Vastaus: Zack & Wiki: Quest for Barbaros Treasure
Viitsittekö jotkut kertoa tosiaan että kuinka hyvin on maistunut ja ihan rehellisesti kaivaa pelin heikoimmat kohdat esiin ja sen miten paljon ne ovat häirinneet? Olen vähän kahden vaiheilla tämän kanssa.
Ei mielellään silmitöntä hehkutusta. Ellei se nyt sitten ihan oikeasti ole aivan täydellinen peli.
No tästä on oikeastaan vaikea löytää mitään oikeita vikoja, mutta joillekin ne viat lähtee ihan pelin genrestä. Eli joutuu välillä käyttämään hieman yrityserehdys -taktiikkaa ja peli voi turhauttaa, jos jää jumiin. Itse en tosin ole pahasti vielä jäänyt. Vaikea myöskään uskoa, että tällä pelillä on kovasti uudelleenpeluuarvoa, vaikka kaikki kentät voikin yrittää pelata aivan täysin läpi ja parhaalla arvosanalla. Pelin pituus saattaa myös olla melko lyhyt. Minuahan nämä seikat eivät ole vielä häirinneet. Joka tapauksessa on hyvin mahdollista, että edellämainitut asiat häiritsevät, jos tämän tyyppiset pelit eivät muuten iske. Sen verran täytyy vielä varoittaa, että peli on nimenomaan ongelmanratkontapainotteinen ja juoni on enemmänkin taustalla. Seikkailupeleissä on kuitenkin totuttu vähän suurempaan juoneen.
Ja pakkohan se on hehkutusta laittaa

Pelin ongelmat on todella hyvin tehty. Enkä nyt tarkoita vain sitä mitenkä mote on saatu peliin mukaan vaan koko suunnittelua. Ongelmissa on uskomaton määrä vaihtelua. Jotenkin ongelmissa tulee esille itsetekeminen aivan toisella tapaa kuin yleensä johtuen tuosta moten käytöstä. Ja sitä kyllä käytetään harvinaisen mielikuvituksellisesti. Myöskään oivalluksentunne ei jää pelissä vieraaksi, koska vaikeustaso on mukavan kireän oloinen alun jälkeen. Pidän paljon siitä, että kaikki mitä voi tehdä ei ole kannattavaa. Siitä voi koitua vaikkapa kuolema. Ja pelissä on myös paljon turhia vaihtoehtoja joita voi kokeilla. Kuitenkaan peli ei ole tähän asti tuntunut epäreilulta. Sen lisäksi kentissä on ylimääräisiä puzzleja, joten ylimääräistäkin hommaa on.
Grafiikat ovat hienoja ja varsinkin animointi on todella näyttävää. Pelistä löytyy paljon ainutlaatuisia vain tiettyyn kohtaukseen tehtyjä animointeja. Animointia on yleensäkin pelissä todella paljon. Musiikki ja äänimaailmakin toimii. Paitsi, että olen aivan varma, että jotkut tulevat inhoamaan tämän pelin hahmojen ääniä. Itse olen tähän asti pitänyt. Korostavat jotenkin hahmojen koomisuutta. Jatkosta en mene vannomaan.
Yleensäkin pelistä huokuu laatu ja viimeistely. Yllättävän kova panostus tällaiseen genreen. Silti tätäkään ei uskalla varauksetta suositella kuin genrestä pitäville. Ja ehkä heille, jotka haluavat Wiimotelle kunnon käyttöä. Testaamista suosittelen kuitenkin kaikille, sillä peli tekee myöskin tyylillään selvän pesäeron perinteisiin genrensä edustajiin. Tässä seikkailupelissä pääsee oikeasti pelaamaankin