Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xenoblade Chronicles 3

Varsinkin se vesimesta on niin iso että ei enää jaksa tutkia kokonaan ennenkuin siirtyy eteenpäin. Tai siis ei jaksanut sillä jatkoin eilen sieltä jo eteenpäin vaikka paaaaaaaljon tutkittavaa riittäisi.
Power washer simulator tuli mieleen, mutta kyllä sekin kartta tuli kokonaan merkattua siltä osin kun paikkoihin pääsi. Loppu taitaa häämöttää, ainakin loppupaikkaan olisi nyt pääsy.
 
Ainiin ja se on sanottava että jos, tosiaan tähtää 100% completioniin ja tutkii ja haluaa tehdä oikeasti kaiken ennen chapter 6:sta, (tähän kuuluu high lvl mestojen tutkiminenkin) niin voin sanoa että siihen ei riitä 100h siihen menee helposti se 150 tuntia :), Sen verran paljon aukeaa uutta lääniä.
Sanoisin että likemmäs 200 siihen saa kulumaan. Oon nyt keräilemässä vähän kaikkea ja katsonut että mitä pitäisi kerätä esm. gemien maximoimiseen niin siihen menee kyllä tovi. 154h ja lv82 nyt.
 
joo se kun tekee vielä kaiken täysin blindina ilman internettiä niin se vielä tuplaa nuo määrät, ja tosiaan itse aion tehdä niin, tarkoitin juuri että tuossa chapter 6:ssa vaiheessakin saa kyllä sen 150 tuntia kulumaan kun tekee kaiken blindina. oikella levelille, ilman overlevelausta, hard modella, sidequestit ja muut ja tutkii high level areat, lopussa kyllä varmasti menee helposti 200 rikki. ellei jopa 250 noilla omilla specseillä :)
 
Nyt on 70h mittarissa, tyypit 65lvl, chapter femma kutonen loppupuolella ja kaikki Herot aukaistu. Nyt taidan keskittyy vain päätarinaan ja kaikkien klassien levelittämiseen kymppiin. Ehkä välipalaksi herojen upgreidejä, mutta sidequestit saa jäädä kyl vähemmälle

Toi vika hero on muuten ihan helvetin ärsyttävä kun se peittää puolet ruudusta.

oma suosikki klassi on toi pyssysankari ja herona tää kaksipuolisella miekalla huitoja, jolla saa aina chain attackissa 200%


Oon yrittänyt saada toista speed joggersia auki, mutta ei sitten millään, 4.5 tähteen meni Colony helposti, mutta vika puolikas ei täyty millään
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on 70h mittarissa, tyypit 65lvl, chapter femma loppupuolella ja kaikki Herot aukaistu. Nyt taidan keskittyy vain päätarinaan ja kaikkien klassien levelittämiseen kymppiin. Ehkä välipalaksi herojen upgreidejä, mutta sidequestit saa jäädä kyl vähemmälle

Toi vika hero on muuten ihan helvetin ärsyttävä kun se peittää puolet ruudusta.

Tarkoittanet chapter 6?
 
No niin! Nyt olisi tarina pelattuna läpi! Taattua Xenoblade laatua taas kerran ja viimeiset cutscenet saivat tipan linssiin vaikka pitkään tuntuikin että tämä peli ei ole ihan täysin tunnetasolla napannut niin hyvin kuin XC1 tai XC2. Pelikellossa oli tosiaan 99 tuntia ja 30 minuuttia kun lopputekstien jälkeen tallensin, mutta jätin TODELLA paljon sivutehtäviä tekemättä pelin loppupäässä.

Viimeinen dungeon oli muuten ärsyttävän pitkä ja siitä tuli mieleen Tales of Arisen viimeinen dungeon. En ole sitä ikinä käsittänyt miksi pitää laittaa näin pitkiä loppudungeoneita täynnä hitosti HP:ta omaavia vihollisia. Taisi mennä vähän päälle 4 tuntia dungeonin alusta loppubossin luokse ja sitten pitikin pitää taukoa että jaksoi loppubossin mätkiä.

Mutta muuten oli kyllä aivan timanttinen kokemus tähän mennessä ja varmasti loppujen sivutehtävien kanssa hyvät kokemukset jatkuukin. Jään lopun perusteella kyllä jännityksellä odottamaan mitä DLC tuo mukanaan. Muutama ajatus on jo siitä että mihin suuntaan DLC saattaa mennä, mutta katsotaan nyt. Monolith aika monesti tekee erilaisia ratkaisuja kuin ihmiset odottavat.

