Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xenoblade Chronicles 3

semmonen vinkki muuten että kannattaa vierailla niissä colonyissä aina kun main story menee vähä eteenpäin, löytyy aina kun mennyt vähän eteenpäin jotain uutta sanottavaa ja juoruja ja questeja, esim itse laskin tuossa niin olen tehnyt jo +60 sidequestia, keltaiset questit mukaan lukien (jotka on niin sanotusti niitä mainquest tason sidequesteja), siitä en ole varma että miten paljon colony lvl vaikuttaa siihen miten paljon questejä tarjolla, no joka tapauksessa kokoajan tulee uusia :D, nytkin on 7 tekemätöntä questia. ja olen vasta vieraillut kahdessa ensimmäisessä colonyssä, main quest progressin jälkeen
 
Viimeksi muokattu:
48h kellossa ja chapter 5 paremmalla puolen menossa ja voe helvata miten järjettömän iso peli tämä on o_O ihmettelen kyllä miten tuo sillipurkki Switch pystyy pyörittämään tämän kokoluokan peliä, on todella vakuuttava taidonnäyte.

Onneks tuli tuo Sandman Netflixiin niin on vähän vaihtelua, meinaa ähky alkaa tulla kun loppu ei ehkä olekaan ihan toviin koittamassa vaikka tätä pelannut yötä päivää :D

Tarina on kyllä todella hyvä ja en tiedä oisko vähän lainattu FF puoleltakin jotain pientä..

Jos jotain alkanut kaipaamaan niin asseccories valikkoon jotain hakutyökaluja, jolla rajata vähän varusteita, niitä kertyy niin järjetön määrä. Todella työlästä selata koko lista.

Samoin nuo Rapapan keräilytehtävät on ihan yhtä helvettiä ja niihin kaipaisi jonkun metsästystyökalun. Muistaakseni aiemmissa osissa sellainen on ollutkin?
 
Chapter 4 alkoi itellä just ja 40h pelikellossa. Enkä oo edes sivujuttuja kaikkea jaksanu tehä, saati joka nurkkaa koluta. Alan ymmärtää 150 tunnin keston pikkuhiljaa. Se onko tää hyvä vai huono asia jääköön jokaisen päätettäväksi.
 
Joo on tämä kyllä valtava peli. Itse harhauduin chapter 5 alkupuolella taas ties kuinka pitkäksi aikaa sivutehtävien pariin ja pelikellossa alkaa olla jotain 80 tuntia kasassa. Sinisiä ja keltaisia questeja on tullut tehtyä nyt noin 80 kpl eli ei sinänsä ihme, että aikaa on palanut. Optimistina kuvittelin, että ehtisin tästä pelistä pelaamaan juonen loppuun ihan hyvin jäljellä olevan kesäloman aikana. Nyt on selvä, ettei todellakaan tule onnistumaan, kun töiden alku alkaa lähestymään huolestuttavan nopeaa ja peli vaan on niin massiivinen.

Chapter 4 lopussa muuten viimeistään kävi selväksi, että kannattaisi ehdottomasti pelata XC1 ja 2 ennen tätä. Tarinasta saa enemmän irti, kun ne on pelattuna alle. Ilmankin kyllä pysyy mukana, mutta missaa monia edellisiin peleihin liittyviä asioita, jotka mm. kasvattavat juonen "mitä ihmettä täällä tapahtuu" elementtejä.
 
Täällä on nyt 32h kellossa ja chapter 4 mennään, metsään pääsin just. Hahmot lvl 38 ihan just ja varmaan 45 asti ainakin on säästössä.

Ei kyllä paljon ole meno hyytynyt. Kokoajan vaan lyödään eteen upeita paikkoja ja hienoja tarinoita, sekä sivu että päätehtävissä. Hahmon kehityskään ei pysähdy ikinä kun uusia classeja sataa likuhihnalta ja ehdi edes maximoida sitätahtia kun tulee uusia.

Yksi asia joka on noussut mielenkiintoisesti esille on tuo hahmojen likaantuminen, ihan eri fiilis painaa menemään kun seikkailun jäljet näkyy hahmoissa. Kiva sit mennä iltapesulle pesemään liat pois.

Juoni juuri sopivasti ripottelee kutkuttavasti jotain pientä uutta että se jaksaa pitää mielenkiinnon yllä kunnes tulee taas joku jalat alta vetävä cutscene joita peli on täynnä.

Soundtrack tuntuu että ei lakkaa koskaan loksauttamasta leukoja miten upeita erilaisia sävelmiä on joka alueella.

Edelleen ylivoimainen GotY tähän mennessä ja tuskin se meno tästä heikkenee. Päinvastoin yleensä sarjan pelit vaan kiristää ruuvia mitä pidemmälle mennään mutta en oikeen näe miten se on mahdollista. Toivottavasti yllätyn. :D
 
Nyt on vähän päälle viikko takana ja pelikellossa on 55 tuntia ja olen aikalailla chapter 4:n puolessa välissä. Olen kyllä pitänyt pelistä erittäin paljon, mutta päässä pyörii usein sekä se että minusta XC2 oli pelattavuudeltaan paremman tuntuinen että se että onpa muuten surkeaa että Shulkin ja Rexin unelma paremmasta maailmasta on... tämä. En tietenkään tiedä miten tarina tulee loppumaan, mutta välillä tuntuu pahalta miettiä tuota asiaa.

Toisaalta yksi parhaista asioista mitä pelissä on tullut vastaan on olleet sijainnit, jotka ovat aiemmista peleistä. Olenkin heti vaihtanut joko XC1:n tai 2:n päälle ja käynyt ottamassa screenshotit samoista kuvakulmista, jotta näkee selkeästi erot. Paras näistä on ehkä kakkoskartan level 44 alueella oleva:
Mechoniksen sormi, jonka päähän pääsee ja reitti sinne on täysin identtinen kuin XC1:ssä pudonneen käden luona.

Peliin liittymättömänä asiana vähän kyrsii se että onnistuin saamaan koronan ja olen nyt eristäytynyt omiin oloihin makkariin, jotten tartuttaisi muita ja täällä ei ole telkkaria tai muitakaan näyttöjä. Sentään on OLED Switch, mutta tämän olisin ehkä halunnut pelata enimmäkseen telkan kautta.
 
Nyt kun on hieman peliä jo pelattu niin uskaltaa antaa alkufiilikset, xenoblade sarja on mulla ollut pitkään tutkassa mut syystä tai toisesta lipsahtanut, noh nyt se tuli korkattua suoraan kolmosesta eikä ole tullut fiilistä että olen jossain vieraassa pelissä. Aloitetaan siitä että peli ei iskenyt heti alkumetreillä mitenkään tajunnan räjäyttävästi, eikä se välttämättä ole huono asia nimittän tarina kantoi ja se kantaa edelleen voimakkaasti, ehkä yksi parhaimpia jrpg tarinan puolesta mitä olen pelannut.

Alkuun oksennettiin infoa ruutuun sitä tahtia että siitäki tuli jos jonkinlainen burnout ja infoa tulee edelleen, näin ehkä on ajateltu että myös uudet tulokkaat varmasti pääse jyvälle tai näin olettaisin. Pelissä kun pelissä jos infoa oksennetaan ruutuun sitä tahtia että ei edellisiäkään muista nii suosiolla en ala niistä liikaa stressaa vaan ne kyllä oppii sit pelin edetessä pikkuhiljaa, toki luen ne mut en ala erityisemmin niitä opettelemaan. Taistelut kuitenkin ovat suhteellisen yksinertaisia oppia sen järkytyksen jälkeen mitä näki jossain arvosteluissa kun ruudussa räjähtää kaikenlaista.

Melko eeppisiä taisteluja vaikka olen varmasti vielä ihan pelin "alussa". Hahmoista sen verran että ne ovat todella hyvin käsikirjoitettu, tarinaa ja hahmojen välistä kemiaa on vaan ilo seurata.

Raffoista en lähe sen enempää kommentoimaan kun vaan että ylipäänsä näinkin vanha vempain kykenee siihen mitä tämä xenoblade 3 on, on jo melkoinen ihme jos se peli on nyt niin massiivinen mitä ihmiset on puhuneet, ja sitä se varmasti on kun itse olen vain raapassut pintaa. Kyl tässä on varmasti paljon kompromisseja tehty sen suhteen että tämä on saatu pyörimään 30fps enkä ole edes huomannut mitään framien droppailuja muuta kun ehkä kun ruudulla on miljoonaa asiaa.

Enkä muutenkaan ikinä pelaa nintendon pelejä raffojen takia, miltä xenoblade näyttää on mulle ihan tarpeeksi kaunista ja on myös oiva esimerkki että ei ne huikeat raffat ole se asia mitkä tekee pelistä erinoimaisen, toki en valittaisi jos tässä olisi alla kovempi rauta jolloin tästä saisi irti jotain uskomattoman kaunista.

