Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xenoblade Chronicles 3

Itse chapter2 alussa, 12h mittarissa ukot lvl19. Aika hyvin tulee koluttua ja keräiltyä kaikkea, osittain ehkä turhaakin mutta sitä tekee mitä into ja vaisto sillä hetkellä sanoo :D

Eka peli sarjasta mitä pelaan ja mukavan freesiä kun paljon uudenlaista itselle, ja tämä peli kyllä vahvistaa että aion pelata myös aikaisemmat osat. X def edition jo hommattuna valmiiks :)
 
Sehän siinä just on kun pelissä ei hirveästi ole mitään turhaa tekemistä, kaikkea tarvii aikalailla kaikkeen, esim ne kaikki collectablet mitä keräät, kokoajan kun tutkit alueita ja etenet, sanotaan näin että jos jättää ne keräämättä, niin hahmojen buildeista voi tulla aika yksinkertaisia, niitä kun tarvii tietynlaisiin build upgradeihin, sitten taas toinen sidecontent nostaminen antaa todella kovia Quality of Life juttuja mitkä parantaa sitten mukavasti sitä omaa Exploring kokemusta :), itsellä tämä asia oon jo lvl 4 siellä chapter 2:n mestassa ja toisessa paikassa on sitten lvl 3 :).

nämä asiat siis kyseessä, toinen avautuu chapter 2:ssa ja toinen sitten chapter 3:n alussa :)

'
Gem Crafting
Colony levelien nostaminen eli Affinity
 
Viimeksi muokattu:
20h takana ja Chapter 3 menossa vielä. Ihan järjetön määrä tekemistä ja hävyttömän iso maailma tutkittavaksi. Jos nuo alueet tuosta vielä kasvavat niin apua :D Omat ukot lvl 30 ja vihut tarinassa lvl 22-24 joten tulee vaan juostua ohi kaikesta kun ei ne agroo, vaan keltaiidia ja joitan sinisiä tulee tapettua. Enköhän kohta saa tarinassa leveliä kiinni sen verran ettei ihan läpijuoksuksi mene. Pitää vaan rajoittaa nyt ettei käytä nukkumis leveleitä ennenko on pakko.
 
48 tuntia kellossa ja Chapter 4:n alussa, omat hahmot nyt 32 paikkeilla, joten oikeeseen aikaan lähdin jatkamaan eilen, koska kohtasin 4 Chapterin bossin samalla levelillä kun se, ja voi jumalauta se oli vaikea, yli 2 tuntia tuli mätettyä sitä, ihan törkeän iso vaikeusasteen nosto tuolla Hardilla, jollain ihmeen kummalla, sen kumminkin onnistuin voittamaan, se oli kyllä kunnon dream run, kun yleensä kun pelaat hardilla niin puolet breakistä menee resistiin ja muuta niin nyt natsas kaikki, tein vaan damagea niin nopeasti pystyin, mutta olipahan sen tason settiä tuossa chapter 3:ssa, taas että oksat pois, taas tuli uusia juttuja :) Peli operoi siellä end gamen tason story tellingissä lähes kokoajan :),

Maailma on tosiaan valtava, paino sanalla valtava, Itsehän tosiaan sneakkeilen myös High lvl Zonet läpi :), vaikka siellä saa olla tarkkana koska tulee one shotatuksi jos sinut huomataan, eli pitää kyttäillä monstereiden käyttäytymistä aika tarkkaan, itsellä taitaa olla semmonen +50 landmarkkia (ellei jopa enemmän) kartassa, aika usein kun ollaan menty eteenpäin löytyy jo Landmark poitsi siitä jostain läheltä :),

Mutta tuo Soundtrack ei sitä voi vaan kun hehkuttaa ihan törkeän kova, Helposti yksi kovimpia soundtrackkeja kyllä koskaan, se on kyllä osa tätä seikkailun tunnetta, ja syy myöskin minkä takia tykkään niin paljon samoilla ja eksyä eri paikkoihin, koska tuo soundtrack kuljettaa myöskin ties minne :), jokainen raita soudtrackilta on täydellisesti valittu paikan miljöön ja tunnetilojen, kohtausten ja taistelujen kanssa :)