Nyt sitten odottamaan josko seuraava peli olisi XCX remaster/remake Switchille ja sen jälkeen XCX2. Sopisi ihan hyvin letkaan kun rytmi on ollut: Uusi peli -> remake -> uusi peli. En ole vielä valmis luopumaan XCX:n Switch unelmasta vaikka se epätodennäköiseltä näyttääkin.
 
Voin olla väärässä mut jostain interneteistä luin että Xenoblade chronicles x ei oo tulossa switchille kun on kuulemma tosi vaikeeta portata sitä siihen tai jotain.
 
Voin olla väärässä mut jostain interneteistä luin että Xenoblade chronicles x ei oo tulossa switchille kun on kuulemma tosi vaikeeta portata sitä siihen tai jotain.

Ainakin viimeksi kun antoivat syyn se oli että kun X on aivan jäätävän iso peli se olis kallis portata. Myynnitkään kun ei varmaan olis päätä huimaavia niin ymmärrän kyllä. Elleivät sitten näe vaivaa ja korjaa peliä ja muokkaa sitä alkuperäisen suunnitelman veroiseksi.
 
172h, lv86. NG+ menussa auki. En nyt oikein tiedä mitä olisi mieltä tuosta loppupuolesta kun vähän alkoi taisteluväsymystä olemaan havaittavissa itsellä. Nimettyjä monsuja vielä jokunen (reilut 10 vissiin) olisi vielä lahtaamatta ja hahmoluokkia ei ole tapissa kuin vasta muutama, grindiksi menee jos noita haluaisi sinne asti vetää. Ei kyllä välttämättä tällä erää ole sille tarvetta. Mutta ihan kiva kokemus oli kyllä noin muuten.
 
172h, lv86. NG+ menussa auki. En nyt oikein tiedä mitä olisi mieltä tuosta loppupuolesta kun vähän alkoi taisteluväsymystä olemaan havaittavissa itsellä. Nimettyjä monsuja vielä jokunen (reilut 10 vissiin) olisi vielä lahtaamatta ja hahmoluokkia ei ole tapissa kuin vasta muutama, grindiksi menee jos noita haluaisi sinne asti vetää. Ei kyllä välttämättä tällä erää ole sille tarvetta. Mutta ihan kiva kokemus oli kyllä noin muuten.

Eiköhän tolla tuntimäärällä ala olee pelissä kun pelissä hieman taisteluväsymystä loppupuolella. :eek:

Ite täs menny suht "rauhallisesti" kellossa ei oo kun "vain" 32+ tuntia chapter 4 levuja 41 ja on reilusti levuis isompana mitä stroy vaatii. Mennyt välil storys eteenpäin, sit tehnyt jotain sivutehtäviä ym, sit taas päätehtävää jne. Eteneminen tapahtuu tyypillisesti samal taval kun missä tahansa muussakin vastaavassa pelissä. Joskus painetaan kaasua sit taas eksytään avaa aikasemmista mestoista karttaa jne. Peliin on todella helppoa kyl unohtua vaikka olevinaan vaan hetkeks menee pelaa. Mut muutenkin, oli peli mikä tahansa niin tykkään edetä rauhassa eikä ryminällä. Kuhan muistaa ettei ala sit liikaa unelmoimaan, muutamat pelit jääny sen takia kesken kun unelmoides alkaa liikaa jo väsyttää.:p

Vaikeustaso on pysynyt vielä normilla, tuntuu et se on mulle tällähetkellä se sopivin, kun haastetta näyttäis olevan normillakin, joskus taistelut menee heittämäl mut sit välil pitääkin oikee vääntää, en tiie uskaltaisko vaihtaa hardille sit jossain vaihees.
 
172h, lv86. NG+ menussa auki. En nyt oikein tiedä mitä olisi mieltä tuosta loppupuolesta kun vähän alkoi taisteluväsymystä olemaan havaittavissa itsellä. Nimettyjä monsuja vielä jokunen (reilut 10 vissiin) olisi vielä lahtaamatta ja hahmoluokkia ei ole tapissa kuin vasta muutama, grindiksi menee jos noita haluaisi sinne asti vetää. Ei kyllä välttämättä tällä erää ole sille tarvetta. Mutta ihan kiva kokemus oli kyllä noin muuten.
Jatkoinpa tuota kuitenkin sitten kun clear save toi mukanaan muutaman kivan parannuksen ja lisäyksen peliin. Mm. levelien laskun nuotiolla, sen sijaan että voi vain nostaa. NG+:aakin vilaisin että miltä näyttää, aika hyvin kaikki säilyy mitä oli (pl. mitä tietysti juonen mukana tulee).
 
