Nyt kun on hieman peliä jo pelattu niin uskaltaa antaa alkufiilikset, xenoblade sarja on mulla ollut pitkään tutkassa mut syystä tai toisesta lipsahtanut, noh nyt se tuli korkattua suoraan kolmosesta eikä ole tullut fiilistä että olen jossain vieraassa pelissä. Aloitetaan siitä että peli ei iskenyt heti alkumetreillä mitenkään tajunnan räjäyttävästi, eikä se välttämättä ole huono asia nimittän tarina kantoi ja se kantaa edelleen voimakkaasti, ehkä yksi parhaimpia jrpg tarinan puolesta mitä olen pelannut.
Alkuun oksennettiin infoa ruutuun sitä tahtia että siitäki tuli jos jonkinlainen burnout ja infoa tulee edelleen, näin ehkä on ajateltu että myös uudet tulokkaat varmasti pääse jyvälle tai näin olettaisin. Pelissä kun pelissä jos infoa oksennetaan ruutuun sitä tahtia että ei edellisiäkään muista nii suosiolla en ala niistä liikaa stressaa vaan ne kyllä oppii sit pelin edetessä pikkuhiljaa, toki luen ne mut en ala erityisemmin niitä opettelemaan. Taistelut kuitenkin ovat suhteellisen yksinertaisia oppia sen järkytyksen jälkeen mitä näki jossain arvosteluissa kun ruudussa räjähtää kaikenlaista.
Melko eeppisiä taisteluja vaikka olen varmasti vielä ihan pelin "alussa". Hahmoista sen verran että ne ovat todella hyvin käsikirjoitettu, tarinaa ja hahmojen välistä kemiaa on vaan ilo seurata.
Raffoista en lähe sen enempää kommentoimaan kun vaan että ylipäänsä näinkin vanha vempain kykenee siihen mitä tämä xenoblade 3 on, on jo melkoinen ihme jos se peli on nyt niin massiivinen mitä ihmiset on puhuneet, ja sitä se varmasti on kun itse olen vain raapassut pintaa. Kyl tässä on varmasti paljon kompromisseja tehty sen suhteen että tämä on saatu pyörimään 30fps enkä ole edes huomannut mitään framien droppailuja muuta kun ehkä kun ruudulla on miljoonaa asiaa.
Enkä muutenkaan ikinä pelaa nintendon pelejä raffojen takia, miltä xenoblade näyttää on mulle ihan tarpeeksi kaunista ja on myös oiva esimerkki että ei ne huikeat raffat ole se asia mitkä tekee pelistä erinoimaisen, toki en valittaisi jos tässä olisi alla kovempi rauta jolloin tästä saisi irti jotain uskomattoman kaunista.
Parasta tässä on se että tuntuu tulevan aina uutta eikä se esitä tyyliin ekojen tuntien aikana kaiken oleellisen ja sit vaan mennään ja kyllästytään, pikkuhiljaa ripotellaan aina jotain pitäen näin pelaaja koukussa.
Nii ja ostin mä myös expansion packin, oli jemmassa nintendo kolikoita ja jotain euroja mitä joskus laittanut sinne ja unohtanut. Tätä seikkailua ei ihan heti haluu loppuvan vaikka itse pääpeli tarjoo sitä jo varmasti enmmän kun tarpeeks.
Olis muuten hienoa jos täs olisi joku pieni kulkuväline, mopo tai jotain
Noh ehkä sit siinä isossa dlceessä mitä on luvattu sit joskus 2023.
Eipä mulla muuta, mä jatkan seikkailuja. Kiitos jos jaksoit lukee loppuun asti.