Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Play: Kysymykset

Vastaus: Play: Kysymykset

Markus Laitinen sanoi:
Mulla tuli sama ongelma vastaan tammikuussa, kun vaihdoin korttia. Muutaman kerran yritin jotain tilata, mutta ei onnistunut. Eipä ole sen jälkeen tullut Play.comia käytettyä.
pelle sanoi:
minulla sama pelko persiissä kun ensikuussa vaihtuu kortti.
tiedä sitten mikä siellä kusee kun vaihtaa vaan kortin numeron ja voimassa olo ajan eikä muihin tietoihin koske niin ei saa tilattua enää.
Smirre sanoi:
Minä olen tusinan verran tilannut pelejä sieltä ja kyllä nyt sapettaa, että muuton jälkeen ei enää minullakaan ole toiminut. Pyytävät tarkistamaan kortin tiedot, osoitteen ym.. mitään muuta en ole muuttanut paitsi osoitteen vastaamaan nykyistä.

Ohimenevästä ilmiöstäkään ei ole kyse, koska aikaa on mennyt viikkoja eikä silti toimi.. Sammon verkkopankistakaan en löytänyt mitään, että olisivat "turvallisuuteen" vedoten estäneet tälläisen toiminnan defaulttina.
Itsellä oli vastaava tilanne oman kortin vaihtumisen jälkeen alkuvuodesta, ja jos en ihan väärin muista niin homman pitäisi jälleen vörkkiä kun jättää "Valid from" -kentän kokonaan tyhjäksi ja "Expiry dateksi" laittaa uuden kortin normaalin voimassaoloajan. Tällöin Play:n maksujärjestelmän pitäisi nielaista tuo jippo koukkuineen. Kokeilkaa.
 
Vastaus: Play: Kysymykset

Useita kertoja play.comista tilanneena en tiedä enään miten suhtautua. Verkkosivuille ei päivitetä peleissä platinium painoksia juuri ollenkaan. Olisi se asiakkaalle kuitenki kohtuullista kertoa minkä version mistäkin pelistä tulet saamaan. Kolme kertaa peräkkäin nyt minulle lähetetty väärä peli.. ja alkaa tosissaan v****** tuo takaisin lähettely.
 
Vastaus: Play: Kysymykset

Tehdäänpä pieni päivitys tämän hetken tilanteeseen play.comissa, sillä ensimmäistä ostoa tässä kovasti suunnittelen.
Eli pitääkö ostaessa käyttää euro-hintoja? Ja toimitetaanko T-paitoja Suomeen?
Ehtiikö tavara tulla vielä jouluksi, jos esimerkiksi tällä viikolla tilaa vai onko jo myöhäistä?
 
Vastaus: Play: Kysymykset

hulwol86 sanoi:
Tehdäänpä pieni päivitys tämän hetken tilanteeseen play.comissa, sillä ensimmäistä ostoa tässä kovasti suunnittelen.
Eli pitääkö ostaessa käyttää euro-hintoja? Ja toimitetaanko T-paitoja Suomeen?
Ehtiikö tavara tulla vielä jouluksi, jos esimerkiksi tällä viikolla tilaa vai onko jo myöhäistä?
Tänne ei saa enää tilattua kuin eurohinnoilla. T-paidoista en tiedä olettaisin että siinähän niitten pitäisi tulla kuin muunkin tavaran ja toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa itsellä on joskus mennyt 2 viikkoa ennen kuin tavara on saapunut, mutta viime tilaus tuli viikossa.
 
Vastaus: Play: Kysymykset

hulwol86 sanoi:
T
Ehtiikö tavara tulla vielä jouluksi, jos esimerkiksi tällä viikolla tilaa vai onko jo myöhäistä?

Näin joulun alla nuo toimitusajat tosiaankin venähtävät, joten on vähän tuurista kiinni ehtiikö. Oman kokemukseni mukaan kestää pahimmillaan kuukauden, että tavarat ehtii tänne Suomeen, kun näihin aikoihin tilaa.
 
Vastaus: Play: Kysymykset

Millainen käytäntö jos tuolta tilaa 360 pelin niin toimiiko se suomalaisessa boksissa ja jos lukee free delivery niin onko se myös suomeen ilmainen
 
Vastaus: Play: Kysymykset

Onkos kellään tämmöistä ongelmaa, että kun valitsee tuotteen ostoskoriin ja yrittää tilata sen, niin tulee vain sivu jossa sanotaan että ostoskorisi on nyt tyhjä. Tämä on erittäin hämäävää, ostoskori tyhjenee aina kun yritän päästä eteenpäin.

