Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yakuza/Like A Dragon -pelisarja

Toivottavasti saavat viilattua peliä parempaan kuosiin grindaamisen osalta ennen maaliskuun PS5-version ilmestymistä.
 
Hmm, tiedä mitä mieltä nyt tosta olisi. Aikaisemmissa Yakuzoissa sait vaan juosta tarinan läpi jos niin halusi ja sen jälkeen tutkia maailmaa tai tehää molempia, onko tämä grindaaminen siis aivan pakollista? Vai saisko sitä levua tarpeeks jos tekis välis sivutehtäviä vai pitääkö mennä johonki hulluna grindaa? Tarkoitan siis, että onko levua helppoa vai vaikeeta saada?

Ei se grindaaminen oli helppoa ennenkuin saa tuon paikan auki jonka itse juuri vetäsin, sivutehtävät ei anna expaa ja perus taisteluista saa todella vähän. Mutta nyt kehitin sitten n. 4h hahmot 32-34 -> 45-47 joten ei siinä ihan tuhottoman kauan aikaa mene, mutta onhan se turhauttavaa kun pitää tarinan eteneminen pysäyttää hetkeksi sen aikaa että saa leveleitä, itselle tämä ei kuulu nykyajan JRPG peleihin vaan sinne 90 luvulle. Huomenna koitan mennä uudestaan sitä bossia joko nuo levelit riittää, siinä kuitenkin aika paljon noussu ja paljon hyvää gearia saa tuolta grindi mestasta.

Alla oleva spoileri ei spoilaa tarinaa, vaikka paikka avataan tarinan mukana juuri ennen tuota kohtalokasta lvl 50 bossia.

Eli se on battle areena torni, jossa vaihtelevalla vaikeudella taistelet mitä kummallisimpia vihuja vastaan. Kerroksia on 30 ja suosittelen sen läpäisemään koska expaa saa todella paljon ja hyvää gearia sekä yksi tärkeimmistä, sieltä saa amuletin joka poistaa random battlet.
 
Viimeksi muokattu:
Luulen myös, että suurin osa pelaajista kokee tuon saman yhtäkkisen tarpeen grindata. On se sen verran iso ero edelliseen pomotaistoon, että aika epeli on saanut olla taistelemaan pelin edetessä, että olisi valmis tuohon (hienoon mutta) ylileveliseen tappeluun.
 
Voitin nyt sen battlen noilla 45-47 lvl ukoilla mutta jumaleisson että oli vaikea. Piti ottaa 4 kertaa uusiksi jotta se onnistui ja täysi defense modi sekä monta hahmoa jotka voi hiilata, MP potiloita kului paljon ja piti tarkoin miettiä kohta missä niitä uskalsi ja kannatti käyttää ettei käy huonosti. En muista ikinä kokeneeni missään pelissä noin valtavaa vaikeustaso hyppyä, muuten ollut täysi läpikävely ilman tietoakaan kuolemasta. Saa nähdä vieläkö joutuu grindaa lisää loppubattleja varten, vai pärjäkö nyt tällä. Tulee siitä palkitseva olo kun sen vihdoin voittaa, mutta olisi tuon voinut tehdä ilman sitä grindaustakin, no ainakin tarinan mysteerejä aukesi nyt isolla kauhalla ja se meni juuri niinkuin halusin.
 
On kyllä maistunut. Chapter 9 meneillään, level 25. Tänään paukuttanu managmenttia 4h, pääsi vihdoin jyvälle ja alko maistumaan. Pyörii loistavasti Series X:llä ja näyttää hyvältä.
 
On kyllä maistunut. Chapter 9 meneillään, level 25. Tänään paukuttanu managmenttia 4h, pääsi vihdoin jyvälle ja alko maistumaan. Pyörii loistavasti Series X:llä ja näyttää hyvältä.

Managementistä tienaa hyvin rahaa sen jälkeen kun sen on vetänyt läpi, ei tarvi sen jälkeen miettiä mitä ostaa jos jaksaa sitä hetken tahkota.
 