Ainiin Riku eli oma nimikaima on ehdottomasti kaikkien aikojen paras Nopon :D, Huikee tyyppi :D VA valinta kyllä 5/5 tälle kaverilla :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä chapter 3 menossa, mittarissa 12h ja kööri 21 lvl. Easyllä mennään, paikoitellen aavistuksen helppo, mutta haluan ahmia kaiken, joten minulle passaa enemmän kuin hyvin, että rivitaistelut on hetkessä ohitse. Sitten taas noiden elite ja unique monstereiden kans saa jo painia sopivasti kun ei ylilevelitä tyyppejä.

Tykkään kyllä paljon tuosta ominaisuudesta, että heikommat ei hypi silmille koko ajan. Liian useasti rpg peleissä saa käydä loputtoman määrän turhia tappeluita, josta ei saa expaa eikä mitään muutakaan hyötyä.

Olen kuin varis konsanaan: jos jossain kiiltää niin mentävä heti huitomaan jos sieltä tippuisi jotain hyödyllistä. :D

Aika hyvin on tullut kartta koluttua näkyviin ennen seuraavaan paikkaan siirtymistä, tosin jättänyt noi ylileveletyt alueet vähemmälle kiertelylle toistaiseksi

Helvetisti aukeaa koko ajan jotain skillsia, classicia, ynm. Ja ei oikein meinaa enää pysyä perillä, mutta onneksi tuo tipsi valikko on selkeä kun tulee tarve.

Pelannut tähän saakka pelkästään handholdina ja huutaa kyllä oled näyttöä, että tästä saisi vieläkin paremman kokemuksen, mutta äänimaailma ja ääninäyttely on kyllä hyvää. Vastameluilla saa nauttia täysin siemauksin musasta ilman taustamelua
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä on kestänyt tuon 20h tottua Rikun ääneen, mutta alkaa pikkuhiljaa uppoamaan. Alkuun oli aika eh wtf ? Mutta manana on ihana.

Täytyy kyllä mainita yksi hyvin positiivinen asia. Nimittäin tuo vaate systeemi joka palaa ekasta osasta. Nyt ei ole kamalan näköisiä irallisia osia mitä saa yhdistellä vaan todella tyylikkäitä asukokonaisuuksia joita saa aina uuden kun classin levelittää 10 tasolle. Mukava palkinto siitä että on nähnyt vaivaa sen saamiseksi korkealle tasolle. Muuten tuo että hahmot saa taas näyttää miltä haluaa on mukava paluu ekasta osasta. Toki kuten mainittu ekassa osassa vaan 99% niistä asuista oli jäätävän rumia.
 
Mä sain vihdoin itseni sivutehtävien ja maailman tutkimisen parista taas pääjuonen pariin ja siirryin 4 chapterin puolelle. Vähän meinaa alkaa hahmot ylilevelöitymään, vaikken ole yhtään extra expaa käyttänyt, vaan säästelen sitä postgame sisältöihin vähentääkseni siellä grindausta korkeimman levelien unique monstereiden kohdalla. Yksi iso syy tähän ylilevelöitymiseen on varmaan chain attackeiden overkilleistä saatavat exp-bonukset jotka parhaillaan on jotain 500% prosentin luokissa. Ja toki asiaa ei auta, että olen suorittanut valtaosan löydetyistä sivutehtävistä ja avannut karttaa tosi laajasti.

Oli muuten hyvä valinta vaihtaa vaikeus hardista normaliin. Nyt normalin kanssa on päässyt oikeasti nauttimaan combatin eri ominaisuuksista ja testailemaan erilaisia buildeja ja toimintoja. Hardin kanssa tuntui, että pitää aina vääntää täydellinen optimi-buildi ja pitää sormet ristissä, että esim. break menee läpi tai että omat hahmot suostuu pysymään heal yms. renkaiden sisällä, jos niitä tarvivat. Normalillakin saa kivasti haastetta taisteluissa pomojen ja unique monstereiden kanssa (ainakin jos ei ylilevelöi itseään), mutta ei tarvi kuitenkaan samaa vihua yrittää hakata kymmeniä kertoja.