Olen kanssa jatkanut pelaamista jonkin verran ja nyt on 132 tuntia pelikellossa ja tehtynä on vasta päätarina ja kaikki hero questit sekä kaikille grindattu kaikki classit 20 tasolle. Iso läjä normaaleja sidequestejä ja joitain sivualueita on vielä ihmeteltäväksi ja hirveä määrä nimettyjä hirviöitä tapettavaksi.

En tiedä onko muut huomanneet, mutta peliin tulee muutamia hero questejä lisää kun pelin pelaa läpi eli ei kannata lopettaa ihan heti kun tarinan on pelannut läpi. En ole ihan satavarma missä kohtaa muutamat alueet muuttuu hieman, mutta esim. ensimmäisellä kartalla on alue, jonne ei meinaa millään päästä, mutta pelin pelattuani läpi, siihen olikin ilmestynyt reitti. Voi olla että tämä on ilmestynyt myös chapter 6:ssa tai 7:ssa, mutta huomasin itse vasta pelin läpi pelattuani.

Muuten veikkaan kyllä että loput alueet ja questit saan kohtuu nopsaan tehtyä niin ei se 150 tunnin arvio ole ainakaan omalla kohdalla kauhean väärässä.
 
Olen kanssa jatkanut pelaamista jonkin verran ja nyt on 132 tuntia pelikellossa ja tehtynä on vasta päätarina ja kaikki hero questit sekä kaikille grindattu kaikki classit 20 tasolle. Iso läjä normaaleja sidequestejä ja joitain sivualueita on vielä ihmeteltäväksi ja hirveä määrä nimettyjä hirviöitä tapettavaksi.

Classgrind on vielä vaiheessa, mutta kaikki nimetyt monsut on hoideltu. Vaihdoin tosin pelin lopun jälkeen normaalilta helpoimmalle, osittain myös sen takia että cp-grind ei ole niin pitkää ja työlästä. Oletettavasti kaikki questitkin on tehty (jos jotain puuttuu niin ovat hyvin piilossa, tai jääneet huomaamatta aiemmin eivätkä enää mahdollisia), kahden paikan affinity on hieman vajaa viidestä, kun pitäisi löytää jotain todella harvinaisia kamoja joita voisi sitten toimittaa ja nostaa luokitusta.

En tiedä onko muut huomanneet, mutta peliin tulee muutamia hero questejä lisää kun pelin pelaa läpi eli ei kannata lopettaa ihan heti kun tarinan on pelannut läpi. En ole ihan satavarma missä kohtaa muutamat alueet muuttuu hieman, mutta esim. ensimmäisellä kartalla on alue, jonne ei meinaa millään päästä, mutta pelin pelattuani läpi, siihen olikin ilmestynyt reitti. Voi olla että tämä on ilmestynyt myös chapter 6:ssa tai 7:ssa, mutta huomasin itse vasta pelin läpi pelattuani.

Tulee 7 aikana, sen jälkeen kun viimeiselle uudelle alueelle on lähtenyt.

Muuten veikkaan kyllä että loput alueet ja questit saan kohtuu nopsaan tehtyä niin ei se 150 tunnin arvio ole ainakaan omalla kohdalla kauhean väärässä.

185h, lv99 taisi olla tuoreimmalla savella.
 
85h takana, crew 75lvl ja reilu 90% unique monstereista kaadettu eli kaikki alle 87lvl. Nuo on kyllä tämän pelin suola, välillä saa kammeta ihan tosissaan 50lvl vastaankin.

Tarinan osalta vika paikka menossa vihollismääristä päätellen. XC2 meni fiilis loppumetreillä kun sitä vihollista tungettiin eteen aivan järjettömiä määriä ja näköjään XC3 ei tee siihen poikkeusta.

haaveena oli että olisi saanut kaikille tyypeille kaikki classes auki ja levelitettyä kymppiin, mutta haaveeksi jää.

Kertokaa mulle mitä teen väärin kun Miolla ja Eunilla on viisi Attacker luokkaa aukaisematta ja tuntuu että kumpikaan ei oo edistynyt yhtään niiden aukaisemisessa viimeisen 10h aikana, mitä oon käyttänyt Unique monsujen metsästykseen. Osa classeista auennut jo varhaisessa vaiheessa. Koko ajan ollut CP boosti 30% ruualla ja kaikki monsut kaadettu Chain Attackilla, josta pitäisi myös kertyä extrapojoja.

