Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen politiikkaketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -WaLuigi-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin. Kyllähän se vähintäänkin erikoiselta tuntuu että kun jenkit käyvät paita ja perse asetelmaan venäjän kanssa, perussuomalaisten kanta asiaan on- "hähähä höhöhö hekoheko eu-pellet"
Persuilla tuntuu puhdas vahingonilo ja vittuilu olevan muutenkin yksi isoimmista motivaatioista ja syistä tehdä yhtään mitään. Ihan sama mikä se itse asia on, kunhan vihervassareita vituttaa.

Tuon tyyppisiä päivityksiä on näkynyt ainoastaan persuilta ja vieläpä aika tasaiseen tahtiin.

Siinä voi sitten jokainen miettiä että onko se paras tapa tehdä asioita. Vähän sellainen maailmanlopun meininki että kaikki on paskaa kuitenkin niin ihan sama mitä tehdään, kunhan vastapuolta ottaa päähän (enemmän).

Olen itse tehnyt joskus samaa peleissä että kun vaikka ajokisassa jää viimeiseksi niin ajelee väärään suuntaan ja yrittää törmätä niihin muihin. Se oli joskus ala-asteella se.

Onhan tuo aivan äärimmäisen huolestuttavaa touhua kaikin puolin. Mutta onhan niitä jopa tälläkin foorumilla tyyppejä joiden mielestä nämä on hyviä juttuja ja Trump on vain Trump. Alkaa harmittaa, että vaadin päästä inttiin vaikka oisin leikatun selän takia saanut vapautuksen.

Curtis Yarvin ja "dark enlightment"

Kannattaa lueskella. On eräs JD Vancen suuria innoittajia muunmuassa.

Alkaa harmittaa, että vaadin päästä inttiin vaikka oisin leikatun selän takia saanut vapautuksen.
Minua oikeastaan harmittaa, etten iän ja fyysisen kunnon vuoksi pääsisi enää sotimaan niihin tehtäviin, joihin olen saanut koulutuksen. Itseasiassa minun aselajista eläköidyttiin pois muistaakseni viidessä vuodessa palveluksen suorittamisen jälkeen. Toisaalta olen myös sitä mieltä, että minun kaltaiset kelvottomat vanhat ukot ei pitäisi päättää sota-asioista, vaan se tulisi olla nuorten miesten tehtävä, koska heidät sinne rintamalle laitetaan kuitenkin kuolemaan.

Minua oikeastaan harmittaa, etten iän ja fyysisen kunnon vuoksi pääsisi enää sotimaan niihin tehtäviin, joihin olen saanut koulutuksen. Itseasiassa minun aselajista eläköidyttiin pois muistaakseni viidessä vuodessa palveluksen suorittamisen jälkeen. Toisaalta olen myös sitä mieltä, että minun kaltaiset kelvottomat vanhat ukot ei pitäisi päättää sota-asioista, vaan se tulisi olla nuorten miesten tehtävä, koska heidät sinne rintamalle laitetaan kuitenkin kuolemaan.
Siksi minäkin intin halusin käydä, kun ajattelin kauniisti, että haluan tarvittaessa puolustaa kotimaatani jne. Nykyään haluaisin vain elää rauhassa ilman, että kenenkään tarvii tappaa toisiaan, nähdä kun tyttärestäni kasvaa aikuinen ja nauttia elämästäni. Mielestäni mahduttaisiin kaikki tänne pallolle asumaan sulassa sovussa, erilaisuuksineen kaikkineen. Mutta ei, löytyy näitä Putineita Trumppeja ja muita ihmissyöpiä, jotka haluavat vain lisää valtaa ja rahaa ja hankkivat sitä keinolla millä hyvänsä, vaikka viattomien verellä. Ei kiinnostaisi kuolla siksi, että joku käskee sotia jonkun turhan paskan takia.

Kiitos ja anteeksi.

Olen itse tehnyt joskus samaa peleissä että kun vaikka ajokisassa jää viimeiseksi niin ajelee väärään suuntaan ja yrittää törmätä niihin muihin. Se oli joskus ala-asteella se.

Tai joskus cod4 modern warfare (ps3) ampua raketilla koko tiimi kuoliaaks heti alkuunsa hardcore search and destroyssä, mut se ei ollut ala-asteella vaa ihan aikuisena mutta syytän Elisabeth Rehniä ja kaljaa.

Rumaksi menee.

Lukuunottamatta Trumpin typerää egoismia ja Zelenskyille piruilua, mikä tossa Trumpin kirjoituksessa teitä kaikkia ärsyttää niin kovin?

