Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lies of P

Act 5 bossi meinas tuottaa vaikeuksia mutta meni se sitten lopulta. Vähän vaikee oli pysyä perillä taistelussa kun oli hetkittäin aika sekavaa menoa
 
Sekiro on oiva jatkopeli jos ei ole pelannut ja tässä opettelee parryn. Viimeinen sekiron bossi kaatui monen päivän jälkeen heti ensimmäisellä yrittämällä kun älysin tehdä yhdessä parry sarjassa väistöliikkeen, joten pienestä nämä on kiinni.

Tuntuu tässäkin auttavan että parry on enempi ääni kun grafiikkapohjainen, taitaapa ollakkin niin että kuulolla on pienempi lagi mitä näköaistilla. Tai sinakin hyödyntää molempia. En saanut tässä yhtä hyvin tehtyä väistöliikkeitä mitä bloodbornessa.
 
se on jännä miten juuri omat viestini aina herättää niin paljon tunteita vaikka monilla on aikalailla samanlaisia viestejä, Itse suhtaudun vaikeisiin peleihin samanlaisella intohimolla kun suhtaudun Fitnekseen, esim lasken joka päivä kalorit mitä syön ja lopetin kokonaan Sokerin käytön jo kolme vuotta sitten, vaikeat pelit saa vähä saman fiiliksen että pääsee haastamaan itseensä joillekin se tuntuu olevan sitten väärin. tulkitsen sen myös itse suomalaiseksi perus kateudeksi, koska siihen törmään myös arkielämässä.
 
Viimeksi muokattu:
se on jännä miten juuri omat viestini aina herättää niin paljon tunteita vaikka monilla on aikalailla samanlaisia viestejä, Itse suhtaudun vaikeisiin peleihin samanlaisella intohimolla kun suhtaudun Fitnekseen, esim lasken joka päivä kalorit mitä syön ja lopetin kokonaan Sokerin käytön jo kolme vuotta sitten, vaikeat pelit saa vähä saman fiiliksen että pääsee haastamaan itseensä joillekin se tuntuu olevan sitten väärin. tulkitsen sen myös itse suomalaiseksi perus kateudeksi, koska siihen törmään myös arkielämässä.
Tuskin kukaan nyt pahalla sanoi. Hienoa tosiaan että sinulle maistuu tämä peli :) Itsekkin olen nykyään ihan liekeissä Resident Evil peleistä :)
 
se on jännä miten juuri omat viestini aina herättää niin paljon tunteita vaikka monilla on aikalailla samanlaisia viestejä, Itse suhtaudun vaikeisiin peleihin samanlaisella intohimolla kun suhtaudun Fitnekseen, esim lasken joka päivä kalorit mitä syön ja lopetin kokonaan Sokerin käytön jo kolme vuotta sitten, vaikeat pelit saa vähä saman fiiliksen että pääsee haastamaan itseensä joillekin se tuntuu olevan sitten väärin. tulkitsen sen myös itse suomalaiseksi perus kateudeksi, koska siihen törmään myös arkielämässä.
Ei misää nimes, hyvä vaan et on intohimoinen harrastustaan kohtaan. Tääl foorumil on aina niin vaikea kirjoitella niin että välittyis se fiilis kunnolla, mun juttuja ei ainakaa kannata koskaan ottaa mitenkää niin et esim. sua kritisoisin. Hupsuilen vaan ja hajoilen ku bossit ei kaadu, pelottaa Archbishop jo valmiiksi :D
 
joo voin sanoa että nyt on sellainen bossi vastassa itselläni että eiköhän tää ollu tässä ainakin tältä päivältä, onneks 19.00 julkaistaan eräs toinen peli joka kiinnostelee siihen malliin (Open world Live sim Stardew valley) että voi hyvin olla että en palaa edes pelin pariin huomennakaan, perjantaina onkin sitten sen Cyberpunkin vuoro, no aiemmin sanoin että en aio hakata päätä seinään pelin kanssa että jos sen pelaaminen ei ole enää hauskaa niin lopetan pelaamisen ja nyt se seinä tuli sitten vastaan. vaikka bossit onkin haastavia niin itselläni ei oikein ole pelissä silti sitä perinteistä tunnetta mikä on From Softwaren ja ARPG souls Like peleissä että jaksaisin tahkota bossia tunti tolkulla, tosiaan varmaan johtuu myös siitä että hyviä pelejä ja pelattavaa on niin pirusti ja koko ajan tulee lisää.

