Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost Recon: Wildlands

Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Vedin tämän eilen illalla loppuun, tein kaiken mahdollisen mitä pelissä voi tehdä. Keräsin kaikki dokumentit, aseet ja 90-95% skill point collectibleista ja päivitin kaikki kyvyt tappiin. Tein kaikki tarinatehtävät 2 pelaajan co-opissa.

Oma mielipide: peli ei koskaan yllä 7/10 tasoa korkeammalle muilla osa-alueilla kuin grafiikoilla ja dynaamisella sää-generaattorilla. Joo, peli on paikoin henkeäsalpaavan upean näköinen runsaine viidakko-pensastoineen, soineen, vuorenhuippuineen, laaksoineen yms. ja kokoa kartalla on ihan pirusti ja maisemat vaihtuvat mukavasti, mutta pelin "liha" jää melko keskinkertaiselle tasolle. Pelin "tarinassa" ei oikeasti tehdä muuta kuin yksinkertaisia sivutehtäviä, räjäytä tuo, tuhoa nuo, tägää tuo, asenna lähetin maljakkoon ja poistu, useat näistä tehtävistä on ohi 2 minuutissa ellei kuole. Ja nämä samat tehtävät pyörivät koko pelin ajan, toimien väli-fillerinä sille, että sä ronttaat jonkun kartelli-roiston niskasta syrjäiseen yhden huoneen tönöön, jossa kovis-agentti nainen kuulustelee kaveria ehkä puolentoista minuutin pituisella välivideolla, ja se tönö tuolineen ja pöytineen on aina miltei täsmälleen sama, oli se missä päin maata tahansa, ja tämä sama niskasta kiinni kävelyttäminen toistuu parikymmentä kertaa!

Tässä olisi ollut tuskallisen paljon hiomisen varaa kontrollien osalta, ainakin Xboxilla. Se X-napilla (ilmeisesti neliö-painike PS:llä) tapahtuva oven avaaminen helikoptereissa ja autoissa toimii vain välttävällä tasolla. Hirveä kiire, vihut tulittavat selkään, mut kaveri ei millään halua nousta helikopterin kyytiin luotettavasti. Sit se helikopterin roottorin kestävyys ja ylipäätään helikopterin "summonaus" on täyttä pelleilyä. Usein rebelit lähettävät sen johonkin läheiseen mäkeen 50 metrin päähän, jolloin se liukuu lähimpään jokeen ja uppoaa, tai roottori jää kiinni lähimmän puun oksan tai rungon väliin ja bum, roottorit menee säpäleiksi kun kopterin käynnistää. Jos dronea yrittää käyttää matkustajan paikalta, bum, drone osuu roottoriin ja kopteri putoaa taivaalta kuin tiimarin lelu.

Tässä on niin paljon käyttämätöntä potentiaalia. Valtavia vihollisleirejä ympäri maita, joilla ei ole mitään muuta käyttöä kuin toimia keräilyesineen piilopaikkana. Tässä käydään esim. sillä hienon näköisellä suoalueella tekemässä keskinkertaisia "tee tuo, tuhoa nämä..." tehtäviä ehkä puolen tunnin ajan, mutta sen jälkeen koko alueeseen ei enää kosketa koko pelin aikana. Ja sit kun näitä leirejä ei pysty edes valtaamaan niin kuin Far Cryissa. Niiden rebeleiden apu ei toimi kuin parhaimmillaan vain keskinkertaisella tasolla näitä leirejä tyhjentäessä, ja se ei palkitse mitenkään kun sen leirin saa tyhjennettyä. Ei tule mitään edistymistä. Sä heikennät tätä cartelin toimintaa pelissä koko ajan, mutta se ei näy mitenkään vihollisten lukumäärässä tai vahvuudessa. Olin pelin alku tai loppu, nämä leirit ovat yhtä miehitettyjä joka tapauksessa.

