Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Pakko on vieläkin vaan reagoida tähän muuten hyvään viestiin. Mutta mä en kerrassaan käsitä miten ja miksi täällä reagoidaan siihen, että sairaat pitäisi saada töihin. Täällä on koko ajan puhuttu työkykyisten (ne on terveitä!) työttömien työllistämisestä ja siitä miten tärkeää se on. Esimerkiksi niiden sairauden takia työttömien!Rikos ja Rangaistus. Aloitan viestin pyytämällä anteeksi käytöstäni ja viestittelyä koskien Disneyn alamäkeä käyttäjien @FleeingNevada ja @BaDari ja @Murdoc kanssa. Tein virheen, nytkö olen lukenut ketjua niin ymmärrän paremmin teidänkin reaktiota ja ymmärrän myös sen että miten tärkeä asia Disney on varmana teille. Pahoittelen suuresti tätä tapausta ja toivottavasti voimme jatkossa keskustella asioista paremmalla äänen sävyllä. Rangaistus on nyt kärsitty. Täällä on paljon puhuttu vihreästä siirtymästä niin siihen voisin ottaa sen verran kantaa että olen sen puolella kunhan se voidaan toteuttaa järjen kanssa ilman että hyvää luontoa ei tuhota esim tuulipuiston takia. Kanalintujen määrä on näiden takia alkanut jo näyttämään laskun suunta, myöskään vanhan korvaaminen ei välttämättä maksa itseään takaisin ikinä. Jos ajatellaan esim SSAB Raahen valokaariuunit niin sen toteutuminen vähentää työntekijöiden tarvetta todella paljon, sielä joudutaan melkein päivittäin uskottelemaan työntekijöille että saatte pitää työpaikat vaikka itsekkin tietävät ettei se pidä paikkaansa.. Toki jokainen tehdas työllistää rakennusvaiheessa mutta jos siittä saataisiin huoltovarmempi tehdas niin vähentää se entisestään kunnossapitopuolta. Onhan sielä liikkuvia osia myös silti joten johonkin työvoimaa tarvitaan pelkän Operoinnin lisäksi ellei Operaattorista tehdä ns "Laitosmiestä" millainen itse olen tällä hetkellä eri firmassa. Mutta joka tapauksessa kannatan päästöjen vähentämistä, mutta kunhan sitä ei tehdä summanmutikassa koska perhovaikutus on tässäkin läsnä. Toinen mihin voisin ottaa kantaa on tämä kaikki töihin kunnosta riippumatta tai tilanteesta, ei semmoinen voi toimia jos toisen terveydellinen tila ei sitä mahdolliset ja siinä ei voita kukaan. Miksi firma hyötyisi siittä että ottaa työntekijän töihin joka joutuisi saikuttelemaan esim vaivansa takia koska hänet on pakotettu semmoiseen työhön jota hän ei pysty tekemään vaan on joutunut sinne koska joku on pakottanut kuten esim työvoimatoimisto. Itsessä on paljon samaa kuin @Ippenator kohdalla että olen saanut taisteltua paskoista lähtökohdista itseni hyvään asemaan ja saanut hyviä työpaikkoja kuten nyt ja pystyn työhaastatteluissa lyömään kilpailua palkan ja muun suhteen. Toivottavasti @BaDari saa myös itsensä kondikseen kuten eräässä viestissä kertoi tilanteestaan joten pidän sille peukkuja, asenne on kyllä kunnossa! Tässä taisi olla pisin viesti minkä olen kirjoittanut koko aikanani täällä edes vanhalla profiililla mutta toivottavasti tästä on hyvä jatkaa taas.
Edit: sen verran kirjoitan vielä että kovin työmaa on kasvattaa poikaa tähän Suomeen mikä meillä nyt on, jotain on tehty oikein kun poikani ei kysy miksi tuo pukeutuu noin tai miksi tuo näyttää tolta. Häntä ei toisten ulkonäkö tai muut hetkauta tai aiheuta katseita eikä kammoksuntaa esim vamman takia.
