Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
pointti oli että kyllä mä nyt tuollaiset perus jutut osaan jos mä osaan upottaa hahmon vaikka muumin mukin sisään niin että se käyttää sitä muumimukille tarkoitettua Arttia.

joo no mä olen graafinen suunnittelija ammatiltani ja ennen AI:ta käytin päivittäin photaria niin siitä voi sitten jotain päätellä. et miten hyvä niiden kuvien kanssa oikein oon. että todennäköisesti en olisi tota appiakaan osannut koodata jos tiedä tasan tarkkaan miten kuvankäsittelyohjelmat toimii.

mä tein jo melkein 3 vuotta sitten tämmösiä eli muuttelin alkuperäisiä itemeitä pixel artiksi, suurin osa ei ollut varmaan sillon edes kuullut vielä generatiivisesta AI:sta joten enköhän mä osaa aika paljon, eli tein kuvia jo AI:lla ennenkö chat gpt edes pystyi niitä generoimaan. toinen mitä tein on peleihin juuri assetteja ja spritejä

Screenshot 2026-02-22 223557.pngScreenshot 2026-02-22 223603.png

Screenshot_2026-02-22-22-31-31-47_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg

Viimeksi muokattu:
ootko tosissas? ihminen joka generoi viime vuonna about 60 000 eri kuvaa ja opetteli kaikki mahdolliset kuva manipulaatio mekaanikat ei osaa antaa kuvalla promtiksi "make this teenager" ja sen jälkeen käyttää multiple image inputtia ja laittaa promtiksi "they are posing together tai they are posing side to side" huomaa että sä oot vielä aloittelija tällä alalla. mä voin melkeinpä lyödä vaikka vetoa jos otetaaan skaba kumpi tekee monimutkaisempia kuvanmuokkauksia niin tulet jäämään kakkoseks.
Oon tosissani. Pyysin sua valitsemaan ei-niin-tunnetun julkkiksen ettet selviäisi pelkällä tekstipromptilla tästä haasteesta. Sinä valkkasit yhden niistä harvoista jonka nimen generaattorisi jollain tasolla tunnistaa. Suomessa varmaan Kimi Räikkösen ja Sanna Marininin lisäksi ei montaa henkilöä jotka mallit saattavat nimeltä tunnistaa.

Lisäksi et ohjeistanut generaattorisia millään muulla tavoin kuin "make her teenager" - ja generaattori ei selvästikään selvinnyt tästä tehtävästä.

Vertaa nyt vaikka itse.
Screenshot_20260222-223427.png

Otetaan vaan skaba! Annetaan kansalle viihdettä. Mulla ei aloittelijana ole mitään paineita tän suhteen. Oisko hyvä jos joku kolmas osapuoli tästä viestiketjusta heittäis aiheen, nii olis puolueeton lähtökohta?

niinno meitsin ylivoimaisesti paras taito on promttaus. et oon hemmetin kova promttaan. et saan appit ja modelit luomaan just sellaista jäljeä kun haluan ja mitä tahansa haluan, jos vaan AI agentti kykenee siihen. seuraavaks projektiks mä otan luoda app joka muuttaa videon automaattisesti kuviksi ja pilkkoo sen frame by frame. ja mielellään sillai että voin ottaa videon suoraan youtubesta linkkinä. eli luon itselleni työkaluja tuleviin projekteihin.
Kuulostat juuri siltä miten jo aiemmin rooliasi kuvailin: olet kuin pomo, joka lesottaa alaistensa teoksilla. Pyydät siis alaisia tekemään asioita, joita väität itsesi tekemäksi koska olet osannut pyytää asioita niin että alaiset osaavat ne tehdä tarpeeksi sinne päin.

Edelleen alleviivaisin eroa siinä, mitä on tekeminen ja mitä taas promptaaminen tai tekoälyn avulla tekeminen. Ihan eri asioita kun toisessa oikeasti tehdään ja toisessa pyydetään/ohjeistetaan tekemään.