Sitten on myös tämä taktisten elementtien puute. Leireihin ei pääse sisään kuin joko etuovesta tai sitten leirin takana on metrin pätkä, josta puuttuu piikkilanka-aidoitus ja siitä sit hypätään sisään. Kerta Ubisoftilla on tapana lainata juttuja sekä omista muista sarjoistaan ja muista peleistä, niin miksei tähän voitu lainata vähän Sam Fisheriä tai Rainbow Sixiä? Minimissäkin odotin, että näihin piikkilankoihin voi leikata reiän, josta mennä sisään. Ja ei. Ainut tapa päästä nopeasti sisään on rysäyttää helikopterilla takapihalle ja vihujen konekiväärit laulaa 3 sekunnin päästä. Ja tämä on myös yksi pointti, tässä ei ole minkäänlaisia erikoisammuksia aseisiin. Sniperit kykkivät torneissaan peltiliuskan takana, jota ei voi millään luodilla lävistää. Ja samaan aikaan Ubisoft Paris lisää peliin lukuisia turhia aseita. Mitä ihmettä mä teen liudalla haulikkoja ja SMG:itä pitkän matkan tulituspelissä, jossa riittää mainiosti assault rifle, light machine gun ja sniper? Haulikkoihin ei kai saa edes äänenvaimenninta kiinni ja tämä on 90% stealth-peli, joten...

En vihaa peliä. Pelatessa co-opissa on hauskoja hetkiä. Maisemat sääefekteineen on upeita. Mutta tästä loppuu worthwhile sisältö 20 tunnin jälkeen, ja sen jälkeen ei ole muuta tehtävää kuin lennellä ja ajella keräilyesineiden perässä, jossa ei ole päätä eikä häntää tehdä muuta kuin saavutus/trophylistan viimeistelemiseksi, ellei sitten halua auttaa muita kavereita co-op tehtävissä, joista muutenkin iso osa ajasta kuluu siirtymiseen paikan päälle kuin itse tehtävässä, jotka ihan oikeasti ovat luokkaa 2-5 minuuttia. Se Skyrimia randomi tehtävägeneraattorikin luo mielenkiintoisempia tehtäviä kuin tässä pelissä Ubisoft Paris juurta jaksaen kehitti tehtäviä, jossa räjäytät huumelaatikoita C4:lla.

En edes maininnut pelin lukuisia bugeja, tässä pelissä voi tapahtua mitä vain, esim. auto ei liiku vaikka painaa kaasua. Kopteri ei reagoi ohjaukseen enää ollenkaan vaan menettää kontrollin. Kutsumasi joukko rebeleitä spawnaa puolen kilometrin päähän eikä siihen 10 metrin päähän, johon ne tilasit. Näitä riittää.

Ubisoft Alelaari (paris) presents: Just Dance 2017. Watch Dogs. Ghost Recon: Future Soldier. Ja nyt. Ghost Recon: Wildlands. (vinkki: katso tekijän nimi, jos siinä lukee Ubisoft Paris, maksa pelistä 20e. Jos siinä lukee Ubisoft Montreal, maksa 40e tai jopa täysi hinta.)

6/10.

Katso video kopteripelleilyistämme ja muusta random hassuista hetkistä jos kiinnostaa: https://www.youtube.com/watch?v=G5woAhNmvs4
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Tästä tulee jotenkin pahat mafia 3 vibat, ensin ammutaan kasa pienempiä pomoja kunnes esiin tulee alueen hieman isompi pomo. Päätavoitteena sit se lopullinen EL JEFE, the boss of the bosses. Erona se että on vaan coopissa ja erilaisissa maisemissa, tavoiteltiinko mafiassaki sit sitä mitä tässäkin että "pelaaja itse tekee sen tarinan" ja itse päättää miten lähestyy, hiippaillen tai pyssyt paukkuen.

Tuntuu myös että tässä aseissa ei ole oikeesti siis YHTÄÄN eroja, olen pelannut niillä samoilla aseilla mitä sain kun peli alkoi, ainoastaan vaihtanut niitä ihan vaihtelun vuoksi mutta ihan hyvin pärjää oli sulla mikä tahansa rynkky tai smg tai lmg tai snipu tai pistooli. Joka ikinen tehtävä ollut sitä samaa, noh kai multa sit puuttuu se mielikuvitus ja 4:n kaverin tiimi millä sitä "tarinaa tehää itse sielä kauniissa maisemissa" ei varmaa riitä yks coop kaveri siihen.

Yksin en todellakaa suosittelee tätä pelaavan, tulee varmasti melkoset haukotukset ja kyllästyminen. Ellei sit harrasta maisemien kuvaamista, siihenkin tarkoitukseen on varmasti parempia vaihtoehtoja.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Pätevää settiä...