Todella suuri pettymys tämä peli, kaiken sen erinomaisen tarinan, hahmojen ja uuden leikkikentän jälkeen pelin taistelumekaniikat on todella vanhentuneet ja loppupään bossit todella epäreilulla tavalla ylivoimaisia. Pääsin loppubosseille asti mutta jätän keskken koska kaverilla on järjetön määrä defenseä ja HPta sekä one hit kill liike, sain HPt kahteen kertaan 10-20% mutta aina se sitten sai tuon päähahmon kaadettua ja tämähän tarkoittaa game overia, ei kiitos.

Sivutekeminenkin oli aika puuduttavaa välillä koska sitä oli vaan liikaa ja mihinkään keskitytty oikeen kunnolla, kaikki tuntui hutiloiden tehdyltä, määrä ei koskaan korvaa laatua. Myöskin se että omat hahmot juoksee sinun perässä on todella ärsyttävää koska ne törmäilee ihan kaikkeen ja kaataa kaiken mennessään ja ovat tiellä jatkuvasti.

Valitettavasti peli kaatuu nyt surkeisiin ja vanhentuneisiin taistelu mekaniikoihin ja järjettömään grindauksen tarpeeseen, jos on JRPG nälkää suosittelen DQ 11 S todella paljon, se jos joku tekee kaiken oiken. Jos seuraava peli jatkaa tällä linjalla toivon että se tehtäisiin paremmin, mutta oikeasti toivon että palataan reaaliaikaiseen taisteluun. Katson tarinan lopun mielummin tuubista, peli lähtee poistoon ja tuskin siihen koskaan tulen enään koskemaan.

6/10
 
Viimeksi muokattu:
Todella suuri pettymys tämä peli, kaiken sen erinomaisen tarinan, hahmojen ja uuden leikkikentän jälkeen pelin taistelumekaniikat on todella vanhentuneet ja loppupään bossit todella epäreilulla tavalla ylivoimaisia. Pääsin loppubosseille asti mutta jätän keskken koska kaverilla on järjetön määrä defenseä ja HPta sekä one hit kill liike, sain HPt kahteen kertaan 10-20% mutta aina se sitten sai tuon päähahmon kaadettua ja tämähän tarkoittaa game overia, ei kiitos.

Sivutekeminenkin oli aika puuduttavaa välillä koska sitä oli vaan liikaa ja mihinkään keskitytty oikeen kunnolla, kaikki tuntui hutiloiden tehdyltä, määrä ei koskaan korvaa laatua. Myöskin se että omat hahmot juoksee sinun perässä on todella ärsyttävää koska ne törmäilee ihan kaikkeen ja kaataa kaiken mennessään ja ovat tiellä jatkuvasti.

Valitettavasti peli kaatuu nyt surkeisiin ja vanhentuneisiin taistelu mekaniikoihin ja järjettömään grindauksen tarpeeseen, jos on JRPG nälkää suosittelen DQ 11 S todella paljon, se jos joku tekee kaiken oiken. Jos seuraava peli jatkaa tällä linjalla toivon että se tehtäisiin paremmin, mutta oikeasti toivon että palataan reaaliaikaiseen taisteluun. Katson tarinan lopun mielummin tuubista, peli lähtee poistoon ja tuskin siihen koskaan tulen enään koskemaan.

6/10

Itsellä alkaa samat fiilikset pelistä olemaan. Tänään törmäsin siihen lvl 50 bossiin mitä aiemmin jo kirosit, ja tower grindiä olisi seuraavaksi edessä. Ikävä kuulla jos pelin vaikeus lopussa on tehty noin kusisesti.
Tulee pelattua vielä seuraavat päivät tätä ennen Cyberpunkin tuloa, ja jos ei nyt mene läpi, niin voi hyvin olla että paluu takaisin sitten joskus ei innosta yhtään.

