Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost Recon: Wildlands

Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Nyt kun varsinainen peli on saatu, niin tässähän tämä. Coopissa menee ja kyllä tässä nyt touhuttavaa riittää, aseiden ulkoasu ja muokkaus sekä hahmon muokkaus hyvin toteutettu, ihan nätit maisemat jokseenkin tyhjän ja onton oloinen. Se elämä siitä puuttuu, AI:t näyttää elottomilta vahanukeilta. Iso hiekkalaatikko ja ne samat kerättävät ja tehtävät, vaihtelua tuo tietenkin miten niitä lähestyy. Välillä tulee tosi hienoja onnistumisen tunteita snipulla kaukaa tai swat team tyylisesti sniikkailua, sit välillä menee ihan vaa ampumiseks.

Ei vielä mitään suuria tunteita ole herättänyt ja tuskin tulee herättämään. Sitä saman toistoa tässä on ja tulee olemaan loppuun asti, vaikka kuinka yrittää itselleen uskotella että "no mutta älä tee niitä samoja hiekkakakkuja sinne hiekkalaatikkoon, käytä mielikuvitusta!!!". Tosiasia nyt on se että peli alkaa varmasti jossain vaiheessa puuduttaa, ihan sama miten paljon sitä omaa mielikuvitusta käyttää ja ihan sama kuinka sielä tiimin kanssa kommunikoi ja yrittää lähestyä vihollislaumaa eritavalla kommunikoimalla ja puhumalla ja miettimällä mielikuvitusta käyttäen.

Yksin en vois ikimaailmassa kuvitella tätä jaksavan loppuun asti. Noh katotaa ehkä jos saa uusia leluja auki ja päivitettyä ukkoa niin ehkä se vielä tuo niitä wow elämyksiä.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Pelin kaikki puitteet ovat kaikin puolin kunnossa ja tekemistä piisaa, mutta päällimmäisenä fiiliksenä ensimmäisestä peli-illasta jäi pienoinen pettymys.

Ensinnäkin pelin sankarit tuntuvat paperinohuilta eikä nelikkoon ole tarinassa päässyt muodostumaan minkäänlaista tunnesidettä. En edes muista yhdenkään nimeä. Tästä taas seuraa se, että en välitä myöskään pelin määränpäästä. Co-opistakaan ei ole tällaiseen probleemaan apua, minkä lisäksi porukassa perseilyyn ja kaikenlaisen kokeiluun ei ole kiinnostusta/aikaa.

Toinen suuri ongelma on se, että Wildlands tuntuu todella, todella tutulta. Sellaiselta FarCry 4:n, Watch dogs 2:n ja Divisionin yhteensulautumalta. Ubisoft on kangistunut pahasti kaavoihinsa.

Onneksi olen peleissä keräilyfriikki ja hahmon taitopuu oikein kutsuu täyttämään itsenä, joten eiköhän tämän jaksa paukutella läpi ennen Mass Effectiä.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Ensinnäkin pelin sankarit tuntuvat paperinohuilta eikä nelikkoon ole tarinassa päässyt muodostumaan minkäänlaista tunnesidettä. En edes muista yhdenkään nimeä. Tästä taas seuraa se, että en välitä myöskään pelin määränpäästä. Co-opistakaan ei ole tällaiseen probleemaan apua, minkä lisäksi porukassa perseilyyn ja kaikenlaisen kokeiluun ei ole kiinnostusta/aikaa.

Sen tarinan luo yhteen pelaava neljän hengen porukka itse. Pelintekijä on antanut viitekehyksen, joka kertoo miksi ollaan juuri täällä. Tuttua muista ryhmässä pelattavista hiekkalaatikoista. Mitä tulee perseilyyn, on se hyvää vastapainoa taktiselle osiolle peliä.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Sen tarinan luo yhteen pelaava neljän hengen porukka itse. Pelintekijä on antanut viitekehyksen, joka kertoo miksi ollaan juuri täällä. Tuttua muista ryhmässä pelattavista hiekkalaatikoista. Mitä tulee perseilyyn, on se hyvää vastapainoa taktiselle osiolle peliä.

Ymmärrän kyllä tämän, mutta itse en oikein diggaile yleensäkään "matka on tärkeä, ei päämäärä" -ajattelumallista. Minulle tuo on laiskaa pelisuunnittelua. Co-opissa luonnollisesti välitän, ettei omat kuole ja siinä koetaan yksittäisiä hienoja hetkiä, mutta se ei edelleenkään tuo mitään syvyyttä tarinaan kokonaisuutena.

