J.Sunderland
Well-Known Member
Myös positiivisia uutisia tullut tänään Applen suunnalta:
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Tällaista on julkaistu osavuosikatsauksessa Q3/23:Remedy omistaa nyt oikeudet Control ip:hen 505 Gamesin kanssa tehdyn diilin seurauksena. 17 miljoonaa maksoivat siitä.
Today, Remedy Entertainment Plc (“Remedy”) and 505 Games S.p.A. (“505 Games”) announce a transaction upon which all publishing, distribution, marketing and other rights to Control, codename Condor, Control 2, and all future Control products will revert to Remedy.
Remedy Entertainment Plc: Inside Information: Remedy acquires full rights to the Control franchise from 505 Games - Remedy Investors
Remedy Entertainment Plc Inside Information February 28, 2024 at 7:00 p.m. EET […]investors.remedygames.com
Remedy acquires full Control rights from 505 Games for €17m
Remedy has reacquired the rights to its hit action game Control from 505 Games. The Finnish video game developer now ow…www.gamesindustry.biz
Ei Toys for Bobin ikinä olisi kuulunut olla mikään Call of Dutyn kehittäjästudio, niinkuin se on viime vuodet ollut. Nyt toivon mukaan pystyvät jälleen tekemään oman näköisiään pelejä.Crash Bandicoot 4 ja Spyro remasterin tehnyt Toys for Bob päässyt eroon Activisionista.
We're Going Indie!
www.toysforbob.com
Otan tässä kohtaa kantaa vain tähän pätkään koska mahdollisesti se oli minun viestini, johon tässä viitataan:Jossain ketjussa oli pintapuolista pohdintaa wokesta ja siitä, että onko se edes olemassa oleva asia.
Pitkä äkseeraus ketju siitä kun uutisoidaan ettei Final Fantasy myy tarpeeksi.
Liian pitkä. Nykyaikaisen ison budjetin pelissä on tosiaan iso budjetti, mistä pitää saada rahat takaisin ja lisäksi peliharrastajat eivät enää tee niin että katsovat julkaisukalenterista seuraavan megapelin ja aikatauluttavat sen pelaamista että pääsee ajoissa seuraavan pelin kimppuun. (olen varmaan vanhanaikainen kun syynään edelleen pelien julkaisupäiviä) Sen sijaan pelaavat koko ajan Fortniteä, eivätkä kerkeä kokeilemaan muita pelejä kun pitää pelata Fortniteä.
Ja tohon vielä että pleikka on vaan yksi alusta. Onhan sielä potentiaalisia ostajia 50 miljoonan edestä(villi heitto mitä pleikat on myyny ja oliko nyt vaan PS5 peli). Xbox ja PC mukaan mille saa pelin, niin sielä on kait 20 miljoonaa boksi pelaajaa(hattu vakiolla tämäkin) potentiaalisena ostajana ja siihen sitten ne PC jäärät päälle, kuinka paljon niitä sitten on, se on ihan arviossa koska niitä on paljon. myynnit olisi jotain ihan muuta kun mihin pelkkä pleikka alustana pystyy.Square on myöskin ampunut itseään vähän jalkaan pleikkariyksinoikeuksilla näiden Final Fantasyjen kanssa, jos nimenomaan haluaisivat myydä paljon. Sony on varmasti maksanut hyvät rahat yksinoikeudesta, mutta silloin ei voida myöskään olettaa, että pelit myyvät niin hyvin, kun ovat saatavilla vain yhdellä alustalla. Viimeisimmissä ulostuloissaan Square on tuntunut tulleen tämän asian kanssa järkiinsä ja panostaa jatkossa selvästi enemmän monialustajulkaisuihin.
Ihan tuoreena esimerkkinä Helldivers 2 näyttää yhtäaikaisen PC-julkaisun voiman. Siinä kun yli puolet pelaajista tulee PC:n puolelta. Toki Xboxillakin peli olisi jotain myynyt, mutta se +20 miljoonaa Xbox Series -konsoleilla pelaavaa on suhteessa pieni määrä yli 120 miljoonan kuukausittaiseen Steam käyttäjään verrattuna.Ja tohon vielä että pleikka on vaan yksi alusta. Onhan sielä potentiaalisia ostajia 50 miljoonan edestä(villi heitto mitä pleikat on myyny ja oliko nyt vaan PS5 peli). Xbox ja PC mukaan mille saa pelin, niin sielä on kait 20 miljoonaa boksi pelaajaa(hattu vakiolla tämäkin) potentiaalisena ostajana ja siihen sitten ne PC jäärät päälle, kuinka paljon niitä sitten on, se on ihan arviossa koska niitä on paljon. myynnit olisi jotain ihan muuta kun mihin pelkkä pleikka alustana pystyy.
Toivottavasti Square sai hyvät hillot Sonyltä siitä yksin oikeudesta, tai ei kait saanu, kun narisevat asiasta.
Ihan tuoreena esimerkkinä Helldivers 2 näyttää yhtäaikaisen PC-julkaisun voiman. Siinä kun yli puolet pelaajista tulee PC:n puolelta. Toki Xboxillakin peli olisi jotain myynyt, mutta se +20 miljoonaa Xbox Series -konsoleilla pelaavaa on suhteessa pieni määrä yli 120 miljoonan kuukausittaisen Steam käyttäjään verrattuna.
Luulisi että vähintään PC-versio kannattaisi aina julkaista. Siinä kun ei ole sitten enää kuuden kuukauden, vuoden tai kahden päästä samaa vetovoimaa kuin yhtäaikaisessa julkaisussa. Ei varsinkaan silloin kun myöhemmin julkaistua PC-versiota kaupitellaan samaan ohjevähittäishintaan. Ei jengi halua maksaa 70-80 euroa vanhasta pelistä (jos edes haluaa maksaa näitä summia uudestakaan).
Toki useampi alusta vaatii enemmän resursseja, mutta ei Square tässä ensimmäistä kertaa ole pappia kyydissä. Ovat kuitenkin kehittäneet pelejä PC:lle ties kuinka kauan ja ovat muutenkin olleet monialustakehittäjä aina(?).Ainut ongelma yhtäaikaisessa PC julkaisussa on se että se syö valtavasti resursseja ja aikaa jos haluaa toimivan PC version. Tai sitten valmiiksi tietotaitoa ja on pääasiassa PC kehittäjä ja vaan porttaa pelin konsoleille. Muuten sieltä tulee onnetonta ripulia kuten on niin monta kertaa viimeaikoina nähty.