Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed Shadows

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaikki pleikalle julkaistut AC:t pelattu läpi. Entäs Shadow 15 tunnin jälkeen?

Kiitämme:
- Iso maailma yksityiskohtineen on todella upea
- Vuodenajat
- Sujuva ja tökkimätön pelituntuma
- Sopivan yksinkertaiset kontrollit
- Taistelut mielekkäitä
- Tavoitetaulu on hieno
- Scoutit ja apurit

Petyimme:
- Salamurhaaminen vaatii asetuksen muutoksen
- Aika paljon toistoa (linnan valtaus, etsimiset...)
- Iso maailma on kovin tyhjä tekemisen osalta
- Puuttuu tietty tyylikkyys vs. Ghost of Tsushima
- Missä kunnon aivopähkinähaasteet?
- Dynaamiset vihut ja overpower-alueet
- Juntit viholliset eivät havaitse 90 astetta sivulle
- Pituus todennäköisesti n. 1/4 tai 1/3 liian pitkä

Emme vielä arvioi:
- Tarina
- Piilopaikka pimppauksineen

Merkityksellisimmät asiat boldattu. Todennäköisesti tämäkin AC tulee grindattua platinaksi, kuten Valhallaa lukuun ottamatta moni edellinen. Sopivan aivotonta tekemistä nauttien pelin ulkoasusta. Haastavia arvoituksia ja tiettyä GoT:n tyylikkyyttä tämä peli kyllä tarvitsisi.
 
Mitenkähän ne myynti luvut.
Itse kaappasin tänään ostoon kys.tuotteen mutta 3h pähkäilyn jälkeen tulin tulokseen että ADHD, Väsymys ja tämä peli ei ole hyvä yhdistelmä
Joten palailen huomenna kyseisen tuotteen pariin
Ja opiskelen vaikka väkisin ne valikot yms.
 
Onko muilla ongelmia ton kartan zoomin kanssa? Todella ärsyttävää, ku karttaa pitäs sutjakkaasti lukea ja zoomi siisäänpäin ja ulospäin ei toimi. Tuntuu et välil se elää ihan omaa elämää. Kyseessä siis xbox series x
 
Onko muilla ongelmia ton kartan zoomin kanssa? Todella ärsyttävää, ku karttaa pitäs sutjakkaasti lukea ja zoomi siisäänpäin ja ulospäin ei toimi. Tuntuu et välil se elää ihan omaa elämää. Kyseessä siis xbox series x
Joo, samaa ongelmaa. Ajattelin, että tatin deadzone liian pieni tossa kartalla mutta en ole varma.
 
Jos ja kun vihollisten level on aina samaatasoa pelaajan kanssa niin mikä pointti on parantaa pelaajan tasoa kun se on max yhtä korkee vihollisen kanssa. Ei toi silleen vaikuta kokonaiskuvaan. ihmettelen vaan

Tietty niin että helpottaa noille vaikeimmille alueille menemistä mutta loppu onki taidosta kiinni.

Mut ei se mitään. Tarkoitus on saada 100%
 
Jos ja kun vihollisten level on aina samaatasoa pelaajan kanssa niin mikä pointti on parantaa pelaajan tasoa kun se on max yhtä korkee vihollisen kanssa. Ei toi silleen vaikuta kokonaiskuvaan. ihmettelen vaan

Tietty niin että helpottaa noille vaikeimmille alueille menemistä mutta loppu onki taidosta kiinni.
Menee vähän ohi että onko pelissä siis skaalautuvat vihujen levelit vai ei? Ymmärtääkseni pelissä on vain eri tasoisia alueita, joilla on sitten joko kovempia tai helpompia vihulaisia.

Minusta paras systeemi on sellainen, että vihulaisten tasot on mitä on, eikä ne muutu pelaajan mukana. Ykköstason örkki on ykköstason örkki vaikka pelaaja olisi tasolla 1 tai 1000.