Ymmärrän kyl, että classes pojoja kertyy eri verran eri classien kesken, mutta kun nää ei edisty mihinkään suuntaan. Molemmilla liki samat vielä aukeematta Flash fencer, Stalker, soulhacker, Martial Artist ja Seraph.

Any advices?
 
Viimeksi muokattu:
Kertokaa mulle mitä teen väärin kun Miolla ja Eunilla on viisi Attacker luokkaa aukaisematta ja tuntuu että kumpikaan ei oo edistynyt yhtään niiden aukaisemisessa viimeisen 10h aikana, mitä oon käyttänyt Unique monsujen metsästykseen. Osa classeista auennut jo varhaisessa vaiheessa. Koko ajan ollut CP boosti 30% ruualla ja kaikki monsut kaadettu Chain Attackilla, josta pitäisi myös kertyä extrapojoja.

Ymmärrän kyl, että classes pojoja kertyy eri verran eri classien kesken, mutta kun nää ei edisty mihinkään suuntaan. Molemmilla liki samat vielä aukeematta Flash fencer, Stalker, soulhacker, Martial Artist ja Seraph.

Any advices?

Laita mahdollisimman monelle muille se opeteltava hahmoluokka niin ne joilla ei ole vielä auki niin oppivat vähän nopeammin. Tai sit voit odottaa että peli oli läpi ja sen clear savella jatkaa, kun voi hahmon leveliä laskea. Opettelava hahmo levelille1 niin jopa oppii vauhdilla.
 
Täällä mennään Chapter 5. Lvl 51 ja pankissa on 62-63 asti. Tarina vihuista ei hajua mut varmaan jossain 47-48 paikkeilla. Pelikello näyttää 53h

Pääsin kaupunkiin ja nyt olen seilailemassa soutuveneellä keskellä valtavaa merta. Tarinassa en ole paljon edennyt mutta chapter 4 loppu ja 5 alku on ollut kyllä aika valaisevaa pelin tarinan kannalta. Toisaalta aika odotettuja kaikki paljastukset.

Heroja puuttuu vielä muutama ja jos tässä nyt se 10 chapterii on kuten 2 niin olla vielä edes puolessavälissä.

Hyvin on peli maistunut ja kaikki tehtävät mitä tähän mennessä tulut eteen ja mahdollista tehdä on tehty. Eikun huomenna taas lisää.
 
Itse huomasin että ne ei etene jos mätkii vihuja, jotka on yli 5 leveliä alle hahmon levelin.
Joo, pitää olla sama ja mielellään vähän enemmän, ja vielä parempi jos elite (tai unique) ja sitten siihen chain attack sitten vähän ennen kuin monsun hiparit loppuu niin tulee hyvin kerrointa lisää.
 
Laita mahdollisimman monelle muille se opeteltava hahmoluokka niin ne joilla ei ole vielä auki niin oppivat vähän nopeammin. Tai sit voit odottaa että peli oli läpi ja sen clear savella jatkaa, kun voi hahmon leveliä laskea. Opettelava hahmo levelille1 niin jopa oppii vauhdilla.
Itse huomasin että ne ei etene jos mätkii vihuja, jotka on yli 5 leveliä alle hahmon levelin.
Joo, täytyy jättää toiselle kierrokselle noi loppujen hahmoluokkien aukaisu, omat tyypit 75lvl (reservissä vielä 12 lvl) ja vastaantulijat 65lvl niin ei se vaan liiku mihinkään suuntaan.

Nyt 90h mittarissa ja sain kaikki aseet kehitettyä, helvetti kun puuttui yksi itemi ja kaikkea muuta tarvittavaa oli yli viisi kappaletta ylimääräisenä varastossa kutakin, mutta sitten sitä puuttuvaa palasta ei meinannut saada millään mistään, nyt vihdoin ja viimein sekin irtosi!

Taitaa olla enemmän kosmeettinen ilo kylläkin, koska upgreidit toimii käsittääkseni vain alkuperäisellä tyypeillä, mutta päivitykset näkyy kuitenkin cutsceneissä huhujen mukaan niin onhan se kivempi vetää peli lävitse turboahdetuilla aseilla. :D


Nyt sitten lopputaistelun kimppuun!
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom