Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

XCOM: Enemy Unknown

Vastaus: XCOM: Enemy Unknown [X360, PS3, PC @ 12.10.2012]

Yllättävänkin laajalla rintamalla ovat eri arvostelut kehuneet peliä - innolla odotan, että pääsen itsekin pelaamaan :)

Yksi mielenkiintoinen poiminta arvosteluista on ollut se, että osa sanoo vihollisten olevan passiivisia: istuvat vain paikoillaan odottaen pelaajan saapumista tulietäisyydelle. Eli jos vihollista ei ole näköetäisyydellä, voi rauhassa latailla omien sotilaiden aseita ja hieroa paikoillaan, sillä vihollinen ei hyökkää päälle. Käsittääkseni vihollisten kyllä pitäisi partioida, joten voinee liittyä vain vaikeustasoon tai eri vihollistyyppeihin?
 
Vastaus: XCOM: Enemy Unknown [X360, PS3, PC @ 12.10.2012]

Gamescomissa koettu XCOMin tutorial eli ilmeisesti juuri sama kuin tämä huomenna PSN Storeen ilmestyvä demo, oli erittäin tylsä ja mielikuva pelistä jäi vahvasti pakkasen puolelle. Vapaasti ei voinut joukkojaan liikuttaa, vaan juuri siihen mihin kone sen määräsi ym. Kannattaa ehkä suosiolla skipata ja jäädä vain odottamaan valmista peliä.
 
XCOM: Enemy Unknown [Multi]

Gamescomissa koettu XCOMin tutorial eli ilmeisesti juuri sama kuin tämä huomenna PSN Storeen ilmestyvä demo, oli erittäin tylsä ja mielikuva pelistä jäi vahvasti pakkasen puolelle. Vapaasti ei voinut joukkojaan liikuttaa, vaan juuri siihen mihin kone sen määräsi ym. Kannattaa ehkä suosiolla skipata ja jäädä vain odottamaan valmista peliä.

Demon toisessa tehtävässä jo pystyi vapaasti liikkumaan. Kontrollia vaatii hieman totuttelua mutta tunnelma kohillaan! Metacriticin keskiarvo oli 89 joten senkin mukaan odotettavissa loistava peli.
 
Vastaus: XCOM: Enemy Unknown [Multi]

Ja nyt näky tulleen PlayStation Storeenkin demo ladattavaksi. Itse tilasin pelin verkkokaupasta Ahvenanmaalta viime sunnuntaina ja tänään tuli viesti että postitettu. Jos vaikka menisi verkkiksen ennakkotilaus ensimmäistä kertaa putkeen ja peli tulisi julkaisupäiväksi :eek:

Tässä listaa arvosteluista. Aika jäätävän hyviä arvioita on saanut. Itse olen silloin vuonna -97 pelannut XCOM: Apocalypsen PC:llä muutamaan kertaan läpi. Se peli menee edelleen omaan all time games top 3:een, joten tätä on tullut nyt odotettua innolla. Hienoa että Firaxis sai ilmeisesti tästä todellakin hyvän ja alkuperäiselle pelille todella uskollisen version.

Tuo pelintekijöiden reilun tunnin mittainen streamingpelisessiovideo tubessa oli loisto, katselin yhteen putkeen itsekin sen.
 
Vastaus: XCOM: Enemy Unknown [Multi]

Xboxilla ainakin peli toimii kuin junan vessa ja ensimmäiset tehtävät vie heti mukanaan. Ensimmäinen muukalaisen "kuulustelukin" tuli tehtyä ja sieltähän paljastui kaikenlaista. Nyt on pakko malttaa nukkua, että selviää töihinkin. Lisää raporttia huomenna. Kahden ekan Xcomin pelaaja nauttii ainakin täysin rinnoin kera parin oluen. :)
 
Vastaus: XCOM: Enemy Unknown [Multi]

Demoa on nyt PS3:lla tullut pienimuotoisesti hinkattua, eikä oikein nahoissaan malttaisi pysyä perjantaita odotellen. Vanhana X-Com -jääränä suhtauduin alkusyksystä vähän varauksella tähän tekeleeseen, kun ajattelin, että kuitenkin sössivät kaiken olennaisen tyhmiä massoja miellyttääkseen, vaan mitä vielä. Itse olen kovin tyytyväinen kaiken nähdyn ja koetun perusteella. Vaikkei demossa paljoa itse pääse tekemäänkään, oli tunnelma kyllä harvinaisen herttainen, kun ensimmäiset sectoidit lasahtivat mössöksi tähtäimeni takana. 2K:n keskustelupalstaa lukemalla näyttäisi vielä, että tiedossa olevat bugit vaivaavat lähinnä pc-pelaajia, konsoliversioista ei tunnu olevan juurikaan negatiivista raportoitavaa. Nyt pitäisi vain äkkiä saada peli omiin käsiin.
 
XCOM: Enemy Unknown [Multi]

Peliä jo pelanneet siis kokoversiota, löytyykö syvyyttä? Demo oli lyhyt mutta sen myötä odotukset kasvoivat .
 
Re: XCOM: Enemy Unknown [Multi]

Ainaki vuoden 1994 versiota fanittaneet arvostelijat ovat olleet tyytyväisiä remakeen eli kyllä tässä jännän äärellä ollaan! Vaikeusasteeksi Classic ja sitte päälle se moodi missä ei voi tehdä välitallennuksilla kikkailuja (aka. Savetiedustelu tai kokeilen-osunko-jos-en-lataan-uudestaan).

Kyllä on pitkään odotellu tälle uusintakierrosta tahi seuraajaa. Ja nyt pääsee pelaamaan vuoropohjaista strategiaa/taktiikkapeliä konsolilla!
 
Vastaus: XCOM: Enemy Unknown [Multi]

Peliä jo pelanneet siis kokoversiota, löytyykö syvyyttä? Demo oli lyhyt mutta sen myötä odotukset kasvoivat .

Kokoversiota olen pelaillut siis jotain +5-7 tuntia(?) ja tuskinpa tässä on vielä pintaakaan raapaistu. Vanhaan Xcomiin nähden kaikki osa-alueet vaikuttaisi olevan viety pitemmälle (taistelu, homebase jne.). Resurssien kanssa saa välillä painiskella ja itse olen esim. nyt tilanteessa, että olen kehittänyt laser-aseet ym. kivaa, mutta minulla ei riitä väki niitä sitten rakentamaan. Tilannetta ei oikein nyt saa parannettua kuin laajentamalla basea tai jos sattuisi saamaan jostain tehtävästä palkinnoksi uusia insinöörejä. Alien Basenkin löysin, mutta sinnekin menemisessä on omat ongelmansa vielä tässä vaiheessa peliä ;)

Oli miten oli... Suosittelen hankkimaan tämän pelin vaikka edes kannustusmielessä. En ole pelannut yhtään näin hyvää Xcom peliä sitten kahden ensimmäisen version.

niin ja kontrollit toimii hyvin myös konsolilla eikä lataustauot oli kovin pitkiä.
 
Vastaus: Re: XCOM: Enemy Unknown [Multi]

Vaikeusasteeksi Classic ja sitte päälle se moodi missä ei voi tehdä välitallennuksilla kikkailuja (aka. Savetiedustelu tai kokeilen-osunko-jos-en-lataan-uudestaan).

Onko tuo Classic se vaikein taso? Vai mikä siinä on se idea?
 
Vastaus: Re: XCOM: Enemy Unknown [Multi]

Onko tuo Classic se vaikein taso? Vai mikä siinä on se idea?

Impossible on vaikein, mutta se on tekijöiden mukaan suunniteltu juurikin... mahdottomaksi :eek: Sinänsä huvittavaa että siitä on kuitenkin trophy laitettu... mahtaa olla harvinainen rofee.
 
Vastaus: XCOM: Enemy Unknown [Multi]

Demon jäljiltä sormet syyhyäisi kovasti päästä pelaamaan peliä, mutta perinteisesti verkkokaupan ennakkotilaus kusi ja eipä tullut peli julkaisupäiväksi vaikka se jo keskiviikkona mukamas lähti matkaan. Kävimpä huvikseni katsomassa gigantista niin jostain syystä ei ollut sinnekään vielä tullut.
 
Re: XCOM: Enemy Unknown [Multi]

Aika monta peliä tullu tilattua ennakkoon ja se vaan täytyy hyväksy, että halpa hinta kompoensoituu sillä ettei peliä saa julkkariks. Ei sillä etteikö olis kelevannu! :D
 
XCOM: Enemy Unknown [Multi]

Onko muilla ollut ongelmia tehtävien aloituksen kanssa? Muutaman kerran jäänyt vaan siihen lataa ... Kohtaan eikä tule sitä a start mission painiketta. Ps. Muuten on kyllä hiton hyvän oloinen peli, Classic tasolla pelaan ja iron man monella :)
 
Vastaus: XCOM: Enemy Unknown [Multi]

Vanhana X-Com pelaajana oli tämäkin peli pakko hakea tänään :) Classic-vaikeusasteella pelataan ja noin tunti, kaksi takana. Ihan hyvältä vaikuttaa, tosin mietityttää nämä vahvasti skriptatut tehtävät. Muistaakseni alkuperäisessä ei tälläisiä ollut vaan toiminta oli aika randomia. Nyt tulee kokoajan välivideota ja tehtäviä joissa pitää tehdä tietyt jutut jotta pääsee läpi. Jotenkin toi tyyli ei iske, mahtaako peli jatkua loppuun asti tuolla skriptatulla tavalla vai tuleeko jossain vaiheessa ns. alkuperäiseen verrattava vapaa pelailu jossa saat tutkia mitä haluat, rakennella ja ammuskella ufoja alas?
 
XCOM: Enemy Unknown [Multi]

Voidaan ottaa matsia jos jotakin kiinnostaa ? Laita kutsua, Xbox kepagt
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: XCOM: Enemy Unknown [Multi]

Ensimmäinen large UFO tiputettu ja vieläpä perus-Interceptoreilla. Meinasi tulla jännät paikat vastaan, kun kartalla seilailee aivan helvetinmoinen rötkäle. Eipä tuo kovin pieni ollut sitten taistelukartallakaan.

Edelleen se vaan harmittaa, jos tehtävän aikana sattuu parempi tyyppi kuolemaan. Normaalilla tasolla pelailen näin ensimmäistä kertaa, joten välillä on tullut ladattua kun se yksi kriittinen kaveri on mennyt kuolemaan. Seuraava peli otetaankin vaikeammalla tasolla ja kaikki turhat lataukset pois :)
 
Ylös Bottom