bossi on tosiaan ACT 8 bossi ja bossin nimi on


Puppet-Devouring Green Monster

 
Viimeksi muokattu:
Tässä kun tota yhtä täysin vapaaehtosta pelleä koitan kurittaa niin on kyllä näitä tapauksia joita ei ilman parryä oikein voi päästä ellei jaksa hinkata sillein että juoksee karkuun ja koittaa saaha pari iskua sisään aina sillon tällön. Kyllä tohon kestoon pitää vähän päivitystä laittaa että ehtii sen kunnon lämän tekemään koska ei tälläsissä bosseissa jotka siinä samalla vetelee kauheita komboja ja koitat nopeesti saaha sun R2 iskua sisään ole mittää järkeä.
 
tää peli on kyllä rikkonut aika monta streamaajaa, parikin streamaajaa joita katoin eilen, niin menetti pelin kanssa niin pahasti hermot että eivät ole tulleet tänään onlineen ollenkaan, normaalisti streamaavat päivittäin, muta nyt päättivät ottaa vapaa päivän streamauksesta, sitten esim Itmejp hehkutti peliä viime dropped framesissa ja kun hänkin on noissa kohdin missä minäkin tällä hetkellä, niin ei ole tainnut pelata peliä enää 4 päivään, Dansgaming oli tuossa bossissa jossa itse olen juuri nyt niin jumissa joku 4 tuntia ennenkö sai sen alas, tosin dansgaming harvoin menettää tosin hermonsa, sen takia sanonkin suoraan tuolla 20h kokemuksella, että peli ei ole sen arvoinen että se pilaa päiväsi. ja menetät sen takia hermosi.
 
Viimeksi muokattu:
Joo en tiie, jos tää hajottaa ihmisiä vaikeuden takia, ei hyvällä tavalla mitä soulseis yleensä ollaan nähty nii en tiie kaipaanko mä semmosta kidutusta joka ei oo enää edes hauskaa. Ehkä se pitää itte kokee joskus sitten. Mut täälki porukka hajoilee ja striimaajat lopettaa uransa tän pelin takia nii en tiie onko se sen arvosta enää. :p
 
No vähän liiotellulta tuntuu tuo vaikeustasolla pelottelu. Itelle tämä maistuu erittäin hyvin. Aivan upea tuo maailma, ja peli tarjoaa todella laajan valikoiman eri työkaluja taisteluun. Tuo puppet string on perhanan hauska väline :D tykkään myös paljon aseista, niitä tuleekin vaihdeltua aika usein uutta löytäessä, toisin kuin fromin peleissä tuntu että aina piti loppuun asti sitä omaa suosikkiasetta.
 
No vähän liiotellulta tuntuu tuo vaikeustasolla pelottelu. Itelle tämä maistuu erittäin hyvin. Aivan upea tuo maailma, ja peli tarjoaa todella laajan valikoiman eri työkaluja taisteluun. Tuo puppet string on perhanan hauska väline :D tykkään myös paljon aseista, niitä tuleekin vaihdeltua aika usein uutta löytäessä, toisin kuin fromin peleissä tuntu että aina piti loppuun asti sitä omaa suosikkiasetta.

Kaikki puheet miten porukka hajoo ja ei striimaa enää ja pakko pitää lomaa ku nii vaikee ihan ku tää nyt olis joku maailman ensimmäinen soulslike peli joka pistää kaikki pelaajat vakavaan masennukseen ja uupumukseen. Onkohan se nyt oikeesti niin vai unohtaako ihmiset souls pelien idean vai onko nyt oikeesti kyseessä sitten tosi vaikee ja turhauttava peli. Mulla ku ei oo varaa vaa ostaa pelejä ihan vaa että "no kokeillaa ny sitte". Olin tosi paljon kiinnostunut mut nyt tulee eri leireistä erilaista palautetta nii en oo varma. Pelihän on uutuus peliks aika "halpa" oliko 55e vpdees, joku ale päälle äkkiä 40e nii lähtis mukaan.
 