Kevyet side questit nauratti jonkun aikaa, mutta jotenkin tuo hassuilu on jo alkanut maistumaan niin puulta. Samoin nuo minipelit tuntuu niin yksitoikkoisilta. Esim. se dragon kart on niin geneerinen mario kart klooni, jonka pelasi läpi vain että sen sai alta pois, ei siinä hirveästi mitään peli-ilon tunnetta ollut. Se can collector oli sentään sopivan lyhyt, ja siten sen ilomielin pelasi. Samoin siitä business managentista pidin, toki se teki kaikesta muusta rahantulosta täysin tarpeetonta, kun sillä saa lopussa muutamassa minuutissa miljoonia tienattua.

Combatista pidin alussa, mutta pelin edetessä on jo lopen kyllästynyt neliön rämpyttämiseen ja kolmion painamiseen oikeassa kohdassa. Mielenkiintoista kyllä nähdä millä linjalla tulevaisuudessa menevät combat systemin kanssa, ehdottomasti parannusta tuo kaipaa, niin kuin koko sarja jotain selkeää kasvojenkohotusta.

Täältä tulee myös iso suositus DQ11:lle, parhaimpia jrpg pelejä viime vuosina. Toivottavasti myös suuri DQ fani Ichiban pääsee pelin pariin oman seikkailunsa jälkeen :D
 
Katsoin nyt tarinan loppuun tuubista, ihan hyvä päätös ja jättää paljon asioita auki, mihin suuntaan sarja tästä nyt lähtee on erittäin mielenkiintoista ja tässä pelissä on sarjan paras tarina joten jos ette aio pelata, katsokaa se edes.

Mutta älkää pelatko/katsoko enkuks, se oli aivan hirveä kokemus ja tuntui kun katsoisi maanantai aamun lasten piirrettyjä.
 
Oho, jännä että noin pahasti vastakarvaan peli iskee! Tavallaan ymmärrän toki, vaikka itsellä tämä peli menee vuoden parhaimpien joukkoon. Ihan oikeaa kritiikkiä kyllä monessa kohtaa, niin ei voi vastaan väittää. :) Siitäkin huolimatta, että itseäni esim. loppupään bossit sitä yhtä grindauskohtaa lukuun ottamatta eivät ottaneet kovalle,Dragon Kartista diggailin (vaikka loppupäästä olikin aikamoisen haastavata) ja loppupomokin kaatui suht helposti.

Ichibanin suosikkipelisarjan Dragon Quest 11 kyllä kiinnostaisi, mutta taitaa sekin olla liian yli 50h eepos, niin ei noin pitkää peliä kovin helpolla tule otettua työn alle. Ellei kyseessä ole jotain todella spesiaalia.
 
Nyt pyörii lopputekstit Like a Dragonista. Oli kyllä todella maistuva kokonaisuus, missään vaiheessa ei tuntunu pakkopullalta enkä pahemmin joutunut ylimääräistä grindaamaan. Reilut 100h mittariin tuli. Hyvä tarina (lopussa meinasi roska mennä silmään), toimivat pelimekaniikat ja ennen kaikkea tästä on hyvä jatkaa Yakuza sarjan "uudella" tiellä.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä vika chapter menossa. Onhan tuossa nyt huikea, mutta toisaalta ehkä välillä vähän liian poukkoileva tuo tarina. Mulle vuoropohjaisuus ja uusi päähahmo (niistä muista nyt en niin välitä...;) ) ovat olleet vain plussaa.

Mutta ehkä tuo jatkuva random-taistelu samoine napinpainalluksineen on niin puuduttavaa, että on ollut ihan hyvä pelata välillä jotain muuta ja palata sitten tämän pariin.

Job-systeemi eri ulkoasuineen on kaiketi ihan hauskaa vaihtelua, mutta toisaalta myös täysin turha - jos päätät jossain tietyssä jobissa koko pelin ajan, jäävät muut jobit lapsipuolen asemaan eivätkä kehity ollenkaan. Eipä ole mitään järkeä vaihtaa vaikkapa lvl 25 jobia lvl 1 jobiin jossakin kohtaa.

Hämmästyttävän paljon ovat saaneet tähänkin peliin ängettyä vaan tuota sisältöä, vaikkakin osa (esim. arcade-pelit) on tavallaan kierrätystä vanhasta. Väkisinkin tulee vaan vertailukohdaksi mieleen joku CP2077, mikä ei sisällä mitään :D

En tiedä, onko joku noista päivityksistä sisältänyt apuja tuohon chapter 12:n vaikeustason nousuun, koska itse en kokenut vaaditulle tasolle 50 nousussa niin isoja vaikeuksia. Hahmoni olivat n. tasolla 35 ja juuri ennen Osakaan lähtöä tuli Part Time Hero, jossa yksi listittävistä oli se "infected vagrant" tms. Siltähän saa useamman sata tuhatta kokemuspointsia. Tuon jälkeen riitti, että veti sen towerin yhden kerran läpi (helppoa), ja pari kertaa loppukenttiä uusiksi.

Olihan tuo chapter 12:n taistelu silti ensimmäinen todella haastava sellainen, ja loppua kohden tuntuu vaikeutuvan nuo bossit huomattavasti, eli jonkin verran lienee grindiä edessä jälleen.

Yksi näiden pelien (ehkä se on joku JRPG-juttu) toistuva ominaisuus, eli saman bossin kanssa taistelut kerta toisensa jälkeen, saisi kyllä jättää pois. Yhtäkin pääjehuista vastaan tapellaan ainakin 3-4 kertaa pelin aikana.
 
Halvalla lähti fyysinen versio vpdeestä, pitää ensin vetää yakuza 4-5 viel läpi niin vois korkata sit tämän.
 
Siellä on kaksi kuvaa vuotanut nettiin mahdollisesta tulevasta Yakuzasta. Eivät näytä kovin hyviltä kuvat, mutta jos oikeasti ovat kehitteillä olevasta nimikkeestä, niin eivätpä ne heti alkutaipaleella täydellisiltä näytäkään. Mutta tiiä häntä, spinoffiksi arvellaan. Ei ole itsellä mielipidettä suuntaan tai toiseen, kahdeksannen pelin tosin toivoisin jatkavan seiskan hahmoilla.

 
Siellä on kaksi kuvaa vuotanut nettiin mahdollisesta tulevasta Yakuzasta. Eivät näytä kovin hyviltä kuvat, mutta jos oikeasti ovat kehitteillä olevasta nimikkeestä, niin eivätpä ne heti alkutaipaleella täydellisiltä näytäkään. Mutta tiiä häntä, spinoffiksi arvellaan. Ei ole itsellä mielipidettä suuntaan tai toiseen, kahdeksannen pelin tosin toivoisin jatkavan seiskan hahmoilla.


Jos on jotain tekemistä Yakuza Onlinen kanssa niin voi olla ettei tätä edes nähdä täälläpäin kun ei sitäkään tänne tuotu ikinä.

Itsellä jotenkin täys ähky Yakuza sarjasta ja voi olla että vaikka 3-4 vuoden päästä saataisi uusi osa niin välttämättä edes kiinnostus riittäisi siihen.
 
Olihan se huikea matka ja vesikielellä odotetaan jatkoa ja toivottavasti pysyvät vuoropohjaisessa taistelussa. Ja tuohon lopun onehit bossiin auttoi hyvin yksi kyseinen skilli niin tuottanut mitään vaikeuksia. Kyllä peli antaa työkalut noihin jos vaan jaksaa vähän nähdä vaivaa.
 
Ilmaiseksi tämän sukupolven versiota ei kuitenkaan saa, vaan Remedyn/505 Gamesin viitoittamalla tiellä menevät.

The re-release is priced at $39.99. A Sega representative told us there aren’t any cross-buy plans, so if you’ve already purchased the game on PlayStation 4 you’ll have to buy it again to enjoy the PlayStation 5 enhancements.

Lähde: Game Informer
 
Ilmaiseksi tämän sukupolven versiota ei kuitenkaan saa, vaan Remedyn/505 Gamesin viitoittamalla tiellä menevät.



Lähde: Game Informer

Rahastusta alkoi näkyä jo Yakuza 7 kohdalla kun ominaisuuksia pistettiin kalliimpien versioiden taakse, mutta silti surullista nähdä tällaista. No ehkä sitten -50% alesta voi harkita.
 
Ylös Bottom