Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost Recon: Wildlands

Ja voihan sitä pelata peliä pikkuhiljaa eteenpäin, eikä puskea vaan kauhealla vauhdilla eteenpäin niin että peliin kyllästyy. Itselläni on kohta vuosi takana pelin yksinpelinkampanjan parissa, 80h (+20h betaa) ja alkaa enää olla vain muutama tehtävä ja pomo jäljellä.

Onhan se ollut ihan mukava, että peli on tarjonnut koko vuodeksi kivaa stealthammuskelua. Paljon on peliä paranneltu päivityksillä, vähän kiiressä puskivat pelin ulos (toisaalta päivitykset sekä parannukset peliin on entisestään motivoineet palamaan aina pelin pariin). Laadullisesti peli on nykyisessä tilassa jo 7-8 arvosanan arvoinen, mutta hauskuus sekä koukuttavuus nostavat pelin arvosanan mielestäni sinne 8,5-9 asteikolle. Vaatii kyllä sitä, että pelaa taktisesti, ilman hudeja ja korkealla vaikeustasolla.

Harmi, että Tier1-mode on vähän paskasti tehty. Se jäi kesken lvl35 kohdassa, kun pakotettiin extreme-tasolle ja viholliset imi luoteja kuin hyttyset verta. Vaatiisi erittäin kovaa grindausta, että saisi aseiden damagea nostettua niin korkeaksi, että viholliset kuolisivat edes kohtalaisen realistisesta luotimäärästä.
 
Tätä tullut nyt kokoajan pelailtua ja on kyllä koukuttanut, toiminta on melko samanlaista mutta silti ei haittaa. Jotenkin vain jaksaa tykästyttää, maisemat ovat myös mahtavia ja peli pyörii upeasti. Varmaan noin 20h takana, tarinaa ja tekemistä hyvin viellä piisaa.
 

Internetin perusteella peliin on tulossa jotain uutta sisältöä/tekemistä myös yksinpeliin, mutta sen tarkempaa tietoa ei vielä ole. Seuraavassa päivityksessä tulee ainakin uusi reppu ja t-paita 1-year anniversaryn kunniaksi.

...

Peli meni läpi vihdoinkin viime viikolla ja nyt tarvitsisin apua muilta pelaajilta. Pelissä on ilmeisesti kaksi online trophya, pelaa kolme tehtävää netissä (tämän pystyn tekemään randomien kanssa) ja viimeistele vihollinen nyrkeillä sen jälkeen, kun toinen pelaaja on ensin vahingoittanut vihollista aseella (tähän tarvitsisin toisen pelaajan apua). Löytyisikö täältä apua?
 
Miten tässä avataan noita vaatteita/varusteita?
Mulla on auki vain oletukset ja ne mitä Ubisoftin clubin kautta sai auki.
Aseet ja aseen osat osaan kyllä etsiä.

Sit kysyisin myös sellaista, että kun ilmeisesti vastustajat pahenee kokoajan. Eli vaativat enemmän osumaa. Miten se käytännössä menee, eli miten mä saan omasta aseesta sit tehokkaamman? Ainakin tähän asti jokainen uusi ase ja oikeastaan osakin on ollut heikompi, kuin mun käytössä oleva Assault Rifle ja Sniper.
Aukeaako sieltä vaan sit niin paljon parempaa läpäisykykyä omaavaa asetta jossain vaiheessa, vai miten se menee?

Ja entäs oma armor, onko muuta kuin se 4-5 pykäläinen skilli luotien kestolle? Vai saako tässä jotain armoria auki joskus?
Ja onko omalla ulkoasulla mitään merkitystä vihollisen huomaamisen kannalta? Eli onko se ja sama menenkö lämpökiikarille alttiilla hihattomalla paidalla, vai jollain armeija puvulla? Tai huomaako ne paremmin jos makaan vihreässä maastossa valkoisella puvulla?

