Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xenoblade Chronicles 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ekat pari tuntia takana ja lupaavalta tuntuu, pitkästä aikaa koitti hetki kun oli lyötävä LG:n truemotion päälle ni tuli tästäkin 60fps peli joka ei pienestä input lagista välitä, 5min päästä edes huomaa. Sulavaa ja hienoa.
 
joo ilmeisesti jollakin kaatunut peli, että onkohan vika sitten digitaalisessa Editionissa tai jotain, koska itsellä ei peli ole kaatunut 13-15 tunnin aikana vielä kertaakaan, Cohhlla tosiaan kaatui kertalleen tuossa kun katselin ja joku sanoi cohh chatissä että hänellä on kaatunut 4-5 kertaa. onneks tosiaan tuli hommattua fyysinen versio jos tuota tapahtuu useinkin.

Semmonen vinkki muuten ihmisille, että tutkikaa ensin alueet ja edetkää siinä mainquestissa vasta sillon kun olette siihen valmis koska, voi hyvin olla että et pääsekkään enää takaisin tutkimaan sitä aiempaa aluetta, pitkään aikaan.
 
Semmonen vinkki muuten ihmisille, että tutkikaa ensin alueet ja edetkää siinä mainquestissa vasta sillon kun olette siihen valmis koska, voi hyvin olla että et pääsekkään enää takaisin tutkimaan sitä aiempaa aluetta, pitkään aikaan.
Olen just siinä ekassa alueessa ja yleiseen tapaan joka pelissä on kuulunut koluta alkuun kaikki mut nyt aattelin mennä suoraviivasemmin ja heti se on siis kostautua? :D
 
Hassua jos tässä on tehty tuollalailla, kun kakkosessakin sai teleportattua mistä vaan pois vaikka juonen mukaan se ei olisi edes mahdollista. Toisaalta se oli outoa mutta toisaalta pelattavuuden takia se oli hyvä asia ettei pelaajaa koskaan pakotettu tekemään asioita just sillon kun ne eteen sattu.
 
Olen just siinä ekassa alueessa ja yleiseen tapaan joka pelissä on kuulunut koluta alkuun kaikki mut nyt aattelin mennä suoraviivasemmin ja heti se on siis kostautua? :D

joo ehdottomasti kannattaa ensin koluta se paikat, ja sitten vasta mainquest :), mutta siihen on ihan loogiset syyt, sen enempää yksityiskohtiin menemättä. varsinkin jos mainquestissa jatketaan seuraavalle alueelle niin sillon tosiaan kannattaa olla valmis siihen ettei sinne edelliselle alueelle mahdollisesti pääse vähään aikaan/pitkään aikaan, tietenkin riippuu myös tilanteesta.
 
Viimeksi muokattu:
Onko joku aloittanut hard-modella ja voi siitä jakaa kokemuksia?

Just itellä tässä alkuintrot raikaa ja perinteisesti japaninkielisellä äänellä mennään.
 
Onko joku aloittanut hard-modella ja voi siitä jakaa kokemuksia?

Just itellä tässä alkuintrot raikaa ja perinteisesti japaninkielisellä äänellä mennään.

Itse pelaan Hardilla :), ja onhan se haastava, mutta itse taas pidän siitä haasteesta mitä se tarjoaa, Vaatii sen pitää opetella se taistelusysteemi, ja hahmojen oikea aikaiset vaihdot ja muut taktiikat perusteellisesti :) ajattelin pelata myös täysin blindina, että luot omat buildit ja systeemit :), enkä katsele missään vaiheessa netistä ohjeita, mitkä olisi kaikkein optimaalisimmat, sitten kanssa se että, olen luonnut itselleni säännön että bonus expaa en käytä ollenkaan, eli tyypit saa leveloitua naturalisisti, ja toinen on se että missään vaiheessa en halua olla over lvl Mainquest bosseihin ja unique monstreiden ensi kohtaamisisa (tarkottaen sitä että voin olla korkeintaa (1-2 levelin korkeampi mutta ei enempää, koska pakostikkin välillä käy niin kun vedän tässä samalla 100% completionia ) :) bonus expan käyttö ja sitä kautta olemalla overlvl tekisi niistä mahdollista liian helppoja.
 
Viimeksi muokattu:
ainiin tosiaan peli ei taida missään vaiheessa esitellä omasta mielestäni yhtä parasta uutta mekaniikkaa taisteluissa, eli Dodge and Dash mekaniikkoja, mutta tosiaan oikeeta analogia taistelussa eteen ja sivuille niin dashaa ja jos painaa taaksepäin ja analogia niin dodgee, nopeuttaa huomattavasti kaikkia sijoittumishyökkäyksiä, kuten Side artseja ja Back Artseja kun pääsee nopeasti selän taakse ja sivuille, ja dodgelle pääsee sitten hyvin pois AEO hyökkäyksen alta.
 
ainiin tosiaan peli ei taida missään vaiheessa esitellä omasta mielestäni yhtä parasta uutta mekaniikkaa taisteluissa, eli Dodge and Dash mekaniikkoja..
Hyvä vinkki, kokeilen huomenna!

