Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost Recon: Wildlands

Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Noh, ei nyt herättänyt mitään suuria kiksejä tämä beta. Toinen alue vielä näkemättä kun säästettiin se huomiseen, maisemat ihan nätit. Ihan hauskoja hetkiä välillä lähinnä hölmöilyn merkeissä, hieman just cause fiilikset. Toisto paistaa pahasti läpi, meet porukalla paikkaan A-->merkkaan vihut, "sniikkailua" "kommunikointia" kuulustelua, murhaamista-->valmis, toista tämä uudestaan ehkä seuraavalla kerralla kuulustelun sijaan murhaat, sit vaihteeksi kuulustat. Teet kasan jotain meet paikkaa A ammut "sniikaat" "kommunikointia" :eek: tehtäviä --> toista. Mappi maapallon kokoinen, ainoa mikä voisi tuoda vaihtelua on maisemat. Toivottavasti on kuitenkin itse pääpelissä käytetty jotain mielikuvitusta edes muutamissa tehtävässä.

Cooppikaverit ehdoton pakko, yksin varmasti melko tylsää pakkopullaa. Ääninäyttely koostuu kesäteatterin harjoittelijoista, tarinasta ei jäänyt muuta käteen et jotkut pahat pojat kiusaa ja nää jantterit sit pelastaa ja murhaa kaikki. Väkisin tätä vertaa The Divisioniin, jossa kuitenkin tarinassa ja tunnelmassa oli paljon enemmän munaa, PVE ja PVP/darkzone elementtejä, coop, incursionit jne. Tässä on vaa semmosta lepposta rällästelyy ja voihan sitä leikisti leikkiä et nyt leikitään vakavaa hiippailusniikkailu sotapeliä.

Tuntuu hahmon kehityksessä olevan kuitenkin jotain muutakin kun aseet käteen ja menoks, hahmojen customointi on paljon monipuolisempaa mitä divisionis. Kaiken maailman kykyjä voi avata jne, voi olla että sitä myöten peli muuttuu myös hauskemmaks mitä enemmän leluja saa auki. Autot on mitä on, semmosii painottomia munattomia lässyköitä mut kuhan nyt pääsee parisata metriä äkkiä johonki jos tarvetta.

Kaiken kaikkiaan, ei mikään vuoden paras peli mutta ihan jees rällästelyä coopissa ihan hienon näköisissä maisemissa. Ei mikään tajunnan räjäyttävä elämys, perus höhhöö.

En tiedä onko joku PS4 PRO yksinoikeus vai onko vaan nyt kyse betasta, kun kaveri pelas normi pleikalla ja mä siinä hehkuttelin et kato ku hieno sade ja ukkonen tässä yössä kun valaisee ja on hieno. Sit sillä oli jotain sumua vaan, ei siis koskaa satanut tai ollut mitää ukkosta koko illan aikana.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

En tiedä onko joku PS4 PRO yksinoikeus vai onko vaan nyt kyse betasta, kun kaveri pelas normi pleikalla ja mä siinä hehkuttelin et kato ku hieno sade ja ukkonen tässä yössä kun valaisee ja on hieno. Sit sillä oli jotain sumua vaan, ei siis koskaa satanut tai ollut mitää ukkosta koko illan aikana.

Ei ole mikään Pron yksinoikeus tämä upea ukkoskeli. Täällä tiimitoverit myös päivittelivät upeaa näkyä, ilman roota.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Kappas vaan, mitä YouTube laittoi eteen! :D Katsoin ja nauroin! :D

[video=youtube;Ug86qB68f1M]https://www.youtube.com/watch?v=Ug86qB68f1M[/video]
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Varmasti menee hankintaan jossain välissä, mutta ei taida niin paljon vakuuttaa että julkkarissa. Pelin heikoin puoli taitaa olla että alkaa nopeasti toistaa itseään, mutta hieno idea on ollut luoda avoinmaailma tämän tyyliseen peliin.
Onkos missään teknisiä tietoja että kummalle alustalle tämän kannataisi hommata xone vai Ps4? One S löytyisi ja vanhus PS4.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Joo, toisto on vähän pelin ongelma. Saa nähdä, jos sieltä kuitenkin löytyisi jotain hauskoja tehtäviä sekä lisää vaihtelua muiden alueiden bosseja kukistaessa. Periaatteessa kokopelissä ei saa enää kuin uusia maisemia betaan verrattuna ja voi mennä vapaasti minne haluaa. Oikeastaan mitään muuta uutta se ei tarjoa.

