Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen virtuaalitodellisuuskeskustelu

Vastaus: Oculus Rift -datalasit

Riftin julkaisu ei ole mennyt ihan putkeen, sillä foorumeiden mukaan iso osa on jäänyt vielä ilman laitettaan, eikä edes rahoja ole veloitettu tililtä toimituksen vahvistamiseksi. Lisäksi softapuolella on useita "erikoisuuksia" joista ikävin, joskaan ei välttämättä yllättävin, on täydet järjestelmäoikeudet vaativa aina päällä oleva prosessi, joka lähettää dataa facebookin servereille. Tämä vähintäänkin kyseenalaista tietäen facebookin tiedonkeruumetodit ja niiden säilyttämisen ja käytön.

VR on tulevaisuuden teknologiaa, mutta siihen pätevät jo nykyiseenkin tiedonkeruuseen pätevät ilmiöt - yritykset keräävät ja myyvät tietoja sinusta rahaa vastaan. Käyttäjäprofilointi on päivän sana.

http://uploadvr.com/facebook-oculus-privacy/

It turns out that when you install the software to run Facebook’s Oculus Rift it creates a process with full system permissions called “OVRServer_x64.exe.” This process is always on, and regularly sends updates back to Facebook’s servers.
---
A section of the privacy policy outlines “information automatically collected about you when you use our services” including when, where, and how you interact with content on the platform even going as far as tracking your movements in virtual space.
---
And it isn’t just Facebook who is able to collect your data, under the policy “third parties may also collect information about you through the Services” this includes entities on the “related companies” list.

So how are Oculus and Facebook planning to use this information? A number of the uses that are outlined in the policy seem fairly mundane, such as helping you create an account or to enable user to user communication, and help improve the user experience. But one line in particular stands out:

"To market to you. We use the information we collect to send you promotional messages and content and otherwise market to you on and off our Services. We also use this information to measure how users respond to our marketing efforts."

Virtual reality offers an unparalleled level of access to data for advertisers. Before metrics were measured in how long someone watched a video or how many times a link was clicked, but with VR you can get far more granular. An ad executive at Coke, for instance, could tell just how long you stared at the Coke bottle cleverly placed inside your favorite game as an in-game ad and use that data to better place it in the game for you next time.

Lisää täällä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Oculus Rift -datalasit

Sonyn Shuhei Yoshida saanut omansa.

CfPVI3SUkAIs2pL.jpg


Lähde: https://twitter.com/yosp/status/717151114118868992
 
Vastaus: Yleistä keskustelua aiheesta virtuaalitodellisuus

Minkä takia ei tehdä mitään VR-pelejä, jotka on kuvattu hahmon takaa ja hahmoa ohjattaisiin ohjaimella? tyyliin Assassin Creed/GTA. Saisi 3D kuvan, paremman immersion ja kenties vaikka jotain kameran kääntymistä pään mukaan. Toki vielä laitteiden kuvanlaatu ja teho vaatimus toistaiseksi estävät ison budjetin pelit. Onko siihen muuta syytä? Pahonvoinnista on jotain juttua ollut, kun esim. kameran käyttö on oikeassa tatissa.

Ihmetyttää vain, kun VR kohdalla ei puhuta peruspeleistä ollenkaan. Kaikki on first person kuvakulmasta ja yleensä vielä jollain muulla ohjaimella kuin padilla.

Onko se tulevaisuudessa mahdollista, että pelaan VR-laseilla GTA 7:sta hahmon takaa padilla 8h putkeen niin, että niska sekä hartiat hajoavat ja silmät sulaa päästä?
 
Vastaus: Yleistä keskustelua aiheesta virtuaalitodellisuus

Tossa voisi mennä pasmat aika pahasti sekasin kun se ei sinänsä olisi katse mikä kääntyisi vaan "vaan" kamera. Eli voisi olla ilman liiketunnistusta toimivampi, 3D-vaikutelman yms luomiseen.
 
Vastaus: Yleistä keskustelua aiheesta virtuaalitodellisuus

Sanokaas nyt ihan numeroin kuinka ison ja kuinka paljon vapaata tilaa tämä virtuaalihömppä tarvitsee?
 
Vastaus: Yleistä keskustelua aiheesta virtuaalitodellisuus

Sanokaas nyt ihan numeroin kuinka ison ja kuinka paljon vapaata tilaa tämä virtuaalihömppä tarvitsee?
Riippuu täysin laitteesta ja pelistä. Esimerkiksi osa Steam VR -peleistä vaatii vähintään ~2mx2m alueen:

For room scale VR you will need a minimum of 2 meters by 1.5 meters of free space (6.5ft x 5ft), and the maximum distance between base stations is 5 meters (16ft).

SteamVR_Support_Room_Examples.png


In addition to room scale VR, Vive supports seated and standing VR experiences, both of which do not have a minimum space requirement.
 
Vastaus: Yleistä keskustelua aiheesta virtuaalitodellisuus

Facebookin ja HTC/Valven VR -kypärien myynti pysähtyi kuin seinään:

Develop-online.net: VR momentum slows dramatically on Steam - Only 0.18 per cent of Steam users own HTC Vive, 0.10 per cent own Oculus Rift

Sales of virtual reality hardware has almost ground to a halt, according to a new survey.

The study, spotted by VentureBeat, shows the number of Steam users that acquired a HTC Vive only grew 0.3 per cent in July and was flat in August. Similarly, growth from Oculus Rift’s Steam userbase only reached 0.3 per cent in July, and 0.1 per cent in August.

This is a concern because both months were the first where each device was from supply constraints, meaning anyone could go online or buy a headset on the High Street.

As it stands, only 0.18 per cent of Steam owners have a HTC Vive, and only 0.10 per cent have a Rift.

Speculation suggests that we’re seeing the end of the early adoption for VR. Anyone willing to splash out full price – hundreds of dollars for a headset, thousands for a compatible PC or laptop – is expected to have done so, meaning the only way the VR market can grow is to reach out to more mainstream or lower-spending consumers.

Tämän lisäksi Vergen podcastissa yksi osanottaja mainitsi että ainakin Oculus Riftin pelimyynnit on kaukana asetetuista tavoitteista.

Vielä pari vuotta takaperin suhtauduin avoimin mielin VR -laitteita kohtaan, mutta nykyisellään Riftin, Viven sekä loppuvuodesta julkaistavan PSVR pelitarjonta tuo mieleen edellisen sukupolven Kinect/Move/Wii shovelware roskan. Mielenkiintoista nähdä mikä on tilanne sitten loppuvuodesta 2017: onko kehitystä tapahtunut (ja jos on, niin kuinka paljon) vai onko pelitarjonta yhtä aneemista kuin nyt:

[video=youtube;fQ0JTkBZdyw]https://www.youtube.com/watch?v=fQ0JTkBZdyw[/video]
 
Vastaus: Yleistä keskustelua aiheesta virtuaalitodellisuus

Ei sinänsä kyllä yllätä, jos tällä hetkellä vähän myynnit seisoo. Jotain system seller -peliähän nuo laitteet kipeästi kaipaisi. Auto- ja lentosimulaattoreiden yms. kanssa toimii loistavasti, mutta oikein mitään muuta järkevää käyttöä ei ole taidettu vielä keksiä muuten kuin noiden hetkeksi hupia tarjoavien minipelien muodossa.
 
Vastaus: Yleistä keskustelua aiheesta virtuaalitodellisuus

Suuret massat liikahtavat kun myyviä sisältöjä alkaa löytymään. Loppuvuoden pelimessuilta ja myymälöiden demoständeillä kerätyt kokemukset kyllä siirtävät laitteita ostoskoriin. Ensin liikkeellä olemme me, joille kyseessä on pitkän ajan unelma holodeckistä omassa olohuoneessa. PlayStation VR saa ylimääräistä huomiota brändinsä valmiin tunnettavuuden kautta, mutta myös niitä konkreettisia esityksiä pelintekijöiden puolelta.
 
Vastaus: Yleistä keskustelua aiheesta virtuaalitodellisuus

Vaikka olenkin PSVR:n ennakkotilaaja (pitää se toki ennen ostoa testata) niin voin hyvin kuvitella että hirveän suuriin myyntimääriin ei ylletä. On toki oikeasti toimivan pelilaite toisin kuten joku pakkokinecti mutta silti tuo kypärämäisyys ja hinta rajoittaa ostajakuntaa. Massa vaan ei ana tajua hyviäkään juttuja kuten esim. 3d ominaisuus olisi pitänyt olla jo nyt vakiovaruste joka telkussa mutta katsokaas kuin kävi,.. kohta ei ole millään TV valmistajalla 3d ominaisuutta vaikka olisi käynyt kuin nenä päähän esim 4k telkkuihin (passiivi 3d)

Toivottavasti myy riittävästi ja saadaan hyviä VR pelejä tulevaisuudessakin.
 
Vastaus: Yleistä keskustelua aiheesta virtuaalitodellisuus

Mielenkiintoinen kahdeksan minuuttinen tämän videon parissa. Miten virtuaalitodellisuus voi vaikuttaa ihmiseen fyysisellä ja mentaalisella tasolla? Voiko nämä kokemukset sekoittua valemuistoiksi unien tapaan, on aihe jota on käsitelty samassa teemassa kotimaisessa mediassa.

 
Vastaus: Oculus Rift -datalasit

Tästä taitaa tulla esimerkkitapaus siitä, miten tuhotaan lupaava brändi. Ilman kehittäjien tukea ei tule pelejä ja ilman pelejä laitteita ei osteta.

Saas nährä miten Microsoft reagoi tähän. Eikös ole huhuttu, että Oculuksella olisi jotain kytkyä Xbox One Scorpion kanssa?
 
Vastaus: Oculus Rift -datalasit

Tuskin Microsoft reagoi tähän. Onhan näitä vatipäitä valitettavasti ennenkin nähty. Muistellaan esim. Xbox 360:n yhtä menestyneintä latauspeliä, Shadow Complexia ja sitä kuinka osa pelistä kerätyistä tuotoista valui Orson Scott Cardille, joka ajoi homojen oikeuksia alas Yhdysvalloissa - tai ainakin pyrki tähän.


The first and greatest threat from court decisions in California and Massachusetts, giving legal recognition to "gay marriage," is that it marks the end of democracy in America.



But there can be no serious question that homosexuality, to the degree that it cannot be overcome or outlasted, is a reproductive dysfunction. A human body that has evolved with functional organs of sexual reproduction is redirected to sexual activities that are reproductive dead ends.

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Yleistä keskustelua aiheesta virtuaalitodellisuus

Virtuaalitodellisuuden sanotaan johtavan myös virtuaaliturismiin. Tässä esimerkkinä Mount Everest.

 
Ylös Bottom