Ehkä oli turha odotella Wildlandistä mitään tunteita herättävää ja päräyttävää stooria. Esim. Netflixin Narcos-sarja on vain osoittanut, että epätoivoinen taistelu huumekartelleja vastaan olisi ollut mitä parhain mahdollisuus upeaan kässäriin. Nyt saatiin vain korea viitekehys.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Kun divisioniin tätä paljon verrataan, niin lähetään nyt siitä että siinä oli mun mielestä tarinassa paljon enemmän munaa. Siinä edes sen pelkän ampumisen lisäksi osattiin luoda edes jonkilainen mielenkiintoinen tarina sen kaiken ympärille. Mitä tapahtui, kuka sen teki ja tarina kerrottiin Echojen kautta ja videomateraalien, on tässä wildlandsissaki niitä mutta kun se tarina tyyliin jo tiedetään että siel on se iso "EL CAPITANO" joka nyt haluu kasvattaa omaa kokkelia ja on sillä hienot tattzkat ja mahtava niska.

Divisionissa oikeesti halusin kuunella echot läpi ja mitä kenelläki oli sanottavaa, tässä lähinnä että "no kuka nyt taas mölisee ei vois vähempää kiinnostaa" haluu vaan sammuttaa ne mölinät ja hölinät ja että "no nii ketä mennää nyt murhaa". Tämä että, "luodaan tarina itse chatissa kavereiden kanssa" on vähä köyhää, se tarina kun on lähinnä että "ootas mä käyn röökil, oota uuuuh pieru tulee" "hähähähähhä". Jos tekijät alkaa jatkossaki miettimään tällä tyylillä että, noh kyhätää jotain kasaan ja kyllä ne pelaajat itse keksii sen tarinan... chatissa.. kavereiden kanssa niin ei hyvä.

Kyllä pitää olla vähintään edes jotenkin kiinnostavat hahmot, tarina, tässä ne on jotain möliseviä vahanukkeja jotka haluan vaan hiljaiseks. Mä haluan itse samaistua hahmoihin peleissä, eikä että "minä tässä olen se hahmo". Minusta kun ei ole mihinkää hahmoon, istun sohvalla ohjain kädessä ja pieruja päästelee aina kun mahollista.

Päälimmäisenä mulleki jäi pieni pettymys, kyllä ihan hauskoja hetkiä oli mutta ei mitään semmosta että olisi jotenkin herännyt kun lapsi jouluna tyyliin että ai ETTÄ kun pääsis jo takaisin.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Ei kai tätä oikeasti joku osta tarinaa ja yksinpeliä varten? Siihen löytyy kaupasta hirveä kasa 10 kertaa parempia pelejä, vaikka olisi kuinka kova Gost Recon -fani. Oma mielipide on, että kannattaa jättää hyllyyn, ellei tunne ainakin yhden peliä pelaavan kaverin. Satunnaisten ihmisten kanssa pelaaminen on taaskin usein sitä em. perseilyä.

Divisionissa oli ehkä hieman kiinnostavampi tarina ja paremmin yksinpeluuseen sopivaa pelimekaniikkaa (putkimaista cover shootingia), mutta ei sitäkään yksin olisi jaksanut pelata kovin pitkään.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Voiko tätä pelata KAHDESTAAN kaverin kanssa CO oppina vai tuleeko lisäksi kaksi muuta pelaajaa tai kaksi tietokoneen ohjaamaa pelaajaa tiimiin?
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Voiko tätä pelata KAHDESTAAN kaverin kanssa CO oppina vai tuleeko lisäksi kaksi muuta pelaajaa tai kaksi tietokoneen ohjaamaa pelaajaa tiimiin?
Voi pelata kahdestaan, silloin ei ole edes mahdollisuutta ottaa tietokoneen ohjaamia pelaajia mukaan.

...

Ja ei markinnoilla niin hirveästi ole taktisia räiskintöjä. MGSV tarjoaa hyvän pelattavuuden, mutta ei ole niin realistinen. Toisaalta taas Arma 3 on jo liian realistinen. Ghost Recon osuu siihen väliin, mutta on sisällöltä heikko tai keskinkertainen. 5 tunnin pelaaminen copypastetaan 80h peliksi. Pelaaminen on onneksi Wildlandsissa hauskaa niin kauan, kun sitä jaksaa.