Ei varmaan parane pelata paljon kerralla niin ei sitten kyllästy liian helposti. Betoja pelannut varmaan sen 20h niin voisi kai sitä ensin kokeilla Horizonia ja ostaa vaikka sitten myöhemmin Wildlandsin. Saa nähdä, tulee liikaa hyviä pelejä tähän alkuvuoteen! :)
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Laitetaan nyt tännekin samat mietteeni pelistä.

Tää peli herättää kyllä niin paljon kummastusta.
Peli on paikoitellen todella hyvän näköinen ja hienosti toteutettu, kuten räjähdykset ovat erittäin hyvästi tehtyjä, luotien osuminen eri pintoihin, mm metalliin osuessa efekti on todella hienon näköinen, mutta sitten taas ampuminen itsessään tuntuu jotenkin jäykältä, näyttää hieman oudolta eikä tunnu oikein miltään.
Sitten taas samalla, kun vihollinen ampuu kohti, näyttää suuliekki aivan käsittämättömän köyhältä, aivan kuin jokin saatanan 2D-tähti joka sykkii pieneksi ja taas hieman isommaksi. Pieni juttu mutta miten tällainen yksityiskohta voi olla näin vituilleen jätetty vuonna 2017.

Niin ja sitten se, että pelin stealth-mekaniikka on todella hämärä. Vihollisen tekoäly reagoi löydettyään ruumiin, mutta tätä ei lähes koskaan tapahdu välittömästi katoavien ruumiiden takia, ellei toinen kartelli-pete satu pölähtämään 2sek jälkeen paikalle.
Miksei ruumiita voi siirtää jälkeenpäin piiloon muuten kuin ensin nappaamalla ukosta kiinni ja juoksuttamalla jonnekin puskaan, jossa vasta laitetaan ukko kylmäksi. Älytöntä, että nämä perustason jutut ovat näin puutteellisia pelissä, joka ***** perustuu ammuntaan ja hiippailuun.

Animointi on jossainmäärin ihan ok, mutta voi hyvä jumala niitä kuolinanimaatioita, miten ne tässä voi olla niin kämäsen näköisiä, kun ubisoft on yleensä näissä jutuissa todella pätevä, esim far cry 3/4:ssä ne on taas animoitu aivan helvetisti paremmin.
Laiskuus paistaa tämän pelin läpi.

Ainiin ja se ajoneuvojen ohjattavuus. Autojen ja muiden härveleiden kanssa nyt voi elää, mutta mitä saatanaa ne ovat ajatelleet sen helikopterin ohjauksen kanssa. Voit löytää kopterin joka on aseistettu, mutta täysin mahdotonta operoida, koska tähtäintä: ei ole ja vaikka olisikin, on sen kohdistaminen vihollisen suuntaan käytännössä vaikeampaa kuin seisaaltaan kuseminen pönttöön pilkkopimeässä vessassa seisokin kanssa.

Toivon todella, että ne korjaa nätä juttuja edes myöhemmin päivityksillä.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Ei ole mikään Pron yksinoikeus tämä upea ukkoskeli. Täällä tiimitoverit myös päivittelivät upeaa näkyä, ilman roota.

Sit se on kyl joku ihme mysteeri, joka kerta ku mä mainitsin et "kato miten hieno sade/ukkonen" kaveri oli et no ei mulla näy tommosia. Oli aina joko aurinko, hieman sumua ym.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Aika kahtiajakoiset fiilikset tästä. Porukalla cooppina hauskaa puuhastelua ja tuo taisteluihin paljon enemmän taktista syvyyttä. Hauskoja hetkiä myös yleisen häröilyn merkeissä. Aselista näyttää aika messevältä ja gunsmith on varmasti pelin suola.

