Tosiaan, mä sekoitin sun kirjoitukset nyt pariin muuhun kirjoittajaan. Anteeksi.Oliko tämä tosiaan minulle kohdistettu kirjoitus? Kannattaa ehkä katsella noita menneitä sivuja uudestaan läpi, niin huomaat, että syytät nyttenkin minua aivan muiden kirjoittajien teksteistä. Mä en ole täällä ketään yksittäistä ihmistä syyttänyt edes vihjailemalla mistään. En ole puhunut Makeista enkä läskeistä yhtään mitään.
Sen oon yleisluontoisesti sanonut, että ihmisluonne on tyypillisesti ahne ja itsekäs. Ei se toki tarkoita, että kaikki ovat tai juuri vasemmistolaiset tai juuri oikeistolaiset. Mutta normaali osa ihmisluonnetta, joka on toisilla vahvempi kuin toisilla. Olen sanonut esimerkiksi, että työttömissä on päihdeongelmaisia tai sellaisia jotka eivät vaan periaatteesta tai saamattomuuttaan mene töihin. Se tarkoittaa, että osa on. Ja osa vain on. Se on fakta. Siitä minua on täällä syytetty, että minun mielestä KAIKKI työttömät on tällaisia. Sehän ei tietenkään sitä tarkoita, mutta tämä nykyinen keskustelukulttuurin on tällaista paskaa, että takerrutaan johonkin yksityiskohtaan ja kärjistetään se niin, että se ei vastaa enää alkuperäistä tarkoitusta. Ihan vain siksi, että voitaisi olla mahdollisimman eri mieltä asioista. Sehän se paljon asioita edistääkin. Luulis, että minulla on itsellä oikeus omiin mielipiteisiin eikä toisten niitä kuuluisi muunnella ja syöttää niihin Lapinlisiä ja minä olisin sitten jotenkin velvollinen selittelemään sellaista mielipidettä mikä ei ole edes minun alkuperäinen mielipide.
Ahneutta, itsekkyyttä ja muita huonoja ominaisuuksia löytyy jokaisesta. Tilanteesta riippuen. Onhan ne niitä ns. kuoleman syntejä. Harva ihminen kuitenkaan pitää niitä hyvinä ominaisuuksina ja pyrkii siksi olemaan jotain muuta kuin ahne ja itsekäs. Samoin ihmisiä ei pitäisi kovinkaan kevyesti määritellä noilla termeillä. Varsinkaan jos ei tunne henkilökohtaisesti.
Kyllä työttömistä löytyy tosiaan niitä joita ei edes kiinnosta työnteko mutta uskoisin että se on aika marginaalinen porukka. Ei heidän takia pitäisi kaikkia työttömiä rangaista. Tää marginaaliporukka kyllä keksii tavan tehdä rahaa vaikka kaikki tuet otettaisiin pois. Muutama vapaamatkustaja on pieni hinta siitä että yhteiskuntarauha säilyy. Leikkaukset yms. kurjistaa pienituloisten elämää entisestään ja se lisää ongelmia yhteiskunnassa.
Kyllähän se väärältä tuntuu että jotkut käyttää järjestelmää hyväkseen mutta ainakin voi lohduttautua sillä että sellainen elämä rankaisee itse itseään. Ennemmin tai myöhemmin.