Ubisoft Alelaari (paris) presents: Just Dance 2017. Watch Dogs. Ghost Recon: Future Soldier. Ja nyt. Ghost Recon: Wildlands. (vinkki: katso tekijän nimi, jos siinä lukee Ubisoft Paris, maksa pelistä 20e. Jos siinä lukee Ubisoft Montreal, maksa 40e tai jopa täysi hinta.)

6/10.

Juuri tällaisen kuvan olen pelistä saanut. Kiitos mielipiteen vahvistuksesta. Ostoon sitten kun saa noin 20 eurolla.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Oma mielipide: peli ei koskaan yllä 7/10 tasoa korkeammalle muilla osa-alueilla kuin grafiikoilla ja dynaamisella sää-generaattorilla. Joo, peli on paikoin henkeäsalpaavan upean näköinen runsaine viidakko-pensastoineen, soineen, vuorenhuippuineen, laaksoineen yms. ja kokoa kartalla on ihan pirusti ja maisemat vaihtuvat mukavasti, mutta pelin "liha" jää melko keskinkertaiselle tasolle.

Jep, itse olen vasta päässyt vähän raapaisemaan pintaa tästä pelistä, mutta vaikutelma jo tässä vaiheessa jokseenkin sama. Hyvä tietää, että samaa on tulossa :D:D Grafiikat kyllä ovat kaunista katseltavaa, varsinkin nyt kun sai viimein päivitettyä PC:n sellaiseksi, että kehtaa vierittää grafiikkasäätönamiskaa LOW:ia pidemmälle :rolleyes: Hauskaa ja kaunista pelailua, ei siinä!

Tein nopean grafiikkavertailun PC:lle jos jengiä kiinnostaa, onhan siinä eroa :p: Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands - PC LOW vs ULTRA Graphics Comparison
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Tästä tulee jotenkin pahat mafia 3 vibat, ensin ammutaan kasa pienempiä pomoja kunnes esiin tulee alueen hieman isompi pomo. Päätavoitteena sit se lopullinen EL JEFE, the boss of the bosses. Erona se että on vaan coopissa ja erilaisissa maisemissa, tavoiteltiinko mafiassaki sit sitä mitä tässäkin että "pelaaja itse tekee sen tarinan" ja itse päättää miten lähestyy, hiippaillen tai pyssyt paukkuen.

Tuntuu myös että tässä aseissa ei ole oikeesti siis YHTÄÄN eroja, olen pelannut niillä samoilla aseilla mitä sain kun peli alkoi, ainoastaan vaihtanut niitä ihan vaihtelun vuoksi mutta ihan hyvin pärjää oli sulla mikä tahansa rynkky tai smg tai lmg tai snipu tai pistooli. Joka ikinen tehtävä ollut sitä samaa, noh kai multa sit puuttuu se mielikuvitus ja 4:n kaverin tiimi millä sitä "tarinaa tehää itse sielä kauniissa maisemissa" ei varmaa riitä yks coop kaveri siihen.

Yksin en todellakaa suosittelee tätä pelaavan, tulee varmasti melkoset haukotukset ja kyllästyminen. Ellei sit harrasta maisemien kuvaamista, siihenkin tarkoitukseen on varmasti parempia vaihtoehtoja.

Joo, siis mä en ole itse Mafiaa vielä vetänyt vaan jätin sen suosiolla alelaaria varten, mutta co-op kaveri sanoi että tämä todellakin on hyvin samankaltaista Mafia 3:n kanssa. Turhanpäiväisiä 'mene tonne, tee näin' missioneita riittää kyllä vaikka millä mitalla. Vaihtelevuuteen vielä vaikuttaa se, että kun rebel-kyvyn päivittää level 3:een, turretillista maastoautoa ei ole mahdollista kutsua enää, se on joko maastoauto level 2:ssa tai helikopteri level 3:ssa. Ja kaiken lisäksi se kutsuttava kopteri ei ole edes paras helikopterimalli pelissä, siellä on vielä se paljon vahvempi Unidad gunship, jossa on erillinen gunner-istuin, joka on ainut kopteri jolla pystyy tulittamaan kunnolla, mutta kerta tätä kopteria on saatavilla vain harvasta paikasta, sillä tulee lennettyä vain muutaman kerran kymmenien tuntien aikana. Lopulta peli onkin jatkuvaa helikopterilla lentämistä kankeilla kontrolleilla.

Juuri tällaisen kuvan olen pelistä saanut. Kiitos mielipiteen vahvistuksesta. Ostoon sitten kun saa noin 20 eurolla.
Itse en ole Watch Dogsia pelannut, koska... no, se ei vaan kiinnosta. Olisivat tehneet paremman pelin, niin sitten ehkä olisi voinut pelata. Mutta jostain syystä (raha vaihtaa omistajaa?) Ubisoft Parisin pelit saavat hitosti anteeksi arvosteluissa, Watch Dogs 80, Future Soldier 79, Wildlands 76 Metacriticissa, ja tuo Future Soldier, ei herranen aika kuinka köyhä peli sekin jo oli. Pidin itse asiassa tästä pelistä enemmän mitä Future Soldierista.

Ja kannattaa varata joku co-op kaveri tätä peli varten, vähintään 1. Se ainut kohtalainen ilo mitä tästä saa irti on co-opissa.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Kyllä näistä tehtävistä parhaat on ne, mitä on mielestäni liian vähän. On ne jotka menee pieleen heti kun vihollinen huomaa, siinä kun joutuu jo miettimään miten etenee munaamatta koko hommaa, näissä tämä tiimikommunikointi on sitä mitä pitääkin olla. Tämmöstä tämä peli sais olla enemmän, mutta kun varmaan just 90% on sitä et mennään pyöräytetään ilmassa turretti, alotetaan sniikkailulla ja sit kun tulee huutoja niin ampumiseks menee, siinä kun ei ole mitään väliä meneekö sniikisti vai pyssyt paukkuen. Saisi olla enemmän sitä et pelaajalle oikeesti annettais hyvä syy sniikkailla.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Saisi olla enemmän sitä et pelaajalle oikeesti annettais hyvä syy sniikkailla.

Hudi pois päältä ja extreme-vaikeustaso niin on monta hyvää syytä sniikkailla jokaisessa tehtävänannossa. Kaikki havainnot tulevat suoraan eteen ja muutama sekuntti aikaa päättää mitä tehdä.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Välillä tulee kyllä hassuja (lue: ärsyttäviä) tilanteita tehtävissä eteen. Eilen kyrvittiin kaverin kanssa tehtävä, jossa piti ensin kuulustella yhtä jannua ja sen jälkeen kiitää aikarajan puitteissa pelastamaan toista. Nooh, epäonnistumisen jälkeen tiedettiin luonnollisesti, missä pelastettava jannu luuraa, joten päräytettiin valmiiksi paikalle ennen kuulustelua. Ketään ei näkynyt missään, joten aloitettiin kuulustelu. Yllättäen heti kuulustelun jälkeen paikalle teleporttaa taivaasta hirveä määrä vihua. Melko urpon näköistä.

Joo, toki mekin yritettiin huiputtaa peliä, mutta kai tuommoisen ennalta-arvattavan skenaarion voisi ohjelmoida fiksummin. Pahikset voisi vaikka rynnätä ulos taloista tms.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Tuli osteltua tämä PC:lle, kun halvalla sai. Peli on kyllä ihan älyttömän hienon näköinen. Vielä mitään kyllästymistä ei ole tullut, toki takana vasta noin 5 pelituntia. Tosin Watch Dogs 2:een kyllästyin jo parin tunnin jälkeen. Saas nyt nähdä kuinka kauan tätä jaksaa, varsinkin kun yksin pelailee. Mutta näin alkuun ei mitään pahaa sanottavaa. Lentovehkeiden kontrollit voisi ehkä olla vähän ihmisystävällisemmät. Hoitelenkin ne ohjaimella ja muut näppis/hiiri kombolla.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Tämä tuli uuden näytönohjaimen kylkiäisenä, joten pakkohan se oli lunastaa ja asentaa se kammottava uplay koneelle. Sai valita ottaako For Honorin vai Wildlandsin ja päädyin tietty jälkimmäiseen. PC:lla ihan kiva, nätti, pyörii hyvin eli pc-porttaus on todella onnistunut. Tässä on näköjään Ubisoft panostanut jonkun verran sen Unityn ja Watch_Dogs 1:n fiaskon jälkeen. Ihan kivaltahan tämä kaikkineensa vaikuttaa jos ei oteta lukuun aivan kammottavia helikopterikontrolleja näppis/hiiri -kombolla. Itsellä ei muutenkaan ole kosketuspintaa näihin uusimpiin Ghost Reconeihin kun edellinen oli Advanced Warfighter 2 360:lla, joten kyllä tätä jaksaa pelailla. Ei tämä nyt mikään mestariteos ole, mutta täysin pelattava ja viihdettä tuntikausiksi tarjoava tekele.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Sain myös Wildlandsin nyt läpi lähes sadan prosentin läpäisyasteella (kaikki dokkarit, aseet, päivitykset, tehtävät, jne.) ja täytyy kyllä allekirjoittaa kaikki, mitä Kovy tuossa yläpuolella kommentoi. Niin paljon hukattua potentiaalia ja niin paljon grindausta...

Pelin stoori olisi saattanut olla jopa kiinnostava, jos tästä olisi tehty hieman tiukemmin kirjoitettu ja tarinavetoisempi. Nyt hiekkalaatikolla häröillessä tuli vastaan käsikirjoituksen kannalta täysin kajahtaneita hetkiä, jossa esimerkiksi konnat vetistelevät salakuljetusoperaatiodensa hajoamista. Tämä olisi ihan ok, paitsi että olin jo heti pelin alkupuolella tuhonnut täysin koko kartellin tuotantokoneiston. Mitä ihmettä ne ovat oikein salakuljettelleet viimeiset 40 pelituntia? :confused:
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Ihan helvetin hyvä peli ja sopivasti vaikea jos ei syncshottaa joka dudea hudin vilkkuessa hoosiannaa. Taitopisteitäkään ei ole pakko käyttää ;) Itse laittelinkin niitä niin, ettei ne liikaa peliä helpottaisi. Kai se on siinäkin kun tässä on vapaus pelata kuinka tykkää kun koko pelialue heti käytössä. Minkälaisilla asetuksilla ja tyylillä jengi on pelannut tätä? Tykännyt itse olen kovasti vaikeustaso täysillä, ilman hudia (synch shot -bugi tähän asti) mutta uusimmassa päivityksessä se natsaa ja vaikeimmalla sitä vasta tarvitsee. Kyllähän tästä välillä paistaa läpi hollywood, yksi ghosteista kuulostaa catwalkilta revityltä homolta, its ok to be gay though, ihan perus amerikkapropagandaa mutta siitä kun osaa olla välittämättä niin uskaltaisin väittää, että paras ubisoftin julkaisema peli tähän mennessä. Pisteet vielä siitä, ettei ollut julkaisussa kovinkaan buginen :D

Ihan mielenkiintoinen lisäys uudessa päivityksessä: " Something has seen roaming in the mountains " Tulis nyt joku Pablo Escobarin henki sielä vastaan eikä isojalkabossia minigunin kanssa.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Tähän Battle Royale sopisi erittäin hyvin. Maasto parasta mitä nähnyt pitkään aikaan. Veikkaan Ubisoftin kyselyjen pohjalta tästä tai Assassins Creedistä heidän avausta lajin pariin.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Nii tai joku PUBG tapainen sopisi myös kun nyrkki silmään, mutta eiköhän sieltä tuu joku ihan vaan lässyn lässyn tdm tapainen jossain pienessä mapin osassa.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Nii tai joku PUBG tapainen sopisi myös kun nyrkki silmään, mutta eiköhän sieltä tuu joku ihan vaan lässyn lässyn tdm tapainen jossain pienessä mapin osassa.

Ei 4vs4 kovin isolla mapilla varmaan pelailla. Oliskin kyllä mukavaa jos tohon tulisi pubg tyyppinen 100 pelaajan juttu. Tuskin tulee kylläkään.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Ghost war 4vs4 pvp päivitys tuli eilen. Suosittelen ainakin kokeilemaan. Hyvää taktista vääntöä. Toimii. Ja peli on ensi viikonloppuna pelattavana ilmaiseksi kaikille!
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Ghost war 4vs4 pvp päivitys tuli eilen. Suosittelen ainakin kokeilemaan. Hyvää taktista vääntöä. Toimii. Ja peli on ensi viikonloppuna pelattavana ilmaiseksi kaikille!

Onko koko peli ilmainen vai PvP vain? Betaa tuli mätkittyä paljon ja hyvältä vaikutti.

Nyt vklp kans ilmainen vklp ja pelin deluxe versio alennuksessa (35€).
 
Ylös Bottom