Onko tuo totta, että Eurooppa on järjestellyt asiat siten, että saavat tukirahansa takaisin vs mitä Biden sopi? Entä onko suuri osa tukirahoista hävinnyt kartalta?

Sota on Euroopassa?
Jenkit ovat maksaneet huomattavasti enemmän kuin yksikään muu maa Ukrainan tukemisesta, enemmän kuin koko Eurooppa yhteensä?
Euroopan suurien maiden puolustus on retuperällä ja jenkit maksavat natorahoista paljon enemmän kuin Eurooppa?
Miksi Eurooppa ja Biden päättivät mitä päättivät sodan alkaessa? Miljoonia kuollut ja saavutettiinko vuosien saatossa todella mitään muuta paitsi järjettömän rahamäärän syytäminen sotateoolisuudelle?
Mitä kehuja antaisitte Zelenskyille, Euroopan päättäjille ja Bidenin hallitukselle näistä viimeisistä vuosista?

Ei harmittanut yhtään intin käynti. Suomi tarvitsee jokaista kynnellekykenevää pitämään Putinin varpaillaan.

Lukuunottamatta Trumpin typerää egoismia ja Zelenskyille piruilua, mikä tossa Trumpin kirjoituksessa teitä kaikkia ärsyttää niin kovin?
Lähdetäänkö siitä että tuossa jutussa on ilmeisesti paljon väärää infoa tai suoranaista disinformaatiota. Miljoonia kuollut? Zelenskyin kannatuslukemat?

Minä en siis tiedä oikeita lukuja mutta juuri luin päivän lehdestä että (Zelenskyin) kannatuslukemat ihan eri luokkaa mitä herra US and A:n johtaja väittää ja muistelen että sodassa ei ihan taida miljoonia (monikossa) olla kuollut.

Sitten vielä taisi olla se vihjailu siitä kuka sodan on aloittanut tai että se olisi voitu jo sopia kuntoon. Olisitko sinäkin sopinut Suomen asiat aikoinaan kuntoon sillä tapaa että oltaisiin nyt kaikki onnellisia venäläisiä?

Herra Diilin sopimiset tuntuu olevan tässä asiassa samaa kuin koulukiusaamistapauksissa: lyökäähän yhdenvertaisina osapuolina kättä päälle, niin asia on kunnossa ja tämä isompi kaveri, joka on kaiken yksipuolisesti tehnyt, voi jatkaa samaa hommaa jatkossakin, plus että kiusattu joutuu tietysti luovuttamaan vaatteensa ja puhelimensa kiusaajalle hetken rauhaa vastaan, kunnes homma alkaa taas alusta.

Sinänsähän tämä koko Ukrainan tilanne on kuin koulukiusaamistapaus: muut pelkäävät/hännystelevät kiusaajaa niin paljon, että sallivat homman jatkua sivustaseuraajina, korkeintaan kiistellen että kenen pitäisi mennä väliin: jotain pitäisi tehdä. Isoin tyyppi taas lesoaa että hän voi päättää tämän heti mutta nimenomaan niin että kaveeraa sen kiusaajan kanssa ja sopii keskenään jonkin "hyvän" diilin kiusaajan puolesta.

Viimeksi muokattu:
Kyllä tässä joutuu vielä tovin odottamaan, että nähdään miten asioiden käy.

Se nyt on ihan ymmärrettävää että Trump ajaa jenkkien etua ja jos Euroopan maat luottavat liiallisesti jenkkien rahaan ja armeijaan, panostamatta siihen itse riittävästi, niin joku mättää ja Trump on oikeassa, vaikka tapojensa mukaisesti viljelee näitä aivopieruja.

Jälleen kerran, mitä Ukrainan tukemisella tähän mennessä on saavutettu? Jos ei ole miljoonia kuollut, niin kymmeniä tai satojatuhansia, eikä se tee asiasta yhtään vähäpätöisempää.

Syydetty jumalaton määrä rahaa ja varusteita ja lopputulema on nyt tämä. Ei tää nyt mennyt kovin putkeen nähdäkseni ja kun tällä foorumilla on niin pirun fiksua porukkaa, joka jaksaa itkeä joka käänteessä,niin kertokaa nyt ihmeessä että miten tämä sota nyt saadan lopetettua? Sitähän kaikki varmaan kuitenkin haluavat?

Itsekkäästi ajateltuna Suomen kannalta tämä pitkittynyt sota on ollut hyvä asia. Venäjän resursseja kuluu käynnissä olevaan sotaan koko ajan ja mitä pitempään tämä jatkuu, sitä heikompi idän ihmemaa sotilaallisesti on. Ja on sitä myös vuosia tästä eteenpäin. Ukraina on ostanut muille aikaa varautua tulevaisuutta varten. Ukraina taistelee koko vapaan maailman puolesta, joten sinne sitä rahaa ja kalustoa pitääkin syytää jatkuvasti! Eiköhän tämä ole pitkässä juoksussa myöskin Yhdysvaltojen etu.

Yksi paukapää vain puhuu mitä sylki suuhun tuo ja on tietämättään täysin Putinin taskussa. Trump on vieläpä ympäröinyt itsensä valitsemillaan samanmielisillä idiooteilla, joten järjen ääntä ei taida hänen omiin korviinsa oikein missään vaiheessa edes kuulua. Toivottavasti Yhdysvalloilla on keinoja saada kyseinen herra aisoihin ennen kuin jotain peruuttamatonta tapahtuu.

Tekisi mieleni sanoa, että seuraan tilannetta mielenkiinnolla, mutta mielessäni vilisevät aivan liian kauheat tulevaisuuden skenaariot.

Jospa tästä(kin) selvitään kuivin jaloin.

Kyllä tässä joutuu vielä tovin odottamaan, että nähdään miten asioiden käy.

Se nyt on ihan ymmärrettävää että Trump ajaa jenkkien etua ja jos Euroopan maat luottavat liiallisesti jenkkien rahaan ja armeijaan, panostamatta siihen itse riittävästi, niin joku mättää ja Trump on oikeassa, vaikka tapojensa mukaisesti viljelee näitä aivopieruja.

Jälleen kerran, mitä Ukrainan tukemisella tähän mennessä on saavutettu? Jos ei ole miljoonia kuollut, niin kymmeniä tai satojatuhansia, eikä se tee asiasta yhtään vähäpätöisempää.

Syydetty jumalaton määrä rahaa ja varusteita ja lopputulema on nyt tämä. Ei tää nyt mennyt kovin putkeen nähdäkseni ja kun tällä foorumilla on niin pirun fiksua porukkaa, joka jaksaa itkeä joka käänteessä,niin kertokaa nyt ihmeessä että miten tämä sota nyt saadan lopetettua? Sitähän kaikki varmaan kuitenkin haluavat?
Kuka tuonne on rahaa syytänyt? Varusteita ja aseita kyllä. Ja niin ei olisi ”syydetty jumalatonta määrää” kamaa tuonne vaan olisi katsottu sivusta, kun Venäjä pommittaa itsenäisen valtion tuusannuuskaksi, niinkö? Jumalauta mitä paskaa täältä saa taas lukea. Ja seuraavaksi varmaan sanot, että ”hei, Ukrainahan tämän tosiaan aloittikin!”? Hemmetti miten vastenmielisiä kommentteja.

Mutta kuten sanoin, niin niin vaan tuon ihmissaastan tukijoita löytyy täältäkin vaikka tuo tekisi ihan mitä tahansa.

Kuka tuonne on rahaa syytänyt? Varusteita ja aseita kyllä. Ja niin ei olisi ”syydetty jumalatonta määrää” kamaa tuonne vaan olisi katsottu sivusta, kun Venäjä pommittaa itsenäisen valtion tuusannuuskaksi, niinkö? Jumalauta mitä paskaa täältä saa taas lukea. Ja seuraavaksi varmaan sanot, että ”hei, Ukrainahan tämän tosiaan aloittikin!”? Hemmetti miten vastenmielisiä kommentteja.

Mutta kuten sanoin, niin niin vaan tuon ihmissaastan tukijoita löytyy täältäkin vaikka tuo tekisi ihan mitä tahansa.
On syydetty rahaa ja varusteita puolustamisen tukemiseen, mutta ei kuitenkaan niin paljoa + sotilaita, että Venäjä olisi saatu ajettua pois.

Nyt ollaan päädytty tilanteeseen, jossa ei edelleenkään haluta tukea Ukrainaa 100%, joten ollaan menossa neuvottelupöydän ääreen!

Olisi pitänyt joko tukea 100% tai mennä heti neuvottelupöydän ääreen kaiken tuhon ja ihmishenkien menetyksen välttämiseksi.