Ei muuten, mutta kun saisi samaa puoleen hintaan Suomen hintoihin verrattuna, niin kutkuttaa ostaa...


Muoks!
No, menettivät asiakkaan, tilasin toisaalta ja maksoi hurjat 30 senttiä enemmän.


Muoks #2
Haha, topikki olikin FilmiFINissä. Oi tätä ironiaa. Haulla löysin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Play: Kysymykset

Kertoisiko joku ystävällisesti, pitääkö Play.comiin tosiaan täyttää kaikki kohdat, kun lisäät sinne korttia. Ne haluavat mm. tietää koska kortti on hankittu, en minä perhana enää muista. Eikä se kortissakaan lue. Korttina Sammon ja OP:n Visa Electronit. Kummatkin toimivat esim. Play-Asiassa, mutta Play.com vikisee vastaan.

Jos joku pistäisi pienen ohjeen, miten tarkkaan kortin tiedot pitää syöttää? Kelpaako ääkköset jne. Thx jos jaksatte vaivautua. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Play: Kysymykset

Kertoisiko joku ystävällisesti, pitääkö Play.comiin tosiaan täyttää kaikki kohdat, kun lisäät sinne korttia. Ne haluavat mm. tietää koska kortti on hankittu, en minä perhana enää muista. Eikä se kortissakaan lue. Korttina Sammon ja OP:n Visa Electronit. Kummatkin toimivat esim. Play-Asiassa, mutta Play.com vikisee vastaan.

Jos joku pistäisi pienen ohjeen, miten tarkkaan kortin tiesot pitää syöttää? Kelpaako ääkköset jne. Thx jos jaksatte vaivautua. :)

Play.comin järjestelmä on kyllä todella outo. Itse jopa muistan koska kortti on hankittu, ei siltikään toimi. Arvostaisin itsekin jos joku voisi pienet ohjeet pistää.
 
Vastaus: Play: Kysymykset

Itselläni on Playssa kortin tiedot seuraavanlaisesti:

(nämä asetukset siis kun kirjautumisen jälkeen painaa vasemmalta valikosta "Credit/debit card" ja pääsee muokkaamaan kortin tietoja.)

Name: Sukunimi välilyönti etunimi

Nimessäni ei ole ääkkösiä, en tiedä toimisiko niiden kanssa. Nimen pitää ilmeisestikin olla sama kuin mille nimelle kortti on otettu, siksi voi olla että ääkkösten korvaaminen a- ja o-kirjaimilla ei ehkä kelpaa.

Address:
Rivi 1:
Katuosoite (kadun nimi väli talon numero)
Rivi 2: Postinumero välilyönti postitoimipaikka

Edit: niin, postitoimipaikan nimessä olisi ä-kirjain mutta olen sen korvannut a-kirjaimella

Kolmas rivi on tyhjä.

Postcode: Postinumero

Kyllä, postinumero on tässä toisen kerran

Country: Finland

Telephone: Lankapuhelimen numero

Eli numeron olen laittanut kuten Suomessa, eli suluissa läänin suuntanumero väli kolme ensimmäistä numeroa väli kolme viimeistä numeroa. Ensimmäinen nolla on normaalisti paikoillaan, en ole laittanut alkuun +358 tai mitään muutakaan.

Card number: Kortin numero ilman välilyöntejä

Valid from: Kuukausi ja vuosi jolloin sain kortin

Tämä tieto löytyy itselläni paperilapusta jonka sain kortin mukana, sellainen "virallinen" paperi jossa on minun ja pankin edustajan allekirjoitukset.

Expiry date: Kuukausi ja vuosi jolloin kortti vanhenee

Tämänkin tiedon löysin samasta paperilapusta, ellen väärin muista löytyy myös itse kortin etupuolelta.

Issue number: Tyhjä

CV2:

Tämän kolminumeroisen numerosarjan tarvitsee joka kerta kun muokkaa kortin tietoja, löytyy minun kortistani kortin takapuolelta. Muitakin numeroita siellä muistaakseni on, nämä kysytyt ovat kolme oikeanpuolimmaista numeroa vähän erillään muista.

Näillä asetuksilla siis Play.com on toiminut minulla tähän asti ihan hyvin. Käytössäni on Osuuspankin Visa Electron.

Omaa korttiani ei ole uusittu vielä kertaakaan (eli expiry date ei ole vielä tullut vastaan), olen kuullut että kortin uusimisen yhteydessä Play (ja monet muut nettikaupat) menevät sekaisin noiden valid from ja expiry date -päivämäärien kanssa. Joillekin on kuulemma kortin uusimisen jälkeen auttanut että valid from-kohdan jättää tyhjäksi ja expiry date -kohtaan sitten laitetaan normaalisti se päivämäärä kun kortti vanhenee. Toiset taas ovat ilmeisesti uusimisen jälkeen jättäneet molemmat kohdat tyhjiksi ja hyvin on pelannut.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Play: Kysymykset

Hienoa. Kiitän. :) Viitsitkö vielä heittää, että koska korttisi on otettu käyttöön ja koska menee umpeen. Joku sanoi, että kortti olisi voimassa 3 vuotta. Itselläni ei enää ole (tai on mutten tiedä missä) tallessa noita pankin lappuja, josta voisi tarkistaa.
 
Vastaus: Play: Kysymykset

Hienoa. Kiitän. :) Viitsitkö vielä heittää, että koska korttisi on otettu käyttöön ja koska menee umpeen. Joku sanoi, että kortti olisi voimassa 3 vuotta. Itselläni ei enää ole (tai on mutten tiedä missä) tallessa noita pankin lappuja, josta voisi tarkistaa.

Noiden kortin voimaanastumispäivien ("valid from") pitäisi olla merkityksellisiä vain joissakin Brittilässä käytössä olevissa korttityypeissä, jollaisia ei Suomessa ole liikenteessä. Ns. virallisen ohjeen mukaan kyseinen kenttä pitäisi siis jättää tyhjäksi niin suomalaisten kuin monien engelsmannienkin osalta.
 
Vastaus: DualShock 3

Perkeleen play.com! Valittaa koko ajan että "Your account has been declined. Please review your card details in the Your Account menu.", vaikka kaikki tiedot on ihan oikein. Säästöpankin/POPin Visa Electron on kyseessä, ja muualla on aina onnistunut. Mahtaakohan johtua siitä, että siellä kysytään mistä lähtien kortti on voimassa, ja eihän electroneissa sitä lue. Muuten on kaikki oikein. Puljun helpdeskistäkään ei mitään löytynyt, ei edes sähköpostiosoitetta. Any ideas?
 
Vastaus: DualShock 3

Perkeleen play.com! Valittaa koko ajan että "Your account has been declined. Please review your card details in the Your Account menu.", vaikka kaikki tiedot on ihan oikein. Säästöpankin/POPin Visa Electron on kyseessä, ja muualla on aina onnistunut. Mahtaakohan johtua siitä, että siellä kysytään mistä lähtien kortti on voimassa, ja eihän electroneissa sitä lue. Muuten on kaikki oikein. Puljun helpdeskistäkään ei mitään löytynyt, ei edes sähköpostiosoitetta. Any ideas?

Laittaa siihen mistä lähtien voimassa kohtaan vain jotakin, ei sillä ole niin väliä.
 
Vastaus: DualShock 3

Perkeleen play.com! Valittaa koko ajan että "Your account has been declined. Please review your card details in the Your Account menu.", vaikka kaikki tiedot on ihan oikein. Säästöpankin/POPin Visa Electron on kyseessä, ja muualla on aina onnistunut. Mahtaakohan johtua siitä, että siellä kysytään mistä lähtien kortti on voimassa, ja eihän electroneissa sitä lue. Muuten on kaikki oikein. Puljun helpdeskistäkään ei mitään löytynyt, ei edes sähköpostiosoitetta. Any ideas?
Oletko jo kokeillut tätä: http://www.konsolifin.net/bbs/showpost.php?p=625931&postcount=188 eli:
Kokeilepa jättää korttiasetuksista käyttöpäivä/aloituspäivä (dd/mm/yyyy) tyhjäksi tai viivaa (-) kaikki päiväysvaihtoehdot. Tällä mentiin läpi jokunen vuosi sitten Play.comin tilausjärjestelmässä, joka jurnutti vastaan vaikka kortti oli täysin käyttökelpoinen.
Tuosta oli taannoin samasta tilanteesta kärsiville apua.

PS. Postauksesi ja sen kaksi jatkoviestiä siirretty tähän Play.com-ketjuun Dualshock 3 -ketjusta. Muistakaa aina tarkistaa minne olette tiedusteluviestiä laittamassa. Tällaiset tilausongelmat ruoditaan aina ostopaikan omassa ketjussa tai lähimmässä vastaavassa, jos sellainen löytyy. Pysyy aiheet jotakuinkin rönsyilyvapaina.
 
Ylös Bottom