Itselle ei ole ollut ikinä erityisemmin ongelma odottaa jonkin pelin saapumista tietylle alustalle, joten siinä mielessä ei olisi ongelma ostaa jotain "pelaa kaikkea mahdollista"-Xboxia, jolle Sonyn pelit tulisivatkin vasta myöhemmin. Ja jos ne eivät tulisi suoraan Xbox-versioina niin sitten pc-versioina, joita tuo "pelaa kaikkea mahdollista"-Xbox pyörittäisi.
Mutta.
Koska Xboxilla ei itsellään* ole mitään sellaista, mikä pakottaisi ostamaan laitteensa, on minun silti järkevämpi ostaa pleikkari, jolla saan aika lailla kaiken pelattua kuin sillä "pelaa kaikkea mahdollista"-Xboxillakin, plus siihen päälle vielä ne Sonyn omat pelit heti julkaisussaan eikä joskus myöhemmin.
Ne harvat pelit, joita saa vain pc:lle, ei minua ole aiemminkaan kiinnostaneet, joten se, että Xboxilla voisi jatkossa pelata myös pc-pelejä, ei ole minulle millään tavalla merkittävä asia. Tämä taas meinaa sitä että "pelaa kaikkea mahdollista"-Xbox olisi minulle samaa kuin tuo nykyinenkin Xbox: konsoli, jonka pelikatalogissa ei ole juurikaan (tai jopa ihan käytännössä) tarjolla sellaista, minkä vuoksi laitetta kannattaisi ostaa pleikkarin sijasta.
Tiivistettynä siis vaihtoehdot olisi nämä:
1.) Xbox, jolla voisi pelata Xboxin ja eri pc-alustojen (Steam, Epic, Gog) pelit. Käytännössä pelisisältö on siis Xbox+pc. PC:n kautta myös Sonyn pc-porttaukset, elleivät tule suoraan myös Xbox-konsolille.
2.) Pleikkari, jolla voi pelata käytännössä kaiken oleellisen + Sonyn yksinoikeudet heti eikä joskus.
Vähän veikkaan muuten ettei tulevaisuudessa välttämättä ole enää mitään Xbox-konsolipelejä, jos siis tuo nyt huhuiltu Xbox toteutuu. Pelit luultavasti tulee olemaan Xbox-tuotemerkin alla mutta jos tuleva Xbox pyörittää pc-pelejä, niin mikseivät julkaisisi sitten vain pelinsä sellaisena? Ihan turha siinä on enää mitään konsoliversiota pitää välissä sotkemassa, jolloin käyttäjät useiden eri pc-alustojen lisäksi joutuisivat ottamaan huomioon myös Xbox-konsoliversion. Ylipäänsä koko "Xbox-konsoli" tuntuu turhalta mitä enemmän tätä asiaa pyörittelee. Sehän on vain pc, jossa on useita pc-alustoja (Steam, Epic, Gog).
Itselle ei näistä vaihtoehdoista ole mitään syytä valita Xboxia. Jos haluan pelata pc:llä, niin ostaisin sellaisen. Sehän tuosta uudesta boksista kuitenkin tulisi. Eikä se edes tarjoaisi merkittävästi mitään lisää pelivalikoimansa puolesta.