Parasta tässä on se että tuntuu tulevan aina uutta eikä se esitä tyyliin ekojen tuntien aikana kaiken oleellisen ja sit vaan mennään ja kyllästytään, pikkuhiljaa ripotellaan aina jotain pitäen näin pelaaja koukussa.

Nii ja ostin mä myös expansion packin, oli jemmassa nintendo kolikoita ja jotain euroja mitä joskus laittanut sinne ja unohtanut. Tätä seikkailua ei ihan heti haluu loppuvan vaikka itse pääpeli tarjoo sitä jo varmasti enmmän kun tarpeeks.

Olis muuten hienoa jos täs olisi joku pieni kulkuväline, mopo tai jotain :p

Noh ehkä sit siinä isossa dlceessä mitä on luvattu sit joskus 2023.

Eipä mulla muuta, mä jatkan seikkailuja. Kiitos jos jaksoit lukee loppuun asti.
 
Just kun olin alkanut rentoutumaan asiasta ja tottumaan ajatukseen ettei sitä tapahdu niin usein peli menee ja kaatuu toisen kerran. Lähes 35h ja 2 kaatumista ei ole katastrofi mutta muistuttaa että ei kannata unohtaa tallentaa, tällä kertaa en menettänyt onneksi kuin 10 min.

Tämä tietysti herättää kysymyksen miksi pelin autosave ei voi tallentaa useammin. Muutenkin se tuntuu tallentavan mitä ihmeellisimmissä paikoissa mutta ei koskaan sivutehtävän jälkeen mikä on todella outoa.

No ei anneta tämän lannistaa menoa vaan eteenpäin.
 
Just kun olin alkanut rentoutumaan asiasta ja tottumaan ajatukseen ettei sitä tapahdu niin usein peli menee ja kaatuu toisen kerran. Lähes 35h ja 2 kaatumista ei ole katastrofi mutta muistuttaa että ei kannata unohtaa tallentaa, tällä kertaa en menettänyt onneksi kuin 10 min.

Tämä tietysti herättää kysymyksen miksi pelin autosave ei voi tallentaa useammin. Muutenkin se tuntuu tallentavan mitä ihmeellisimmissä paikoissa mutta ei koskaan sivutehtävän jälkeen mikä on todella outoa.

No ei anneta tämän lannistaa menoa vaan eteenpäin.
Millaisissa paikoissa sulla on kaatunut? Latausruudussa vai kesken taistelun? Sä taisit olla digihenkilö?

Mulla kasetti ja 55h takana ja ei ole ollut ongelmia, välillä latausruutu näyttää kiusallisen pitkään pelkkää mustaa, mutta on se siitä lähtenyt aina
 
Millaisissa paikoissa sulla on kaatunut? Latausruudussa vai kesken taistelun? Sä taisit olla digihenkilö?

Mulla kasetti ja 55h takana ja ei ole ollut ongelmia, välillä latausruutu näyttää kiusallisen pitkään pelkkää mustaa, mutta on se siitä lähtenyt aina

Ihan vaan samoillessa ympäriinsä. Latausten kanssa ei ole ollut ongelmia ja peli muutenkin toiminut hyvin. Äänet välillä pätkäsee tuhannesosa sekunniksi mutta muuten ei mitään.
 
105h ja lv73, chapter vitosen sain viime yönä loppuun, piti mennä jo vähän aiemmin maate mutta tuo vähän venytti sitä (taas). Muuta en sano kuin että huh ja kannattaa varata siihen aikaa. Ei tosin ihan tuota tuntimäärää, olen kolunnut suurin piirtein kaikki mahdolliset paikat ennen juonen edistämistä, kaikkea jännää löytyy.

Graffoista sen verran että niissä kohdissa missä on jotain 10 hahmoa tappelussa ja efektiä sun muuta pyörii niin aika mössöksi menee. Pelaan dockissa 65" telkkarista.

Kyllähän tuo välillä vähän bugailee eri tavoilla, välillä tuntuu että musiikki hukkuu jonnekin ja kerran yhden paikan npct olivat kaikki yhdessä klimpissä kallion sisällä minimapin mukaan. Toisaalla käyminen auttoi asiaa. Kaatumisia ei ole tapahtunut.
 
Tässä kyllä saa melko huolella rakentaa kunnon buildeja, voin vaa kuvitella mitä viel edessä. Alkuunha sitä mentiin vaa jotenkin vaa ja kuha ny huijotaan, mut sit tuli eräs story tehtävä jossa tuli jatkuvasti turpaan ja mietin et levut kyl riittäis mut ei pärjää, sit alkoi rakentaa buildeja ja tein parit healerit ja huomasin miten tärkee semmonen on olla, parit attackerit ja yks defencer, homma sujuiki mahdottomasta yhtäkkiä helpoksi :eek: Tykkään kyl peleistä jossa voi huolella panostaa eri buildeihin ym, tähää päälle vielä kaikki tämä upea maailma ja tarina niin eihän tätä malta olla pelaamatta. En ois uskonut että Elden Ringin jälkeen enää voi tulla mitää yhtä hyvää vastaan, mutta erittäin lähellä ollaa. Vaikka kyseessä onkin täysin eri pelit mutta fiilikset melko lähellä samoja.
 
Itseä vähän harmittaa, sillä takana on 15h ja ei ole peli vielä "klikannut" itsellä. Ihan kivaa menoa, mutta tällä hetkellä ei mitään sen suurempia ilosanomia oikein halua kirjoitella. Ehkä se tässä jossain kohti myöhemmin. Kummallista, sillä XC1 on imo jotakuinkin paras JRPG-kokemus männävuosilta ja XC2:sta pidin paljon.
 
Itseä vähän harmittaa, sillä takana on 15h ja ei ole peli vielä "klikannut" itsellä. Ihan kivaa menoa, mutta tällä hetkellä ei mitään sen suurempia ilosanomia oikein halua kirjoitella. Ehkä se tässä jossain kohti myöhemmin. Kummallista, sillä XC1 on imo jotakuinkin paras JRPG-kokemus männävuosilta ja XC2:sta pidin paljon.

Kannattaa mitata kuume.
 
Loikattiin chapter 6 puolelle ja meno on kuin Fast and Furious leffoissa autojen vaihdelaatikot, aina löytyy vaan uutta vaihdetta mitä laittaa silmään

c523f92e513bd476ed4c0f5b7fd6b3d9--gears-epic-fail.jpg
 
Viimeksi muokattu:
jep chapter 5-6 chapter on viimeistään semmoista matskua että this game is something special, ja että, Mestariteos kyseessä, Itselläni peli menee jo nyt sinne top 5 parhaat jrpg pelit koskaan listoille, ja siihen on monta syytä yksi syy on myös tuo pelin soundtrack joka on niin tajuttoman kova, itsellä tosiaan joka ikinen biisi soundrackista on kolahtanut, ei tule kovin monta vastaavaa jrpg peliä mieleen joka pystyisi samaan lähinnä FFVII ja sitten tietenkin Chrono Trigger joka on myös Mitsudan työnäyte, ja tosiaan kun tarinassa lisätään kierroksia niin Myöskin Mitsuda lisää kierroksia sävellyksien osalta. Tuo Story telling ja Mitsudan sävellykset on kyllä niin ultimaattinen combo ettei mitään rajaa ja kylmiltä väreiltä ei voi säästyä :)

Pelitunteja alkaa olemaan kohta lähemmäs 100h taitaa olla (97h). menen nyt itsekkin chapter 6:ssa, hahmot menee samoille leveleillä on mainquestit bossitkin, taitaa hahmot olla tällä hetkellä 54, Mutta kyllä huomaa että peliä on tullut pelattua se 100 tuntia kohta, nimittäin vaikka bossit on samoilla leveleillä kun itse, niin en ole kuollut hardilla bossilla sitten chapter 4 alkupuolen, jotenkin sitä on nyt sisäistänyt ja oppinut täydellisesti tuon taistelusysteemin. että oikeastaan kuoleminen/wipeminen ei ole ollut edes lähellä, päinvastoin, esim yhden keltaisen jatkoquestin bossikin oli 57 levelin unique boss, versus omat 54 hahmot, eikä tehnyt edes tiukkaa. Mahtava ja palkitseva taistelusysteemi kyllä kaiken kaikkiaan, johon pätee Easy to learn but hard to master.

Ainiin ja se on sanottava että jos, tosiaan tähtää 100% completioniin ja tutkii ja haluaa tehdä oikeasti kaiken ennen chapter 6:sta, (tähän kuuluu high lvl mestojen tutkiminenkin) niin voin sanoa että siihen ei riitä 100h siihen menee helposti se 150 tuntia :), Sen verran paljon aukeaa uutta lääniä.
 