Ihmissaasta - tuon sanan käyttö saa aina huvittuneen reaktion aikaiseksi itessä

Kerro nyt sieltä järjen ja ylemmyyden kukkuloilta, että miten homma pitäisi hoitaa ja mitä Trumpin pitäisi tehdä?

Tekee mieli spekuloida vailla parempaa tietoa:

Vasta ihan viime viikkoina on mediassa puhuttu Ukrainan mineraalivaroista. Venäjä käy sotaa omilla luonnonvaroillaan ja käsittääkseni Ukraina ei tee niin vaan heidän rahoitus tulee lännestä? Totta helvetissä Ukrainan pitää laittaa kaikki omat resurssit peliin tai voi olla, että ne menee muuten venakoille joka tapauksessa. Nyt tullut vähän fiilis, että pyytävätkö avustuksia muilta, vaikka omiakin resursseja on. Ei toimeentulotukeakaan saa, jos on varallisuutta tilillä ja onhan se nyt ihan oikein.

Jos Suomi olisi Ukrainan jamassa niin kyllä olisin valmis laittamaan kaikki omat luonnonvarat peliin itsenäisyyden puolesta. Noista Trumpin absurdeistakin heitoista tulee mieleen, että kaikkia kulisien takana käydyissä neuvotteluissa esillä olleita asioita ei ole tuotu julkisuuteen ja mr. Trump sitten nakkelee monenlaista kommenttia julkisuuteen. Minusta paljon mielenkiintoisempaa on miettiä miksi hän niin sanoon sen sijaan, että vaan pöyristytään ja loukkaannutaan.

Kerro nyt sieltä järjen ja ylemmyyden kukkuloilta,

Olisiko mahdollista keskustella ilman tätä toistuvaa vittuilua?

Emmä osaa omaa järkeäni taikka ylemmyyttäni arvioida, mutta jos republikaanien sisältä rupeaa nyt jo kuulumaan napinaa, niin oletan että Trump ongelma ON todellinen. Esim. Trumpin oma ex vara-presidentti Mike Pence (rep) twiittasi eilen selkein sanakääntein että Ukraina EI aloittanut sotaa. Repujen oma uutiskanava FOX julkaisi eilen jutun joka korjasi useita Trumpin poskettomia valheita mm. mainitsemistasi tukirahoista sekä Zelenskyin kansansuosiosta (joka sivumennen sanoen on tälläkin hetkellä prosenteissa kovempi kuin Trumpin koskaan) Samoin useat republikaani senaattorit ovat erittäin selvästi kertoneet mielipiteensä Putinista, sodan syyllisistä sekä osittaneet tyrmistystä Trumpin käytöksestä.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, ja ei tarvitse vastata. Oletko mahdollisesti ulkosuomalainen? Kysyn siksi että kiinnostaisi tietää että korreloiko trumpin kannatus sen mukaan että sattuuko asumaan Trumpin päätösten suoran vaikutuksen alaisessa maassa.

(edit. pari typoa)

Viimeksi muokattu:
Eihän tämä tilanne tosiaankaan hyvä ole. Kuten varapresidentti Vancen puheesta pystyi jokunen aika sitten päättelemään, nyky-USA ei vaan enää pidä Euroopan Unionia sellaisena toimijana, että sen vakauteen ja turvallisuuteen olisi houkuttelevaa investoida.

Mieluummin Trump toimii siitä näkökulmasta, että mitä nopeammin sota päättyy, sen halvemmalla USA hommasta pääsee, sillä niin väliä miten se päättyy ja kuka voittaa. EU-vaikuttajilta tulee toki usein lausuntoja; että jotain pitäisi ehkä jossain vaiheessa varmaan tehdä, mutta ne varsinaiset teot tuntuvat jäävän vähän vähemmälle. Amerikan antamaan tukeen ja rahoitukseen on ollut hyvä turvata...kunnes sitä ei sitten enää tulekaan. Melko kahtiajakautuneelta ja munattomaltahan tämä unionin toiminta on koko Ukrainan sodan ajan tuntunut. Nyt ollaan sitten siinä pisteessä, että EU:n pitänee kiltisti pyytää, pääsisikö se edes istumaan pöydän ääreen, kun muut päättävät sodan jatkoista. EU:lla on peiliin katsomisen paikka.

Toimittaja Ivan Puopolo ja kansanedustajat Sammallahti(kok) ja Rostila(ps) kävivät aiheesta melko hyvää keskustelua podcastissa eilen. Aiheesta perillä olevat kaverit avasivat aika hyvin sitä, miksi nyt ollaan tällaisessa tilanteessa.

Ylös Bottom