Lue: ”elokuvamaisuus on luonnostaan kaikissa Sonyn uusissa peleissä”. Ovat selvästi valinneet tämän massaan vetoavan linjan, joka ei taas itseäni juurikaan miellytä. Senhän olen toki muutenkin tehnyt selväksi, että monet Sonyn linjaukset ja suuntaukset eivät ole nimenomaan minulle mieleisiä. Mutta eipä siinä mitään, saavuttavat toki kohderyhmänsä ja saavuttavat kovia myyntejä, joten tuulimyllyjä vastaan taistelemista tämä minun kritiikkini sinänsä on. Sinänsä malliesimerkki siitä samankaltaisesta surkeasta siirappisesta ylinäyttelystä ja tökeröstä massoihin vetoavasta ohjauksesta ovat vaikkapa Marvel-elokuvat lähes järjestään. Itselleni aivan karmeita tekeleitä, mutta suosittujahan ne toki ovat, joten mikäpä siinä sitten.
Nintendo pysyy kyllä konsolivalikoimassani varmasti jatkossakin juuri siitäkin syystä, ettei lähde näihin massavirtauksiin niin herkästi mukaan, vaan luottaa omaan ja omaperäiseen visioonsa. Ja kyllä Sonykin mukana minullakin jatkossa pysyy, kun kuitenkin tekee joskus minua enemmän miellyttäviäkin rosoisempia helmiä, kuten Days Gone ja vaikkapa God of War.