Kaikki puheet miten porukka hajoo ja ei striimaa enää ja pakko pitää lomaa ku nii vaikee ihan ku tää nyt olis joku maailman ensimmäinen soulslike peli joka pistää kaikki pelaajat vakavaan masennukseen ja uupumukseen. Onkohan se nyt oikeesti niin vai unohtaako ihmiset souls pelien idean vai onko nyt oikeesti kyseessä sitten tosi vaikee ja turhauttava peli. Mulla ku ei oo varaa vaa ostaa pelejä ihan vaa että "no kokeillaa ny sitte". Olin tosi paljon kiinnostunut mut nyt tulee eri leireistä erilaista palautetta nii en oo varma. Pelihän on uutuus peliks aika "halpa" oliko 55e vpdees, joku ale päälle äkkiä 40e nii lähtis mukaan.

omasta mielestäni peli on enemmän Sekiro kun bloodborne joo välillä peli tuntuu Bloodbornelta mutta aikalailla puolivälissä peli sitten tosiaan muuttuu lähes kokonaan Sekiromaiseksi, Sekirohan tosiaan oli ensimmäinen Souls peli minkä porukka jätti kesken, koska peli vaan oli liian vaikea, voisi itse mukaan lukien jätin pelin kesken, ja tuo bossi jossa itse olen niin on ilmeisesti lähes suora Adaptaatio Sekiron Bossista nimeltä
Blazing Bull
siihen itselläni paloi ne hermot, en siis ole itse tuota samantyylistä Bossia kohdannut Sekirossa lopetin Genchiroon, mutta katsellut noita listoja pelin vaikeimmista bossista niin siinä verrataan juuri tuota Swamp bossia Sekiron vastaavaan. ja esim powerpyx joka on yksi tunnetuimpia Platina trophy huntereita eli hän tosiaan tietää mistä puhuu, hänen mielestään myös peli on yksi vaikeimpia souls pelejä koskaan ja tuossa alhaalla on hänen perustelunsa sille


The answer: it’s one of the hardest Soulslike out there. There are no easy exploits or cheeses, no items you can use to drastically reduce the difficulty. Getting through and finishing the game is entirely based on skill and muscle memory and will test even the most hardcore Soulslike aficionados. Bosses are incredibly challenging, deal massive damage, aggro hard, and most of them have two phases each with a full health bar. Additionally, they have extensive move sets that are always randomized, can deal damage at long range and some have deadly AoE attacks. Forget about brute-forcing your way through the game. As with any Soulslike, you can farm currency (Ergo), but over time you’ll realize how much more important it is to learn and proficiently use the perfect parry mechanics than leveling up your Motivity or Technique attributes a ton. This is especially relevant for the endgame stages when most bosses will take very little damage from standard and heavy attacks.
 
Viimeksi muokattu:
tää peli on kyllä rikkonut aika monta streamaajaa, parikin streamaajaa joita katoin eilen, niin menetti pelin kanssa niin pahasti hermot että eivät ole tulleet tänään onlineen ollenkaan, normaalisti streamaavat päivittäin, muta nyt päättivät ottaa vapaa päivän streamauksesta, sitten esim Itmejp hehkutti peliä viime dropped framesissa ja kun hänkin on noissa kohdin missä minäkin tällä hetkellä, niin ei ole tainnut pelata peliä enää 4 päivään, Dansgaming oli tuossa bossissa jossa itse olen juuri nyt niin jumissa joku 4 tuntia ennenkö sai sen alas, tosin dansgaming harvoin menettää tosin hermonsa, sen takia sanonkin suoraan tuolla 20h kokemuksella, että peli ei ole sen arvoinen että se pilaa päiväsi. ja menetät sen takia hermosi.
No sitten vaan farmataan, kun kerran peli sen mahdollistaa. Elämä on liian lyhyt siihen, että kannattaisi harrastuksesta liian isoa perfektionismia ja painetta itselleen asettaa. Pelissä saavutetut saavutukset ovat kuitenkin sen verran pieniä juttuja elämässä, ettei niistä kannata kovin suurta stressiä tai epäonnistumisen fiilistä itselleen ottaa. Toki kovin suoritepainotteisesti ajattelevat ihmiset ajattelevat varmaankin eri tavalla asiasta.

Omat kokemukset parin burnoutin jälkeen ovat vieneet ajattelun kuitenkin siihen, että perfektionismi ja pätemisen tarve ovat yksiä saatanoita ihmisen hyvinvoinnin kannalta - ainakin pidemmällä tähtäimellä. Joka tapauksessa omat kokemukset nuoruudesta ovat tällaisen minulle osoittaneet, ja sen takia pyrin yli kaiken välttämään kaikenlaista suorituskeskeisyyttä elämässä. Myöskin harrastuksissani, koska olen sen todennut, että se tie vie ainakin jossain vaiheessa ylirasittuneisuuden ja huonovointisuuden suuntaan.

Asia oli ainakin omalla kohdallani varsin salakavala, enkä huomannut kaikkivoipaisuuden tuntemuksieni keskellä asiaa, kuin vasta sitten, kun oli jo siinä vaiheessa liian myöhäistä. Kukin tavallaan, mutta muistutan silti siitä, että perfektionismi ei välttämättä ole aina niin hyvä asia, kuin se voi äkkiseltään uhon keskellä tuntua olevan.
 
Viimeksi muokattu:
Sellaset kolme tuntia tota yhtä bossia kokeillu. Kerran oli yhestä iskusta kiinni ja sitten kaikki blockit epäonnistu ja dead. Vielä ärsyttävämpää on että tietyt abrasivet loppuu ja sitten joudut välissä lähtee grindaamaan että saat ostettua niitä lisää.

Taitaa nyt seuraavaks alkaa joku toinen peli.
 
Sellaset kolme tuntia tota yhtä bossia kokeillu. Kerran oli yhestä iskusta kiinni ja sitten kaikki blockit epäonnistu ja dead. Vielä ärsyttävämpää on että tietyt abrasivet loppuu ja sitten joudut välissä lähtee grindaamaan että saat ostettua niitä lisää.

Taitaa nyt seuraavaks alkaa joku toinen peli.
Juu mä oon täs kans tota seuraavaa bossia koittanut mut jotenkin ei jaksa enää edes ärsyyntyä tästä pelistä. Luulen kans et pistän tän nyt pois tilaa viemästä, vissiin se Cyberpunkin lisäri tulos täs koht ni jos aloittais alust sen päivityksen myötä, vai olikoha niin et lisäri tulee myöhemmin mut se uudistettu 2.0 tulee ihan nyt just koht ellei jopa oo jo.

Mut joo, koska tää ei nyt niin paljoa nappaa ni kävin kattoos tulevia bosseja ja voi pojat, en kyllä jaksa noitten takia hakata tota silmät ristissä. Tää oli itelleni 2023 kovin pettymys, Souls-fani kuitenkin oon ja miltee kaikki tällaset koitettu, ei ole FromSoftin voittanutta.

siihen itselläni paloi ne hermot, en siis ole itse tuota samantyylistä Bossia kohdannut Sekirossa lopetin Genchiroon

Häh, eikö Raging bull tuu ennen Genichiroa? Jos lopetit häneen niin silloin törmäsit ja voitit tuon Bullin. Sehän on pakollinen jotta pääsee siihen linnaan jossa Genichiro on?
 
Viimeksi muokattu:
Juu mä oon täs kans tota seuraavaa bossia koittanut mut jotenkin ei jaksa enää edes ärsyyntyä tästä pelistä. Luulen kans et pistän tän nyt pois tilaa viemästä, vissiin se Cyberpunkin lisäri tulos täs koht ni jos aloittais alust sen päivityksen myötä, vai olikoha niin et lisäri tulee myöhemmin mut se uudistettu 2.0 tulee ihan nyt just koht ellei jopa oo jo.

Mut joo, koska tää ei nyt niin paljoa nappaa ni kävin kattoos tulevia bosseja ja voi pojat, en kyllä jaksa noitten takia hakata tota silmät ristissä. Tää oli itelleni 2023 kovin pettymys, Souls-fani kuitenkin oon ja miltee kaikki tällaset koitettu, ei ole FromSoftin voittanutta.
Aika normia että se raja menee jossain. Itse jouduin luopumaan jopa from softwaren kohdalla kun en jaksanut vaan orphan of kossia (olin sen kyllä jo toisella buildilla hoidellut). Itse en ole vielä niin pitkällä mitä muut, mutta kohtahan se nähdään jaksanko tätä yhtä paljon kun sekiroa jonka lopulta sinnillä vedin.

Hyvä tietää kumminkin mitä on edessä, niin ei heti masennu jos ottaa turpaansaa. Verisuonta en ajatellut tämän takia poksauttaa.
 
Itellä kyllä Bloodbornen dlc ja Sekirotkin meni läpi mutta nyt jotenkin ei vaan pääse. Sitten kun tietää että vielä vaikeempaa edessä...

Jos tota Wo Long Fallen Dynastya seuraavaks. :D :D
 
Laitetaas vähän enemmän Backgroundia siitä minkä takia tosiaan itse laitoin eilen pelin tauolle (en ole tänään enää avannut peliä), tämä on ensimmäisen souls peli jossa tosiaan olen käyttänyt myös summoneita hyväksi, eli kutsunut summonin battleen Wo longissakaan en kertakaan kutsunut summonia, enkä muissakaan Souls peleissä aina vetänyt bossit soolona mukaan lukien Nioh;t, ja silti tosiaan otan turpaan tuolta bossilta oikealta ja vasemmalta, niin ajattelin että jos en pärjää edes summonin kanssa niin sitten on vaan parempi lopettaa siihen, tosiaan kyllä mä muutaman tunnin sen kanssa tahkosin mutta sitten riitti. eniten ärsyttää se pelissä että kun vihdoin saat toisen phasen puoleen väliin sitten alkaa joku rage mode että harvoin edes tiedät mitä tapahtuu ja oletkin jo kuollut, ehkä joku 3 kerta päässyt siihen vaiheeseen mutta se on niin ison vaivan takana, just pitää farmailla ties mitä Enchantteja muuta mukavaa. että ei sitä vaan jaksa joka kerta tehdä.

Muutenkin kun pelistä puuttuu sellaiset perinteiset farming spotit mitä näissä peleissä yleensä on. se vielä vähentää sitä omaa mielenkiintoa kun ei se 3-5 leveli per tunti hirveästi muuta mitään. että niitä leveleitä joutuisi sitten farmailemaan monta tuntia ennenkö huomaa sen eron. ja muutenkin kun menetin motivaation ja ajatukset on jo muissa peleissä niin vaikka saisinkin tuon bossin lopulta alas niin se ei ole nyt sen ajan ja vaivan arvoinen. käytän paljon mielummin sen souls like ajan ja bossi grindaamisen sitten ensi viikolla Wo Longin DLC 2 parissa.
 
Viimeksi muokattu:
Laitetaas vähän enemmän Backgroundia siitä minkä takia tosiaan itse laitoin eilen pelin tauolle (en ole tänään enää avannut peliä), tämä on ensimmäisen souls peli jossa tosiaan olen käyttänyt myös summoneita hyväksi, eli kutsunut summonin battleen Wo longissakaan en kertakaan kutsunut summonia, enkä muissakaan Souls peleissä aina vetänyt bossit soolona mukaan lukien Nioh;t, ja silti tosiaan otan turpaan tuolta bossilta oikealta ja vasemmalta, niin ajattelin että jos en pärjää edes summonin kanssa niin sitten on vaan parempi lopettaa siihen, tosiaan kyllä mä muutaman tunnin sen kanssa tahkosin mutta sitten riitti. eniten ärsyttää se pelissä että kun vihdoin saat toisen phasen puoleen väliin sitten alkaa joku rage mode että harvoin edes tiedät mitä tapahtuu ja oletkin jo kuollut, ehkä joku 3 kerta päässyt siihen vaiheeseen mutta se on niin ison vaivan takana, just pitää farmailla ties mitä Enchantteja muuta mukavaa. että ei sitä vaan jaksa joka kerta tehdä.

Muutenkin kun pelistä puuttuu sellaiset perinteiset farming spotit mitä näissä peleissä yleensä on. se vielä vähentää sitä omaa mielenkiintoa kun ei se 3-5 leveli per tunti hirveästi muuta mitään. että niitä leveleitä joutuisi sitten farmailemaan monta tuntia ennenkö huomaa sen eron. ja muutenkin kun menetin motivaation ja ajatukset on jo muissa peleissä niin vaikka saisinkin tuon bossin lopulta alas niin se ei ole nyt sen ajan ja vaivan arvoinen. käytän paljon mielummin sen souls like ajan ja bossi grindaamisen sitten ensi viikolla Wo Longin DLC 2 parissa.
Hyvänen aika tuleeko se Wo Long dlc2 jo ensi viikolla? Toivottavasti olis hyvä.
 
Ylös Bottom