Entäs onko tuo yleinenkin bugi, ettei joku toiminto toimi? Viime viikolla kaveri ei saanut kranaatinheitintä koko iltana pois päältä ja eilen mulla yks kaks lakkasi sekä Drone, että kiikarit toimimasta. Sit noin 2h pelin jälkeen ne alkoi yks kaks taas myös sit toimimaan.

Sit vielä loppuun. Jollain välilehdellä olen Tier 1:ssä ja Level 30:llä nousee Tier 2:een. Mitä nää tekee ja mitä niistä saa? Olen vasta Level 17, vaikka alkaa tätä menoa olemaan kartta auki jo Level 20 kohdalla, joten tier 2 tuntuu älyttömän kaukaiselta jutulta..
 
Normaali hahmon levelointi on välillä 1-30. Level 30 jälkeen voi kytkeä Tier1-moden päälle, jossa mennään Tier 50 -> kohti Tier 1:stä. Ja Tier-modessa saadaan resursseja, vaatteita tai aseita joka kerta, kun Tier leveli menee ympäri (käytännössä lähes aina vain resursseja). Lisäksi siellä on vaikeusaste rajoja, kuten Tier 34 jälkeen on pakko käyttää extreme-vaikeustasoa pelissä.

Lisää vaatteita saa ostamalla DLC-paketteja tai lootbokseja. Välillä tuolla Challenge-osiossa on palkintona lootbokseja, kun tekee nee vaaditut asiat.

Jos sulla ei ole Tier-mode päällä niin periaatteessa peli ei mitenkään keinotekoisesti vaikeudu mitä pidemmälle pelissä etenee. Se vaikuttaa missä alueella seikkailee, siellä on kartalla eri alueille 1-5 pääkallo kertomaan alueen haastavuudesta. Esim. 5 pääkallon alueella varmasti on vastassa isompia vihollisleirejä paremilla puolustuksilla, vihollisia luotiliiveillä ja muutenkin enemmän vihollisia jne. Ja tietenkin pelin vaikeustaso (normal, advanced, extreme) vaikuttaa haastavuuteen.

Tier-mode päällä haastavuus ja vaikeustaso muuttuu peruspelistä, sekä sitten siinä on vielä lisäksi aseiden damagen levelöinti (mikä on aivan jäätäävää grindausta ja mikäli sitä ei tee niin tietyssä vaiheessa peli menee The Divisioniksi, viholliset ei tipu enää yhdestä luodista vaan pitää ampua koko lipas).

Assault rifleistä moni on damagen annoltaan aika heikko, mutta on siellä muutama mikä tarjoaa perusasetta enemmän vauriota. Tehokkaita snipuja löytyy esim. Montuycista.

Hahmon omalla ulkoasulla ei ole mitään merkitystä vihollisen toimintaan. Mikä on todella harmi.

Nuo bugit on aika yleisiä internetin perusteella, itselleni tosin tuollainen toiminnon jumittuminen tapahtui vain kerran 90h peliajalla.
 
Ite vaihoin vaatteita ihan vaa fiiliksen takia, viidakossa viidakon vihreitä asusteita, aavikolla aavikon väriset jne. Olisi kyl hienoa jos se olisi jotenki vaikuttanut oikeesti pelissä niin että vihut ei huomaa niin helposti kun on tietyn maaston camoflaget päällä.

Pelistä on kyllä nyt sen verran aikaa mutta jotenki toi hiippailu ois saanut paremmin toteuttaa, tarkoitan sillä sitä et kyllä tossa aikaa viettämällä sais siististi tehtävät läpi, mutta mitää palkintoa tai oikeeta syytä ei hiippailuun ollut. Monesti sitä aluksi meni kun hitman mutta siinä vaiheessa kun vihut alkoi huutelee TOLU JA PERA, niin aseet laulaen monesti ne sit meni läpi.
 


Vuoden #2 sisältöä. 10.4 on luvassa mm. oman tiimin ulkoasun muokkausta. Aikasemmin Ubisoft sanoi, että kyseistä ominaisuutta ei ole luvassa peliin. Tuo on kyllä kaivattu ominaisuus peliin, mutta harmi vain se tuli vuoden liian myöhään aika monelle.
 
No voihan perskiis! Ninhän siinä kävi että Ghost Recon meni alesta nyt sitten viimeinkin ostoon ja perskutarallaa ihan hirveä vääryys on tapahtunut: Miksi en ole pelannut tätä aiemmin ‍♂ Tämähän on nimenomaan sitä samaa puskassa könyämistä josta kaikki aikoinaan lähti vuonna 2001 mustalla boksilla. Ja tietenkin samoja hermoja kutittelee tuo moninpeli mitä SOCOM aikoinaan Pleikkarilla. Toimii!!

Ja hei on meinaa peli nätti kuin sika pienenä Xbox One X, 1. peli jossa todellakaan ei tarvi arvuutella onko 4K!? Ainakin mun kokoelmasta ihan heimmällä parhain Xbox One X Enchanced peli, HDR ja kaikki niin vimosen päälle. Ei se mikään natiivi-4K muistaakseni ole mutta selvästi ollaan nyt "next levelillä" perus Full-HD peleihin verrattuna. Peli pyörii myös ihan hyvin ja ohjaustuntumakin saa Gimble-Approved leimaa! Oletan että myös Xbox One S konsolilla näyttää varsin hyvältä ja tunnelmalliselta eritoten HDR päällä.

Kylläpä oli yllätys että tämä näin viimeistelty_ja vielä Ubilta, vimosen päälle mietitty kaikki ja jopa aina niin sysitylsästä Deatchmatch on saatu tuossa järkevä....perhana kun oli jotain menoa silloin kun oli ilmais-vkl olisi mennyt jatkoon varmasti jos olisi vaan koittanut kunnolla. Olin kyllä kuullut vähän juttua että on yllättävän hyvä, mutta en nyt käsittänyt että kolisee nimenomaan siihen omaan makuhermoon näin hyvin. Tämän kanssa palaa aikaa, vaikka vasta ihan ensisavut vetänyt näin heti että tosi hyvän oloista taktista tiimiräiskytteyä.

Yksinpeli nyt vaikutti aika meh ja todennäköisesti alkaisin haukottelemaan myös co-opissa, ehkä tulee juostua läpi on ainakin kivoja maisemia jos ei muuta. Ei kuitekaan odotetusti herätä juuri mitään tunteita. Kiva että oikeesti kunnon moninpeli tuli sieltä, olin melko varma aikoinaan siitä että tulee jokin "no hei me luvattiin teille moninpeli_niin tässä se nyt on" -jokin ihan minimi effortilla tehty paskakikkare. Onneksi ihme kyllä taisin olla tosi väärässä...
 
Splinter Cell/Ghost Recon crossover sisältöä tulossa.



Ja mikä parasta, niin Michael Ironside on taas Sam Fisherin äänenä :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ja mikä parasta, niin Michael Ironside on taas Sam Fisherin äänenä :)

Tune in tänään for more info. Onko kellään tietoa että onko jotain striimiä tämän tiimoilta tiedossa, ja jos on niin missä ja koska? Fisherin Samin ääni herätti kyllä sisimmässä suuria tunteita :)
 
Tune in tänään for more info. Onko kellään tietoa että onko jotain striimiä tämän tiimoilta tiedossa, ja jos on niin missä ja koska? Fisherin Samin ääni herätti kyllä sisimmässä suuria tunteita :)

Ei ole tietoa, mutta huomenna tulee päivitys joka lisää tuon Splinter Cell tehtävän.

Splinter Cell Special Challenge

The free Splinter Cell Special Challenge will be available for all players for one month, starting on April 10th. The rewards for completing this mission are Sam Fisher’s Night Vision Goggles with their own Splinter Cell vision, new Proximity Mines and a Splinter Cell Patch. The mission will still be accessible after the challenge is over, but the rewards will no longer be available. The mission starts in La Cruz.

https://ghost-recon.ubisoft.com/wil....aspx?c=tcm:154-321128-16&ct=tcm:154-76770-32
 
Huhuh tuli kylmät väreet tuosta Ironsiden äänestä. Jos meinaavat tehdä uuden Splinter Cellin, toivonmukaan mies on siinä mukana tai muuten se on jo valmiiksi pilalla :p

Jep, Ironside on ainut oikea ääni Sam Fisherille ja muut ei kelpaa (ainakaan mulle) :)
 
Näyttääpä muuten pirun hyvältä, nyt ottaa hieman pattiin että Xbox One X lähti tänään Saksaan. Koska nimenomaan nuo yömaisemat näyttää niin pirun hyvältä sillä pelattuna. Toisaalta jos tässä nyt kuukausi on aikaa niin ehkä tässä pitää pihdata tuota tehtävää siihen asti että X saapuu hoidosta, sitten pitkitettynä nautintona herkutella.

Jos vielä minun jälkeen löytyy joku mattimyöhäinen foorumilainen joka ei ole peliä tähän päivään mennessä kunnolla pelannut niin NYT: Free Weekend 12-15.4. Xbox One X omistajien kannattaa tämä lyödä varsinkin tulille, näyttää mahtavalta. Moninpeli on myös todella hyvää viihdettä varsinkin kaverien kanssa kimpassa kun kukistaa vihollisia, huomenna moninpeliin tulee myös uusi mielenkiintoinen pelimuoto sekä uusia karttoja.

Jännä juttu muuten tämä verrattain iso satsaus Ubilta vanhempaan peliin, ja ajoitus: Far Cry 5 just tullut uunista ulos. Ok vähän on erilaiset pelit ja näin päin pois, mutta tottakai osittain samojen pelaajien huomiosta tässä kilpaillaan. Ubi kilpailee tässä tavallaan itsensä kanssa.
 
Mitä tossa yeti challengessa olis pitänyt tehdä ja mistä niitä ois pitänyt etsiä? Palkinnoks kuitenki vaan kura kiiltokuvia mitkä ei voi vähempää kiinnostaa enään tässä iässä.
 
Noniin nyt kun tässä on kertynyt Ghost Warissa = Wildlandsin PvP nettipelissä edes 20 tuntia on aika laittaa muutama havainnointi jaettavaksi aiheesta. Vaikuttaa siltä että vielä ei ollut myöhäistä hypätä Ghost Warin kelkkaan! Itseasiassa juuri nythän se vasta nimenomaan onkin hioutumassa huippuunsa, ja kun kerta peliä saa alelaarihinnalla niin mikä jottei? Nyt olikin näköjään just hyvä hetki!

Grafiikka: Far Cry 5 moninpeliä en ole omin silmin nähnyt, mutta ainakin näistä kaikista mitä itse olen pelannut mielestäni Wildlands on näteimmän näköinen PvP moninpeli mitä olen pelannut. Gears 4 on myös todella hienon näköinen Xbox One X ollessa alla, mutta pelit on niin erilaisia että ei oikein saa eikä voi verrata, Gearssin maisemat on ihan fiktiota kun taas Wildlands koittaa jäljitellä reaalimaailmaa. Ja tämä siis tosiaan Xbox One X havaittua. Varmasti PC-versio on myös todella nätti. Xbox One S kanssa pelannut myös, on silläkin ihan makeen näköinen peli ja HDR tuo oman hyvän säväyksen.

Less is more! Ainakin itse sytyn eniten näistä PvP tiimi-peleistä jossa pelaajamäärä on kohtuullinen 4-8 pelaajaa/tiimi. Jokaisen pelaajan panoksella on iso vaikutus ja jokaista tarvitaan, yhteen pitää pelailla.

Nettikoodi: Viitaten edelliseen max pelaajamäärän ollessa 8 on selvää että verkossa liikuteltava datan määrä pelaajalta toiselle on todella pientä verrattuna tyypilliseen nettiräiskintään. Sen lisäksi että pelaajia vähän osa pelaajista makaa paikallaan kentällä suurimman osan matsin ajasta. Tämä johtaa siihen että vaikka pelissä ei dedikoituja servereitä ole peli toimii äärimmäisen hyvin pelaaja-hosteilla. Ei valittamista lagin suhteen tähän mennessä. Pelissä on kuitenkin jonkinlainen "alueen valitsin" En ole pelaillut muualla kuin EMEA, ehkä testin vuoksi voisi koittaa joskus muitakin.

Matchmaking: Se vaan toimii, tosi hyvin. Jopa hieman yllättävän hyvin näin Ubin peliksi ja RS: Siegen "Beta TM" matchmaking murheet on tietenkin tuoreessa muistissa.

Pelaajat ei kuole lainkaan: Respoja ei pelissä tunneta, mutta toisaalta jokainen ammuttu pelaaja on pelin loppuun saakka nostettavissa tiimikaverin toimesta. Eli vaikka olet tavallaan pois pelistä on syytä seurata peliä ja olla valmiina jos ja todennäköisesti kun tiimitoveri yrittää tulla nostamaan. Toisten nostaminen pitää aina olla priorioteetti, mutta vihollinen tottakai tekee kaiken että se ei onnistuisi. Mm. laittamalla ylläripylläri miinoja nostettavan lähistölle. (onneksi nykyään saa purettua, alunperin kuulemma ei saanut?)

Hahmoluokat: Paljon avattavaa, opeteltavaa ja mikä tärkeintä kaikki näyttää olevan aika hyvin nyt balanssissa.

Kontrollit: Hyvät on kontrollit, menty Future Soldier ajoista taas hieman eteenpäin. Tosi smooth pelata, varsinkin Xbox One X koneella eikä valittamista taviksellakaan pelattuna. Asemallinnus on hyvin tehty, rekyylit, tähtäimet ja muut. Osuminen ja onnistuminen tuntuu palkitsevalta. Auto-aim on mukana hieman, mutta osuminen on silti pääasiassa soghvan ja ruudun välistä kiinni.

Kartat:
Minusta kartat on kyllä ihan ok, aika sokkeloisia paikoin ja välillä on tietenkin vähän tuuristakin kiinni että kuka näkee kenetkin ensin. Kuka näkee ensin on luonnollisesti aika vahvoilla tulevassa mittelössä, eli kannattaa asemoitua tiiminä siten että yhdessä joku teistä näkee yleensä ensin. Osa mapeista on avarampia joissa taistellaan usein pidemmiltä matkoilta.

Spottailu:
Reconissa niin sanotusti "puolen peliä" on vihollisen spottaaminen, pelkällä spottailulla ampumatta laukaustakaan voit olla MVP ja se on pelissä tosi tärkeää tiimin kannalta. Vihu spottaantuu automatic koko tiimillesi kun tähtäät. Lisäksi vihuja voi spottailla erillisellä kiikareilla vielä paremmin, niissä on vähän zoomia ja näkee muutenkin paremmin kuin tähtäimen läpi. Muutamalla hahmolla on dronet jotka ihan avainasemassa, eri luokkien dronet eroaa hieman. Jokaisella voi spotata, mutta esim. Medicin dronella voi nostaa toverin tai Artilleryllä voi tilata tykistö-iskun valittuun kohteeseen. Tämä spottausmekaniikka on fiksusti tehty: Tehokkaasti ehkäisee "koko pelin ajan samassa paikassa istumista"

Muut lelut: Pelissä on kaikenlaisia muita hauskoja leluja joita on aika paljon ja joilla voi edesauttaa tiimiänsä menestykseen. Kaikkia en vielä edes ymmärrä kunnolla ja niitä on niin palljon että en jaksa avata tarkemmin tähän. (for more info katso Youtube)

Pelimuodot:
Jokainen pelimuoto on ihan ok ja varsinkin eilen lisätty Sabotage vaikuttaa hyvältä. Aivan kuten hossumuodossa niin siinäkin puolustajan täytyy yrittää pitää kaksi pistettä hallinnassa, sen sijaan että kämpitään vain yhtä kohtaa.

Ilmainen viikonloppu alkaen huomenna, jos on tämän missannut suosittelen isosti koittamaan mikäli aiemmat Reconit tai Socom pelit ovat olleet menneisyydessä kova juttu. Todennäköisesti varsinkin siinä tapauksessa saattaa kolista oikeinkin hyvin, peli on parhaimmillaan kaverin tai kaverien kanssa. Tiimityöllä on ihan hirveesti vaikutusta, mikkien käyttö suositeltavaa mutta tuppisuuna randomien kanssakin ihan ok viihdettä.

Jos päätät hypätä tähän kelkkaan ja janoat lisää tietoa, hyvän oloinen Youtubettaja asian tiimoilta tässä: https://www.youtube.com/user/DeltaDxE
 
Viimeksi muokattu:
Ilmainen viikonloppu alkaen huomenna, jos on tämän missannut suosittelen isosti koittamaan mikäli aiemmat Reconit tai Socom pelit ovat olleet menneisyydessä kova juttu. Todennäköisesti varsinkin siinä tapauksessa saattaa kolista oikeinkin hyvin, peli on parhaimmillaan kaverin tai kaverien kanssa. Tiimityöllä on ihan hirveesti vaikutusta, mikkien käyttö suositeltavaa mutta tuppisuuna randomien kanssakin ihan ok viihdettä.




Peli on nyt siis parhaillaan pelattavissa ilmaiseksi kokonaisuudessaan eli singula, co-op Ghost War kaikki onnistuu veloituksetta viikonlopun ajan.

Ghost Warissa on lisäksi tupla Expat saa nopeammin auki juttuja, tosin nyt tämän ilmaisjatkon ajan näkyy olevan kaikille kaikki tavarat auki niin pääsee kokeilemaan muutakin kuin ensimmäisenä avattavaa suppeaa valikoimaa. Ihan hauska idea, uusi Echelon luokka on kyllä aika killeri tyyppi! Paljon tuntui olevan eilen nopoja liikkeellä eli random kokoonpanolla voi pikkasen tulla tukkaan jos omalle puolelle osuu 1-2 jotka ei tiedä miten toinen ostetaan tai osaa laittaa jne. perusjuttuja. Eli suositeltavaa ottaa kaveri tai pari mukaan kokeilusessioon!
 
Noniin tulipahan pelattua viikonloppuna enemmän kuin lääkäri määrää, Prestige 1 ja hyvän matkaa toista kierrosta ollaan jo menossa. Fallen Ghosts asepaketista sai parempaa kättä pidempää mm. Scoutille joka on ehkäpä oma lempiluokka, Drone taivaalle ja tiimikaverit laittaa spotatut viholliset pakettiin. Toimii!

Open Loadout event oli hyvä itsellekin kun ei vielä läheskään kaikki ukot vielä auki, Echelon on kova varsinkin kämppäävää pelityyliä vastaan. Ilman Season passia hapokkaat 8000 Prestige pointsia ottaa avaaminen, eli ihan käden käänteessä ei saa auki jos ei laita Visaa vinkumaan_ja minähän en laita pitää sitä jotain pitkän tähtäimen tavotteita olla! Ensimmäisenä Prestige pojoilla taitaa kyllä aueta Stalker jolla on kiva nasautella huomaamattomasti, mutta tehokkaasti pidemmiltä matkoilta. Heitetään tähän kylkeen videota ko. hahmoluokasta, sopii omaankikn näppiin oikein hyvin kun eilen vähän testailin.

Kysymys muuten moninpeliä pelanneille, olisin halunnut nähdä miten sillä Stalkerilla pärjäsin Statsien valossa täältä. Ei mitään dataa, kaikista muista hahmoluokista on data mutta ei Stalker. Joku bugi sivustolla vai enkö vain osaa?

https://ghostreconnetwork.ubi.com/en-GB/ghost

 
Ylös Bottom