Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yakuza/Like A Dragon -pelisarja

Like A Dragon meni läpi, 88h pelikellossa ja Ichiban lvl 81. Melkonen järkäle oli ja ehkä yksi parhaista peleistä mitä oon ikinä pelannut. Grindaaminen oli lopulta aika iisiä ja nopeaa, kunhan löysi tehokkaat keinot ja paikat siihen.

Tuli vedettyä kaikki achieventitkin, kahta lukuunottamatta. Peli ei päästä mua tohon Premium adventureen ("jokin meni pieleen"-ilmoitus), joten ne kaksi viimeistä jäi tekemättä. Ovatkin aika vaikeita saavutuksia, toinen on varmaan vaikein mitä on missään pelissä tullut vastaan (hahmot ja työ-levelit pitää olla 99 jne.).

Melkoisen tyhjän olon jätti. Hahmot oli hyvin tehty ja Ichiban yksi parhaista protagonisteista, joita tullut vastaan. Hienosti peli käsitteli aikuisuuden eri teemoja.

Nyt sitten onneksi vaihtuu Judgment täyttämään tuota tyhjiötä. Onkin odotellut tossa vuoroaan jo jonkin aikaa, kun piti tää Like A Dragon saada ensin päätökseen.
 
Viimeksi muokattu:
Gamespotin pikainen katsaus latausaikoihin ja visuaaliseen puoleen, onhan tuo uusi valaistus ja värimaailma ihan törkeen paljon parempi.

 
Nyt on jonkun verran tullut pelailtua tätä Judgmentia ja vaikuttaa tämäkin mainiolta. Ehkä vähän vähemmän "omituinen" kuin tuo seiska, näin länsimaisen silmin. Muutenkin semmonen "helpommin lähestyttävän" oloinen peli. Voin helposti suositella tätä ihan kaikille, vaikka Yakuza-sarja ei olisi ennestään tuttu.

Like A Dragonin jälkeen grafiikat näyttää todella hyvältä! Peli myös pyörii sulavasti.

Sellainen jännä, mukava tunne tulee kun tämä peli on Kamurochossa, jossa myös tossa seiskassa jonkun verran pyörittiin. Myös jotkut musiikit ovat samoja ja näin poispäin. Tarpeeksi samanlainen peli, mutta tuntuu myös tuoreelta kokemukselta. Erittäin hyvin täyttää tuota tyhjiötä, jonka Like A Dragon jätti. :)
 
Gamespotin pikainen katsaus latausaikoihin ja visuaaliseen puoleen, onhan tuo uusi valaistus ja värimaailma ihan törkeen paljon parempi.




Tässä videossa näkee selkeämmin eron alkuperäisen ja remasterin valaistuksen eron. Uudessa versiossa haettu realistisempaa ja kylmempää valaistusta.

Mitä lukenut internettiä niin se on vähän jakanut mielipiteitä, osa tykkää realistisemmasta ja osa pitää enemmän alkuperäisen persoonallisesta tyylistä.

Judgement aina itseäni kiinnostanut, kenties kesällä voisi kokeilla etsivän hommia remasterin muodossa. En ole vieläkään saanut aikaseksi käynnistää Yakuza Kivami 1:stä, vaikka aina välillä vuosien varrella käynyt mielessä. Joten Judgement voisi olla hyvä tapa kokeilla Yakuzan pelisarjaa, vaikka se ei virallisesti sarjaan taida kuulua ja eroja löytyy monen muuhun Yakuza peliin.
 
Yakuza 4 on nyt taputeltu. Tylsänpulleahkon (mutta silti hyvän) kolmosen jälkeen nelosessa tuntui olevan taas särmää. Hahmot olivat mielenkiintoisia, erityisesti Akiyama. Hitaasti käynnistyvä tarinakin oli lopulta varsin mielenkiintoinen kietoutuessaan aiempiin tapahtumiin (lukuunottamatta yhtä seikkaa, josta lisää spoilerissa).

Muutamia miinuksia:
Se kumiluotipaljastus oli eeppisen luokan lässähdys. Kiryun osuuskin oli pelissä melko pieni, mikä vähän harmitti, mutta ei niin paljon kuin Tanimuran lopputappelu poliisipäällikkö Munakataa vastaan. Jumalauta, se oli ärsyttävä matsi...
 
Tämän lyhykäisen pätkän väitetään olevan seuraavasta Judgmentista. En muista tuota kumartelevaa hahmoa originaalista, joten... ehkä? Yagami ja etenkin Kaito voisivat kyllä vaihtaa kuteitansa joskus, jos tosiaan on seuraavasta nimikkeestä.



Enihuu, ei tuossa nähdä vielä mitään, mutta jostain syystä sai haluamaan uutta Judgmentia pelattavaksi.
 
Tämän lyhykäisen pätkän väitetään olevan seuraavasta Judgmentista. En muista tuota kumartelevaa hahmoa originaalista, joten... ehkä? Yagami ja etenkin Kaito voisivat kyllä vaihtaa kuteitansa joskus, jos tosiaan on seuraavasta nimikkeestä.



Enihuu, ei tuossa nähdä vielä mitään, mutta jostain syystä sai haluamaan uutta Judgmentia pelattavaksi.


Olihan Kiryulla sama puku 6 pelin verran, välillä toki vaihtui väliaikaisesti vaatetus mutta kyllä se tuttu asu aina alun jälkeen löytyi kaapista :D
 
Siitä vielä traileri, jestas noi hahmojen naamat näyttää hyvältä, Dragon enginesta kyllä revitään kaikki irti.




Toivottavasti pysyvät realiaikaisissa turpamätöissä tässä sarjassa vielä, ei siitä tarvitse kokonaan luopua vaikka haluaisivatkin pääsarjan pitää vuoropohjaisena.

Maailmanlaajuinen julkaisu 24.9 :eek: :eek: PS4, PS5, Xbox one, Xbox Series. Dual english subs!!

 
Viimeksi muokattu:
En ole pahemmin seurannut tätä pelisarjaa, mutta kuinka usein näitä oikein julkaistaan?

Tuntuu, että parin kuukauden välein tulee uutta tai sitten olen ihan sekaisin, kun näitä on tullut Game Passiin aina välillä :D
 
En ole pahemmin seurannut tätä pelisarjaa, mutta kuinka usein näitä oikein julkaistaan?

Tuntuu, että parin kuukauden välein tulee uutta tai sitten olen ihan sekaisin, kun näitä on tullut Game Passiin aina välillä :D

Varmaan johtuu gamepassista, mutta myös siitä että tämä on ensimmäinen maailmanlaajuinen julkaisu, yleensä tulee tänne n. Vuoden viivellä.
 
Mahtava uutinen tämä!
Just toissa päivänä mietinkin, että millonkahan tulee uutta Yakuza-peliä. Mietin että varmaan menee pari pari vuotta. :D
Syyskuu tulee melko nopeasti onneksi. Arvostan tätä, että ilmoitetaan pelin tulevan alle puolen vuoden päästä, kuin että ilmoitetaan monia vuosia etukäteen, kuten yleensä.

Toivottavasti pysyvät realiaikaisissa turpamätöissä tässä sarjassa vielä, ei siitä tarvitse kokonaan luopua vaikka haluaisivatkin pääsarjan pitää vuoropohjaisena.
Vahva veikkaus, että reaaliaikaisessa pysytään. Seiskassa oli kuitenkin eri asetelma ja päähenkilökin, kuin aiemmissa Yakuzoissa. Omituiselta tuntuisi, jos vaihtaisivat vuoropohjaiseen tämän kakkos-Judgmentinkin.

Toivottavasti viilataan asioita, jotka ekassa Judgmentissa on saanut kritiikkiä. Itseään toistavat tailing-missionit ym.

Oisin toivonut, että tää on next-gen only, mutta kelpaa tietty näinkin. Iloinen siitä, että julkaistaan myös Xboxille heti alkuun.
 
Ei hemmetin hemmetti, nyt iski kauhee himo hommata toi remasteri uusille koneille ja alkaa pelata sitä. Oliko nyt just pakko julkistaa toi kun Ressu Einari Kylää pitäisi pelata, hemmetin hemmetti minkä tekivät. Jos vaikka Judgment päivällä ja RE8 illalla.
 
Itse sain tuon PS5 version tänään lävitse ja olipahan se miellyttävä. Enemmän keskityin päätarinaan kun muihin juttuihin, mutta jotain sivutehtäviä suoritin. Toivottavasti tämä jatko-osa tarjoaa enemmän viihdettä. Sitä odotellessa.
 
Itse sain tuon PS5 version tänään lävitse ja olipahan se miellyttävä. Enemmän keskityin päätarinaan kun muihin juttuihin, mutta jotain sivutehtäviä suoritin. Toivottavasti tämä jatko-osa tarjoaa enemmän viihdettä. Sitä odotellessa.
Kauankos meni?
Kiinnostaa tietää, koska tuntuu että sivujutut vienyt mulla suurimman osan ajasta. Oon tehnyt kaikki sivutehtävät mitä pystyy ja kaikkea muutakin dronekisoja ynnä muuta.
67h tällä hetkellä kellossa ja viimeisessä chapterissä menossa. Vielä ois vähän puuhailua, jos haluais 100%.
 
Kauankos meni?
Kiinnostaa tietää, koska tuntuu että sivujutut vienyt mulla suurimman osan ajasta. Oon tehnyt kaikki sivutehtävät mitä pystyy ja kaikkea muutakin dronekisoja ynnä muuta.
67h tällä hetkellä kellossa ja viimeisessä chapterissä menossa. Vielä ois vähän puuhailua, jos haluais 100%.
39h yhteensä. Chapter 9 jälkeen en noita sivutehtäviä tehnyt enään, että päätarinan puolella olin koko pelin ajan. Ehtiipä ne sitten suorittaa premium adventure puolella joskus :).
 
Ylös Bottom