Paljon tässä on kuitenkin puutteita ja kehnoa suunnittelua. Avoin maailma on ubimainen sillisalaatti ja osa tekemisestä ja kiintopisteistä on suht joutavaa täytettä. Tehtävät toistivat parin tunnin aikana jo täysin itseään. Päämäärä voi olla eri, mutta samaa se itse tekeminem on kaikissa. Putsaa alue vihuista ja nouda tiedot, auto, kuulustele tms. Far Cry 3 tai 4 pelanneille tulee varmaan melko vahvat dejavu vibat tästä. Valitettavasti myös tekoälyn osalta, joka on kuin ryhmä kuolaavia lampaita.

Alkaa jo vähän kyllästyttää tämä, miten kaikki pelit pitää sulloa siihen samaam ow-muottiin. Tämäkin peli toimisi paljon paremmin skriptatummalla juonenkuljetuksella. Tämä kärsii siitä samasta ow-syndroomasta kuin moni muukin, hetken pelaamisen jälkeen ei ole enää pienintäkään käsitystä, mitä ja miksi olikaan tekemässä. Paskalla ajomallinnuksella toteutettujen ajoneuvojen kanssa ajelu pitkin poikin ei anna mitään lisäarvoa tällekään pelille.

Tätä olisi kiva pelata hyvällä porukalla tiukalla taktikoinnilla, mutta tekemisen yleinen sekavuus, irrallisuus ja kevyt ote taisteluihin estävät tätä nousemasta hirveän korkealle. Pussillinen rapakaljaa ja hyvä peliseura, niin kyllä tämän parissa viihtyy oikein mainiosti. Ei tämä kuitenkaan ollut se taktinen Ghost Recon, jota odotin ja toivoin. Sitä kaipaaville Sniper Elite lienee parempi coop ammuskelu.

Yksin tätä ei jaksaisi edes vähää alusta. Far Cry on liki kaikin puolin parempi yksinpelikokemus.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Sit se on kyl joku ihme mysteeri, joka kerta ku mä mainitsin et "kato miten hieno sade/ukkonen" kaveri oli et no ei mulla näy tommosia. Oli aina joko aurinko, hieman sumua ym.

Todennäköisesti kyseessä "sync ongelma / bugi", kun ilmeisesti sää ei ole globaali vaan host perusteinen niin aina on mahdollisuus että clientille näyttää tuon seurauksena eri säätä. Synkkaus ongelmaan törmäsin eilen kun kuului jumalaton pamaus kesken hiiviskelyn ja kysyin kuka ampuu HTI snipulla ilman silenceria, niin paljastui että kaverilla näytti silenceri olevan käytössä kun se minun "pelissä" ei ollut.

------------

Itse peli on kyllä coopissa täyttä rautaa varsinkin kun ottaa hudin lähes kokonaan pois. Taktisuus moninkertaistuu kun ei ole esim. minimappi paljastamassa kaikkea.

Jos muutkin ~20 aluetta vaihtelevat näin paljon kuin nämä kaksi, niin kyllä tätä paljon mielummin nuohoaa kuin Far Cryn vastaavaa. Vaikeusasteen tosin toivoisi olevan kovempi varsinkin kun tekoäly ei oikein reagoi mitenkään vaikka metrin päässä tapahtuisi ydinräjähdys.

Älyttömän kaunishan peli on, ja luoditkin (sniper) "piirtyy ja osuu" monen kilometrin päähän mistä iso plussa. Tuli ihan pysähdyttyä katselemaan kraaterijärvestä heijastuvia lumivuoria flamingoparven säestäessä sielunmaisemaa auringonlaskussa. Tämä siis ihan alkuperäisellä pleikalla.

Yksinpeliksi ei oikein voi mitenkään suositella kun tosiaan sooloilijalle Zero Dawn on aivan kulman takana, mutta jos yksikin kaveri löytyy niin kokemus on kyllä betan perusteella nautinnollista.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Toivon myös että tyhjästä taikateleportti koneella ilmestyvät viholliset ovat betan ongelmia. Eilen kun tehtiin jotain "suoja tätä härpäkettä" tehtävää niin löydettiin täydellinen mesta mistä nakutettiin vihollisia.