Juonen kannalta tämä on kyllä kovaa kamaa. En malta odottaa nähdäkseni, mihin suuntaan tämä tästä vielä kehittyy. Musiikki on muiden Xenobladejen tavoin huipputasoa, kuten aiemmin kirjoittelinkin jo. Ääninäyttely on myös todella laadukasta. Maailma on upea, enkä ymmärrä, millä taioilla Monolift Soft tällaisia tekee Switchille.

Ja kaikista ilahduttavin juttu ehkä itselle: hahmot on aivan ihania. Pääkuusikko nopon kavereineen on todella sympaattinen ja ryhmänä toimiva. Ja on niin ihanaa, että hahmojen design on toteutettu XC DE tyylillä ja unohdettu XC2:n hahmodesignit. Naishahmoillakin on tässä vaatteet päällä eikä kamera juurikaan zoomaile videoklipeissä näiden hahmojen rinnustoihin tms. sen enempää kuin mieshahmojenkaan kohdalla. On myös ilahduttava, että halutessaan voi vaihtaa hahmojen vaatetyyliä. Itse olen tosin todennut, etten voi paljoa näitä vaatevaihtoja harrastaa, koska en muuten muista, mikä class mulla on milloinkin millekin hahmolle laitettuna :D

Jos muuten hyllystä löytyy Shulk Amiibo, niin sillä saa halutessaan peliin miekkataistelijalle Monadon. Ihan hauska yllätys, kun huvikseni testasin, mitähän se peliin toisi.
 
Yksi iso syy tähän ylilevelöitymiseen on varmaan chain attackeiden overkilleistä saatavat exp-bonukset jotka parhaillaan on jotain 500% prosentin luokissa. Ja toki asiaa ei auta, että olen suorittanut valtaosan löydetyistä sivutehtävistä ja avannut karttaa tosi laajasti.

joo tämä on kyllä semmoinen asia että, toivoisi että pelistä löytyisi lower lvl/Delevel ominaisuus itsellekin lähdin tyhjentää yhtä mestaa 32 levelisenä, jossa oli 35 levelin monstereita ja pari eliteä, ja sain 2 leveliä tuon tyhjennyksen aikana kiitos noiden chain xp bonusten, nyt ajattelin tehdä sillai että jos on overkill lähelle niin keskeytän chain attackin, koska sillaihan pelissä voi tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
43h, lv47, Ch3. Pääjuonen reitillä vihut noin -25 leveliä alle, mutta se ei haittaa, kun muualta löytyy kyllä sitten vihuja joista saa riittävästi expiä ja cptä hahmoluokkien levelöintiin ja uusien oppimiseen. Karttaa on tullut tutkittua huolella, mutta välillä tulee esteitä vastaan, kuten äsken erään luolan suulla 4 eliteluokan lv77 monsua. Ei ihan vielä sitten käydä siellä kurkkimassa. Taistelu on kyllä aika kaoottista menoa, cancel-mekaniikka on kyllä ihan jäänyt toissijakseksi (sama kuin muissa peleissä parryn kanssa). Musakeista ei kyllä hirveästi ole jäänyt mitään mieleen, muutamassa paikassa on ihan kiva ympäristömusa, mutta bossbattleissa on kyllä aika geneerinen genren musa, ei henk.koht. nappaa. Hyvä muuten oli hoksata tuossa 40 tunnin kohdalla että sitä mukana kulkevaa heroa voi vaihtaa ihan menusta ...

Tehtävät on kivasti värikoodattu että siniset heti, keltaiset kun sinisiä ei enää ole mahdollista jatkaa ja sitten vasta punainen.
 
