Vastaus: Ghost Recon: Wildlands
Oon vetänyt kaikki tehtävät läpi soolona molemmilla alueilla ja extreme-vaikeustasolla, mukaanlukien OMI3Rin valittaman Protect Rebel Radion (sekä ne räjäytä ovi ja hakkeroi tietokone -tehtävät). Ihan OK sujuu. Vihut voisi tosiaan spawnaa noissa kauempaa, autot kyllä tulee fiksun matkan päästä, mutta mobit spawnaa lähimmän mökin kulmalle nimim. yhdellä yrityskerralla käynnistin laskurin, juoksin kulman taa ja yhtkkiä tuijotinkin viittä vihua silmästä silmään
Kun kutsuu diversionin (1-2 rebeliä) ja käskee AI:n hyökkäämään onnistuu kyllä yrityksen ja erehdyksen kautta kaikki. Betassa puuttuu perkeistä rebel-palkkasotilasjoukon kutsuminen, mikä ois varmaan aika olennainen sen radion puolustamisessa. Ilman kranaatinlaukaisinta ei kanssa taida tulla kesää vaikeusaste 5 -kartalla, kun helikoptereita spawnaa kaks (ellei sit Unidadkin tuu kurkkimaan just väärällä hetkellä, kuten pari kertaa kävi). Miinoja en ees avannut koskaan, mitä niillä tekee koska C4. Edit: ai ne onkin
myös jalkaväkimiinoja, ehkä sit taas bugeja korjaamaan
Samalla voisin kyllä väittää homman olevan paljon hankalampaa ellei oo coopissa vähintään kolme pelaajaa, koska tarviit ehdottomasti yhden spottaajan ilman AI-kumppaneita. Mun mielestä AI vois kyllä olla täyttämässä coopin tyhjiä paikkojakin.
Summa summarum kuitenkin, jos on oikeat työkalut, kyllä niillä pärjää tehtävän kuin tehtävän. Convoy-tehtävätkin meni sooloten samalla C4/GL -yhdistelmällä.
AI ei tosiaan oikein osaa kaikkiin onkaloihin juosta, ellei spammaa Go To -käskyä, eikä ihan aina tajua et vieressä seisoo vihu. Ei kyllä oo eka (eikä vika) taktinen AI jossa on viilaamista pathfindingissa ja FoV:ssa. Onneks pelin omista mokista(kaan) ei rankaista, kun restart-spawni on yleensä 200-300 metrin päässä ja heti saa yrittää uudelleen.
Helikopterin lentäminen on yllättävän hauskaa ja sulavaa kun hetken on harjoitellut, tosin en tykkää että siinä on liikkeellelähdössä joku ihme timeout ennenkuin voi ohjata vapaasti ja kerätä vauhtia. Tää on mun mielestä se suurin typeryys, itse lentomalli toimii vallan hyvin. Aseilla ei tosiaan meinaa osua mihinkään, tarttis tähtäimen. Tossa ehkä toinen moka, kun kopterilla ei voi myöskään leijua sivuttain ilman että se kääntyy. Isot autot kuten SUV:t on vähän liian kevyitä fysiikkamielessä, mutta muuten siedettävää matskua (ne peltipakut ois kovassa vauhdissa oikeastikin just tollasia nimim. Hiacea ajellut
) Tulin testiksi maasturilla lounaisvuorilta koko kivikkorinteen alas, ohjattavuus on aika hyvä jo.