Ippenator
Well-Known Member
Kyllä todellakin tuon ikäiset lapset miettivät jo vaikka mitä, ja varsinkin jos heille syötetään ideologioita, niin ovat kuin sieniä imemään tietoa ja ihmettelevät sitten sitä saamaansa tietoa. Ihan samaan tapaan oma 9-vuotias poikani ihmettelee tuon tyyppisiä asioita, kun koulussa jotain kerrotaan, tai sitten näkee nykyään jo lastenelokuvissakin kannanottoja aikuisten maailman asioihin. Kuten vaikkapa Strange Worldissa, jossa on teini-ikäinen homopari hyvin selkeästi kuvattuna. Mielestäni ihan turha juttu lastenelokuvaan laittaa. Poikani sitä siis ihmetteli ja kyseli, että miksi nuo pojat on noin, ja kun sanoin, että nykyaikana voi näinkin olla jos kyseiset ihmiset niin kokevat, ja että yhteiskunnassa halutaan kannustaa asiassa avoimuuteen. Poika sitten kyseli vielä, että jos kerran sitä halutaan tuoda niin paljon esille, niin onko se parempi miehen olla miehen kanssa kuin naisen kanssa? Siihen totesin sitten enää, että mielestäni noita asioita on parempi miettiä sitten kun alkaa olla aikuinen, ja sitä mieltä todellakin olen. Ei sellaisia asioita kuin seksuaalisuus tai seksuaalinen suuntautuneisuus lapsille tai koko perheelle tarkoitettuun elokuvaan tarvitse ympätä väkisin. Mutta siis todellakin omakin 9-vuotias pohtii kaikenlaista ja huolella, jos vaan saa pohdinnoille virikkeitä. Eri asia on minkälaisia virikkeitä tulisi tuon ikäisille antaa.Mä vähän epäilen että alle 10 vuotiaat miettii tuollaisia, sanoi niille mitä tahansa. Mä en myöskään usko että edes Lontoossa opettajat puhuvat lapsille(varsinkaan tuon ikäisille) sukupuolenvaihdosta tai heidän etuoikeutetusta asemastaan.
Ihmisten oikeuksista yms. on voitu puhua mutta kerrotaanko siellä koulussa että pitää pyytää anteeksi etuoikeutettua asemaansa? Tai että poikien pitäisi vaihtaa sukupuolta? Epäilen.
Viimeksi muokattu: