Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space Remake

Ehkäpä johtuen, että kehittäjien markkinoima Intensity Director tuntuu toimivan varsin hyvin, joka siis heittää hieman randomilla pelaajan eteen kaikennäköisiä pelotuksia, (avaruuslaivan väestönvaihdon suorittaneiden mönkiäisten lisäksi).
Peli kiinnostaa kovasti kyllä muuten mutta tämä seikka ei taas jaksa innostaa. Eli onko niin että ns. tyhjennetytkin alueet voi olla "tirehtöörin" kourissa uudelleenasutettuja möllien osalta? Ei kuulosta hyvältä ominaisuudelta että eteen voi tulla mitä vain tekoälytirehtööri milloinkin keksii.

mainokset? Tarkoitatko kun kerrotaan ketkä pelin on tehneet ja millä moottorilla/tekniikalla yms. Luuletko et ne on mainoksia? :D
Termi tuossa kieltämättä kömpelö mutta kyllä ne mainoksilta siinä mielessä tuntuu että joka kertaa isketään pelistudion, julkaisija, pelimoottorin ja ties minkä logot ruudulle pakotettuna ennen kuin pääsee pelaamaan.

Miten olisi että nuo tulisivat vain ensimmäisellä kerralla (kun ne ihan mielellään katsookin) ja jatkossa pääsisi ihan vain pelaamaan? Joissain peleissä ja softissa saa nuo "splash-screenit" ja muut vastaavat muutenkin asetuksista poistettua jos haluaa.
 
Peli kiinnostaa kovasti kyllä muuten mutta tämä seikka ei taas jaksa innostaa. Eli onko niin että ns. tyhjennetytkin alueet voi olla "tirehtöörin" kourissa uudelleenasutettuja möllien osalta? Ei kuulosta hyvältä ominaisuudelta että eteen voi tulla mitä vain tekoälytirehtööri milloinkin keksii.
Ei välttämättä uudelleen asutettuja mutta siellä voi olla erilaisia tapahtumia mitä ei aiemmin ollut. Yksi esimerkki toki, että jostain ilmastointi kanavasta hönkii vihu iholle mutta muita esimerkkejä esim erilaiset äänet, valojen vilkkumiset jne. jotka pitävät varpaillaan kokoajan jo tutkitullakin alueella. Minusta tuon on tällaisessa kauhupelissä aivan loistava ominaisuus, kun tosiaan pitää kokoajan varpaillaan eikä voi koskaan olla varma mitä kulman takana odottaa. Tekee uudelleenpeluu kerroistakin mielenkiintoisempia. Eikä tuo ainakaan vielä ole missään kohtaa tuntunut liialliselta kuitenkaan, että tuota käytetään säästellen eikä kokoajan pommiteta pelaajaa vihuilla.
 
Termi tuossa kieltämättä kömpelö mutta kyllä ne mainoksilta siinä mielessä tuntuu että joka kertaa isketään pelistudion, julkaisija, pelimoottorin ja ties minkä logot ruudulle pakotettuna ennen kuin pääsee pelaamaan.

Kyllähän siellä varmasti halutaan mainostaa mikä studio on pelin tehnyt ja julkaisija yms... Eikös ne silloin ole mainoksia ?
 
Kyllähän siellä varmasti halutaan mainostaa mikä studio on pelin tehnyt ja julkaisija yms... Eikös ne silloin ole mainoksia ?
Menee kyllä off topiciksi yhä enemmän mutta ei ne nyt varsinaisesti mainoksia ole vaan enemmänkin tekijätietoja, kuten lopputekstit. Vai onko esimerkiksi elokuvan nimikin elokuvan alussa mainos?
 
Kuin pelottava tämän peli on jos puhutaan kauhupeli veteraanista joka ajattelee että Alien Isolation on välillä jopa järkyttävää ja toisaalta jopa helppo peli.
 
Kuin pelottava tämän peli on jos puhutaan kauhupeli veteraanista joka ajattelee että Alien Isolation on välillä jopa järkyttävää ja toisaalta jopa helppo peli.
En tätä remakea ole pelannut mut alkuperäiset omistan ja mun silmissä ne meni pelottavuuden suhteen aika yks yhteen Resident evil pelisarjan kanssa. Ei sieltä pahimmasta päästä mut jännitystä piisaa. Jokainen kuitenkin tuntuu kokevan pelit niin eri tavalla että vaikea sanoa.
 
Dead Space jaksoi rullata maaliin asti ennen unia. En millään malttanut mennä vain päätarinatehtäviä läpi, sivutehtävät oli myös pakko suorittaa – joka ainoa niistä. Kovin tyypillistä itselleni, että heti ensimmäisellä läpäisyllä pitää kokea niin paljon kuin mahdollista.

Siitä ehdottomasti kehut pelintekijöille, että seikkailussa on kohta, joka on ns. point of no return. Eli paluuta ei ole jos sen ylittää. Juuri tuo oli se kimmoke palata tutkimaan vanhoja alueita ja innosti tekemään sivutehtäviä. Ruudulle siis paukahti viesti tuossa kohtaa, joka kertoi valintatilanteesta.

Muutama bugi tuli seikkailun aikana vastaan:

  • Tein liikaa uusia tallennuksia. Viimeisen chapterin aikana sain ilmoituksen, että enempää ei voida tehdä. Kun peli meni läpi, niin Dead Spacen sisäinen tallennus yritti luoda uuden saven New Game +:aa varten, mutta se ei onnistunut. Sain saman ilmoituksen, että ei voida luoda enempää tallennuksia. Näin ollen jouduin pelaamaan viimeisestä savesta loppuosuuden uudestaan, tuhottuani muutaman vanhan saven ennen sitä. Sitten päävalikkoon ilmestyi NG+ -pelitila.

  • Yksi erittäin kipakka taistelu (chapter ja sijainti) Chapter 12:ssä ison generaattorin luona päättyi siihen, että koetin jatkaa tehtävää normaalisti, mutta ruutu meni täysin mustaksi. Kuulin vain pelin taustamelua, mutta mitään muuta ei voinut tehdä kuin sammuttaa koko peli. Autosave ei ollut onneksi kaukana, tosin taistelu piti hoitaa uudestaan. Ennen bugin syntyä olin penkonut ympäristön huolellisesti lootin toivossa. Erään vihollisen lonkero oli jäänyt vispaamaan osittain maan sisään ja sitä koetin talloa useampaan kertaan. Sivumennen totean, että kylläpä Isaac kiroili pari kertaa todella rumasti, kun tein pitkän sarjan "stomppeja"!

  • Yllä mainitun ensimmäisen bugin jälkeen alkuvalikossa ei voinut poistaa tehtyjä tallennuksia. Sitten toimi, kun käynnistin pelin uudestaan.

  • Joskus Isaac jotenkin kummallisesti "veti" itseään johonkin suuntaan, etenkin nopeiden käännösten aikana ja samaan aikaan juostessa. Yleensä tätä tapahtui jos vieressä/lähellä oli jokin operoitava asia, esim. stasiksen latauspiste tai avattava ovi.
Siitä hieman yllätyin, että peliaikaa kertyi niinkin runsaasti kuin 23 ja puoli tuntia viimeisimmän saven mukaan. Välillä saatoin ihan unohtua juoksentelemaan Ishimuran tiloissa sektorista toiseen, joten se selittää hieman runsasta peliaikaa. Hard-tasosta voinee myös lisätä 1–2 tuntia kokonaisuuteen. Se oli aidosti pahempi kuin alkuperäisessä DS:ssä. Plus tietty nuo sivutehtävät. Uskoisin myös, että pakollisia kuunneltavia videopätkiä oli Remakessa enemmän. Lisäksi katsoin kaikki "vapaaehtoiset" videopätkät kokonaan ja kuuntelin äänitiedostot.

Seuraavaksi sitten trophyja keräilemään.
 
No niin, chapter 8 menossa ja vähän meinaa kisaväsymys iskeä.
Jänskä tää on ollut, kakka on hakannut kalsareita paljon enemmän kuin Callistossa. En muistanut, että alkuperäinen olisi ollut näin tiukka. Remaken valaistus tekee paljon tunnelmaa kylläkin.

Sai kerran nauraakin.
Alkoi rauhallinen musiikki soimaan hississä matkalla alas ja se muuten alkoi pelottamaan..
 
Viimeksi muokattu:


Ihan jeppistä kamaa, mutta valitettavasti sitä julkaisuperseilyä tässäkin, että on bugia sun muuta toimimatinta techiä leivottu ineen. Stutteria tarjoillaan erityisesti ovia lähestyessä, eikä tämä nyt erityisen hyvin pyöri ollakseen kuitenkin melko rajattuja alueita toinen toisensa perään, eikä täten tarvitse piirtää massiivisia horisontteja. Mutta, yhtä maistuva peli kuin muinoin, niin hyvässä kuin pahassa.

Jos PC:llä pelailee, niin kannattaa ottaa käyttöön ReBAR - mikäli näyttis antaa myöten ja se ei ole jo käytössä. Toi itselleni semmoisen 10 framea lisää.

Tästä taisi alkaa siihen liittyvä pohdinta:

 
Kyllä täytyy sanoa, että Callisto Protocol on parempi.
Siinä oli enemmän tunnetta ja muutenkin tuntui modernilta peliltä.

En tietysti vielä ole pelannut tätä loppuun, mutta jo nyt alkaa kyllästyttämään ja pitää ponnistella että jaksaa pelata loppuun.

Örvelöitä lappaa niskaan ihan liian tiuhaan ja muutenkin hommat on liian ennalta arvattavissa.
Äänimaailma on paljon huonompi kuin Callistossa.
Koko ajan kuuluu jotain kolinaa ja örinää, ei näin.

Hyvä peli kuitenkin..sanoisin 8/10.
 
Viimeksi muokattu:
Muutama tuttu pelikaveri on toivonut erittäin kriittistä arvostelua Dead Space Remakesta, joten sellaisen koetan kyhätä. Pengotaan kaikki mahdolliset kolot, kuten muinoin Pengiä (osa tietää) etsiessä.
Itseäni lainaten.

Tässä kävi lopulta niin, että duunin kautta tuli koodi päivää aikaisemmin kuin KonsoliFINille, joten sen sitten nappasin – jo senkin takia, että perjantain striimi saatiin pelastettua sillä. Dead Space -revikka tulee siis jonkun toisen toimesta, mutta kenties kirjoitan siihen toisen mielipiteen jatkoksi.
 
Teki hyvää pitää eilinen taukoa pelailusta :⁠-⁠). Taas maistuu ja kymppi chapteri lähti juuri.

Tuli ensimmäinen bugikin vastaan. Energia pötikkää kuljettaessa huoneesta toiseen, niin se vain hävisi jonnekin ja piti ladata peli uudelleen. Ei mikään paha homma, mutta vähän aikaa oli ihmeissään mitä tapahtui.

Täytyy kyllä sanoa, että tässä pelissä on äärettömän nautillollinen taistelu systeemi.
Ensin sirkkelillä koivet poikki ja sitten kun örvelöt epätoivoisesti yrittävät ryömiä kohti, niin liekinheittimellä grilli bileet pystyyn.
 
Viimeksi muokattu:
Chapter 7 taputeltu. Spoilereissa mielipiteitä.

Voi perse että sain sydänkohtauksen kun Hunter tulee yhtäkkiä huoneeseen ja tämä on täysin uusi kohtaaminen remakessa. Olin jo valmistautunut että se tavataan vasta myöhemmin uudestaan mutta eeeei pakko oli pistää paskat housuun. Ei auta että hetki meni tajuta missä se manual control oli ja huusin vaan itsekseni että "missä vitussa se manual control on!!!"

Sitten vielä se juna kohtaus mitä en todellakaan odottanut että se pysähtyy ja alkaa tulee jotain mölinää. Oli ohjain sylissä niin en ole koskaan napannut sitä käteen yhtä nopeasti.

SAATANA!! Pakko hengähtää ja jatkaa joskus myöhemmin.
 
Läpi meni ja tykkäsin kovasti. 14h otti kun kolusin melko tarkkaan paikat. En tiedä muuttiko päivitys jotain vai muuttuiko oma mieli, mutta perun puheeni grafiikan suttuisuudesta. Upean näköinen peli se on. Uusintakierros ei silti innosta vaan peli lähti jo eteenpäin, ei montaa euroa jäänyt hyvälle kokemukselle hintaa. Toivottavasti tekevät Kakkoselle vastaavan käsittelyn.
 
Näin loppua lähentyessä, niin tää on vain enemmän ja enemmän puhdasta räiskintää.
Sääli, tällä olisi ollut niin paljon potentiaalia.
 
Tämä peli voi antaa aluksi kuvan että on kauhupeli, mutta vaikka tässä on ympäristö ja äänet karmivia, niin ehkä tämä on enemmän räiskintää. Eli ei ehkä kauhun suhteen kannata odottaa samaa kuin vaikka Ressoissa.

Itsekin jatkoin tätä pidemmän tauon jälkeen ja pitkällä chapter 3:ssa menossa. Tämän chapterin mä jotenkin ehkä muistan kun tuli aikoinaan pelattua, mutta tästä eteenpäin en ole varmaan hirveästi pelannut. Minulle siis mukavan uusi kokemus. Kakkosessa sama juttu, joten toivotaan että siitäkin tulisi remakea.
 
Tämä peli voi antaa aluksi kuvan että on kauhupeli, mutta vaikka tässä on ympäristö ja äänet karmivia, niin ehkä tämä on enemmän räiskintää. Eli ei ehkä kauhun suhteen kannata odottaa samaa kuin vaikka Ressoissa.
Oletko kauheasti ressoja pelannut jos ajattelet että niissä ei olisi kaavana "alussa kauhua, loppua kohden sinkoja ja kranaatteja". Joka. Ikinen. Resident Evil :D
 
10 chapteri suoritettu ja edelleen ihan täyttä timangia ollut. On muuten tuota 10 chapteria muutettu aika paljon alkuperäisestä.

Uudet kohtaamiset kyllä pitää varpaillaan hyvin ja nyt on alkanut ammuksia ja healthiakin pudota enemmän joten voi huokaista vähän. Tähän asti saanut easy tasollakin just sen verran että pärjää. Toki rahaa on ylimääräistä 50k joten ei sinänsä mitään hätää ole, mutta en ole ostanut kertaakaan panoksia tai healthia ja juuri ja juuri on ollut tarpeeksi.

Kysymys kaikkille pelin läpi pelanneille.

Tietääkseni pelissä on point of no return, onko se selkeästi merkitty ettei vahingossa mene yli. Mietin vaan et missä vaiheessa lähtis tutkimaan alusta ja tekemään sivujuttuja enemmän. Saako tuossa ennen alukselta poistumista vielä mitään tarpeellista sen tutkimiseen ? Vastatkaa spoilereissa niin ei tule muille paha mieli.
 
Semmonen homma tuli huomattua, kun ainoastaan plasma cutteria päivittäny ja se rupee oleen melkein maksimissa, niin kun laittaa muut aseet storageen niin saa vain plasma cutteriin ammuksia. Tämän kun olisi tajunnut niin olisi peli ollut jo aikaisemmin helpompi hardilla, kun ei turhaan tulisi noihin turhiin aseisiin ammuksia ja plasma cutterin ammukset aina lopussa :D
 
Ylös Bottom