Optionsista voi myös laittaa niin ettei overkilliä ikinä tapahdu jos ei halua sitä bonus expaa.
Mutta kun overkillit on yksi kivoista osista peliä. Hauska yrittää haastaa itseään ja testata millaisiin prosentteihin ja damageihin pääsee. Harmi vaan tosiaan että niiden kautta sitten alkaa aika pahasti ylilevelöitymään :(

Mulla alkoi levelit nousee sen verran että päädyin tässä chapter 4 aikana vaihtamaan vaikeuden takaisin hardiksi pientä ylilevelöitymistä tasapainottamiseni. Onneksi tässä on tuo vaikeuden vaihto mahdollista läpi pelin, niin voi senkin kautta pitää pelin taisteluita mielekkäänä itselle :)
 
Mutta kun overkillit on yksi kivoista osista peliä. Hauska yrittää haastaa itseään ja testata millaisiin prosentteihin ja damageihin pääsee. Harmi vaan tosiaan että niiden kautta sitten alkaa aika pahasti ylilevelöitymään :(

Mulla alkoi levelit nousee sen verran että päädyin tässä chapter 4 aikana vaihtamaan vaikeuden takaisin hardiksi pientä ylilevelöitymistä tasapainottamiseni. Onneksi tässä on tuo vaikeuden vaihto mahdollista läpi pelin, niin voi senkin kautta pitää pelin taisteluita mielekkäänä itselle :)

Lähinnä tuohon DestiZin viestiin vastasin. Helpompi ne laittaa kokonaan pois päältä kuin kokoajan varoa ettei vahingossa aktivoi sitä.

Tuli chapter 3 viimeisteltyä ja pääbossi oli kyllä selkeästi hankalempi kuin mikään muu mitä kohdannut tässä pelissä.

Tarina vaan puuskuttaa eteenpäin eikä hidastumista näy, se yhditstettynä top 5 soundtrackiin ikinä ja todella vakuuttava ääninäyttely niin peli kyllä tällä osa-alueella pyyhkii jalat alta muilta JRPG genren peleiltä.

Täytyy nyt taas vähän himmata menoa ja palata takaisin tekemään sivutehtäviä jotka jäänyt matkalle, sekä uudet jotka juuri tuli taas avattua.
 
Chapter 2-3 olevat, oletteko saaneet speed joggers bonusta nousemaan? Jos olette niin kertokaa ihmeessä miten, olen tahkonnut kaikki colonyt 3 tähteen ja ei minkäänlaista liikettä Affinity bonuksissa
 
Chapter 2-3 olevat, oletteko saaneet speed joggers bonusta nousemaan? Jos olette niin kertokaa ihmeessä miten, olen tahkonnut kaikki colonyt 3 tähteen ja ei minkäänlaista liikettä Affinity bonuksissa
Nollassa on sekä juoksu että uintibonukset vielä neljännen chapterin kohdallakin mulla. Affinity chartistahan näkee, mitä bonuksia minkäkin colonyn tähdistä saa. Ei näytä olevan noissa chapter2-3 keräämissäni colonyissä missään edes tarjolla speed joggeria tai swimmeriä
 
joo jos joku kysyisi 55 tunnin perusteella mitä lähtisin pelistä parantamaan huomioiden Switchin suorituskyvyn, niin vastaus on erittäin helppo, en nimittäin yhtään mitään :) omasta mielestäni Xenoblade 3 on Benchmark tason JRPG joka hipoo täydellisyyttä, eli joka asettaa todella korkean riman tulevilla JRPG peleille ainakin omalla kohdallani. sanoisin että oma arvosana pelille on 95 tähän mennessä :)
 
joo jos joku kysyisi 55 tunnin perusteella mitä lähtisin pelistä parantamaan huomioiden Switchin suorituskyvyn, niin vastaus on erittäin helppo, en nimittäin yhtään mitään :) omasta mielestäni Xenoblade 3 on Benchmark tason JRPG joka hipoo täydellisyyttä, eli joka asettaa todella korkean riman tulevilla JRPG peleille ainakin omalla kohdallani. sanoisin että oma arvosana pelille on 95 tähän mennessä :)

Joo ei sitä käy kieltäminen etteikö peli olisi parempi jos sitä saisi pelata 1080p 60fps. Mutta ottain huomioon että Switchissä pyörii mobiili piiri niin onhan tämä nyt teknisesti jäätävän upea tekele.
 
Samaa mieltä ylempien kommenttien kanssa 22.22h mittarissa ja omaan pelimakuun tämä on kyllä helppo GOTY.

Nuo kysymysmerkki sidemissionit on toisinaan erittäin laadukkaita, äsken piti ihan tarkistaa, että eikö tämä muka ollut mainstorya.

Jos jotain pitäisi muuttaa niin levelien taaksepäin peruuttaminen tulisi ekana mieleen. Crew 38lvl ja vastustajat 25lvl. Täytyi vaihtaa normaalille kun ei kerkeä kirvestä kaivaa enää esiin kun taistelut jo ohitse.

Muutamaa asiaa pohtinut tässä
- tekeekö rahalla tässä pelissä mitään? Sitä on aivan järjettömästi vaikka ostan kaiken muuten vain ja laittanut jo pienen omaisuuden hedelmäpeleihinkin (factory)
- onko Rikulla tukka vai karvahattu?

Samaan aikaan kun täytyy kehua että on tämä uskomaton taidenäyte Switchiltä niin onhan tämä järjetön vääryys, että tätä ei pääse kokemaan 60fps, veisi tämän taideteoksen vielä ihan toiseen potenssiin.
 
Jos on joukko vihuja läjäs, ni onko muuta tapaa ku vaihtaa targettia ja käydä lyömäs jokaista kerran jos haluu niputtaa ne kaikki yhtäaikaa?
 
joo kyllä sieltä pieniä asioita löytyy jotka toisi peliin lisää quality of life ominaisuuksia kuten delevel, ja toivoisin että strategisia käskyjä olisi enemmän :), mutta tuo overlevelin juttuunki voi vaikuttaa itse, esim itsehän tosiaan olen samalla levelille mainquestin kanssa vaikka 58h kellossa :), ja vasta chapter 4:ssa johtuen siitä että skipannut nuo overkill expat ja en käytä bonus expaa , (13-15 leveliä bonus expaa varastossa) mutta sen sanon että Hard on Very Hard jos haluaa tosiaan, päihittää bossit samalla levelillä kun he ovat, nyt olenkin chapter 4 loppu puolella ainakin veikkaisin näin kovaa tykitystä Main Questin osalta, on ollut myös chapter 4, mutta mitä bossiin tulee sanoisin silti että Chapter 3 end boss oli vielä vaikeampi kun tuo bossi jota vastaan nyt taistelen, olen lähes varma että jahka saan syötyä bossi kaatumaan seuraavan tunnin aikana, no omat skillitkin kehittyy kokoajan ja sitä oppii uusia juttuja ja miten reagoida eri tilanteisiin, niin seki kyllä auttaa paljon, varsinki damagea teamini osaa kyllä tehdä kun yksi hahmoista paukuttaa semmoista 13-15k crittejä :)

pelissä on kyllä ihan järjettömän paljon kaikenlaisia siistejä comboja mitä voi tehdä noilla accessorieseilla ja gem setupeilla, paljon testaillut just blindina kaikenlaista ja sit jos löytää jonkun siistin combon niin se tuo kyllä hyvän fiiliksen :). itellä taitaa olla semmonen 60-70 eri riipusta, joten valinnan varaa kyllä riittää, se on kanssa mitä toivoisin niin noiden accessorieden management vois olla vähä parempi joku search filter tai vastaava voisi olla kova, johtuen siitä että niitä on nyt niin paljon, että menee turhan paljon aikaa kun pitää löytää tiettyihin tilanteisiin tietyt accessoriesit. kun vaihtelen niitä. mistä päästään myös siihen että Loadout setupit olisi myös kovat, eli joo semmoisia pieniä juttuja löytyy joita voisi lisäillä
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom