Aphex
Well-Known Member
Vastaus: Oculus Rift -datalasit
Riftin julkaisu ei ole mennyt ihan putkeen, sillä foorumeiden mukaan iso osa on jäänyt vielä ilman laitettaan, eikä edes rahoja ole veloitettu tililtä toimituksen vahvistamiseksi. Lisäksi softapuolella on useita "erikoisuuksia" joista ikävin, joskaan ei välttämättä yllättävin, on täydet järjestelmäoikeudet vaativa aina päällä oleva prosessi, joka lähettää dataa facebookin servereille. Tämä vähintäänkin kyseenalaista tietäen facebookin tiedonkeruumetodit ja niiden säilyttämisen ja käytön.
VR on tulevaisuuden teknologiaa, mutta siihen pätevät jo nykyiseenkin tiedonkeruuseen pätevät ilmiöt - yritykset keräävät ja myyvät tietoja sinusta rahaa vastaan. Käyttäjäprofilointi on päivän sana.
http://uploadvr.com/facebook-oculus-privacy/
Lisää täällä.
Riftin julkaisu ei ole mennyt ihan putkeen, sillä foorumeiden mukaan iso osa on jäänyt vielä ilman laitettaan, eikä edes rahoja ole veloitettu tililtä toimituksen vahvistamiseksi. Lisäksi softapuolella on useita "erikoisuuksia" joista ikävin, joskaan ei välttämättä yllättävin, on täydet järjestelmäoikeudet vaativa aina päällä oleva prosessi, joka lähettää dataa facebookin servereille. Tämä vähintäänkin kyseenalaista tietäen facebookin tiedonkeruumetodit ja niiden säilyttämisen ja käytön.
VR on tulevaisuuden teknologiaa, mutta siihen pätevät jo nykyiseenkin tiedonkeruuseen pätevät ilmiöt - yritykset keräävät ja myyvät tietoja sinusta rahaa vastaan. Käyttäjäprofilointi on päivän sana.
http://uploadvr.com/facebook-oculus-privacy/
It turns out that when you install the software to run Facebook’s Oculus Rift it creates a process with full system permissions called “OVRServer_x64.exe.” This process is always on, and regularly sends updates back to Facebook’s servers.
---
A section of the privacy policy outlines “information automatically collected about you when you use our services” including when, where, and how you interact with content on the platform even going as far as tracking your movements in virtual space.
---
And it isn’t just Facebook who is able to collect your data, under the policy “third parties may also collect information about you through the Services” this includes entities on the “related companies” list.
So how are Oculus and Facebook planning to use this information? A number of the uses that are outlined in the policy seem fairly mundane, such as helping you create an account or to enable user to user communication, and help improve the user experience. But one line in particular stands out:
"To market to you. We use the information we collect to send you promotional messages and content and otherwise market to you on and off our Services. We also use this information to measure how users respond to our marketing efforts."
Virtual reality offers an unparalleled level of access to data for advertisers. Before metrics were measured in how long someone watched a video or how many times a link was clicked, but with VR you can get far more granular. An ad executive at Coke, for instance, could tell just how long you stared at the Coke bottle cleverly placed inside your favorite game as an in-game ad and use that data to better place it in the game for you next time.
Lisää täällä.
Viimeksi muokannut moderaattori: