55h mittarissa ja peli lävitse, viidestä maasta tuli kerättyä kaikki mahdollinen kerättävissä oleva, viimeinen saari jäi vielä koluttavaksi näin läpäisyn jälkeen.
Kaiken kaikkiaan tykkäsin kyllä todella paljon ja nousee kyllä tän vuoden parhaimmistoon. Kerättävää riittää lähes loputtomiin ja vaikka puzzleja ei ollut kun reilua viittä erilaista niin variaatoita riitti siten, että ei kyllästyminen tullut. Loppua päin oli jopa kivempi, että tiesi jo heti paikalle tullessa mitä tehdä, joten vartin sijasta suoritit tehtävän alle viiteen minuuttiin ja matka jatkui seuraavalle etapille.
Tykkään myös peleistä, jossa saat kaikki skillsit avattua hyvissä ajoin, eikä uutta kierrosta tarvitsen sen takia aloittaa, että pääsisi testaamaan kaikki skillsit käytännössä. Tässä itse asiassa kaikki skillsit sai auki jo 10h pelaamisen jälkeen

Onneksi noihin eri iskuihin saatiin kuitenkin reippaasti volyymia niin peli pysyi mieluisana ja perus rivitaisteluista pääsee ohi parilla huitaisulla. Tuli pelattua ensimmäiset 30h lähes pelkästään raskaalla lyönnillä ja jumalten voimia kombottamalla, jotta sai maksimaalista vahinkoa, mutta viimeiset 20h tulikin pelattua pelkästään nopealla peruslyönnillä ja jumalten voimilla.
Pro tipsinä kaikille: kannattaa ekana käydä aina pyörähtämässä (ei ole pakko suorittaa) kaikissa vault, eli holveissa, koska niitä voi sitten käyttää fast traveller paikkoina, nopeuttaa tuota keräämistä ja siirtymistä tehtävien välillä aivan järjettömän paljon, koska joka maassa noita virallisia pikasiirtymispisteitä ei ole kuin ihan muutamia.
Tarinasta ei paljon käteen jäänyt, siinä oli alku ja loppu, mutta itselle toi Zeuksen ja Prometheuksen faijahuumori toimi.
Oikeastaan ainoa ärsytyksen aihe koko aikana oli tuo kerättävän krääsän määrä. Elämää varten
yhtä (granaattiomena), staminaa varten
toista (sienet), elämän kasvatusta varten
kolmatta (ambrosia), staminan kasvatusta varten
neljättä (Zeuksen salama), kaikkien välineiden kehityksen perus raaka-aine
viides (sininen timangi), miekka- ja kirveen kehitykseen
kuudetta (punainen timangi), parannusputelien ja jousipyssyn kasvatukseen
seitsemättä (keltainen timangi), taitojen kehittämiseen
kahdeksatta (kolikot), hetkellisen hyökkäyksen tehostukseen
yhdeksättä (joku keltainen kasvi), hetkellisen puolustuksen parannukseen
kymmenettä (joku violetti kasvi), elämäputelien ja staminan ja hetkellisen offense/deffensen tehon kasvatukseen
yhdestoista (puista löytyvä mahla) ja varmasti unohdin vielä jonkun.
EDIT: Eikä siinä vielä kaikki: armorin ja kypärän parannus
kahdestoista (violetti timangi)
Näitä kaikkia siis on kerättävä
erikseen. Toki arkuista ja eri holvien suorituksista saat kerralla useampaa itemiä.
Etenkin alkupuolella vitutti jatkuvasti olla keräämässä granaattiomenia ja etenkin sieniä, jotka esiintyy paljon hajautetummin, 2-3 ryppäissä, joten sai ihan päättömänä kanana juosta ympäri maita ja mantuja.
Pelasin n. puolet tuolla perus 30FPS, koska tuo performance mode oli julkaisussa niin buginen (subit ja dialogit ei toiminut ja jäi latausruutuun jumiin vähintään kerran päivässä jne). Silti peli vaatii ehdottomasti tuon 60 FPS sulavuuden, koska ohjaustarkkuus parantuu niissä kriittisissä paikoissa, joka helpottaa vaikeimpia holveja, joissa vaaditaan millin tarkkaa ländäämistä, taistelurytmitys nopeutuu huomattavasti, kiipeily/juoksu tapahtuu ripeämmin, ylipäänsä kaikki muukin siirtyminen tapahtuu jouhevammin. Ei tuo performance mode vieläkään kauhean vakaa ole ja paikasta toiseen juostessa tapahtuu välillä tosi isoja framedroppeja, mutta kertaakaan taistelussa ei tapahtunut jäätymisiä.
Arvosanaksi antaisin performance modella koettuna vahvan 8. Ja perus/quality modella (30 FPS) arvosanaksi 7.
Peli ei ehkä sovi niille kyynisimmille Zelda fanaatikoille, koska ei tämä sen tasolle yllä, mutta vähän samanlainen pelikokemus. Sen sijaan tämä voi upota niillekin, joille Zelda BOTW ei maistunut.