Muutoinkin tässä on hyvä määrä uutta ja mielenkiintoista vaikka jrpg:tä on tullu pelattua muttei tätä sarjaa
 
Mitehä joku 24h Prisma
Joskus tuli haettua yöllä parikin peliä kun oli lomalla ja karsee himo, muistaakseni verkkiksestä ainakin. Nyt oottelen kiltisti kello 10 :)
Ainiin Prismoissakin on noita 24/7 kauppoja. Ei jotenkin muista, kun autottomana Prismat on olleet niin pitkään niin vaikeissa paikoissa, että niihin harvoin on tullut eksyttyä. Nyt tosin taitaa Pasilan Triplassa olla ihan ok sijainnillakin tuollainen, niin voisi tulevaisuudessa tällaisessa tilanteessa hyödyntää. No nyt ei siis tätä havainnut, ja sain pelin käsiin vasta tämän päivän aikana. Hyvin tässä on jo yhdenkin päivän aikana ehtinyt onneksi tunteja kerryttämään :D Katsotaan tuleeko tästä yöstä allnighter, kun en malta lopettaa.
Pelaatteko englannin vai japanin ääninäyttelyllä? Katselin CohhCarnagen striimiä ja jotenkin naurattaa tuo hahmojen jäätävä brittiaksentti :D.
Oon pelannut XC1 ja XC2 enkuksi ja rakastan sitä brittiaksenttia (ja varsinkin XC1 ääninäyttelyt on yksiä parhaimpia, mitä peleissä tiedän). Tornan kanssa kokeilin japania ja sekin oli todella hyvin ääninäytelty, mutta vähän harmitti, että kentällä hahmojen puhumiset meni melko pitkälti ohi, koska osaan japanista vaan ihan alkeita (eikä noihin kenttä/taistelulausahduksiin ole tekstityksiä). Tässäkin päädyin sen vuoksi valitsemaan englannin.
Onko joku aloittanut hard-modella ja voi siitä jakaa kokemuksia?
Mulla on hard-mode. Haastetta tuntuu olevan vähintäänkin riittävästi. Ensimmäinen "kunnon" bossi oli melkein liiankin haastava, koska en ollut todellakaan ylilevelöinyt itseäni siihen. Piti kokeilla reilut kymmenisen kertaa ennenkuin onnistu. Myös unique mosnterit on todella vaativia. Yhden lv5 unique monsterin kanssa en meinannut pärjätä, vaikka olin jo selkeästi sitä kovempi levelinen. Juuri ja juuri onnistui voitto vaan.
ainiin tosiaan peli ei taida missään vaiheessa esitellä omasta mielestäni yhtä parasta uutta mekaniikkaa taisteluissa, eli Dodge and Dash mekaniikkoja, mutta tosiaan oikeeta analogia taistelussa eteen ja sivuille niin dashaa ja jos painaa taaksepäin ja analogia niin dodgee, nopeuttaa huomattavasti kaikkia sijoittumishyökkäyksiä, kuten Side artseja ja Back Artseja kun pääsee nopeasti selän taakse ja sivuille, ja dodgelle pääsee sitten hyvin pois AEO hyökkäyksen alta.
Oo. Tämähän varmasti auttaa taisteluissa. Kiitos tästä infosta. En varmasti olisi itse hoksannut, jos tätä ei missään kohtaa esitellä. Pitääpä lähteä testailmaan, miten paljon näistä saa jelppiä taisteluihin.
 
Sillon ku tätä peliä esiteltiin useemman minuutin voimin niin jaksoin hetken kattella vain todetakseni että peli vaikuttaa kaikkine valikoineen ja systeemeineen kuin copy-pastelta aikaisemmista peleistä.Ykkönen,kakkonen + Torna hyllyssä ja pelattuna mutta sen videopätkän jälkeen totesin että kolmonen jääkööt kaupan hyllylle.Sivutehtävät on ilmeisesti taas mallia tapa viis vihua ja raportoi tehtäväantajalle,dialogi niissä täyttä huttua. Tämä siis vain oma mielipide ja täältä foorumeilta löytyy paljon pelistä/pelisarjasta pitäviä joten kysyisinkin että kannataisko tästä nyt yrittää innostua jos/kun aikaisemmat pelit maistu niin puulta vai annanko vaan lipua oman tutkan ohi? Juoni ja hahmot on tottakai uutta mutta mutta..Vaikuttaa vain että pelillisesti jankataan samaa ja poljetaan paikallaan. Nyt joku vois heittää jonku hyvän myyntipuheen jos jaksaa =)!!
 