Onko pomonkin roolissa tietysti osaamisensa, joten en sano etteikö voisi sanoa olevansa hyvä ohjeistamaan muiden tekemistä mutta se ei nimenomaan tarkoita että sinä itse tekisit muuta kuin sitä ohjeistamista.

eiku siinä on vasta palikat ja mekaniikat et en laita ennenkö oon tehny siihen graafikat ja näin graafisena suunnittelijana se on se mun main osa alue mutta en ala tekemään niitä ennenkö mun free period päättyy, et koodaan niin paljon vaan kerkeen. koska musta ei tuu ikinä koodaria vaan vahvuudet on siellä visuaalisella puolella. en oo tosiaan koodiin joutunu koskemaan kertaakaan.
Olen jo aiemmin kuuluttanut että minusta olisi mukava nähdä mitä saat sillä varsinaisella alallasi aikaan. Tosin vähän luulen että se on tekoälyllä tehtyä sekin, joten siinäpä menee nekin odotukset nolliin. Oliko sinulla edes jotain töitä, joita olet tehnyt ennen tekoäly-intoiluasi? Olisi siis mukava nähdä että mitä olet oikeasti tehnyt eikä vain mitä olet promptannut eli laittanut tekoälyn tekemään.

Assetit nyt tekee vaikka päivässä tuon koodamiseen menee ammattitason koodareillakin varmaan yli viikko ellei kuukausi
Ai että assetit tekee päivässä? Joko teet vähän, hutaisten tai tekoälyllä. Oikein muita vaihtoehtoja ei ole jos noin nopeaa teet pieneenkään peliin graafiset elementit.

ootko tosissas? ihminen joka generoi viime vuonna about 60 000 eri kuvaa ja opetteli kaikki mahdolliset kuva manipulaatio mekaanikat ei osaa antaa kuvalla promtiksi "make this teenager" ja sen jälkeen käyttää multiple image inputtia ja laittaa promtiksi "they are posing together tai they are posing side to side" huomaa että sä oot vielä aloittelija tällä alalla. mä voin melkeinpä lyödä vaikka vetoa jos otetaaan skaba kumpi tekee monimutkaisempia kuvanmuokkauksia niin tulet jäämään kakkoseks.
Luulitko oikeasti että porukka halusi nähdä tekoälyn version Marinista nuorempana? Idea oli tehdä sitä mitä AIVITSI:n videolla, eli laittaa oikean itsensä näköiset näyttelijät nuorena ja vanhana samaan kohtaukseen. Sinun teoksessasi on joku ilmeisesti päättelemällä tehty versio nuoresta Marinista eikä se vastaa oikeaa ihmistä sen ikäisenä.

Promptisi toki oli oikeaoppinen mutta se ei vain pohjaudu mihinkään. Vai luuletko että siinä verrokkivideossa tekoäly oli vanhan kuvan pohjalta osannut tehdä myös nuoremman version? Jos luulet, niin luulit väärin.

Oon tosissani. Pyysin sua valitsemaan ei-niin-tunnetun julkkiksen ettet selviäisi pelkällä tekstipromptilla tästä haasteesta. Sinä valkkasit yhden niistä harvoista jonka nimen generaattorisi jollain tasolla tunnistaa. Suomessa varmaan Kimi Räikkösen ja Sanna Marininin lisäksi ei montaa henkilöä jotka mallit saattavat nimeltä tunnistaa.

Lisäksi et ohjeistanut generaattorisia millään muulla tavoin kuin "make her teenager" - ja generaattori ei selvästikään selvinnyt tästä tehtävästä.

Vertaa nyt vaikka itse.
Näytä liitetiedosto 20606

Otetaan vaan skaba! Annetaan kansalle viihdettä. Mulla ei aloittelijana ole mitään paineita tän suhteen. Oisko hyvä jos joku kolmas osapuoli tästä viestiketjusta heittäis aiheen, nii olis puolueeton lähtökohta?

tiedät sä kun mä en tarvii semmosia että generaattori tunnistaa, kun mä käytän local AI:Ta, noniin anna mulle julkkis josta haluat sen lapsuuden kuvan. sillähän siitä päästään ku annat sen kuvan.

Kuulostaa siltä että kannattaa harkita pienen tauon pitämistä promttaamisesta, ennen kuin jännetuppitulehdus iskee.

tiedät sä kun mä en tarvii semmosia että generaattori tunnistaa, kun mä käytän local AI:Ta, noniin anna mulle julkkis josta haluat sen lapsuuden kuvan. sillähän siitä päästään ku annat sen kuvan.
Se pointti oli alunperin se, että muut tekee ja näyttää tuloksia. Ei se että et muka pystyisi samaan. Sinä olet vain keskittynyt kertomaan miten hyvä olet mutta et ole näyttänyt siitä mitään sellaista, mitä ei olisi jo netti täynnä.