Eilen tuli paljon katsottua streameja mm. Kinda Funny pelasi eilen 6h putkeen katsojien kanssa. Ihan jäätävä määrä tuli kyllä bugeja vastaan, kun pelaajat eivät vain hiljaa hiipineet pusikoissa vaan peli joutui vähän monipuolisempaan testiin.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Voiko tätä pelata KAHDESTAAN kaverin kanssa CO oppina vai tuleeko lisäksi kaksi muuta pelaajaa tai kaksi tietokoneen ohjaamaa pelaajaa tiimiin?

Ei tule.

Jos pelaat yksin, saat kolme tietokoneen ohjaamaa bottia seuraksi. Mutta jos yksikin kaveri liittyy joukkoon, tietokone ei tarjoa lisäapuja.

Syy voi olla esim. se, että olisi tosi hankala tehdä tekoälysolttu, joka reagoisi kahden (mahdollisesti täysin eri puolilla karttaa olevan) ihmispelaajan tempauksiin. Yksin pelatessa ne voivat liimautua kylkeen ja yrittää arvailla, mitä pelaaja koettaa saada aikaiseksi. Ja tässä ne ovat itse asiassa ihan hyviä.

Tuossa kohtaa pelin vaikeustaso vähän tuntuu brakaavan, sillä se on suunniteltu joko yhden ihmisen ja kolmen botin tai neljän ihmispelaajan mukaan. Kahteen pekkaan Wildlands on todennäköisesti kaikkein vaikeimmillaan.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Syy voi olla esim. se, että olisi tosi hankala tehdä tekoälysolttu, joka reagoisi kahden (mahdollisesti täysin eri puolilla karttaa olevan) ihmispelaajan tempauksiin. Yksin pelatessa ne voivat liimautua kylkeen ja yrittää arvailla, mitä pelaaja koettaa saada aikaiseksi. Ja tässä ne ovat itse asiassa ihan hyviä.

Tuon olisi voinut toteuttaa taisteluparien pohjalta. Molemmille yksi botti kaveriksi.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Sen tarinan luo yhteen pelaava neljän hengen porukka itse. Pelintekijä on antanut viitekehyksen, joka kertoo miksi ollaan juuri täällä. Tuttua muista ryhmässä pelattavista hiekkalaatikoista. Mitä tulee perseilyyn, on se hyvää vastapainoa taktiselle osiolle peliä.

ÖÖÖ no ei ne pelaajat nyt mitään tarinaa luo, sen pelikokemuksen ainoastaan. Tarina ja juoni ja hahmoihin samaistuminen tulee siitä pelistä ei pelaajista.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Ei kai tätä oikeasti joku osta tarinaa ja yksinpeliä varten?

_o/ Tunnustan!

Betojen perusteella peli näytti kaikesta huolimatta tarjoavan ainakin jonkinlaisen juonen ja riittävästi askarreltavaa myös yksinpelaajalle, jotta sorruin GameStopin henkilökohtaisen kipurajani alittavaan tarjoukseen. Täyteen hintaan peli olisi toki jäänyt vielä odottamaan alennuslaarin iloja.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Ei tule.

Jos pelaat yksin, saat kolme tietokoneen ohjaamaa bottia seuraksi. Mutta jos yksikin kaveri liittyy joukkoon, tietokone ei tarjoa lisäapuja.

Syy voi olla esim. se, että olisi tosi hankala tehdä tekoälysolttu, joka reagoisi kahden (mahdollisesti täysin eri puolilla karttaa olevan) ihmispelaajan tempauksiin. Yksin pelatessa ne voivat liimautua kylkeen ja yrittää arvailla, mitä pelaaja koettaa saada aikaiseksi. Ja tässä ne ovat itse asiassa ihan hyviä.