Sit kesken kaiken (ei ne vihut ei juossut vuorilta alas tai tullut mistään mutakuopista) vaan kirjaimellisesti ilmestyivät tyhjästä taikateleportilla puff siihen sun taakse. Jos tämä on se "vaikein" vaikeustaso ja jos tämä on se joka tuo lisää sitä "haastetta" tämä laiska tyhjästä ilmestyvä vihollislauma niin hohhoi, tulis edes joku ilmoitus että vihollisia juoksemassa vuorilta tai jotain.

En tiie onko se sit tosiaan siitä kiinni kun oli vaikein vaikeustaso, siitä kun pykälä vaihettiin helpommaks niin loppui nämä taikaviholliset tai sit kyseessä on ihan vaan joku beta bugi tai erittäin laiskaa koodaamista.

Sama nämä kuoleman jälkeiset spawnit, pitää sit aina johonki tyylii vuoren alle spawnata, siitä sit taas yrittää kiivetä ylös ja kerran sen takia tipuin myös mapin läpi kun yritin kiivetä. Tai sit just pitää kiertää taas kilometri et pääsee aloituspaikkaan taas merkkaa niitä samoja vihuja. Ihan hyvin vois spawnata jotenki siihen kyseiseen tehtävän alkupaikoille.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Tyhjästä ilmestyviä vihollisia pitäisi olla vain sivutehtävissä (rebel ops) ja hälytyksissä. Niissäkin tapauksissa autot ilmestyy muutaman sadan metrin päähän ja tulevat muutamassa sekunnissa paikalle. Helikopterit saisi ilmestyä vähän kauemmaksi, ne on liian nopeasti kimpussa. Se on ihan puhdasta pelimekaniikkaa ja realistisuus siitä on kaukana. Tuttua kauraa lähes kaikista peleistä.

Muuten en ole törmännyt yhtään vihollisten ilmestymisiin.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Nuo tyhjästä materialisoituvat viholliset huomaa hyvin ainakin siinä Itacuan radionsuojelemistehtävässä, kaikilla vaikeustasoilla.
Edit. Oli se mulla ainakin eilen päätehtävä, mutta on myös toistettavissa oleva rebel op samassa paikassa.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Tuotahan se on ollut myös Far Cryssa, täydennysjoukot ilmestyvät ihan tyhjästä.

Ubi on niin älyttömän laiska pulju. Edes isoimpia hölmöyksiä ei viilata pelistä toiseen pois, vaan samaan muottiin puristetaan uusia pelejä ja viilataan, kunnes ne ovat "riittävän hyviä". Ei näistä paista rahtunenkaan intohimoa tai rakkautta sitä omaa tuotetta kohtaan, kuten jossain Witcherissä.

Nyppii myös tuo, että tehdään open world, koskaa pitää olla open world. Myyhän se varmaan enemmän, mutta ei se ainakaan tätä peliä tee mitenkään paremmaksi, että tehtävien välissä haahuillaan maastossa.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Itse puolestaan pidän nimenomaan siitä siirtymisestä maastossa ja ilman sitä en varmaan saisi pelistä oikein mitään fiilistä. Jätin jopa suurimmaksi osin ajoneuvoilla liikkumisen pois ja liikun ryhmän kanssa kuten tuollainen "Ghost-ryhmä" tekisi oikeasti.

Toki suurin osa pelaajista pelaa aina kaikki pelit vain nopeasti juosten läpi, kartan kohteesta toiseen. Joten fiilispelaajana eroan siitä normaalimassasta.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