Tympeä tuosta tulee siinä kohtaa jos hahmomalli on silti sama ja alkualueella kohdattava "rääsyissä kulkeva talonpoika" onkin myöhemmällä alueella verrattavissa ensimmäisen alueen pomovastukseen. Mielestäni siis sen vihulaisen ulkomuodon pitäisi vastata sitä sen tasoa ja haastavuutta. Ei niin, että rääsyinen surkimus ei kaadukaan helposti ja syynä on vain se että tyyppi sattuu asuttamaan kovempaa aluetta kuin vastaava ensimmäisen alueen ukkeli.

Haluaisin siis voivan tapahtua niin että eksyn pahalle alueella ja näen heti vastuksista että ovat haastavia, eikä niin, että minun täytyy jostain kartasta tai ukkojen nimen päällä olevasta symbolista katsoa että kannattaako tyyppiä haastaa.

Tosin on nuo melko haastava tehdä hyvin. Miten eri tasoiset samurait vaikka voisi erotella toisistaan ulkonäöllä, koska voihan surkimus vain laittaa uhkaavat kuteet päällensä ja mestari kulkeva vaatimattomissa vermeissä? Samoin alushousuissa kulkeva papparainen voikin olla ninjamestari, joka pistelee turpaan oikealta ja vasemmalta.

No, ainakin pitäisin siitä kiinni että salamurhan pitäisi onnistua aina ja kaikille. Onneksi tuossa sentään sille on asetus, mistä siis tosi iso piste pelille.
 
Menee vähän ohi että onko pelissä siis skaalautuvat vihujen levelit vai ei? Ymmärtääkseni pelissä on vain eri tasoisia alueita, joilla on sitten joko kovempia tai helpompia vihulaisia.

Minusta paras systeemi on sellainen, että vihulaisten tasot on mitä on, eikä ne muutu pelaajan mukana. Ykköstason örkki on ykköstason örkki vaikka pelaaja olisi tasolla 1 tai 1000.

Tympeä tuosta tulee siinä kohtaa jos hahmomalli on silti sama ja alkualueella kohdattava "rääsyissä kulkeva talonpoika" onkin myöhemmällä alueella verrattavissa ensimmäisen alueen pomovastukseen. Mielestäni siis sen vihulaisen ulkomuodon pitäisi vastata sitä sen tasoa ja haastavuutta. Ei niin, että rääsyinen surkimus ei kaadukaan helposti ja syynä on vain se että tyyppi sattuu asuttamaan kovempaa aluetta kuin vastaava ensimmäisen alueen ukkeli.
Kyllä ne näyttää skaalaavan, valitettavasti. En tiiä onko iha yks yhteen oman levelin kanssa, esim "eka alue" on ainaki itsellä noussut leveliä mutta on silti vähän omaa leveliä heikompi. Käytännössä vihut on siellä tuon myötä tosi helppoja, sillä 2-3 leveliä näyttää vaikuttavan tosi paljon jo tässä.

Oon samaa mieltä tuosta immersiosta, saatat toisella alueella voittaa jonkun nimetyn samurain eeppisessä taistossa omilla taidoillasi, ja sitten eksyt naapurialueelle ja joku riviroisto iskee sut yhdellä iskulla kuoliaaksi kun sattuu oleen muutaman levelin isommalla.

Muutoin ei itseä ole levelit ja niiden skaalaus haitannut, aika luonnolliselta on tuntunut eteneminen ja alueet joissa tehtäviä on niin on yleensä ollut itselle sopivaa. Toki teen kaiken mahdollisen, niin oma taso ja varusteet kehittyy hyvää kyytiä.
 
Kyllä ne näyttää skaalaavan, valitettavasti. En tiiä onko iha yks yhteen oman levelin kanssa, esim "eka alue" on ainaki itsellä noussut leveliä mutta on silti vähän omaa leveliä heikompi. Käytännössä vihut on siellä tuon myötä tosi helppoja, sillä 2-3 leveliä näyttää vaikuttavan tosi paljon jo tässä.

Oon samaa mieltä tuosta immersiosta, saatat toisella alueella voittaa jonkun nimetyn samurain eeppisessä taistossa omilla taidoillasi, ja sitten eksyt naapurialueelle ja joku riviroisto iskee sut yhdellä iskulla kuoliaaksi kun sattuu oleen muutaman levelin isommalla.

Muutoin ei itseä ole levelit ja niiden skaalaus haitannut, aika luonnolliselta on tuntunut eteneminen ja alueet joissa tehtäviä on niin on yleensä ollut itselle sopivaa. Toki teen kaiken mahdollisen, niin oma taso ja varusteet kehittyy hyvää kyytiä.
Noinhan se taisi olla jo Odysseyssäkin. Sinällään ihan hyvä jos pokkuroi takasin etsimään jotain tms tuonne varhaisiin kartta-alueisiin niin ei voi vaan kävellä kaikkien yli vaan että pitää edes vähän hivuttaa noista vastuksia. Olettaen tietysti että tässä pelissä on mielekästä tuo itse taistelu :D
 
Jos hahmo kerran kehittyy, niin miksi se ei saisi näkyä? Alun vaikeat tyypit saakin päätyä heittopusseiksi. Mikä järki missään levelöinnissä muuten on? Jos joku levelöi yli ja ei saa haastetta, niin se on oma valinta. Ehkä tuohonkin voisi olla joku asetusta että skaalaako vaiko ei.
 
Osaako joku neuvoa. Olen ihan alussa ja tehtävät loppui seinään sillä naisella pelatessa. Tuli vain tehtäväksi suorita 4 kuji kiriä tai vastaavaa. Enkä löytänyt kun yhden vain ja sekin tuki kohdasta. Kartalla ei näy vaikka olen seikkaillut jo yli 3.5h niin ei vaan löydy.
 
Osaako joku neuvoa. Olen ihan alussa ja tehtävät loppui seinään sillä naisella pelatessa. Tuli vain tehtäväksi suorita 4 kuji kiriä tai vastaavaa. Enkä löytänyt kun yhden vain ja sekin tuki kohdasta. Kartalla ei näy vaikka olen seikkaillut jo yli 3.5h niin ei vaan löydy.
Sun pitää käydä sieltä valikosta laittamassa joku tehtävä aktiiviseksi sieltä boardilta, todennäköisesti sulla on useita vaihtoehtoja mitä voit seuraavaksi tehdä.
 
Ok pitää vielä opiskella jep älysin että kysmysmerkit ovat niitä rukoilu yms paikkoja missä pitää ravata.
On kyllä jotenkin en ymmärrä mikä tässä mättää.
Mut siis todella tuskaista yrittää päästä sisään tähän vaikka kaikki aiemmat täyttä kultaa ja läpi pelattu.
Koko ajan vain odotan että josko se peli tästä alkaisi ja ei.
Toistaiseksi mennyt Max 1 tehtävä kerrallaan enintään 2. Ei vain pysty. Liikkuminen on superherkkää välillä kimpoilee minne sattuu, vuorilla kiipeily yhtä tuskaa aiempiin verrattuna vähän väliä liukuu vain alas ja alkaa vituttaa. Itse kova vapaan liikkumisen ystävä ja tässä ei näköjään pahemmin oikoreittejä käytetä. Taisteluita olen kans vältellyt tai siis tottakait pakolliset mutta muuten juoksen aina kuuseen jos joku sattuu näkee. Vielä olen toiveikas todella katkonaisen 4h jälkeen että josko se tästä alkaisi.
Kujalla olen myös koska viskoo vuosista ja tilanteista minne sattuu , Ei pääse sisälle tähän ensin näytti alku ihan ok ja juoni mutta sit alkoi tää katkeilu ja viskominen milloin mihinkin tilanteeseen.


Edittiä, no nyt sain tehtyä sen tehtävän lopulta että 4/4 rukous paikkaa. Niin törmäsin ongelmaan että ei ole tehtäviä saatavana. Eli menin sinne sivulle missä ne näkyy niin ei ainuttakaan tehtävää. Eli wtf.
En kyllä tiedä mutta veikkaan että läpäisyyn ei riitä tämä vuosi tätä menoa. 5h ja muutama missio kunnes ei enää näy tehtäviä. Ja viimeinen minkä tein oli sen muijan rukoilupaikat 4kpl missä jokaisessa oli myös Ns tehtävä.
En jaksanut enempää pelata kun ei tullut näkyviin tehtäviä.
Muija vasta level 6 toki olen väistellyt taisteluita parhaimman mukaan mutta.
 
Viimeksi muokattu:
Ööö kyl sul pitäis olla siel objectives välilehdel joku mistä aukee enemmän. Vaikee tietty sanoa mis kohtaa oot mut pari salamurhakohdet aukee hyvinki alus joilla pääjuoni menee eteenpäin.
 
Ok pitää vielä opiskella jep älysin että kysmysmerkit ovat niitä rukoilu yms paikkoja missä pitää ravata.
On kyllä jotenkin en ymmärrä mikä tässä mättää.
Mut siis todella tuskaista yrittää päästä sisään tähän vaikka kaikki aiemmat täyttä kultaa ja läpi pelattu.
Koko ajan vain odotan että josko se peli tästä alkaisi ja ei.
Toistaiseksi mennyt Max 1 tehtävä kerrallaan enintään 2. Ei vain pysty. Liikkuminen on superherkkää välillä kimpoilee minne sattuu, vuorilla kiipeily yhtä tuskaa aiempiin verrattuna vähän väliä liukuu vain alas ja alkaa vituttaa. Itse kova vapaan liikkumisen ystävä ja tässä ei näköjään pahemmin oikoreittejä käytetä. Taisteluita olen kans vältellyt tai siis tottakait pakolliset mutta muuten juoksen aina kuuseen jos joku sattuu näkee. Vielä olen toiveikas todella katkonaisen 4h jälkeen että josko se tästä alkaisi.
Kujalla olen myös koska viskoo vuosista ja tilanteista minne sattuu , Ei pääse sisälle tähän ensin näytti alku ihan ok ja juoni mutta sit alkoi tää katkeilu ja viskominen milloin mihinkin tilanteeseen.


Edittiä, no nyt sain tehtyä sen tehtävän lopulta että 4/4 rukous paikkaa. Niin törmäsin ongelmaan että ei ole tehtäviä saatavana. Eli menin sinne sivulle missä ne näkyy niin ei ainuttakaan tehtävää. Eli wtf.
En kyllä tiedä mutta veikkaan että läpäisyyn ei riitä tämä vuosi tätä menoa. 5h ja muutama missio kunnes ei enää näy tehtäviä. Ja viimeinen minkä tein oli sen muijan rukoilupaikat 4kpl missä jokaisessa oli myös Ns tehtävä.
En jaksanut enempää pelata kun ei tullut näkyviin tehtäviä.
Muija vasta level 6 toki olen väistellyt taisteluita parhaimman mukaan mutta.
En naura nyt ivallisesti vaan sillä lailla kanssani myötäeläen: onhan tuo sinulla nyt aika helvetillistä säätämistä! :D
 
Ok pitää vielä opiskella jep älysin että kysmysmerkit ovat niitä rukoilu yms paikkoja missä pitää ravata.
On kyllä jotenkin en ymmärrä mikä tässä mättää.
Mut siis todella tuskaista yrittää päästä sisään tähän vaikka kaikki aiemmat täyttä kultaa ja läpi pelattu.
Koko ajan vain odotan että josko se peli tästä alkaisi ja ei.
Toistaiseksi mennyt Max 1 tehtävä kerrallaan enintään 2. Ei vain pysty. Liikkuminen on superherkkää välillä kimpoilee minne sattuu, vuorilla kiipeily yhtä tuskaa aiempiin verrattuna vähän väliä liukuu vain alas ja alkaa vituttaa. Itse kova vapaan liikkumisen ystävä ja tässä ei näköjään pahemmin oikoreittejä käytetä. Taisteluita olen kans vältellyt tai siis tottakait pakolliset mutta muuten juoksen aina kuuseen jos joku sattuu näkee. Vielä olen toiveikas todella katkonaisen 4h jälkeen että josko se tästä alkaisi.
Kujalla olen myös koska viskoo vuosista ja tilanteista minne sattuu , Ei pääse sisälle tähän ensin näytti alku ihan ok ja juoni mutta sit alkoi tää katkeilu ja viskominen milloin mihinkin tilanteeseen.


Edittiä, no nyt sain tehtyä sen tehtävän lopulta että 4/4 rukous paikkaa. Niin törmäsin ongelmaan että ei ole tehtäviä saatavana. Eli menin sinne sivulle missä ne näkyy niin ei ainuttakaan tehtävää. Eli wtf.
En kyllä tiedä mutta veikkaan että läpäisyyn ei riitä tämä vuosi tätä menoa. 5h ja muutama missio kunnes ei enää näy tehtäviä. Ja viimeinen minkä tein oli sen muijan rukoilupaikat 4kpl missä jokaisessa oli myös Ns tehtävä.
En jaksanut enempää pelata kun ei tullut näkyviin tehtäviä.
Muija vasta level 6 toki olen väistellyt taisteluita parhaimman mukaan mutta.
Tuli tässä mieleen että jos konsolilla pelaat TV:n kautta niin kannattaa tarkistaa että on TV:n asetuksista 'Game Mode' päällä. Olen huomannut useammalla kaverilla kenellä olen pelannut ja järkyttynyt siitä kuinka he eivät huomaa sitä että eivät ole laittaneet sitä päälle joten liikkumisestä voi tulla hyvinkin mielenkiintoista input lagin takia varsinkin jos ohjauksessa on paljon deadzonea muutenkin.

Ihan hyvä vinkki kaikille jos ei porukka ole tajunnut sitä laittaa päälle.
 
Tuli tässä mieleen että jos konsolilla pelaat TV:n kautta niin kannattaa tarkistaa että on TV:n asetuksista 'Game Mode' päällä. Olen huomannut useammalla kaverilla kenellä olen pelannut ja järkyttynyt siitä kuinka he eivät huomaa sitä että eivät ole laittaneet sitä päälle joten liikkumisestä voi tulla hyvinkin mielenkiintoista input lagin takia varsinkin jos ohjauksessa on paljon deadzonea muutenkin.

Ihan hyvä vinkki kaikille jos ei porukka ole tajunnut sitä laittaa päälle.

Pitäisi ehkä käydä specsaversilla, mut mä en ainakaa huomaa eroa gamemode tai joku muu välillä, ehkä se sit pätee enemmänkin jos pelaa jotain 1st person shooter/online räisköntöjä jossa sillä on jotain merkitystä kuten input lag jne, mut tuskin nyt niinkää jossain yksinpeleissä.
 
Pitäisi ehkä käydä specsaversilla, mut mä en ainakaa huomaa eroa gamemode tai joku muu välillä, ehkä se sit pätee enemmänkin jos pelaa jotain 1st person shooter/online räisköntöjä jossa sillä on jotain merkitystä kuten input lag jne, mut tuskin nyt niinkää jossain yksinpeleissä.

Hyvin vahvasti samat fiilikset. Tai no, sillä erolla, että ainakin omassa Samsungissa game mode saa värit näyttämään haaleammilta. Input lageissa en huomaa eroa edes niissä reaktioräiskinnöissä. Joskus tuli tehtyä ihan vertailua useissa peleissä modejen välillä, mutta en yksinkertaisesti huomaa mitään hyötyä game moden käytöstä koituvan. Pysyköön siis mieluummin poissa.
 
Hyvin vahvasti samat fiilikset. Tai no, sillä erolla, että ainakin omassa Samsungissa game mode saa värit näyttämään haaleammilta. Input lageissa en huomaa eroa edes niissä reaktioräiskinnöissä. Joskus tuli tehtyä ihan vertailua useissa peleissä modejen välillä, mutta en yksinkertaisesti huomaa mitään hyötyä game moden käytöstä koituvan. Pysyköön siis mieluummin poissa.

Joo sama tääl, uus töllö ku tuli hommattua ja testattua niin gamemoden ja hdr/4k mikälie välillä värit on haaluja vaikka kuinka siinä yritti säädellä, jos ero olisi tosiaan yöllä ja päivällä sen sulavuuden suhteen ehkä sit vois uhrata haalumman kuvan, varmasti jossain kalliimmis töllöis sit toi gamemodeki näyttää hyvältä mut ei ainakaa tässä mun halpis töllös.
 
Ylös Bottom