Vastaus: Ghost Recon: Wildlands
Vedin tämän eilen illalla loppuun, tein kaiken mahdollisen mitä pelissä voi tehdä. Keräsin kaikki dokumentit, aseet ja 90-95% skill point collectibleista ja päivitin kaikki kyvyt tappiin. Tein kaikki tarinatehtävät 2 pelaajan co-opissa.
Oma mielipide: peli ei koskaan yllä 7/10 tasoa korkeammalle muilla osa-alueilla kuin grafiikoilla ja dynaamisella sää-generaattorilla. Joo, peli on paikoin henkeäsalpaavan upean näköinen runsaine viidakko-pensastoineen, soineen, vuorenhuippuineen, laaksoineen yms. ja kokoa kartalla on ihan pirusti ja maisemat vaihtuvat mukavasti, mutta pelin "liha" jää melko keskinkertaiselle tasolle. Pelin "tarinassa" ei oikeasti tehdä muuta kuin yksinkertaisia sivutehtäviä, räjäytä tuo, tuhoa nuo, tägää tuo, asenna lähetin maljakkoon ja poistu, useat näistä tehtävistä on ohi 2 minuutissa ellei kuole. Ja nämä samat tehtävät pyörivät koko pelin ajan, toimien väli-fillerinä sille, että sä ronttaat jonkun kartelli-roiston niskasta syrjäiseen yhden huoneen tönöön, jossa kovis-agentti nainen kuulustelee kaveria ehkä puolentoista minuutin pituisella välivideolla, ja se tönö tuolineen ja pöytineen on aina miltei täsmälleen sama, oli se missä päin maata tahansa, ja tämä sama niskasta kiinni kävelyttäminen toistuu parikymmentä kertaa!
Tässä olisi ollut tuskallisen paljon hiomisen varaa kontrollien osalta, ainakin Xboxilla. Se X-napilla (ilmeisesti neliö-painike PS:llä) tapahtuva oven avaaminen helikoptereissa ja autoissa toimii vain välttävällä tasolla. Hirveä kiire, vihut tulittavat selkään, mut kaveri ei millään halua nousta helikopterin kyytiin luotettavasti. Sit se helikopterin roottorin kestävyys ja ylipäätään helikopterin "summonaus" on täyttä pelleilyä. Usein rebelit lähettävät sen johonkin läheiseen mäkeen 50 metrin päähän, jolloin se liukuu lähimpään jokeen ja uppoaa, tai roottori jää kiinni lähimmän puun oksan tai rungon väliin ja bum, roottorit menee säpäleiksi kun kopterin käynnistää. Jos dronea yrittää käyttää matkustajan paikalta, bum, drone osuu roottoriin ja kopteri putoaa taivaalta kuin tiimarin lelu.
Tässä on niin paljon käyttämätöntä potentiaalia. Valtavia vihollisleirejä ympäri maita, joilla ei ole mitään muuta käyttöä kuin toimia keräilyesineen piilopaikkana. Tässä käydään esim. sillä hienon näköisellä suoalueella tekemässä keskinkertaisia "tee tuo, tuhoa nämä..." tehtäviä ehkä puolen tunnin ajan, mutta sen jälkeen koko alueeseen ei enää kosketa koko pelin aikana. Ja sit kun näitä leirejä ei pysty edes valtaamaan niin kuin Far Cryissa. Niiden rebeleiden apu ei toimi kuin parhaimmillaan vain keskinkertaisella tasolla näitä leirejä tyhjentäessä, ja se ei palkitse mitenkään kun sen leirin saa tyhjennettyä. Ei tule mitään edistymistä. Sä heikennät tätä cartelin toimintaa pelissä koko ajan, mutta se ei näy mitenkään vihollisten lukumäärässä tai vahvuudessa. Olin pelin alku tai loppu, nämä leirit ovat yhtä miehitettyjä joka tapauksessa.
Sitten on myös tämä taktisten elementtien puute. Leireihin ei pääse sisään kuin joko etuovesta tai sitten leirin takana on metrin pätkä, josta puuttuu piikkilanka-aidoitus ja siitä sit hypätään sisään. Kerta Ubisoftilla on tapana lainata juttuja sekä omista muista sarjoistaan ja muista peleistä, niin miksei tähän voitu lainata vähän Sam Fisheriä tai Rainbow Sixiä? Minimissäkin odotin, että näihin piikkilankoihin voi leikata reiän, josta mennä sisään. Ja ei. Ainut tapa päästä nopeasti sisään on rysäyttää helikopterilla takapihalle ja vihujen konekiväärit laulaa 3 sekunnin päästä. Ja tämä on myös yksi pointti, tässä ei ole minkäänlaisia erikoisammuksia aseisiin. Sniperit kykkivät torneissaan peltiliuskan takana, jota ei voi millään luodilla lävistää. Ja samaan aikaan Ubisoft Paris lisää peliin lukuisia turhia aseita. Mitä ihmettä mä teen liudalla haulikkoja ja SMG:itä pitkän matkan tulituspelissä, jossa riittää mainiosti assault rifle, light machine gun ja sniper? Haulikkoihin ei kai saa edes äänenvaimenninta kiinni ja tämä on 90% stealth-peli, joten...