En pelaa pelejä nopeasti juosten läpi, mutta kyllä siinä matkalla saisi olla muutakin kuin se pelkkä matka. Ei tuo maailma itsessään nyt niin hirveän hieno ja nähtävyyksiä täynnä ole.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Nyt kun suljettu beta ja avoin beta on "nähty" niin onhan se grafikaltaa kaunista katsottavaa ja hamon ja aseiden tuunaus todella hyvää, mutta nuo tarinat... Ainakin itseä jo alkoi kyllästyttämään tarinoiden samankalantaisuus. Tarinakin aika huomaamatta menee eteenpäin kun ei mitää ns. Välivideoita mutamaa lukuunottamatta ole. Myös ajaminen ja lentäminen oli hankalaa ja huonoa.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Ollaan oman pelipoppoon kanssa nautittu täysin betasta tähän asti, ja aseita putsataan varastorasvasta julkkaria silmäillen.
Meidän pelaaminen oli tiivistettynä aika hyvin siihen s.11 ekaan 3n minuutin videoon :D
Välillä mentiin iisisti/sniikisti/taktisesti ja tyhjättiin tukikohdat ilman hälyjä, kun taas sit välillä meni ihan perseilyks.
Jokasella squadin jäsenelle on muotoutunu omat tehtävänsä, ja itte oon digannu olla kuski, lähinnä kopu.

Itteäni ei ole vielä aiemmin toisto ruvennu vaivaamaan, ja ihmettelenkin mitä tähän pitäs lisätä, pokeripöytä? Ruletti? Kilvanajoa (villu tätä jos tulee pakolliseks, niin revin loputkin jouhet päästäni. Liian usein ow -peleihin ympätään jotain vit##n pakollista kilvanajoa)
Ehkä ihan kaikki tehtävät ei nyt oo näissä kahdessa alueessa, joita on vielä 20 näkemättä. Jos samaa linjaa loppuun asti, niin sit voinen itsekin valittaa toistosta.

Aiemmin mainitsin oman roolini meidän firesquadissa, ja lähinnä kopukuskina olemisesta - ne kontrollit!
Ai herra miten sais vielä hieroa ohjausta. Hieman kyl omasta mielestä onkin jo parannusta suljettuunn, mut miks olkanäppäimiin ei vieläkään ole ympätty peräsimen ohjausta! :o
Mut samoin ku suljetussa betassa, 10h ku rupee olemaan mittarissa lentämistä, niin saatavilla olevista kontrolleista on jo saanu hieman kiinni, mut silti. Vähän lisää säätöä ja tarkkuutta, niin sais parkkeerattua pikkukopun postimerkille.

Mut on kyl ollu eeppisiä tulitaisteluita, taktisia perääntymisiä, ukot laskettu tehtäväalueen ulkopuolelle ja noudettu, nauruja, onnistumisia, epäonnistumisia.

Kyllä. Täs on meitin poppoon seuraava peli jota pelataan seuraavaks isosti. Vähään aikaan ei olekaan ollu meillä sellasta. Vähän on jakautunu siegeen ja bäfään.

Per angusta ad augusta.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Kun saavuttiin uudelle alueelle, kontrollit ynnä muut hieman paremmin hallussa oli pelaaminen tänään hauskempaa. Oli sniikkailua "tosi hienoja virallisella swat kielellä käytyjä taisteluita" ja siinä oheessa sitten perseilyä ja naurua, ei paha! Tuli myös ihasteltua maisemia ja parit vuoden luontokuvat otettua, niitä tulee varmasti napsittua kasa sitten julkaisussa. Jos tätä ottaa liian vakavasti ja hakee jotain hitman/splinter cell hiippailua niin tulee kyllä pahasti pettymään, lukuunottamatta ehkä ne muutamat sinnepäin muistuttavat hienot hetket. Mutta jos lähtee hakemaan puhtaasti vain rentoa co-op meininkiä, riittää tässä puuhasteltavaa ja viihdettä vähäksi aikaa.

Joo on vain beta, eikä kukaan ole varma millaisia tehtäviä eri alueet tulee tarjoamaan mutta pahasti kyllä epäilen että se ei tästä tulee mitenkään radikaalisti muuttumaan. Ainoa mikä tuo vaihtelua on just ne maisemat ja millä asenteella/tyylillä niitä sitten tulee suorittamaan.

Enimmäkseen suuhun jäi kuitenkin hyvä maku, kyllä tämä tulee hommattua vain ja ainoastaan coop peliksi.

Oheessa vielä vuoden luontokuva muistoksi beta ajoilta:

C5jyrmaWQAAC72d.jpg
 
Ylös Bottom