaa tuo Xbox-versio, kun se käy kaikkiin laitteisiin. Playstation versio taas käy muihin, mutta ei Xboxiin. Näin ainakin yhdessä arvostelussa todettiin.
Jep, juurikin näin. Aika erikoista, että tuota PS-versiota edes myydään, kun muuta eroa ei ole noissa, kuin tuo, että toinen toimii kaikilla laitteilla.
 
Stealth 700 Gen2 MAXit ovat kyllä kiven alla saada hommattua. Julkaisusta tulee ensi viikolla kuukausi ja ei vieläkään löydy Suomen nettikaupoista, toki ulkomaisista löytyy jos niistä haluaa tilata.
 
Stealth 700 Gen2 MAXit ovat kyllä kiven alla saada hommattua. Julkaisusta tulee ensi viikolla kuukausi ja ei vieläkään löydy Suomen nettikaupoista, toki ulkomaisista löytyy jos niistä haluaa tilata.
Näin näyttäisi olevan. Saksan amazon taitaa olla turvallinen, helppo ja nopea ratkaisu tähän ongelmaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tullut näköjään ihan soivan oloiset ja järkevänhintaiset johdolliset Turtlet 2-tie elementeillä, pääelemetti peräti 60 mm. Jos siis ei katso langattomuutta must have jutuksi, voisi olla ihan potentiaalinen vaihtoehto noin satkun hintaluokassa.


Näytä liitetiedosto 6764



Nämä normaalihinnaltaankin (80€ - 100 € luokkaa) erittäin kilpailukykyiset luurit on jotain syystä nyt Gigantista saatavilla alle 30 € läheiseen postiautomaattiin tilattuna. Ei paha! Järkevässä videoarvostelussa tuli aika tykitystä kannattaa vilasta, jos kiinnostaa.

Tilasin nämä vara/vieraskuulokkeiksi. Aika killeri hinta/laatu. Vaaleampi versio samasta tuotteesta löytyy myös.


Musta:


Edit: Niin siis tämähän on todellakin aika killeri ostos myös Playustation tai PC pelaajille.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli myytyä steelseries Arctis x9 ja ajattelin ostaa audeze penrose x tilalle. Sellainen käsitys että ovat parhaat tällä hetkellä ja jos oikein ymmärtänyt samat kuulokkeet toimii kaikilla laitteilla mikä olisi tosi hyvä
 
Nyt tuli myytyä steelseries Arctis x9 ja ajattelin ostaa audeze penrose x tilalle. Sellainen käsitys että ovat parhaat tällä hetkellä ja jos oikein ymmärtänyt samat kuulokkeet toimii kaikilla laitteilla mikä olisi tosi hyvä

Joo, on ne tietyllä tapaa "parhaat" kuten tässäkin ketjussa on rupateltu, erityisesti siis äänenlaadultaan. Varsinkin jos käyttö on pääasiassa yksinpelaamista, niin aika täydelliset. Tosin vakio tyynyt oli omiin korviin kehnot ja korvasin ne Wicked Cushion tyynyillä.

Sen sijaan moninpelikäyttöön liittyen on käytettävyysvikaa ja muuta vikaa, selkeitä suunnitteluvirheitä. Edes sidetone/Mic monitoring säätöä ei ole ja se tuli kyllä itselle suurena yllätyksenä ja pettymyksenä. Alkuvaikeuksien jälkeen oppinut elämään asian kanssa ja pärjännyt tosi pienellä sidetonella. Tuonne käsienheiluttelijan estottomaan hehkutusvideoon kommentoinkin asioista, jotka käveri jättänyt huomioimatta. Just eilen muuten mietin, että jos nuo perjantaina tilaamani Turtlen Recon 500 on siedettävät, saattaisin olla valmis ainakin toistaiseksi luopumaan langattomuudesta ja myydä Penrose X jollekin, joka osaa arvostaa niitä enemmän. Tämä tiedoksi, jos ei huvita maksaa 300 € uusista.

 
Nyt tuli myytyä steelseries Arctis x9 ja ajattelin ostaa audeze penrose x tilalle. Sellainen käsitys että ovat parhaat tällä hetkellä ja jos oikein ymmärtänyt samat kuulokkeet toimii kaikilla laitteilla mikä olisi tosi hyvä
Äänenlaadultaan kyllä. Ominaisuuksiltaan Steelseriesin uutukaiset on varmaan lyömättömät. Kyllä Audeze X versio toimii kaikilla laitteilla.
 
Nyt tuli myytyä steelseries Arctis x9 ja ajattelin ostaa audeze penrose x tilalle. Sellainen käsitys että ovat parhaat tällä hetkellä ja jos oikein ymmärtänyt samat kuulokkeet toimii kaikilla laitteilla mikä olisi tosi hyvä
Hieman edullisempi vaihtoehto Audeze Penrose X:lle on SteelSeries Arctis Nova 7X.


Äänenlaadussa häviävät Audezen kuulokkeisiin verrattuna (erittäin hyvä ääni näissäkin kuitenkin), mutta ovat selvästi paremmat käyttömukavuudelta ja akun kestolta. Taitavatpa tukea eri laitteita vielä Audezen kuulokkeitakin monipuolisemmin.

Itse pidän todella paljon molemmista ja valinta on tehtävä käytännössä siltä pohjalta, mitä haluaa painottaa kuulokkeiden ominaisuuksissa. Näiden kahden välillä suosittelen tekemään valinnan. Itse ehkä kallistuisin Arctis Nova 7X:n kannalle kokonaisuutta ajatellen.

Kolmas varteenotettava vaihtoehto on varmaankin Turtle Beachin Stealth 700 Gen 2 MAX, joista itselläni ei ole kokemusta, mutta ko. kuulokkeiden edeltävästä mallista (Stealth 700 Gen 2 ilman MAX:ia) löytyy ja ne ainakin ovat myös ihan soivat pelit.

 
Kolmas varteenotettava vaihtoehto on varmaankin Turtle Beachin Stealth 700 Gen 2 MAX, joista itselläni ei ole kokemusta, mutta ko. kuulokkeiden edeltävästä mallista (Stealth 700 Gen 2 ilman MAX:ia) löytyy ja ne ainakin ovat myös ihan soivat pelit.


Ennen kuin pistää MAXit tilaukseen kannattaa katsoa tämä video. Ilmeisesti jäätävää bugipaskaa. Ja kun nyt katselin, niin nyt Turtlen sivulla on "Coming soon" tilassa ne, eli onkohan ne peräti vedetty myynnistä kunnes bugihelvetit on ratkottu?

Turtle Beachin Stealth 700 Gen 2 ilman MAX olisi kyllä varmastikin aika soivat pelit!

 
Itse olen nyt pari kuukautta käyttänyt Arctis Nova Pro kuulokkeita ja on ollut kyllä todella hyvät vaikka 5.1 kotiteatteri myös löytyy mutta on tää kuuloke ollut todella hyvä ominaisuuksiltaan että ps5 ja pc käytössä ja itse arvoin myös Penrozien kanssa ja varmasti niissä parempi äänenlaatu mutta kantama ja ominaisuudet veti silti Novan puoleen ja en ole kyllä pettynyt oikeastaan mihinkään vielä näissä eli täältä ainakin iso suositus Novalle
 
Itse olen nyt pari kuukautta käyttänyt Arctis Nova Pro kuulokkeita ja on ollut kyllä todella hyvät vaikka 5.1 kotiteatteri myös löytyy mutta on tää kuuloke ollut todella hyvä ominaisuuksiltaan että ps5 ja pc käytössä ja itse arvoin myös Penrozien kanssa ja varmasti niissä parempi äänenlaatu mutta kantama ja ominaisuudet veti silti Novan puoleen ja en ole kyllä pettynyt oikeastaan mihinkään vielä näissä eli täältä ainakin iso suositus Novalle
Mikä ero arctis 7x vs arctis nova pro?

Audeze penrose x kiinnostaa kyllä kovasti ja yhden foorumilaisen kanssa hierotaan kauppoja mutta mulla matkaa sohvalle noin 6m ja konsolit tv takana joten riittääköhän Audeze penrose kantama ?
 
Ite laitoin Nova Prot juuri palautukseen, kun ei toiminut Switchillä ja DACi ei pitänyt virtaa jos PS5/XSX laittoi rest modeen/standbylle vaikka molemmista on asetus päällä, että antavat virtaa tuolloinkin. Teki onassa käytössä myös AUX liitännästä käyttökelvottoman. Laitoin nuo aiemmin mainitut Turtle Beach Stealth 700 Gen 2 Maxit. Vielä en ole niitä ehtinyt testaamaan.
 
Ite laitoin Nova Prot juuri palautukseen, kun ei toiminut Switchillä ja DACi ei pitänyt virtaa jos PS5/XSX laittoi rest modeen/standbylle vaikka molemmista on asetus päällä, että antavat virtaa tuolloinkin. Teki onassa käytössä myös AUX liitännästä käyttökelvottoman. Laitoin nuo aiemmin mainitut Turtle Beach Stealth 700 Gen 2 Maxit. Vielä en ole niitä ehtinyt testaamaan.
Joo toi varmasti totta eli kannattaa käyttötarkoituksen mukaan valita mutta mun käyttöön ollut kyllä todella hyvät olleet ominaisuuksiltaan. Penrozen kantama kannattaa kyllä kokeilla että mitä ymmärtänyt niin 6m saattaa olla aika kiikunkaakun..
 
Nova Pro Wirelessit itsellänikin olleet nyt jonkin aikaa käytössä ja olen kyllä ollut tyytyväinen hankintaan. Tuo kahden akun systeemi on vaan mainio nyt kun itsekiin olen sitä päässyt testaamaan. Arvosteluissa sanotaan, että joillakin saattaa painaa korvaa kupin sisällä oleva ANC "tappi", mutta itse en saa sitä tuntumaan korvaani vasten vaikka olen kokeillut kääntää kuulokkeita eri asentoihin. Myöskin ANC itsessään teki kyllä vaikutuksen itseeni, todella tehokas tuntuu olevan.
 
Nova Pro Wirelessit itsellänikin olleet nyt jonkin aikaa käytössä ja olen kyllä ollut tyytyväinen hankintaan. Tuo kahden akun systeemi on vaan mainio nyt kun itsekiin olen sitä päässyt testaamaan. Arvosteluissa sanotaan, että joillakin saattaa painaa korvaa kupin sisällä oleva ANC "tappi", mutta itse en saa sitä tuntumaan korvaani vasten vaikka olen kokeillut kääntää kuulokkeita eri asentoihin. Myöskin ANC itsessään teki kyllä vaikutuksen itseeni, todella tehokas tuntuu olevan.
Joo sama että itselläkään ei ole kyllä ANC nappi edes koskettanut korvaa kertaakaan vaikka ollut pitkiä aikoja kuulokkeet korvalla eli itse en moista kyllä miinukseksi laske. Anc itsessään semitasoa versus veljellä testattuun Sony Xm4 mutta ne taas musiikin kuunteluun tehtykin eli ei ole vertailukelpoiset millään lailla eli kyllä näissä melut ihan hyvin poistuu
 
Joo toi varmasti totta eli kannattaa käyttötarkoituksen mukaan valita mutta mun käyttöön ollut kyllä todella hyvät olleet ominaisuuksiltaan. Penrozen kantama kannattaa kyllä kokeilla että mitä ymmärtänyt niin 6m saattaa olla aika kiikunkaakun..
Jep, varmasti markkinoiden parhaat tällä hetkellä ominaisuuksiltaan noi Nova Prot ja tykkäsin kyllä noita pari juttua lukuunottamatta kovasti itekkin niistä. :)
 
Joo toi käytettävyys noissa kyllä toimii että tosiaan se akun vaihto lennosta ja ylipäätään akkujen kesto jopa yllätti. Siihen kantama koko kämpän läpi ilman mitään katkoja ja tunnistaa heti jos vaikka ps5 laittaa tulille vaikka pc päällä vaikka alkuun tarvi dacista valita usb1 tai 2 eli vaivattomuus niin iso plussa kyllä eli senkun laittaa luurit päähän niin valmista heti ja kontrollointi daciin muutamalla kuulokenapilla ja näkee dacista muutokset ja pc.llä tarkemmin voi säätöjä suorittaa
 
Mikä ero arctis 7x vs arctis nova pro?
Itselläni ei ole kokemusta Nova Pro -kuulokkeista, mutta Nova Pro Wirelessin pitäisi olla äänenlaadun osalta parempi ja se yhdistetään pelilaitteeseen USB-portin kautta hieman isompikokoisella "tukiasemalla" (pienehkö laite kuitenkin), jonka kautta kuulokkeiden asetuksia pystyy kätevästi hallitsemaan. Nova 7X yhdistetään laitteeseen sen sijaan todella pienellä USB-C "donglella", joten esim. Xboxiin kytkettäessä täytyy käyttää kuulokkeiden mukana tulevaa USB-A-porttiin kytkettävää jatkopiuhaa. USB-C "donglen" merkittävin hyöty lienee se, että kuulokkeet pystyy yhdistämään sen avulla Nintendo Switch -pelikonsoliin myös käsikonsolimoodissa. Kuulokkeiden asetuksia Nova 7X:n tapauksessa pystyy muokkaamaan ainoastaan tietokoneelle ladattavan SteelSeries-ohjelman kautta.

Molempien kuulokkeiden rakenne on ymmärtääkseni kutakuinkin samanlainen ja lähtökohtaisesti todella miellyttävät päässä, eivätkä juurikaan muistuta olemassaolostaan pidemmänkään pelisession aikana. Molemmissa kuulokkeissa on myös Bluetooth-ominaisuus, jota voi käyttää samanaikaisesti peliäänten kanssa eli esim. musiikin kuuntelu kännykällä tai puheluun vastaaminen onnistuu pelisession aikana mainiosti.

Nova Pro Wirelessista löytyy myös vastamelutoiminto, jota Nova 7X -kuulokkeista ei löydy, mutta kotioloissa vastamelulle ei usein tarvetta olekaan. Kuten edellä jo mainittiinkin, niin tuosta vastamelutoiminnosta johtuen Nova Pro Wirelessissa on korvakupissa ko. toimintoon liittyvä pienehkö mikrofoni, joka saattaa painaa häiritsevästi korvaa vasten (riippuu varmasti pitkälti korvan muodosta). Nova 7X:ssä tuota nupukkaa korvakupin sisältä ei luonnollisestikaan löydy vastamelutoiminnon puuttuessa.

Akun kesto on molemmissa kuulokkeissa myös erinomainen. Nova Pro Wirelessissa akkupolitiikka on toteutettu siten, että kuulokkeiden mukana tulee kaksi akkua, joista toinen laitetaan kuulokkeisiin ja toinen survaistaan "tukiaseman" sisään latautumaan. Nova 7X:ssä akun latauksen toteutus on perinteisempi USB-C-piuhalla lataaminen. Ilmeisesti myös Nova Pro Wireless -kuulokkeet on mahdollista ladata vaihtoehtoisesti piuhalla, mikäli kuulokkeet ovat mukana kodin ulkopuolella. Nova Pro Wirelessissa valmistaja kertoo akun keston olevan 22 tuntia per akku eli teoriassa pelisessio voi jatkua loputtomiin, koska toinen akuista voi olla koko ajan latautumassa. Nova 7X:lle lupaillaan 38 tunnin akun kestoa, joten tuskin pelisessio keskeytyy virran loppumiseen niitäkään käyttäessä, kunhan vain muistaa laittaa kuulokkeet välillä latautumaan.

Siinäpä ne varmaan keskeisimmät erot olivat. Jos jotain oleellista pääsi unohtumaan, niin eiköhän joku foorumilaisista paikkaa.

PS. Tuli vielä lopuksi mieleen, että Arctis Nova 7 ja Arctis Nova 7P eivät sitten ole monialustatueltaan samanlaisia kuin Arctis Nova 7X. Nuo edellä mainitut eivät nimittäin toimi langattomasti Xboxilla, vaikka muuten aika pitkälti vastaavat kuulokkeet ovatkin. Myös Arctis Nova Pro Wirelessin tapauksessa tulee olla tarkkana, että ostaa varmasti Xboxia tukevan mallin.
 
Viimeksi muokattu:
Audeze penrose x kiinnostaa kyllä kovasti ja yhden foorumilaisen kanssa hierotaan kauppoja mutta mulla matkaa sohvalle noin 6m ja konsolit tv takana joten riittääköhän Audeze penrose kantama ?
Riittää kyllä. Kävin tossa testaileen ja kävelin boksin luota mahd. kauas. 8-10m vois alkaa aiheuttaan ongelmia. Seinä jos tulee väliin, niin katkeaa vähän helpommin, mutta luulisi ettei sun ja TV:n välissä seinää ole kun pelaat. :D
 
Ylös Bottom