Viimeksi muokattu:
Itseä vähän harmittaa, sillä takana on 15h ja ei ole peli vielä "klikannut" itsellä. Ihan kivaa menoa, mutta tällä hetkellä ei mitään sen suurempia ilosanomia oikein halua kirjoitella. Ehkä se tässä jossain kohti myöhemmin. Kummallista, sillä XC1 on imo jotakuinkin paras JRPG-kokemus männävuosilta ja XC2:sta pidin paljon.

Ei mullakaa ihan alkuun erityisemmin iskenyt, tosin sulla 15h takana nii siinä on jo peliä alla, tosin voi se 15h helposti mennä ihan vaa haahuilemmalki.
 
Juu ei täälläkään ole oikein XC3 lähtenyt lentoon, tosin pelitunteja on vasta joku kymmenen. En ole edelleenkään pelisarjan taistelusysteemin fani, vaikka tässä sentään artet on laitettu nappuloiden taakse, eikä tarvitse ykkösen tapaan kömpelösti valita niitä erikseen. Muuten tuo on ollut aika samaa isoineen karttoineen jne. Ja ennen kuin joku vetää tästä herneen nenään, niin en väitä, että peli olisi huono. Ei vain kohdalle tullut sellaista koukkua, mitä muutamalle muulle täällä on tapahtunut. Toki pitää varmasti pelata peliä pidemmälle, mutta en silti rankkasi tätä mihinkään jrpg-pelien Graalin maljaksi. En ainakaan vielä.
 
Loikattiin chapter 6 puolelle ja meno on kuin Fast and Furious leffoissa autojen vaihdelaatikot, aina löytyy vaan uutta vaihdetta mitä laittaa silmään

Näytä liitetiedosto 9319

Juu kyllä tää peli osaa lyödä vaihteita sisään, just kun luulee et no ny täs osaa jo varmaa kaiken oleellisen niin ei ku uutta vaihetta sisään. En oo aikasempii xenobladeja pelannut mut siinä moitittiin taistelusysteemiä, tässä se on kuulemma huimasti parantunut ja tykkään kyl siitä, en oo missään muussa pelissä tämmöstä taistelusysteemiä nähnyt. Jotkut taistelut ovat melko intensiivisä ja siinä saa jo miettiä mitä milläki vuorolla tekee ja mitä hommia säästelee jne eikä vaa rämpytä menemään kyseessä on kun turned based systeemi mut ei sinnepäinkään.

Olen vasta ilmeisesti 3 chapterin loppupuolella, eteen tullut entistä hienompia maisemia ja vanhoissa mestoissa uusia reittejä joihin ei vielä levun puolesta edes ole asiaa. On tää kyl uskomattoman iso peli ja kyl välil saa ihmetellä edelleen miten "retrokone" pysty tätä näinkin hyvin pyörittää. Toki jos alkaa oikee etsimällä etsimään nii ohan täs paljon kompromisseja tehty eikä tämä olisi mitenkään mahdollista jollain hfw raffoilla, mut ei sen tarviikkaan. Tämä tälläisenä on jo minulle näin niiku nintendon peliksi silmäkarkkia.

Ei kyl kaduta yhtää expansion pack osto, haluan tästä kaiken irti mitä pystyy!
 
Ainiin ja se on sanottava että jos, tosiaan tähtää 100% completioniin ja tutkii ja haluaa tehdä oikeasti kaiken ennen chapter 6:sta, (tähän kuuluu high lvl mestojen tutkiminenkin) niin voin sanoa että siihen ei riitä 100h siihen menee helposti se 150 tuntia :), Sen verran paljon aukeaa uutta lääniä.
Itse meinasin nyt jättää ison osan juuri auenneista sivujutuista päätarinan jälkeen. Aivan käsittämätön määrä questejä ja paikkoja ihmeteltäväksi. Varsinkin se vesimesta on niin iso että ei enää jaksa tutkia kokonaan ennenkuin siirtyy eteenpäin. Tai siis ei jaksanut sillä jatkoin eilen sieltä jo eteenpäin vaikka paaaaaaaljon tutkittavaa riittäisi.

Tarina on kyllä mielenkiintoinen ja mukaansatempaava. Chapter 5 loppu oli kyllä aikamoista tykitystä ja toivottavasti samanlainen tahti jatkuu eteenpäin mennessä.
 
Ylös Bottom