Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Kommentoin tarjontaa, en jäänyt sormet ristissä odottamaan että joku kommentoi juuri minun viestiäni. En ymmärtänyt keskustelufoorumin olevan paikka, jossa jokainen kommentti pitäisi ajatella sen tulevan kommentin kautta. Tuskin tätäkään olisi tarvinnut selitellä, jos olisin kommentoinut kattausta mahtavaksi. Tai mainitsinhan minä sen Nonary Gamesin poikkeuksena, mutta ilmeisesti sillä ei ole painoarvoa.

Kyllä mulla on tapana korjailla väärinkäsityksiä mitä tulee omien viestien tulkintaan. Tiettyyn pisteeseen asti.
Ei kai kukaan jää odottamaan kommentteja omaan viestiinsä, mutta usein näin kuitenkin keskustelufoorumilla tapahtuu. Ei ainakaan minulle sillä ollut väliä kommentoitko kattausta mahtavaksi vai paskaksi, vaan sillä miten kommentoit. Se aiheutti väärinkäsityksen, josta tämä meidän sanaharkka alkoi.
 
Ei kai kukaan jää odottamaan kommentteja omaan viestiinsä, mutta usein näin kuitenkin keskustelufoorumilla tapahtuu. Ei ainakaan minulle sillä ollut väliä kommentoitko kattausta mahtavaksi vai paskaksi, vaan sillä miten kommentoit. Se aiheutti väärinkäsityksen, josta tämä meidän sanaharkka alkoi.

Ehkä tähän kommenttiin on hyvä päättää näiltä osin.
 
On tuo konsolisotiminen kovaa puuhaa, nyt jo luodaan nimimerkkejä, jotta saadaan tykkääjiä omille viesteille. Jonkinlainen pohjanoteeraus siis saavutettu.
 
On tuo konsolisotiminen kovaa puuhaa, nyt jo luodaan nimimerkkejä, jotta saadaan tykkääjiä omille viesteille. Jonkinlainen pohjanoteeraus siis saavutettu.
Jos on oikeasti syytä epäillä tuplatunnuksia, niitä voi ilmiantaa mulle yksityisviestillä. Myös Report bad post -toimintoa voi käyttää.
 
Ei se tuo sinun lukutaito päätä huimaavaa ole. Minähän kommentoin resoluutiota Shamaniacille. Cherry pickasit vain yhden asian mihin takertua.
Huoh, uskoakseni lukutaitoni pelaa ihan hyvin. Jätän tämän vain tähän.
Ikävä kyllä tuo taso ei ole edes näillä tehokkaammilla konsoleilla kiveen hakattu. Mutta ehdottomasti tuo 1080p60 on se lähtökohta mistä ei saisi tinkiä. PC:llä pelasin tuolla tasolla jo 20v sitten joten todella omituista jurnuttaa konsoleilla samassa vielä 2022 vuonna.
Aika outo ehto kun muistaa tosiaan Switchin ja sen suosion. Hyvin sekin tuntuu kelpaavan ja täytyy myöntää että itsekin viimeksi tänään pelailin Luigi's Mansion 3:sta ja viihdyin oikein mainiosti sen parissa. Sanoisin myös että aika paljon on kontekstista kiinni mikä on se "mistä ei saisi tinkiä".
Niin Luigi pelihän pyöriikin 1080p joten nyt varmaan ymmärrät miksi se on hyvä minimi.
Mutta fps:sät taitavat olla 30. Ei tämä sinun argumentoinnin analogia mitenkään päätä huimaavaa ole.
E:Kommenttia päivitetty
 
Viimeksi muokattu:
Kuten jo toiselle vastaavalle sanoin kommentoin Luigi pelin osalta resoluutiota.
Tässä on muuten mainio esimerkki "cherry pickingistä", josta minua syytit. Jos joudut käytännössä heti purkamaan alkuperäisen argumenttisi osiin, niin eikö se argumentti ole silloin ollut melko kömpelö?

Jos puhutaan pelkästä resoluutiosta, niin me ollaan aivan eri kontekstissa kuin alkuperäisessä väitteessäsi. Jos olet sen jo unohtanut, niin voit kerrata asian viestistäni yläpuolelta.
 
Tässä on muuten mainio esimerkki "cherry pickingistä", josta minua syytit. Jos joudut käytännössä heti purkamaan alkuperäisen argumenttisi osiin, niin eikö se argumentti ole silloin ollut melko kömpelö?

Jos puhutaan pelkästä resoluutiosta, niin me ollaan aivan eri kontekstissa kuin alkuperäisessä väitteessäsi. Jos olet sen jo unohtanut, niin voit kerrata asian viestistäni yläpuolelta.
Miksi jatkat tätä kun et ymmärrä lukemaasi? Irroitat asian kontekstista kun toiselle käyttäjälle kommentoin resoluutiota josta selvästi oli tyytyväinen. Tällä foorumilla on monella kummallinen tapa harrastaa tätä toimintaa tarttua yksittäisiin sanoihin ja lauseisiin. Väittelyä saa varmasti aikaiseksi kun tahallaan vetää asioita sivuraiteille. Ei pidä provosoitua liikaa jos on erimieltä. Olet näköjään täällä jo aiemminkin paasannut. Kertoo paljon.
 
Miksi jatkat tätä kun et ymmärrä lukemaasi? Irroitat asian kontekstista kun toiselle käyttäjälle kommentoin resoluutiota josta selvästi oli tyytyväinen. Tällä foorumilla on monella kummallinen tapa harrastaa tätä toimintaa tarttua yksittäisiin sanoihin ja lauseisiin. Väittelyä saa varmasti aikaiseksi kun tahallaan vetää asioita sivuraiteille. Ei pidä provosoitua liikaa jos on erimieltä. Olet näköjään täällä jo aiemminkin paasannut. Kertoo paljon.
Olen aina valmis nostamaan käden ylös virheen merkiksi jos sellaisen teen. Kertaatko vielä miten Switchin menestys ja tuo vaatimasi lähtökohta 1080p 60fps kättelevät?

Väittäisin, että täällä päässä on provosoiduttu vähän ja luettu tarkasti. Vaikka sinä tykkäät näitä turhuuksia viesteissäsi tarjotakkin. Pidetäänkö asialinja?
 
Miksi jatkat tätä kun et ymmärrä lukemaasi? Irroitat asian kontekstista kun toiselle käyttäjälle kommentoin resoluutiota josta selvästi oli tyytyväinen. Tällä foorumilla on monella kummallinen tapa harrastaa tätä toimintaa tarttua yksittäisiin sanoihin ja lauseisiin. Väittelyä saa varmasti aikaiseksi kun tahallaan vetää asioita sivuraiteille. Ei pidä provosoitua liikaa jos on erimieltä. Olet näköjään täällä jo aiemminkin paasannut. Kertoo paljon.
Minä olin se "toinen käyttäjä" enkä kommentissani tarkoittanut että olisin tyytyväinen resoluutioon vaan siihen yleiseen toimivuuteen vaikka peli ei ollutkaan SEKÄ 60 fps että FHD, jota sinä asettelit minimiksi, ja jota muut sitten kommentoivat. Tulkitsit siis viestini pointin ihan väärin.

Pointti oli se että Switchin peli, tässä tapauksessa Luigi's Mansion 3, on ihan viihdyttävä vaikka ei täytäkään tiettyjen käyttäjien asettamia minimeitä vuonna 2022.
 
Jos et ylinäyttelyä tässä pelissä tosiaankaan huomaa, niin ei se varmasti minun selitykselläni se asia sinulle mitenkään muutu. Ohessa kuitenkin vielä lainaus aiemmasta tekstistäni. En nyt sitä tämän paremmin osaa varmaankaan alkaa avata, miten koen tuon ylinäyttelyn ja hahmojen ärsyttävyyden. Sen voin ehkä vielä todeta, että sellainen rosoisuus ja aitous vain silmiinpistävästi puuttuu. Hahmot puhuvat kovin ylitehostetusti ja ovat sellaisen siirappisen makeilevia. Toki tällainen on varsin normaalia Hollywood-elokuvissa ja näyttää varsin usein olevan sama juttu näissä Sonyn kovin elokuvallisissa nykyajan suurissa tuotoksissa, joten jos niiden näyttelystä yleensä pitää, niin kai tämäkin sitten tuntuu hyvältä ja jopa luontevalta.


Kun jatkoin eteenpäin pelissä, niin parani kyllä asetelmat merkittävästi erittäin mielenkiintoisesti rakentuvan sci-fi-juonen ansiosta. Ja itse asiassa Aloyn ja Gaian väliset keskustelut tuntuivat ensimmäistä kertaa luontevilta keskusteluilta pelissä, eikä niissä paistanut se niin kovin usein esille tuleva lipevä ja ylitehostettu ylinäyttely. Kyllä tämä tällä erää sentään jatkuu, koska alkoi juoni sinänsä kiinnostaa, ja jopa ensimmäisen luontevammat keskustelut tuli kuultua/nähtyä. Myös hyvä pomotaistelu antoi lisää luottoa tulevaan.
Vai olisiko tämäkin mielipidekysymys ? Aina kun dialogia tulee niin sitä katsotaan eri valossa koska on luotu tällainen mielikuva. Ihan mielenkiinnosta onkos kukaan muu foorumin käyttäjistä huomannut että tässä ylinäytellään verrattuna muihin peleihin?
 
Vai olisiko tämäkin mielipidekysymys ? Aina kun dialogia tulee niin sitä katsotaan eri valossa koska on luotu tällainen mielikuva. Ihan mielenkiinnosta onkos kukaan muu foorumin käyttäjistä huomannut että tässä ylinäytellään verrattuna muihin peleihin?
Massaan uppoavissa elokuvissahan on todella usein tätä kornia ja epäluontevaa ylinäyttelyä, joten en sinänsä yhtään sitä ihmettele, jos se on monelle ihan kiva ja toimiva juttu. Itseäni se kuitenkin tuppaa ärsyttämään kovastikin. Ja siis siinä osasyy, miksi elokuvat ja elokuvamaiset pelit eivät minua nykyään juurikaan jaksa innostaa. Ja tottakai tämäkin on mielipidekysymys - kuten melkeinpä kaikki muutkin enemmän keskustellut asiat tällaisilla mielipidepalstoilla.
 
Massaan uppoavissa elokuvissahan on todella usein tätä kornia ja epäluontevaa ylinäyttelyä, joten en sinänsä yhtään sitä ihmettele, jos se on monelle ihan kiva ja toimiva juttu. Itseäni se kuitenkin tuppaa ärsyttämään kovastikin. Ja siis siinä osasyy, miksi elokuvat ja elokuvamaiset pelit eivät minua nykyään juurikaan jaksa innostaa. Ja tottakai tämäkin on mielipidekysymys - kuten melkeinpä kaikki muutkin enemmän keskustellut asiat tällaisilla mielipidepalstoilla.
Tätä juuri hain että se on vaan oma mielipide, jos ei elokuvamaiset pelit tai edes elokuvat kiinnosta. Itse olen tyytyväinen että vastaavia pelejä ja elokuvia tehdään. Mielipidekysymyksiä ;) Tuo "elokuvamaisuus" on jo melkein luonnostaan kaikissa uusissa peleissä. Jos se ärsyttää niin melkein kannattaa pysyä Nintendon tuotteissa koska niissä sitä on vähiten
 
Tätä juuri hain että se on vaan oma mielipide, jos ei elokuvamaiset pelit tai edes elokuvat kiinnosta. Itse olen tyytyväinen että vastaavia pelejä ja elokuvia tehdään. Mielipidekysymyksiä ;)
No jännää, jos ei se ollut jo alun alkaen selvää, kun täällä mielipidepalstalla kuitenkin ollaan. Vai luuletko, että täällä jotain suuria absoluuttisia kaikille yleispäteviä totuuksia määritellään? ;)
 
No jännää, jos ei se ollut jo alun alkaen selvää, kun täällä mielipidepalstalla kuitenkin ollaan. Vai luuletko, että täällä jotain suuria absoluuttisia kaikille yleispäteviä totuuksia määritellään? ;)
Tuo elokuvamaisuus valitettavasti tulee kokoajan enemmän esille peleissä. Katsotaan vaikka super mariota joka oli ja on edelleen hiton kova tasoloikka mutta siinä ideana oli pelastaa prinsessa linnasta. Ei juuri dialogia. Mitä pidemmälle on menty dialogi/juoni/elokuvamaisuus on vain kasvanut. Normi kehitystä, ihan ymmärrettävää. Jos se häiritsee niin kannattaa jo etsiä uuttaa harrastusta koska isoimmat pelit nyt valitettavasti ovat elokuvamaisia. Uusin bäfä taitaa olla poikkeus koska ei sisällä kampanjaa ja onneksi indie kehittäjiä löytyy jotka pitää asian suht simppelinä
 
Tätä juuri hain että se on vaan oma mielipide, jos ei elokuvamaiset pelit tai edes elokuvat kiinnosta. Itse olen tyytyväinen että vastaavia pelejä ja elokuvia tehdään. Mielipidekysymyksiä ;) Tuo "elokuvamaisuus" on jo melkein luonnostaan kaikissa uusissa peleissä. Jos se ärsyttää niin melkein kannattaa pysyä Nintendon tuotteissa koska niissä sitä on vähiten
Lue: ”elokuvamaisuus on luonnostaan kaikissa Sonyn uusissa peleissä”. Ovat selvästi valinneet tämän massaan vetoavan linjan, joka ei taas itseäni juurikaan miellytä. Senhän olen toki muutenkin tehnyt selväksi, että monet Sonyn linjaukset ja suuntaukset eivät ole nimenomaan minulle mieleisiä. Mutta eipä siinä mitään, saavuttavat toki kohderyhmänsä ja saavuttavat kovia myyntejä, joten tuulimyllyjä vastaan taistelemista tämä minun kritiikkini toki on. Sinänsä malliesimerkki siitä samankaltaisesta surkeasta siirappisesta ylinäyttelystä ja tökeröstä massoihin vetoavasta ohjauksesta ovat vaikkapa Marvel-elokuvat lähes järjestään. Itselleni aivan karmeita tekeleitä, mutta suosittujahan ne toki ovat, joten mikäpä siinä sitten.

Nintendo pysyy kyllä konsolivalikoimassani varmasti jatkossakin juuri siitäkin syystä, ettei lähde näihin massavirtauksiin niin herkästi mukaan, vaan luottaa omaan ja omaperäiseen visioonsa. Ja kyllä Sonykin mukana minullakin jatkossa pysyy, kun kuitenkin tekee joskus minua enemmän miellyttäviäkin rosoisempia helmiä, kuten Days Gone ja vaikkapa God of War. Ja onhan Sonyllakin Gran Turismonsa. Lisäksi juurikin pelasin pleikkarilla läpi kaikkien aikojen parhaan pelin, eli Elden Ringin. Pleikkarille sen ostin, koska sillä varmistin hyvää samanmielistä peliseuraa. Ei nämä ihan niin mustavalkoisia ole nämä konsolikuviot kuin annat kommenteissasi ymmärtää.
 
Viimeksi muokattu:
Lue: ”elokuvamaisuus on luonnostaan kaikissa Sonyn uusissa peleissä”. Ovat selvästi valinneet tämän massaan vetoavan linjan, joka ei taas itseäni juurikaan miellytä. Senhän olen toki muutenkin tehnyt selväksi, että monet Sonyn linjaukset ja suuntaukset eivät ole nimenomaan minulle mieleisiä. Mutta eipä siinä mitään, saavuttavat toki kohderyhmänsä ja saavuttavat kovia myyntejä, joten tuulimyllyjä vastaan taistelemista tämä minun kritiikkini sinänsä on. Sinänsä malliesimerkki siitä samankaltaisesta surkeasta siirappisesta ylinäyttelystä ja tökeröstä massoihin vetoavasta ohjauksesta ovat vaikkapa Marvel-elokuvat lähes järjestään. Itselleni aivan karmeita tekeleitä, mutta suosittujahan ne toki ovat, joten mikäpä siinä sitten.

Nintendo pysyy kyllä konsolivalikoimassani varmasti jatkossakin juuri siitäkin syystä, ettei lähde näihin massavirtauksiin niin herkästi mukaan, vaan luottaa omaan ja omaperäiseen visioonsa. Ja kyllä Sonykin mukana minullakin jatkossa pysyy, kun kuitenkin tekee joskus minua enemmän miellyttäviäkin rosoisempia helmiä, kuten Days Gone ja vaikkapa God of War.
Mutta eikös tätä samaa nähdä vaikka halo tai gears of war sarjassa? Itse en pelejä omista niin en osaa sanoa onko se elokuvamaisuus sitten hillitympää noissa.
Nyt tosin menee jo niin ohi aiheen että pahoittelut tästä foorumin käyttäjille
 
Mutta eikös tätä samaa nähdä vaikka halo tai gears of war sarjassa? Itse en pelejä omista niin en osaa sanoa onko se elokuvamaisuus sitten hillitympää noissa.
Nyt tosin menee jo niin ohi aiheen että pahoittelut tästä foorumin käyttäjille
Ei kai kukaan ole väittänytkään, etteikö Microsoftin peleissä voi ainakin jonkin sortin elokuvamaisuutta ollakin. Mutta aika paha noista
haloista ja gearseista (ovat niin toimintapainotteisia pelejä kuitenkin) on silti mennä osoittelemaan sellaista lipevää ja siirappista ylinäyteltyä dialogia, jotka nyt kuitenkin ovat ne minua erityisesti ärsyttävät asiat näissä nykyajan elokuvamaisissa peleissä. Toki noissa kummassakin Microsoftin lipulaivassa on sellaista jopa itseironista machocamp-meininkiä, joka liian tosissaan otettuna voisi toki olla myöskin sinänsä ärsyttävää. Itselleni se toimii kuitenkin huumorina, jollaiseksi se on käsittääkseni tarkoitettukin. Noin ylipäätään en joka tapauksessa noita videocutscenejä jaksaisi jatkuvalla syötöllä peleissä. Se on valitettava suuntaus nykyajan peleissä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kai kukaan ole väittänytkään, etteikö Microsoftin peleissä voi ainakin jonkin sortin elokuvamaisuutta ollakin. Mutta aika paha noista
haloista ja gearseista (ovat niin toimintapainotteisia pelejä kuitenkin) on silti mennä osoittelemaan sellaista lipevää ja siirappista ylinäyteltyä dialogia, jotka nyt kuitenkin ovat ne minua erityisesti ärsyttävät asiat näissä nykyajan elokuvamaisissa peleissä. Toki noissa kummassakin Microsoftin lipulaivassa on sellaista jopa itseironista machocamp-meininkiä, joka liian tosissaan otettuna voisi toki olla myöskin sinänsä ärsyttävää. Itselleni se toimii kuitenkin huumorina, jollaiseksi se on käsittääkseni tarkoitettukin. Noin ylipäätään en joka tapauksessa noita videocutscenejä jaksaisi jatkuvalla syötöllä peleissä. Se on valitettava suuntaus nykyajan peleissä.
Nintendo is the answer for you My friend
 
Ylös Bottom