Vastaus: Ghost Recon: Wildlands
Komppaan Ac3way, AI:ta ja vaikeustasoa on hiottu ja eka alue on aika hyvin soolottavissa tällä hetkellä. AI:sta on ihan hyötyäkin useimmiten, tosin onhan se huvittavaa kun hiiviskelymoodissa vihut ei näe AI:ta ollenkaan (eikä AI vastaavasti edes yritä kiertää vihujen näkökenttää). Joskus kusee kybällä, AI ei muka osaa ampua vieressä kykkivää vihollista, tai tiputtaa itsensä assault modesta juuri kun portaikosta on viisi vihua rynnimässä. Nämä tilanteet on kuitenkin huomattavasti vähemmässä roolissa.
Joko closed beta jäi kypsymään takaraivoon tai helikopterin ja autojen mekaniikkaa on säädetty huimasti. Nyt on jo ihan ilo lennellä, tuntuma on aika lähellä GTA:n vastaavaa. En mä muuta kuin kopteria käytäkään enää. Sillä tuli nuohottua ensimmäinen alue noin neljään tuntiin, mikä viittaisi ~80h pelikokemukseen. Lentokone oli aika ankea edelleen, tosin lentomalli antaa anteeksi about mitä vaan.
Peli on parantanut closed betasta huimasti. Hieman Just Cause -vibat jäi edelleen, ollaan tehty vuosikaudet (GRW tapauksessa neljä) pelimaastoa ja keräiltäviä, sitten kaksi kuukautta ennen julkaisua herätään että OHO, vois tehdä pelimekaniikatkin sinne sandboxiin! Mulle on kuitenkin ihan sama onko pusikot kauniita jos mun suojaan mennyt pelihahmo ei osaa mitenkään päättää, kummalta olkapäältä tähdätä. Hivuttaudut oikealla olevaa kulmaa kohden ja väkisin pitää kääntyä katsomaan vasemmalle joka askeleella. Hyvin lupaavaa kehitystä on siis tapahtunut, mutta kun julkaisu on kahden viikon päästä sanotaan nyt näin, että Future Soldier jäänee nykyalustojen kuninkaaksi näissä taktisissa Tom Clancy-ammuskeluissa, vaikka sieltä onkin parhaita paloja kuten sync shot, weapon smith muistettu napsia.
Tänään pitäisi ekskursoida toiselle alueelle, joka mainostaa itseään viiden tähden "vaikeimpana" alueena. Toiveissa on, että vähintään Extreme-vaikeustasolla otetaan tässä vaiheessa Far Cry -rynnijöiltä luulot pois ja nirrinlähtö on todella herkässä jos menee mokailemaan. Ghostaamista pitäisi korostaa aika paljon, että saadaan sitä Tom Clancy -vibaa aikaiseksi. Nyt kun ollaan Etelä-Amerikassa niin korostuu vielä enemmän, että tämä voisi olla vaikka Mercs 3 joka voisi olla vaikka Just Cause 4, josta on ensimmäisessä tapauksessa poistettu mahdollisuus tuhota kaikki pelimaailman rakennukset, toisessa vaijeriliitely. Mun mielestä on valitettavaa, että sitten upean Red Faction: Guerrillan näihin sandboxeihin ei ole todellisia innovaatioita tehty, ja niillä on vaikeuksia erottua toisistaan. RFG:n jälkeen on kuitenkin ollut "vaan" kahdeksan vuotta aikaa kehitellä jotain uuttakin.
GRW:kin olisi ollut otollinen vaikka valeasujen käytölle, tai dynaamisille tehtäville - ts. RNG kehittää uuden tehtävän edellisen tuloksen perusteella. Tai miksei jopa dynaamisille kampanjoille - ts. suojavyöhykkeet jne. siirtyy miten hyvin meni Ghosteilla random-kehitetty tehtävä. Mutta ei. Koska never before seen weather effects!