Hienoa kuulla! Elämme todella haastavia aikoja lasten kanssa, meillä vasta 1.5 vuotias. Eritoten netin ja sosiaalisen median vaikutuksesta ei tiedetä vielä läheskään tarpeeksi, mutta esim. jenkeissä nuorten tyttöjen itsemurhat ovat kasvaneet hälyttävästi.Edit: sen verran kirjoitan vielä että kovin työmaa on kasvattaa poikaa tähän Suomeen mikä meillä nyt on, jotain on tehty oikein kun poikani ei kysy miksi tuo pukeutuu noin tai miksi tuo näyttää tolta. Häntä ei toisten ulkonäkö tai muut hetkauta tai aiheuta katseita eikä kammoksuntaa esim vamman takia.
Anteeksi vaan mutta nää kuulostaa vähän niiltä "kaverin poika rajalla" jutuilta.Erään ystävän 7-vuotias poika oli tullut kotia koulusta viime viikolla ja kysynyt isältään, että pitäisikö hänen muuttua tytöksi kun puhuivat koulussa siitä niin hienoja juttuja.
Toisen ystävän 9v. muksu oli kysynyt vanhemmiltaan, että saako hän enää leikkiä intialaiset ja jamaikalaiset juuret omaavien ystäviensä kanssa, koska hän on etuoikeutetumpi kuin he. Tai pitäisikö häneen pyytää anteeksi heiltä.
Kaverin poika rajalla? Pahoittelut, mutta nämä on ihan tavallisia tarinoita oikeasta elämästä täällä. Lontoo on kulttuurien sulatusuuni ja täällä ihmiset ovat työskennelleet ja ystävystyneet toistensa kanssa jo vuosikymmenien ajan kulttuurista riippumatta, joten tällaiset keskustelut tulevat esille ilman sen kummempaa vastakkainasettelua, tai pelkoa siitä, että sinulla on väärä mielipide jostain.Anteeksi vaan mutta nää kuulostaa vähän niiltä "kaverin poika rajalla" jutuilta.
Mä vähän epäilen että alle 10 vuotiaat miettii tuollaisia, sanoi niille mitä tahansa. Mä en myöskään usko että edes Lontoossa opettajat puhuvat lapsille(varsinkaan tuon ikäisille) sukupuolenvaihdosta tai heidän etuoikeutetusta asemastaan.Kaverin poika rajalla? Pahoittelut, mutta nämä on ihan tavallisia tarinoita oikeasta elämästä täällä. Lontoo on kulttuurien sulatusuuni ja täällä ihmiset ovat työskennelleet ja ystävystyneet toistensa kanssa jo vuosikymmenien ajan kulttuurista riippumatta, joten tällaiset keskustelut tulevat esille ilman sen kummempaa vastakkainasettelua, tai pelkoa siitä, että sinulla on väärä mielipide jostain.
Mutta ne ovat vain minun ja ystävyyspiirini keskusteluja ja kokemuksia. Vaimoni on myös opettaja, joten hän on myös kertonut siitä, miten koulu on laittanut kaikki opettaja pitämään luennon ihmisten etuoikeuksista myös nuorille lapsille.
Ihme epäilyjä, pitäisikö tässä alkaa vaimolta pyytelemään opetusmateriaaleja? En sentään, mutta kuvasta voit nähdä osviittaa, että minkä ikäisille lapsille aletaan kertomaan asioista.Mä vähän epäilen että alle 10 vuotiaat miettii tuollaisia, sanoi niille mitä tahansa. Mä en myöskään usko että edes Lontoossa opettajat puhuvat lapsille(varsinkaan tuon ikäisille) sukupuolenvaihdosta tai heidän etuoikeutetusta asemastaan.
Ihmisten oikeuksista yms. on voitu puhua mutta kerrotaanko siellä koulussa että pitää pyytää anteeksi etuoikeutettua asemaansa? Tai että poikien pitäisi vaihtaa sukupuolta? Epäilen.
Ihme epäilyjä, pitäisikö tässä alkaa vaimolta pyytelemään opetusmateriaaleja? En sentään, mutta kuvasta voit nähdä osviittaa, että minkä ikäisille lapsille aletaan kertomaan asioista.
En myöskään sanonut, että koulussa kehoitetaan pyytämään anteeksi - vaikka en kyllä olisi yllättynyt, jos näin olisi asian laita myös.
En mä nyt etuoikeuksista puhumistakaan huonona asiana pidä. Ihan hyvä sen avulla kasvattaa ymmärrystä siitä, että osalla on hyvin erilaiset lähtökohdat elämään ja kasvattaa näin ymmärrystä toisia kohtaan ja empatiakykyä. Mutta en minäkään kyllä jaksa uskoa että etuoikeuksista puhuminen aiheuttaisi väitetyn kommentin lapselta tai sitten tuo keskustelu on kyllä hoidettu päin mäntyä kun saavutettu tavoite on päinvastainen mitä etuoikeuksista keskustellessa yleensä halutaan.Mä vähän epäilen että alle 10 vuotiaat miettii tuollaisia, sanoi niille mitä tahansa. Mä en myöskään usko että edes Lontoossa opettajat puhuvat lapsille(varsinkaan tuon ikäisille) sukupuolenvaihdosta tai heidän etuoikeutetusta asemastaan.
Ihmisten oikeuksista yms. on voitu puhua mutta kerrotaanko siellä koulussa että pitää pyytää anteeksi etuoikeutettua asemaansa? Tai että poikien pitäisi vaihtaa sukupuolta? Epäilen.
Kyllä todellakin tuon ikäiset lapset miettivät jo vaikka mitä, ja varsinkin jos heille syötetään ideologioita, niin ovat kuin sieniä imemään tietoa ja ihmettelevät sitten sitä saamaansa tietoa. Ihan samaan tapaan oma 9-vuotias poikani ihmettelee tuon tyyppisiä asioita, kun koulussa jotain kerrotaan, tai sitten näkee nykyään jo lastenelokuvissakin kannanottoja aikuisten maailman asioihin. Kuten vaikkapa Strange Worldissa, jossa on teini-ikäinen homopari hyvin selkeästi kuvattuna. Mielestäni ihan turha juttu lastenelokuvaan laittaa. Poikani sitä siis ihmetteli ja kyseli, että miksi nuo pojat on noin, ja kun sanoin, että nykyaikana voi näinkin olla jos kyseiset ihmiset niin kokevat, ja että yhteiskunnassa halutaan kannustaa asiassa avoimuuteen. Poika sitten kyseli vielä, että jos kerran sitä halutaan tuoda niin paljon esille, niin onko se parempi miehen olla miehen kanssa kuin naisen kanssa? Siihen totesin sitten enää, että mielestäni noita asioita on parempi miettiä sitten kun alkaa olla aikuinen, ja sitä mieltä todellakin olen. Ei sellaisia asioita kuin seksuaalisuus tai seksuaalinen suuntautuneisuus lapsille tai koko perheelle tarkoitettuun elokuvaan tarvitse ympätä väkisin. Mutta siis todellakin omakin 9-vuotias pohtii kaikenlaista ja huolella, jos vaan saa pohdinnoille virikkeitä. Eri asia on minkälaisia virikkeitä tulisi tuon ikäisille antaa.Mä vähän epäilen että alle 10 vuotiaat miettii tuollaisia, sanoi niille mitä tahansa. Mä en myöskään usko että edes Lontoossa opettajat puhuvat lapsille(varsinkaan tuon ikäisille) sukupuolenvaihdosta tai heidän etuoikeutetusta asemastaan.
Musta on tosi hyvä että elokuvissa ei nykyään aina ole vaan heteropareja vaan esiintyy myös saman sukupuolen romanttisia suhteita. Myös tuollaisessa alakouluikäisten elokuvassa kunhan tuon romanttisen suhteen esittelytapa pysyy ikätasolle sopivana eli esim kädestäpitämisenä. Kuitenkin ekat ihastukset tapahtuu yleensä jo alakoulussa ja muistan lapsena miten pahasti tämä osui omaan ystävään jolla tuo ihastus olikin samaa sukupuolta. Ja seuraavatkin ihastukset oli samaa sukupuolta. Tuolloin ei tosiaankaan missään leffoissa nähty saman sukupuolen pareja ja homoseksuaalisuus oli lähinnä jotain jota käytettiin haukkumasanana. Tämä ystävä oli vuosia hajalla siitä että on rikki ja vääränlainen. Hänelle olisi tehnyt todella hyvää jos yhteiskunta olisi viestittänyt jossain kohtaa, että on myös ok jos tykkääkin vastakkaisen sukupuolen sijaan omastaan.Kyllä todellakin miettivät tuon ikäiset lapset miettivät jo vaikka mitä, ja varsinkin jos heille syötetään ideologioita, niin ovat kuin sieniä imemään tietoa ja ihmettelevät sitten sitten saamaansa tietoa. Ihan samaan tapaan oma 9-vuotias poikani ihmettelee tuon tyyppisiä asioita, kun koulussa jotain kerrotaan, tai sitten näkee nykyään jo lastenelokuvissakin kannaottoja aikuisten maailman asioihin. Kuten vaikkapa Strange Worldissa, jossa on teini-ikäinen homopari hyvin selkeästi kuvattuna. Mielestäni ihan turha juttu lastenelokuvaan laittaa. Poikani sitä siis ihmetteli ja kyseli, että miksi nuo pojat on noin, ja kun sanoin, että nykyaikana voi näinkin olla jos kyseiset ihmiset niin kokevat, ja että yhteiskunnassa halutaan kannustaa asiassa avoimuuteen. Poika sitten kyseli vielä, että jos kerran sitä halutaan tuoda niin paljon esille, niin onko se parempi miehen olla miehen kanssa kuin naisen kanssa? Siihen totesin sitten enää, että mielestäni noita asioita on parempi miettiä sitten kun alkaa olla aikuinen, ja sitä mieltä todellakin olen. Ei sellaisia asioita kuin seksuaalisuus tai seksuaalinen suuntautuneisuus lapsille tai koko perheelle tarkoitettuun elokuvaan ympätä väkisin. Mutta siis todellakin omakin 9-vuotias pohtii kaikenlaista ja huolella, jos vaan saa pohdinnoille virikkeitä. Eri asia on minkälaisia virikkeitä tulisi tuon ikäisille antaa.
No worries! Jatketaan hyvässä hengessä.Rikos ja Rangaistus. Aloitan viestin pyytämällä anteeksi käytöstäni ja viestittelyä koskien Disneyn alamäkeä käyttäjien @FleeingNevada ja @BaDari ja @Murdoc kanssa. Tein virheen, nytkö olen lukenut ketjua niin ymmärrän paremmin teidänkin reaktiota ja ymmärrän myös sen että miten tärkeä asia Disney on varmana teille. Pahoittelen suuresti tätä tapausta ja toivottavasti voimme jatkossa keskustella asioista paremmalla äänen sävyllä. Rangaistus on nyt kärsitty. Täällä on paljon puhuttu vihreästä siirtymästä niin siihen voisin ottaa sen verran kantaa että olen sen puolella kunhan se voidaan toteuttaa järjen kanssa ilman että hyvää luontoa ei tuhota esim tuulipuiston takia. Kanalintujen määrä on näiden takia alkanut jo näyttämään laskun suunta, myöskään vanhan korvaaminen ei välttämättä maksa itseään takaisin ikinä. Jos ajatellaan esim SSAB Raahen valokaariuunit niin sen toteutuminen vähentää työntekijöiden tarvetta todella paljon, sielä joudutaan melkein päivittäin uskottelemaan työntekijöille että saatte pitää työpaikat vaikka itsekkin tietävät ettei se pidä paikkaansa.. Toki jokainen tehdas työllistää rakennusvaiheessa mutta jos siittä saataisiin huoltovarmempi tehdas niin vähentää se entisestään kunnossapitopuolta. Onhan sielä liikkuvia osia myös silti joten johonkin työvoimaa tarvitaan pelkän Operoinnin lisäksi ellei Operaattorista tehdä ns "Laitosmiestä" millainen itse olen tällä hetkellä eri firmassa. Mutta joka tapauksessa kannatan päästöjen vähentämistä, mutta kunhan sitä ei tehdä summanmutikassa koska perhovaikutus on tässäkin läsnä. Toinen mihin voisin ottaa kantaa on tämä kaikki töihin kunnosta riippumatta tai tilanteesta, ei semmoinen voi toimia jos toisen terveydellinen tila ei sitä mahdolliset ja siinä ei voita kukaan. Miksi firma hyötyisi siittä että ottaa työntekijän töihin joka joutuisi saikuttelemaan esim vaivansa takia koska hänet on pakotettu semmoiseen työhön jota hän ei pysty tekemään vaan on joutunut sinne koska joku on pakottanut kuten esim työvoimatoimisto. Itsessä on paljon samaa kuin @Ippenator kohdalla että olen saanut taisteltua paskoista lähtökohdista itseni hyvään asemaan ja saanut hyviä työpaikkoja kuten nyt ja pystyn työhaastatteluissa lyömään kilpailua palkan ja muun suhteen. Toivottavasti @BaDari saa myös itsensä kondikseen kuten eräässä viestissä kertoi tilanteestaan joten pidän sille peukkuja, asenne on kyllä kunnossa! Tässä taisi olla pisin viesti minkä olen kirjoittanut koko aikanani täällä edes vanhalla profiililla mutta toivottavasti tästä on hyvä jatkaa taas.
Edit: sen verran kirjoitan vielä että kovin työmaa on kasvattaa poikaa tähän Suomeen mikä meillä nyt on, jotain on tehty oikein kun poikani ei kysy miksi tuo pukeutuu noin tai miksi tuo näyttää tolta. Häntä ei toisten ulkonäkö tai muut hetkauta tai aiheuta katseita eikä kammoksuntaa esim vamman takia.
Jospa asia olisikin niin yksinkertainen.RSE kouluttaa nuoria ikään sopivilla aiheilla kaikesta liittyen ystävyyssuhteisiin, perheisiin, uskontoon, yhteiskuntaan ja lopulta seksuaalisuuteen. Sen päämäärä on tarjota juuri niitä oikean elämän yhteiskuntaoppeja, minkä perään aina kuulutetaan.
Olkaamme siis tästä asiasta eri mieltä. Toki itsekin olen pojalleni aina korostanut, että kaikki ihmiset ovat ihmisarvoltaan saman veroisia, vaikka kuinka erilaisia tai erikoisia olisivat hänen mielestään, ja ketään ei saa kiusata millään syyllä, ja nimenomaan kiusaamiseen pitää aina puuttua, jos sitä näkee missään muodossa. Ja niin on poikani jo kolmeen eri otteeseen tehnyt, että on mennyt joko itse väliin kiusaamistilanteissa, sekä sitten väkivaltaisemmassa kiusaamistilanteessa meni hakemaan opettajan paikalle.Musta on tosi hyvä että elokuvissa ei nykyään aina ole vaan heteropareja vaan esiintyy myös saman sukupuolen romanttisia suhteita. Myös tuollaisessa alakouluikäisten elokuvassa kunhan tuon romanttisen suhteen esittelytapa pysyy ikätasolle sopivana eli esim kädestäpitämisenä. Kuitenkin ekat ihastukset tapahtuu yleensä jo alakoulussa ja muistan lapsena miten pahasti tämä osui omaan ystävään jolla tuo ihastus olikin samaa sukupuolta. Ja seuraavatkin ihastukset oli samaa sukupuolta. Tuolloin ei tosiaankaan missään leffoissa nähty saman sukupuolen pareja ja homoseksuaalisuus oli lähinnä jotain jota käytettiin haukkumasanana. Tämä ystävä oli vuosia hajalla siitä että on rikki ja vääränlainen. Hänelle olisi tehnyt todella hyvää jos yhteiskunta olisi viestittänyt jossain kohtaa, että on myös ok jos tykkääkin vastakkaisen sukupuolen sijaan omastaan.
Jospa asia olisikin niin yksinkertainen.
![]()
The truth about trans teaching in schools
What are children being told about gender identity?www.spectator.co.uk
Sori, mutta ei tällaisista asioista tarvitse opettaa 3 vuotiaille. Jos olet itse pienen lapsen vanhempi ja ajattelet näin, niin en voi kuin ihmetellä.
Se on ihan ok, että sinä olet siitä tietoinen. Ei pienen lapsen tarvitse kuitenkaan olla ja tuntea syyllisyyttä siitä leikkiessään koulussa ystäviensä kanssa.Itse ainakin tiedosta että olen hyvin etuoikeutettu: olen valkoinen, syntynyt Suomessa, vanhempani ovat yhä yhdessä, lapsuudessa ei ollut työttömyyttä, olen suht terve, koulu oli minulle helppoa jne. Näiden asioiden tiedostaminen on tärkeää koska ymmärrän että kaikilla ei niin hyvät taustat ole. Vaikka olenkin itse mukavasti keskiluokkainen ja ok duunissa ja tehnyt paljon työtäkin sen eteen, niin nuo etuoikeuteni ovat myös auttaneet paljon tähän tilanteeseen pääsyssä. Erilaisista lähtökohdista lähtiessä voisin olla aivan eri tilanteessa elämässä. Ja siksi en todellakaan tuomitse ihmistä, jolla ei ole asiat yhtä hyvin hoidossa kuin mulla, enkä todellakaan haluaisi että esim työttömiä aletaan kurittaa nykyistä enempää.
Monelle nykyisen hallituspuolueen edustajallekin tekisi hyvää, jos heille olisi lapsina puhuttu koulussa etuoikeuksista.
Voi hyvänenaika, olisi se pitänyt arvata, että se reaktio on kaivaa vain se lähde esille - ei olisi pitänyt valita summamutikassa ensimmäistä asiasta kirjoittavaa hakuosumaa.Lähteenä oikeistolainen Spectator ja kirjoittajana on äärioikeistolainen Joanna Williams, jonka kynästä on lähtenyt äärioikeiston think-tankin Civitasin rahoittama transfoobinen "tutkimus" siitä, miten "transideologia" tuhoaa länsimaat. https://www.civitasonline.org.uk/product/the-corrosive-impact-of-transgender-ideology/
Musta on tosi hyvä että elokuvissa ei nykyään aina ole vaan heteropareja vaan esiintyy myös saman sukupuolen romanttisia suhteita. Myös tuollaisessa alakouluikäisten elokuvassa kunhan tuon romanttisen suhteen esittelytapa pysyy ikätasolle sopivana eli esim kädestäpitämisenä. Kuitenkin ekat ihastukset tapahtuu yleensä jo alakoulussa ja muistan lapsena miten pahasti tämä osui omaan ystävään jolla tuo ihastus olikin samaa sukupuolta. Ja seuraavatkin ihastukset oli samaa sukupuolta. Tuolloin ei tosiaankaan missään leffoissa nähty saman sukupuolen pareja ja homoseksuaalisuus oli lähinnä jotain jota käytettiin haukkumasanana. Tämä ystävä oli vuosia hajalla siitä että on rikki ja vääränlainen. Hänelle olisi tehnyt todella hyvää jos yhteiskunta olisi viestittänyt jossain kohtaa, että on myös ok jos tykkääkin vastakkaisen sukupuolen sijaan omastaan.
Mutta et olisi tätä mieltä jos kyseessä olisi teini-ikäinen heteropari. Silloin et edes mainitsisi asiasta. Ja tämän takia pitää mielestäni lapsia sivistää siitä, että on olemassa erilaisia ihmisiä ja rakkaus ei koske vain poika-tyttö-pareja.Kuten vaikkapa Strange Worldissa, jossa on teini-ikäinen homopari hyvin selkeästi kuvattuna. Mielestäni ihan turha juttu lastenelokuvaan laittaa.
Voi hyvänenaika, olisi se pitänyt arvata, että se reaktio on kaivaa vain se lähde esille - ei olisi pitänyt valita summamutikassa ensimmäistä asiasta kirjoittavaa hakuosumaa.
Tässähän sitten puhutaan ihan eri aiheesta, kuin mistä äsken linkkasit.Onko Sky news ja pääministerin huoli asiasta sitten hyväksyttävä lähde?
![]()
Schools to receive guidance on gender issues after 'concerning' report, says Rishi Sunak
Rishi Sunak has pledged to publish new guidance on gender issues for the summer term after a report from a centre-right thinktank found some schools are not informing parents when a child questions their identity.news.sky.com
Nykypäivänä? Kyllä homoseksuaaleja on ollut yhteiskunnassa niin kauan kuin on ihmisiäkin. Jo antiikin tarinoissa löytyy näitä tarinoita. Ikävä kyllä heteroideologia on tehnyt niin pitkään tuhoa, että nykyään ihmetellään jotain niinkin pientä kuin kahden ihmisen rakkaustarinaa.Kyllä todellakin tuon ikäiset lapset miettivät jo vaikka mitä, ja varsinkin jos heille syötetään ideologioita, niin ovat kuin sieniä imemään tietoa ja ihmettelevät sitten sitä saamaansa tietoa. Ihan samaan tapaan oma 9-vuotias poikani ihmettelee tuon tyyppisiä asioita, kun koulussa jotain kerrotaan, tai sitten näkee nykyään jo lastenelokuvissakin kannanottoja aikuisten maailman asioihin. Kuten vaikkapa Strange Worldissa, jossa on teini-ikäinen homopari hyvin selkeästi kuvattuna. Mielestäni ihan turha juttu lastenelokuvaan laittaa. Poikani sitä siis ihmetteli ja kyseli, että miksi nuo pojat on noin, ja kun sanoin, että nykyaikana voi näinkin olla jos kyseiset ihmiset niin kokevat, ja että yhteiskunnassa halutaan kannustaa asiassa avoimuuteen. Poika sitten kyseli vielä, että jos kerran sitä halutaan tuoda niin paljon esille, niin onko se parempi miehen olla miehen kanssa kuin naisen kanssa? Siihen totesin sitten enää, että mielestäni noita asioita on parempi miettiä sitten kun alkaa olla aikuinen, ja sitä mieltä todellakin olen. Ei sellaisia asioita kuin seksuaalisuus tai seksuaalinen suuntautuneisuus lapsille tai koko perheelle tarkoitettuun elokuvaan tarvitse ympätä väkisin. Mutta siis todellakin omakin 9-vuotias pohtii kaikenlaista ja huolella, jos vaan saa pohdinnoille virikkeitä. Eri asia on minkälaisia virikkeitä tulisi tuon ikäisille antaa.