Yleinen pelialan uutisketju

Tässä on isoja uutisia tällä hetkellä tiskissä, kaikki tietää että starfield on 30fps, ei tule yllätyksenä. Mutta jos Alan Wake 2 on 30fps digitaali julkaisu konsoleilla niin voin sanoa että vituttais! Mutta jos ei tehot riitä niin ne ei riitä, pettymys se silti on ja todella iso sellainen.

Nyt tarvitaan oikeasti sitä pro konsolia joka tuo sen luvatun 60fps 4K.

Nykyiset unreal 5 pelit on 1080p/30fps ja sitten jotkut ulisee että ei tarvita Pro konsolia, pitäskö vähän herätä, vai kelpaako tuo taso oikeasti, ei se mulle kelpaa, meen sitten vaikka PC:lle

Viimeksi muokattu:
Nyt tarvitaan oikeasti sitä pro konsolia joka tuo sen luvatun 60fps 4K.
Muistan vielä se paskamyrskyn minkä sain niskaan ennen PS5/Series X julkaisua, kun kehtasin todeta ettei kumpikaan konsoleista tule pyörittämään mitään 4K/60fps natiivisti.

Itse tosin edelleen ottaisin paljon mielummin hyvän 1440p/60fps julkaisun milloin vain kuin 30fps kamaa näin herran vuonna 2023.

Muistan vielä se paskamyrskyn minkä sain niskaan ennen PS5/Series X julkaisua, kun kehtasin todeta ettei kumpikaan konsoleista tule pyörittämään mitään 4K/60fps natiivisti.

Itse tosin edelleen ottaisin paljon mielummin hyvän 1440p/60fps julkaisun milloin vain kuin 30fps kamaa näin herran vuonna 2023.

4K on aika turhaa tehojen kulutusta kun on FSR ja muut skaalaus tekniikat joilla saadaan pelit näyttämään hyvältä mutta ei vie niin paljon resursseja. 4K tavoittelu tuntuu vaan olevan sellainen pakonomainen tarve että voidaan sanoa pelin pyörivän 4K resoluutiolla.

Hyvä esimerkki on esim. juuri ilmestynyt Remnant 2 joka taitaa pyöriä jossain 720p resoluutiossa ja sitten se skaalataan ylöspäin 1440p. Tippaakaan peli ei näytä että resoluutio olisi jotenkin alhainen vaan puhdas terävä kuva jota ei perus pelaaja jantteri erota natiivi 1440 kuvasta.

Ylös Bottom