se tunne kun lähdet tekemään muina miehiä sidequestia 3.00 yöllä, ja ajattelet että lähdet nukkumaan sen sidequestin jälkeen, että oletat, että se on perinteinen aiempien Xenojen sidequesti, no sidequest kasvoi semmoisiin mittasuhteisiin, että se oli luokkaa kun seuraavan mainquestin chapteri (monta eri cutscenejä, questlineja ja fully voiced ja kaikki) joten tässä sitä vielä ollaan hereillä :D joten tuossa vastaus tuohon ylempään viestiin, että, millasia sivutehtäviä Xenoblade 3:sta löytyy :) niinjoo ja se sidequest on vielä kesken :), tää on varmaan sitten sitä Top Tier Story Tellingiä myös :)
 
Sillon ku tätä peliä esiteltiin useemman minuutin voimin niin jaksoin hetken kattella vain todetakseni että peli vaikuttaa kaikkine valikoineen ja systeemeineen kuin copy-pastelta aikaisemmista peleistä.Ykkönen,kakkonen + Torna hyllyssä ja pelattuna mutta sen videopätkän jälkeen totesin että kolmonen jääkööt kaupan hyllylle.Sivutehtävät on ilmeisesti taas mallia tapa viis vihua ja raportoi tehtäväantajalle,dialogi niissä täyttä huttua. Tämä siis vain oma mielipide ja täältä foorumeilta löytyy paljon pelistä/pelisarjasta pitäviä joten kysyisinkin että kannataisko tästä nyt yrittää innostua jos/kun aikaisemmat pelit maistu niin puulta vai annanko vaan lipua oman tutkan ohi? Juoni ja hahmot on tottakai uutta mutta mutta..Vaikuttaa vain että pelillisesti jankataan samaa ja poljetaan paikallaan. Nyt joku vois heittää jonku hyvän myyntipuheen jos jaksaa =)!!

Toki vasta alussa meen mutta eiköhän tämä pohjimmiltaan sitä suht samaa settiä ole. Tietysti uudelle tarinalla ja sopivilla muutoksilla. Hahmoluokat ja lukuisat variaatiot buildeihin tuo omaan mieleen tosi tuoretta fiilistä itse taisteluun.

Sivutekeminen on ainakin alun perusteella juuri tuota samaa, tapa toi vihu tai kerää tuolta tavaraa ja raportoi takas. Ei mitään mullistavaa tällä saralla ja dialogi näissä on juuri sitä samaa settiä ku aiemminkin. Tietty nämä ei oo pakollisia juttuja, niin ne voi hyvin skipatakin. Itse pääjuoni vaikuttaa mielenkiintoiselta.

Jos aiemmat ei oo maistunut, niin en pidättelis tästäkään henkeä. Katsele vähä jotai striimiä tai muuta pelistä, niin näät vähä lisää meininkiä.
 
Sehän tuossa tosiaan on peli evolvoituu ja kehittyy kokoajan mitä pidämälle mennään :), eli joo alussa sidequestit on alussa justiin aika basic, mutta sitten kun tulee vähä uusia elementtejä niin tietynlaiset Sidequestit nouseeki mainquestin tasolle :), en ole edes kovin pitkälle, (chapter 3 alussa,) olen vaan tutkinut lääniä kun peli aukenee ihan eri tavalla :), alkaa muistuttamaan tosiaan world buildingin suhteen Xenoblade Chronicles X:ää :), ja jossain sanottiinkin ilmeisesti että alueet kasvavat kokoajan ja sitten lopulta ne on lähes yhtä isoja kun Xenoblade chroniclessa x:ssa :), suora lainaus taisi olla "5 kertaa isompia kun Xenoblade 2:ssa lähes yhtä isoja kun Xenoblade Chronicles X:ssa" Tekemistäkin on aivan helvetisti joten tämä oma 100% completion run voi hyvin nousta sinne 250-300 tunnin playtroughtksi.