Tuossa kohtaa pelin vaikeustaso vähän tuntuu brakaavan, sillä se on suunniteltu joko yhden ihmisen ja kolmen botin tai neljän ihmispelaajan mukaan. Kahteen pekkaan Wildlands on todennäköisesti kaikkein vaikeimmillaan.
OK. Kiitos tiedosta. Kävin paikallisesta Prismasta hakemassa ja nyt asentuu. Menee tosin viikonlopulle ennen kuin pääsee pelaamaan.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Hypejuna senkun puksuttaa ja paljon on porukkaa kyydissä. Mutta ei tällä mitään tekemistä GR-pelin kanssa näytä olevan. Harmi :confused: Kaikki konsoli-GR:t on koluttu läpi vaikeimmalla ja aivan älyttömät määrät moninpeliä jo vuodesta 2001, mutta nyt menee valitettavasti hieno putki poikki ja tämä ihme Far Cry/Division/mikälienee AI-bottien ampumis hässäkkä ei tod heilauttele mitään viisareita. Toivomme isohkoa floppia, se voisi pitää hengissä mahdollisuuden nähdä kunnollinen GR-peli joskus tulevaisuudessa. Oli Rainbow Six sarjallakin heikot vaiheensa, mutta teki comebackin upeasti Rainbow Six: Siege muodossa. Ja nimenomaan pääasiassa uutena kilpailullisena PvP suosikkina. Jos tämä hässäkkä menestyy niin se oli sitten siinä ja mitään mahtavaa comebackiä ei perinteikkäälle GR sarjalle ole luvassa.

Alelaari kutsuu ja eikä mene kauaa, jos on aivan pakko päästä botteja ampumaan niin nyt kannattaa odottaa muutama viikko. Säästää useamman kympin.

[video=youtube;EhB4JKoXqWs]https://www.youtube.com/watch?v=EhB4JKoXqWs&t=305s[/video]
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Täysin sama keskustelu käytiin kun ensimmäisestä persoonasta siirryttiin kolmanteen.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Ihan ok peli betojen puolesta, mutta tosiaan se jokin vaan puuttui mikä olis saanut tämän ostaan. Uskon myös että hinta tippuu aikas nopeesti ja kesällä saa jo alelaarista jolloin tän voi sitten ostaa.
 
Minkä tahansa pelin tuppaa nykyisin saamaan puoleen hintaan 3 kuukauden odottelulla ;) Kovasti tämä jakaa mielipiteitä, mutta sinänsä hieno homma, että Ubi järjesti avoimen betan. Ei joutunut kukaan ostamaan sikaa säkissä.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Muutama pelitunti takana ja heti kärkeen totean, että kyllä tämä vaatii sen vaikeamman vaikeustason. Standard-tasolla tehtävät ovat osaavalla porukalla aika usein pelkkiä läpihuutojuttuja jos osaat olla maltillinen ja scoutata alueet kunnolla. Jos tulee yllätyksiä, niin silloin ei ole tutkittu kunnolla, mutta helpommalla tasolla on silti helpompi selvitä vihollisten vastarinnasta verrattuna extreme-tasoon, jolloin jo yksittäinen vihollinen saattaa kellistää sotilaasi parissa sekunnissa. Unidad-joukot ovat toki mainio lisä, mutta aika helposti alueet voi tyhjentää ilman hälytystä. Toki jos haluaa nauttia vain pelin sisällöstä ilman haastetta, niin standard on hyvä valinta, mutta silloin peli on enemmän vain pelkkää matkustamista, tutkimista, merkitsemistä ja hahmon kehittämistä.

Pomotaisteluita en ole vielä kokenut, toivottavasti ne tuovat vielä lisää haastetta. Mainio peli on, mutta minä tykkäänkin ampumapeleistä, keräämisestä, hahmon kehittämisestä ja tutkimisesta. Siirtyminen kohteelta toiselle on sitä tylsintä aikaa, vaikka joskus saattaakin tulla vihollisen partioauto vastaan. Onneksi ajoneuvoista on siirtymisen ohella muutakin hyötyä, kun esim. tykkitornilla varustettua apc:tä voi käyttää vihollisten innon laannuttamiseen tehtävän aikana.

Hyvin ovat saaneet bugeja korjattua betan jäljiltä, mutta yksi tuli tänään vastaan, eli älä katso videoleikkeitä samaan aikaan, kun olet autossa, joka kulkee eteenpäin. Videon loputtua iski päälle niin karmea lagi, että peli oli pakko lopettaa ja ladata uudestaan. Nykiminen ei loppunut ollenkaan useamman minuutin jälkeenkään.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Illan/aamun, tehtävien ym päätteeksi päätettiin ottaa pieni snipukilpialu, mitä pitempi matka sen hienompaa tietenkin. 772m tämän hetkinen ennätys, kattoo onnistuuko vieläki kauempaa joskus.

C6iH8wAU0AABtBi.jpg
 
Ylös Bottom