Se on sinun tehtäväsi toteuttaa se annettu tehtävä eikä pyytää muilta materiaalia. Ei muut ole sinun tekoälyjä, joita voit komentaa.

Ja on ihan sama mitä tarvitset tai et, sillä et silti onnistunut annetussa tehtävässä vaikka miten selittelet. Sinulla voi olla vaikka tuhat parasta näyttistä ja tekoälyjen uusimmat mallit mutta ei se auta jos et edes hoksannut mitä hommassa haettiin.

eiku ajattelin et se niin helppo homma tehdä kenestä vaan niin annan hänelle vapauden valita kenet vaan. ettei varmuudellakaan löydä lapsuuden kuvaa ennestään. koska sitten se on vielä helpompaa

eiku ajattelin et se niin helppo homma tehdä kenestä vaan niin annan hänelle vapauden valita kenet vaan. ettei varmuudellakaan löydä lapsuuden kuvaa ennestään. koska sitten se on vielä helpompaa
Ai että on helpompaa jos kuvaa ei löydy, jolloin se on vain arvaus eikä luultavasti vastaa todellisuutta? Mitä järkeä siinä on?

Ai että on helpompaa jos kuvaa ei löydy, jolloin se on vain arvaus eikä luultavasti vastaa todellisuutta? Mitä järkeä siinä on?

sinä et selvästikkään ymmärrä miten homma toimii eli tossa tapauksessa mä vetää multiple inputtiin sen valmiin nuoren version siitä ja sitten sen vanhemman version ja sitten they are posing side to side, sillon se vasta helppoa onkin.

tää on huomattavasti vaikeampi homma ku se että käyttäisin nuorta sekä vanhaa kuvaa referensseinä, koska jos löytyy sekä vanha että nuori kuva niin sillon se on naurettavan helppoa

Screenshot 2026-02-22 225854.png

ai saatana kun oli vaikea homma, siinä on nuori kovero ja vanha kovero vierekkäin. et koittakaa nyt tajuta et tämmöiiset jutut opettelin jo monta vuotta sitten.

Screenshot 2026-02-22 231011.png

Viimeksi muokattu:
Nimenomaan tee se lapsuuden/nuoruudenajan kuvasta. Eihän tuossa ole muuten mitään järkeä jos se nuorempi versio ei näytä siltä miltä hän on nuorena näyttänyt.
Sanotaan nyt sitten että tee vaikka extreme duudsoneista tai yhdestä heistä.

Edit. Olitkin jo tehnyt kuvan päällekkäin samaan aikaan kun kirjoitin tätä viestiä

Viimeksi muokattu:
jos mä tosiaan osaa kenellä tahansa julkkikselle tehdä niin enköhän mä oikeasti tommoset perus jutut osaa. eli siitä tekemään perässä AIVITSI, tosin eipä sekään vaikea ole että sen kun vaan otat kuvan referenssiks ja promttaat

trumppp.jpg

tää on parempi tehtävä, koska en anna referenssiä

eli upota hahmo muumin mukin sisään niin että se käyttää sitä muumimukille tarkoitettua Arttia. eli tarkoitan sitä että korvaat muumi mukin designin vaikka jollakin julkkiksella. niin että se käyttää samaa designiä

Viimeksi muokattu:
tein vähä erilaista dudesonia. teksteillä nyt ei ole väliä ja tarpeeks mmonta kertaa ku generoin ne menee kyllä oikein art pääasia, oon tehny myös paljon eri parodia julisteita eri julkkiksista ja elokuvista

Screenshot 2026-02-22 234530.png

mut joo modeleista se on kiinni, eli oisin tossakin voinut käyttää isompaa modelia generoidakseni paremman laatuisen editin, mut ku mät teen tässä tätä appia samalla niin se vie jonkun verran vram kaistaa, tässä on yksi kuva esimerkki mikä ei onnistu vielä yldelläkään kuva modelilla. tää AI:lla generoitu mutta ei localisti, niinno grokhan siellä lukee alhaalla. et paljon pystyy tekemään localisti mut tällaisten kuvien tekeminen ei vielä onnistu