tässä muuten syy miksi en käytä bonus xp:ta, kun pyrkii tekemään kaiken, niin bonus xp:lla hahmo olisi hyvin nopeasti overlvl ja hardia ei voi enää kutsua hardiksi :), eli 5 leveliä nousisi jo tässä vaiheessa hahmo bonus xp:lla varmaan sitten puolessa väliä peliä kun itse on 50 niin bonus xptakin on varmaan se 50 leveliä, siitä tykkään että nuo kaikki alueen tutkimiset (Landmark xp:t, Questi xp:t ja muut menee suoraan tuohon bonus XP:n eli XP:ta saa naturalista vain tappamalla vihollisia. jos olen käsittänyt oikein, iso käsi kyllä nousee monolith softille tästä, että ovat ottaneet tämän huomioon :)

noah.png
 
Viimeksi muokattu:
Sehän tuossa tosiaan on peli evolvoituu ja kehittyy kokoajan mitä pidämälle mennään :), eli joo alussa sidequestit on alussa justiin aika basic, mutta sitten kun tulee vähä uusia elementtejä niin tietynlaiset Sidequestit nouseeki mainquestin tasolle :), en ole edes kovin pitkälle, (chapter 3 alussa,) olen vaan tutkinut lääniä kun peli aukenee ihan eri tavalla :), alkaa muistuttamaan tosiaan world buildingin suhteen Xenoblade Chronicles X:ää :), ja jossain sanottiinkin ilmeisesti että alueet kasvavat kokoajan ja sitten lopulta ne on lähes yhtä isoja kun Xenoblade chroniclessa x:ssa :), suora lainaus taisi olla "5 kertaa isompia kun Xenoblade 2:ssa lähes yhtä isoja kun Xenoblade Chronicles X:ssa" Tekemistäkin on aivan helvetisti joten tämä oma 100% completion run voi hyvin nousta sinne 250-300 tunnin playtroughtksi.

tässä muuten syy miksi en käytä bonus xp:ta, kun pyrkii tekemään kaiken, niin bonus xp:lla hahmo olisi hyvin nopeasti overlvl ja hardia ei voi enää kutsua hardiksi :), eli 5 leveliä nousisi jo tässä vaiheessa hahmo bonus xp:lla varmaan sitten puolessa väliä peliä kun itse on 50 niin bonus xptakin on varmaan se 50 leveliä, siitä tykkään että nuo kaikki alueen tutkimiset (Landmark xp:t, Questi xp:t ja muut menee suoraan tuohon bonus XP:n eli XP:ta saa naturalista vain tappamalla vihollisia. jos olen käsittänyt oikein, iso käsi kyllä nousee monolith softille tästä, että ovat ottaneet tämän huomioon :)

Näytä liitetiedosto 9273
Näin perheellisenä ihmisenä, jolla peliharrastukseen sijoitettava (ei tuhlattava) aika on kortilla niin tuo oli worst promo speech ever :D
 
Nyt on 5 ja puoli tuntia takana. Uusia mekaniikkoj ja tutoriaaleja lyödään naamalle tiukkaa tahtia mutta kaikki tuntuu silti yksinkertaiselta ja helpolta ymmärtää.

Chapter 2 vasta alkanut ja tarina on tarjonnut hetkiä mistä edelliset sarjan pelit voivat vain haaveilla. Hahmot ovat kaikki ihastuttavia ja heidän keskeinen dialogi on suorastaan nautinnollista.

Pelaaminen ja maailman tutkiminen on todella nautinnollista ja vielä ainakaan ei ole turhia ja ärsyttäviä asioita tullut eteen.

En tiedä vaikeneeko peli tästä paljon mutta lvl 15 mennään ja kun easyllä pelaa niin tuntuu että vihut vaan sulaa silmissä joten taistelut on todella lyhkäsiä verrattuna edellisiin peleihin. Tietenkin jos se ärsytti edellisissä osissa niin tämä on vain hyvä asia.

Nyt pieni tauko ja sitten lisää. Kaikki asiat pienintä yksityiskohtaa myöden on vain niin rakkaudella tehty. Peli vaikuttaa niin paljon paremmalta kuin uskalsin toivoa.
 
En tiedä vaikeneeko peli tästä paljon mutta lvl 15 mennään ja kun easyllä pelaa niin tuntuu että vihut vaan sulaa silmissä joten taistelut on todella lyhkäsiä verrattuna edellisiin peleihin. Tietenkin jos se ärsytti edellisissä osissa niin tämä on vain hyvä asia.


Kannattaa melkein harkita Normaaliin vaihtamista jos Easy tuntuu liian helpolta, aika helpolta se normalkin näytti kun katoin kun mrhappy pelaa sillä, sen takia suosittelen sitä kun boss fighteissa ja muissa on aika kovat biisit niin eihän easyllä ehdi biisit edes biisit kunnolla alkaa, ennenkö taistelu on jo ohi :D, Varsinkin se eräs M:llä alkavan vihollisen Boss battle theme on niin huikea, että sen soisi soida vähän pisempään :D. se on siis se biisi joka menee itselläni sinne top 5 listoille parhaat boss themet koskaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom