Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5-ongelmat

Oireiden perusteella kaksi Bluetooth-laitetta ottaa toisistaan häiriötä. Kokeile poistaa se kake Pleikan BT-laitteista kokonaan ja parita uudestaan.
Sen tein heti kun oireet alkoivat, mutta ei auttanut. Mulla on bt kuulokkeet myös käytössä, mutta ei ne aikaisemmin kyllä mitään häiriöitä ole aiheuttaneet. Testasin taas kaukoa kun pleikkarin ohjain on päällä ja hyvin pelitti taas siihen saakka kunnes peliohjain sammui. Samalla sekunnilla alkoi taas samat ongelmat. Outoa.
 
Sen tein heti kun oireet alkoivat, mutta ei auttanut. Mulla on bt kuulokkeet myös käytössä, mutta ei ne aikaisemmin kyllä mitään häiriöitä ole aiheuttaneet. Testasin taas kaukoa kun pleikkarin ohjain on päällä ja hyvin pelitti taas siihen saakka kunnes peliohjain sammui. Samalla sekunnilla alkoi taas samat ongelmat. Outoa.
Ite saan nimenomaan DualSense-ohjaimen sekoilemaan kuvailemallasi tavalla, jos pidän samaan aikaan MacBook Pro -työläppäriä sylissäni.

Kokeilepa vielä silleen, että pyydät jotakuta käynnistämään sen ohjaimen vaikka viereisessä huoneessa. Bluetooth-laite kyllä yhdistää vaikka vähän kauempaakin.

Sinällään tuo ei ongelmaa ratkaise, mutta ehkä auttaa rajaamaan syyn.
 
Pieni update tähän keissiin eli äsken kun käynnistin pleikkarin ja aloin taas selaamaan tubea niin ei mitää ongelmaa. Eli luultavasti pleikkarin uudelleenkäynnistys olisi riittänyt korjaamaan, mutta eipähän tullut viime yönä mieleen. :D
 
Tähän keissiini liittyen, otin varmuuskopiot kaikista muista paitsi itse peleistä ja asensin käyttöjärjestelmän uusiksi ja toin varmuuskopioudut tiedostot takaisin. Pelit latasin Storesta. Ihmeellistä, että tämä viimeinen oljenkorsikaan ei ratkaissut ongelmaa, vaan edelleen pelit sammuu virheilmoituksen kanssa.

Viime viikonloppuna yhden kerran peli sulkeutui oikein kuten pitääkin, mutta edelleen joka kerta kaikissa peleissä pelin sulkeminen aiheuttaa CE-108255-1 -virhekoodin.

Voisiko tuo olla sitten jo rautavikaa? Tai sitten juuri jokin tiettyjen pelien yhdistelmä ja pelitallennukset konsolissa saa jonkun bitin vinoon, joka aiheuttaa tätä?
 
Voisiko tuo olla sitten jo rautavikaa? Tai sitten juuri jokin tiettyjen pelien yhdistelmä ja pelitallennukset konsolissa saa jonkun bitin vinoon, joka aiheuttaa tätä?
Voihan se olla ihan rautavikakin. Toisaalta voisit kokeilla, että teet konsolille kokonaan uuden käyttäjän ja katot, toistuuko ongelma silläkin. (Riittää, että se on ihan paikallinen käyttäjätunnus, eli ei tarvitse tehdä toista PSN-tunnusta, ellet välttämättä halua.)
 
Voihan se olla ihan rautavikakin. Toisaalta voisit kokeilla, että teet konsolille kokonaan uuden käyttäjän ja katot, toistuuko ongelma silläkin. (Riittää, että se on ihan paikallinen käyttäjätunnus, eli ei tarvitse tehdä toista PSN-tunnusta, ellet välttämättä halua.)
Kiitos vinkistä. Tein toisen käyttäjän konsolille, mutta se ei poistanut ongelmaa.

Otin jo yhteyttä PlayStationin tukeen sähköpostitse, ja kerroin ongelman juurta jaksain rautalangasta. Vastauksen viestiini sain alle vuorokaudessa, mutta vastauksesta sai sellaisen kuvan, ettei viestiäni ollut luettu laisinkaan. Vastausviestissä kehotettiin menemään PlayStationin tukisivustolle (https://playstation.com/repairs) ja kahlaamaan sitä kautta ongelmaan ratkaisua. Olen kaikki jo sitä kautta tehnyt, ja tukisivuston kautta päädytäänkin aina samaan lopputulokseen: ”pyydä huoltopalvelua hakemussivustolta”.

Nyt kun tukea tarvitsisin oikealta ihmiseltä Sonylta, en sitä saa, vaan kehotetaan edelleen menemään tuolle tukisivustolle. Osasin kyllä odottaakin tätä, sillä mitä globaalimpi yritys, sitä surkeampaa asiakaspalvelua saa.

Yritinkin ihan jo hyvän aikaa etsiä tuon tukisivuston kautta, miten saan pyydettyä konsolilleni huoltoa. Lähetin uuden sähköpostiviestin, missä selostin tilannetta mielestäni tarkasti ja pyysin ohjeita, miten voisin kysyä huoltoa, koska ongelma ei ratkea tukisivustoa kahlaamalla, ja olen tavallisena käyttäjänä mielestäni kaikkeni jo tehnyt ratkaistakseni ongelman asentamalla käyttöjärjestelmän uudelleen.

Fakta on kuitenkin edelleen se, että vaikka pelaamaan pystyy, ei PS5-konsoli toimi niin kuin pitäisi ja joku ratkaisu tähän olisi tultava. Täytyneekö tässä ottaa yhteyttä vielä konsolin ostopaikkaan, Giganttiin, ja Gigantista sitten neuvotaan menemään PlayStationin tukisivustolle. :D

Koko käyttöjärjestelmän uudelleen asennus oli muuten todella nopea. Ei siinä ehdi kahvejakaan juomaan, kun homma oli valmis. Muillekin tiedoksi, ettei sitä kannata arastella, jos jotain ongelmia konsolissa ilmenee.
 
Otin jo yhteyttä PlayStationin tukeen sähköpostitse, ja kerroin ongelman juurta jaksain rautalangasta. Vastauksen viestiini sain alle vuorokaudessa, mutta vastauksesta sai sellaisen kuvan, ettei viestiäni ollut luettu laisinkaan.
Erittäin todennäköisesti sitä ei ole luettu ajatuksella lainkaan, vaan sieltä on laitettu vakiovastaus, jolla koetetaan ostaa hieman aikaa.

Ajatukseni ovat puolellasi. Varsinaisen teknisen tuen suhteen mietteet ovat sen verran painokelvottomia, että jätänpä sanomatta.
 
Asiani ei koske ps5 konsolia vaan ohjainta mut varmasti sama periaate mitä jo mainitsin ps5 ohjain ketjussa, ensin soitin sonylle ja siel sössötellään lontooksi ja kysellään ongelmasta, kerroin elämänkertani ja kaikki mitä on ohjaimessa vikana ja että olen yrittänyt ja tehnyt kaikkeni paitsi tietenkään en avannut ohjainta tai tehnyt mitään sen suurempaa.

Sössötyksen jälkeen puhelimen päässä sit työntekijä sanoi että se lähettää mulle spostin missä mun pitää selittää koko tilanne uusiksi? Niiku minkä takia? Kaverini kun selitti puhelimessa sen saman asian koskien tatin driftauksesta oli tullut spostiin samantien pakkausohjeet ja osote minne lähettää. Miks mun piti selittää se kahteen kertaan, ensin puhelimessa ja sit viel spostiin, sekä työntekijä ei tiennyt mikä on sarjanumero, mumisi vaan "it might be" kun kysyin et onkse tämä, netistä sit katoin mikä se oikeesti on nii kyseessä ihan eri numero.

Laitoin nyt senkin vielä sinne uudestaan ja selitin lisää, jos ei ala kuuluu mitää nii pitää varmaa ottaa yhteys uudestaan ja selittää tilanne taas uudestaan.

Varmaan sama periaate oli sit kyseessä ohjain tai konsoli tai mikä tahansa playstation tuote, ihme sössöttelyy ja toisilla tuntuu menevän moitteitta kun toiset joutuu vääntää rautalangasta ja silti asia ei tunnu etenevän mihinkään.

Noh ohan siinä takuuta vielä reilut 6kk jäljellä, silti ottaa päähän tapella tämmösistä asoista kun arjessa nyt märehtii kaikkea muuta laskuista ja unenlaadusta niin pelaaminen on sit sitä vapaata aikaa eikä siihen jaksais alkaa vääntää jotain byrokratiaa kun olisi vaan helpompaa viedä kuitin kanssa liikkeeseen ja saada uus tilalle niigö ennen vanhaa kun kaikki oli paremmin.
 
Sain nyt tähän juttuuni toisen vastausviestin PlayStationin tuesta: ottavat konsolini huoltoon niin halutessani. Se onkin sitten toinen juttu, odottelisiko vielä seuraavaan käyttöjärjestelmäpäivitykseen, jos se korjaisi ongelman, tai onko tuo niin iso ongelma, että konsolia kannattaa lähettää huoltokierrokselle, jos pelaamaan kuitenkin pystyy normaalisti. Ilmeisesti vaiva itseäni häiritsee, kun tätä olen jo monen viestin verran täällä ruotinut. :D

Kannattaisiko huolto kuitenkin tehdä, kun ostopäivä on ollut tammikuun alussa 2022 ja takuukin on voimassa? Ehkä vika onkin rautavikaa. Kovin suuria odotuksia ei huollosta ole. Tuleeko samalla vialla takaisinkin.
 
Eikö pelien pitäisi latautua lepotilassa?

Itellä tää ei nimittäin toimi. Onko tuohon joku asetus mikä tuon voisi estää vai mistä voisi johtua?
 
Eikö pelien pitäisi latautua lepotilassa?

Itellä tää ei nimittäin toimi. Onko tuohon joku asetus mikä tuon voisi estää vai mistä voisi johtua?

En ole varma suomennoksista kun käytän englantia itse käyttiksessä, mutta mene

settings
system
power savings
features available in rest mode
select option stay connected to internet

Tarkista tuo ensin, sitten päivitys asetukset -> system sowtware update and settings

Siellä on asetukset automaattisille latauksille ja päivityksille jotka kannataa laittaa päälle.
 
Mikähän mahtaa olla ongelmana kun pelien päivitystiedostot ei suostu latautumaan?
Internet yhteydessä ei pitäisi olla vikaa vaan toimii moitteettomasti. Konsoli lataa päivitystä normaalisti, kunnes lopettaa latauksen satunnaiseen kohtaan tiedostoa, eikä enää suostu jatkamaan vaikka yrittäisi pausettaa ja uudelleen aloittaa tai käynnistää konsolin uudestaan.
Rebuild database kokeiltu eikä mitään vaikutusta ollut tällä toimenpiteellä.
Joku törmännyt samaan ongelmaan/osaisi sen ratkaista ?
 
Mikähän mahtaa olla ongelmana kun pelien päivitystiedostot ei suostu latautumaan?
Tuota tapahtui jo PS4-vuosina itellä muutaman kerran. Se on ilmeisesti vaan PSN:n jakeluverkoston hetkellinen ongelma, ja aina se siitä jossain vaiheessa tokeni, kun vaan pisti latauksen paussille ja jatkoi muutamia kertoja. Tai jos ei just sillä hetkellä tepsinyt, yritti myöhemmin uudestaan.
 
Hei!

Onko muilla konsoli sammuttanut itsensä kesken pelisession? Ps5 pelejä pelatessa n. 15-30min kohdalla kaatuu koko masiina. Olisiko se huollon paikka?
 
Hei!

Onko muilla konsoli sammuttanut itsensä kesken pelisession? Ps5 pelejä pelatessa n. 15-30min kohdalla kaatuu koko masiina. Olisiko se huollon paikka?
Eipä ole tullut vastaan. Kone vissiin sammuttaa itsensä jos meinaa ylikuumentua. Korjatkaa jos väärää infoa ja tuskin tässä tapauksessa siitä edes on kysymys. Tietty jos se on pakattu tyyliin pieneen laatikkoon missä ei ilma kierrä ja lämpöä +30
 
Eipä ole tullut vastaan. Kone vissiin sammuttaa itsensä jos meinaa ylikuumentua. Korjatkaa jos väärää infoa ja tuskin tässä tapauksessa siitä edes on kysymys. Tietty jos se on pakattu tyyliin pieneen laatikkoon missä ei ilma kierrä ja lämpöä +30
Oikeassa olet, ainakin mitä äsken googlettelin. Todella lämpimänähän tuo takaboksi käy kun ps5 pelin laittaa sisään.

Se tässä ihmetyttääkin, ihan "avaralla" pöydällä kumminkin konsolia säilytän ja tilaa on hengittää mutta silti ylikuumenee todella helposti. Pitää varmaan koittaa aukoa vähän tuota lootaa ja puhistaa ainakin itse tuuletin, ennen kun alan lähettämään takuuhuoltoon
 
Mulla on kone näin pienessä tilassa eikä ole mitään ongelmia ollut kuumentumisen suhteen mutta kannattaa se tuuletin putsata. Itse yllättyin kuinka paljon oli pölyä kerännyt 6kk aikana IMG_20220710_134533.jpg
 
Meillä lähti ensimmäinen PS5 huoltoon juuri kesken pelien sammumisen takia. Vain kolme peliä toimi, ettei kone sammu. Huvittavaa oli ettei pelin "raskaudella" ollut mitään väliä. Jopa pilipali ps4 pelit sammuttivat koneen. NHL taas toimi hyvin.
 
Meillä lähti ensimmäinen PS5 huoltoon juuri kesken pelien sammumisen takia. Vain kolme peliä toimi, ettei kone sammu. Huvittavaa oli ettei pelin "raskaudella" ollut mitään väliä. Jopa pilipali ps4 pelit sammuttivat koneen. NHL taas toimi hyvin.

Joskus se pelin graafinen ulkoasu ei kerro mitään pelin raskaudesta komponenteille. Peli saattaa käydä suurimmilla kierroksilla esimerkiksi valikossa, jossa ei ole asetettu rajoituksia tehonkäytölle. Mutta eihän laitteen tosiaan pitäisi normaalikäytössä ja sopivassa ympäristössä sammua itsestään.
 
Ylös Bottom