En vihaa peliä. Pelatessa co-opissa on hauskoja hetkiä. Maisemat sääefekteineen on upeita. Mutta tästä loppuu worthwhile sisältö 20 tunnin jälkeen, ja sen jälkeen ei ole muuta tehtävää kuin lennellä ja ajella keräilyesineiden perässä, jossa ei ole päätä eikä häntää tehdä muuta kuin saavutus/trophylistan viimeistelemiseksi, ellei sitten halua auttaa muita kavereita co-op tehtävissä, joista muutenkin iso osa ajasta kuluu siirtymiseen paikan päälle kuin itse tehtävässä, jotka ihan oikeasti ovat luokkaa 2-5 minuuttia. Se Skyrimia randomi tehtävägeneraattorikin luo mielenkiintoisempia tehtäviä kuin tässä pelissä Ubisoft Paris juurta jaksaen kehitti tehtäviä, jossa räjäytät huumelaatikoita C4:lla.
En edes maininnut pelin lukuisia bugeja, tässä pelissä voi tapahtua mitä vain, esim. auto ei liiku vaikka painaa kaasua. Kopteri ei reagoi ohjaukseen enää ollenkaan vaan menettää kontrollin. Kutsumasi joukko rebeleitä spawnaa puolen kilometrin päähän eikä siihen 10 metrin päähän, johon ne tilasit. Näitä riittää.
Ubisoft Alelaari (paris) presents: Just Dance 2017. Watch Dogs. Ghost Recon: Future Soldier. Ja nyt. Ghost Recon: Wildlands. (vinkki: katso tekijän nimi, jos siinä lukee Ubisoft Paris, maksa pelistä 20e. Jos siinä lukee Ubisoft Montreal, maksa 40e tai jopa täysi hinta.)
6/10.
Katso video kopteripelleilyistämme ja muusta random hassuista hetkistä jos kiinnostaa: https://www.youtube.com/watch?v=G5woAhNmvs4
Vedin tämän eilen illalla loppuun, tein kaiken mahdollisen mitä pelissä voi tehdä. Keräsin kaikki dokumentit, aseet ja 90-95% skill point collectibleista ja päivitin kaikki kyvyt tappiin. Tein kaikki tarinatehtävät 2 pelaajan co-opissa.
Oma mielipide: peli ei koskaan yllä 7/10 tasoa korkeammalle muilla osa-alueilla kuin grafiikoilla ja dynaamisella sää-generaattorilla. Joo, peli on paikoin henkeäsalpaavan upean näköinen runsaine viidakko-pensastoineen, soineen, vuorenhuippuineen, laaksoineen yms. ja kokoa kartalla on ihan pirusti ja maisemat vaihtuvat mukavasti, mutta pelin "liha" jää melko keskinkertaiselle tasolle. Pelin "tarinassa" ei oikeasti tehdä muuta kuin yksinkertaisia sivutehtäviä, räjäytä tuo, tuhoa nuo, tägää tuo, asenna lähetin maljakkoon ja poistu, useat näistä tehtävistä on ohi 2 minuutissa ellei kuole. Ja nämä samat tehtävät pyörivät koko pelin ajan, toimien väli-fillerinä sille, että sä ronttaat jonkun kartelli-roiston niskasta syrjäiseen yhden huoneen tönöön, jossa kovis-agentti nainen kuulustelee kaveria ehkä puolentoista minuutin pituisella välivideolla, ja se tönö tuolineen ja pöytineen on aina miltei täsmälleen sama, oli se missä päin maata tahansa, ja tämä sama niskasta kiinni kävelyttäminen toistuu parikymmentä kertaa!
Tässä olisi ollut tuskallisen paljon hiomisen varaa kontrollien osalta, ainakin Xboxilla. Se X-napilla (ilmeisesti neliö-painike PS:llä) tapahtuva oven avaaminen helikoptereissa ja autoissa toimii vain välttävällä tasolla. Hirveä kiire, vihut tulittavat selkään, mut kaveri ei millään halua nousta helikopterin kyytiin luotettavasti. Sit se helikopterin roottorin kestävyys ja ylipäätään helikopterin "summonaus" on täyttä pelleilyä. Usein rebelit lähettävät sen johonkin läheiseen mäkeen 50 metrin päähän, jolloin se liukuu lähimpään jokeen ja uppoaa, tai roottori jää kiinni lähimmän puun oksan tai rungon väliin ja bum, roottorit menee säpäleiksi kun kopterin käynnistää. Jos dronea yrittää käyttää matkustajan paikalta, bum, drone osuu roottoriin ja kopteri putoaa taivaalta kuin tiimarin lelu.
Tässä on niin paljon käyttämätöntä potentiaalia. Valtavia vihollisleirejä ympäri maita, joilla ei ole mitään muuta käyttöä kuin toimia keräilyesineen piilopaikkana. Tässä käydään esim. sillä hienon näköisellä suoalueella tekemässä keskinkertaisia "tee tuo, tuhoa nämä..." tehtäviä ehkä puolen tunnin ajan, mutta sen jälkeen koko alueeseen ei enää kosketa koko pelin aikana. Ja sit kun näitä leirejä ei pysty edes valtaamaan niin kuin Far Cryissa. Niiden rebeleiden apu ei toimi kuin parhaimmillaan vain keskinkertaisella tasolla näitä leirejä tyhjentäessä, ja se ei palkitse mitenkään kun sen leirin saa tyhjennettyä. Ei tule mitään edistymistä. Sä heikennät tätä cartelin toimintaa pelissä koko ajan, mutta se ei näy mitenkään vihollisten lukumäärässä tai vahvuudessa. Olin pelin alku tai loppu, nämä leirit ovat yhtä miehitettyjä joka tapauksessa.
Sitten on myös tämä taktisten elementtien puute. Leireihin ei pääse sisään kuin joko etuovesta tai sitten leirin takana on metrin pätkä, josta puuttuu piikkilanka-aidoitus ja siitä sit hypätään sisään. Kerta Ubisoftilla on tapana lainata juttuja sekä omista muista sarjoistaan ja muista peleistä, niin miksei tähän voitu lainata vähän Sam Fisheriä tai Rainbow Sixiä? Minimissäkin odotin, että näihin piikkilankoihin voi leikata reiän, josta mennä sisään. Ja ei. Ainut tapa päästä nopeasti sisään on rysäyttää helikopterilla takapihalle ja vihujen konekiväärit laulaa 3 sekunnin päästä. Ja tämä on myös yksi pointti, tässä ei ole minkäänlaisia erikoisammuksia aseisiin. Sniperit kykkivät torneissaan peltiliuskan takana, jota ei voi millään luodilla lävistää. Ja samaan aikaan Ubisoft Paris lisää peliin lukuisia turhia aseita. Mitä ihmettä mä teen liudalla haulikkoja ja SMG:itä pitkän matkan tulituspelissä, jossa riittää mainiosti assault rifle, light machine gun ja sniper? Haulikkoihin ei kai saa edes äänenvaimenninta kiinni ja tämä on 90% stealth-peli, joten...
En vihaa peliä. Pelatessa co-opissa on hauskoja hetkiä. Maisemat sääefekteineen on upeita. Mutta tästä loppuu worthwhile sisältö 20 tunnin jälkeen, ja sen jälkeen ei ole muuta tehtävää kuin lennellä ja ajella keräilyesineiden perässä, jossa ei ole päätä eikä häntää tehdä muuta kuin saavutus/trophylistan viimeistelemiseksi, ellei sitten halua auttaa muita kavereita co-op tehtävissä, joista muutenkin iso osa ajasta kuluu siirtymiseen paikan päälle kuin itse tehtävässä, jotka ihan oikeasti ovat luokkaa 2-5 minuuttia. Se Skyrimia randomi tehtävägeneraattorikin luo mielenkiintoisempia tehtäviä kuin tässä pelissä Ubisoft Paris juurta jaksaen kehitti tehtäviä, jossa räjäytät huumelaatikoita C4:lla.
En edes maininnut pelin lukuisia bugeja, tässä pelissä voi tapahtua mitä vain, esim. auto ei liiku vaikka painaa kaasua. Kopteri ei reagoi ohjaukseen enää ollenkaan vaan menettää kontrollin. Kutsumasi joukko rebeleitä spawnaa puolen kilometrin päähän eikä siihen 10 metrin päähän, johon ne tilasit. Näitä riittää.
Ubisoft Alelaari (paris) presents: Just Dance 2017. Watch Dogs. Ghost Recon: Future Soldier. Ja nyt. Ghost Recon: Wildlands. (vinkki: katso tekijän nimi, jos siinä lukee Ubisoft Paris, maksa pelistä 20e. Jos siinä lukee Ubisoft Montreal, maksa 40e tai jopa täysi hinta.)
6/10.
Katso video kopteripelleilyistämme ja muusta random hassuista hetkistä jos kiinnostaa: https://www.youtube.com/watch?v=G5woAhNmvs4