Screenshot 2025-11-27 203413.png

Viimeksi muokattu:
jos mä tosiaan osaa kenellä tahansa julkkikselle tehdä niin enköhän mä oikeasti tommoset perus jutut osaa. eli siitä tekemään perässä AIVITSI, tosin eipä sekään vaikea ole että sen kun vaan otat kuvan referenssiks ja promttaat

Näytä liitetiedosto 20613

tää on parempi tehtävä, koska en anna referenssiä

eli upota hahmo muumin mukin sisään niin että se käyttää sitä muumimukille tarkoitettua Arttia. eli tarkoitan sitä että korvaat muumi mukin designin vaikka jollakin julkkiksella. niin että se käyttää samaa designiä
Ymmärsinkö nyt oikein, että upotan tämän antamasi hahmon mukin sisään ja muumimukissa on jonku julkkiksen kuva, jos kyllä niin tässä:
Screenshot_20260223-001010.png
Tässä vielä tuo sun duudsonikuva vähän tunnistettavimmalla hahmoilla:
Screenshot_20260223-003359.png

Viimeksi muokattu:
Ymmärsinkö nyt oikein, että upotan tämän antamasi hahmon mukin sisään ja muumimukissa on jonku julkkiksen kuva, jos kyllä niin tässä:
Näytä liitetiedosto 20619

näköjään teit molemmat mut joo ihan hyvä, tarkoitin tosiaan sitä että upottaa sen kuvan siihen designiks ei sinne mukiin, mut hyvä et teit senkin

jos haluat vielä tehdä jotain niin kopio mulle ja rakenna promteista mulle jonkun lehden kanssa, tekstit ei oo tosiaan ihan kohillaan mut pointti tässä onki rakentaa promti joka vastaa aikalailla alkuperäistä kuvaa. et se on tehtävä ilman image edittiä että sitä alkuperäisen lehden kuvaa ei saa käyttää referenssinä image edittinä. eli generoi mulle promttina lehden kansi ja anna sen jälkeen annan tän oman promtini et näytän et oon tehny tän promtilla

Screenshot 2026-02-23 003649.png

generoitu

Screenshot 2026-02-23 003747.png

tossa sit toinen tee mulle jostain julkkiksesta ja tuotteesta mainos juliste, eikä tässäkään saa käyttää referenssejä. eli image edittejä, jos toteutat nää niin laita mulle sen jälkeen vaikka 2 eri juttua, koska mä tykkäään tämmöisestä. vois melkein perustaa uuden ketju tällaisille ai tehtäville ja Jogi voi hypätä mukaan, ku täällä on tuo megavisa ketjukin niin AI tehtävä ketjukin vois olla mukava

tossa sit toinen.jpg

jos se vanha ja nuori samassa kuvassa oli perus juttuja niin tämä on kanssa

Screenshot 2026-02-23 011146.png

Viimeksi muokattu:
näköjään teit molemmat mut joo ihan hyvä, tarkoitin tosiaan sitä että upottaa sen kuvan siihen designiks ei sinne mukiin, mut hyvä et teit senkin

jos haluat vielä tehdä jotain niin kopio mulle ja rakenna promteista mulle jonkun lehden kanssa, tekstit ei oo tosiaan ihan kohillaan mut pointti tässä onki rakentaa promti joka vastaa aikalailla alkuperäistä kuvaa. et se on tehtävä ilman image edittiä että sitä alkuperäisen lehden kuvaa ei saa käyttää referenssinä image edittinä. eli generoi mulle promttina lehden kansi ja anna sen jälkeen annan tän oman promtini et näytän et oon tehny tän promtilla

Näytä liitetiedosto 20621

generoitu

Näytä liitetiedosto 20622

tossa sit toinen tee mulle jostain julkkiksesta ja tuotteesta mainos juliste, eikä tässäkään saa käyttää referenssejä. eli image edittejä, jos toteutat nää niin laita mulle sen jälkeen vaikka 2 eri juttua, koska mä tykkäään tämmöisestä. vois melkein perustaa uuden ketju tällaisille ai tehtäville ja Jogi voi hypätä mukaan, ku täällä on tuo megavisa ketjukin niin AI tehtävä ketjukin vois olla mukava

Näytä liitetiedosto 20624

jos se vanha ja nuori samassa kuvassa oli perus juttuja niin tämä on kanssa

Näytä liitetiedosto 20625

No tää on nyt viiminen mun osalta.
Prompt:
Overall Style & Composition:
A high-quality, vibrant anime-style magazine cover. The scene is set on a bright, sunny tropical beach. The composition features two main characters standing in shallow, crystal-clear turquoise water that reaches their ankles.

Characters:
Left Side: A teenage girl with long, flowing blonde hair and bright blue eyes. She is wearing a dark navy blue one-piece swimsuit. She is standing with her body angled away from the camera, looking back over her shoulder toward the viewer. She holds a single, vibrant red spider lily flower behind her back.
Right Side: A teenage boy with short, messy black hair and blue eyes. He is wearing a white short-sleeved button-down school shirt, a loose black necktie, and black dress trousers. He faces forward, looking toward the viewer with a calm expression, holding a small silver pocket watch in his left hand.

Background:
The background is a lush, green mountain island under a brilliant blue sky. The sky is filled with large, fluffy white cumulus clouds, and bright sunbeams flare from the top of the frame. The water is clear with subtle ripples.

Typography and Layout:
Main Title: At the top center, the word "ANIME" in massive, bold, white sans-serif block letters with a thick black drop shadow.
Small Header Detail: Just below the letter "E" in "ANIME," a small dark brown tag with the Japanese text "アニメ" and "Nro 124 • 3/2022 • 10€" in tiny white font.

Left Side Text Boxes:
Upper Left: A white rectangular box containing bold black text: "Desert Island Story X". Below it, in small orange font: "Kesäyön klassikkona tuhma saariseikkailu".
Middle Left: A white rectangular box containing bold black text: "Anime-harrastajan matkaopas". Below it, in small orange font: "Ruudulta tuttuja matkakohteita".
Right Side Text Box:
Middle Right: A white rectangular box titled "Arvostelussa:" in bold black. Below it, a bulleted list in orange text: "Bastard!! Heavy Metal, Dark Fantasy," "Fanfare of Adolescence," "Overlord," "Alice in Borderland," "Bad Boys, Happy Home," and "paljon muita."
Lower Center Title: The words "Summer Time Rendering" written in a large, elegant, white serif font across the lower third of the image.
Bottom Banner: At the very bottom, a thin horizontal orange strip with white text: "Ensikatsaus kesän jännittävimpään uutuuteen".
Lopputulos:
hf_20260222_231020_38089fde-6cbd-4a76-9e2e-2c03558bfbc2.jpeg
Ja tässä on tekstit sen verran kohdillaan ettei oo siansaksaa ympäriinsä.

(en tosin ymmärtänyt mikä idea tässä oli ettei saisi käyttää kuvia referenssinä, miksi?)

Viimeksi muokattu:
No tää on nyt viiminen mun osalta.
Prompt:

Lopputulos:
Näytä liitetiedosto 20626
Ja tässä on tekstit sen verran kohdillaan ettei oo siansaksaa ympäriinsä.

(en tosin ymmärtänyt mikä idea tässä oli ettei saisi käyttää kuvia referenssinä, miksi?)

koska tarkoitus oli kattoa miten hyvin osaat promtata, joten mission failed, koska jos käytit kuvaa referenssinä niin sillon se on todella helppoa.

mut joo kun mä lähden jotain tekemään niin mä yleensä onnistun siinä. my frame extrator its working. saa nähdä minkälaisen appin sitä, huomenna tekee, tosin mä yritän tähä saada sen että pystyn käyttämään youtube videoita myös tähän eli linkata videon ja saan kaikki trailerit ja muut frame by frame. mut saa nähdä onko se mahdollista.

Screenshot 2026-02-23 021329.png

tästä on aika makea lähtee työstää sitten Seedance 2.0:lla videota, eli hommanen menee niin video generoinneissa että jos sä haluat mahdollisimman hyvän motionin vaikka juoksun niin sä otat kuvan missä hahmo on jo lähtö valmiudessa juoksemaan tai jos haluat mahdollisimman hyvä combat clipin sä otat kuvan missä se hahmo on aloittanut lyömään sillä miekalla niin se video modeli tietää jo valmiiksi että nyt on action clippi tulossa.

xenoframet.jpg

sit voi halutessaan tehdä niille kuville näin, eli vaihtaa hahmon ja tyylin

Screenshot 2026-02-23 034708.png

ja Murdoc voi naureskella siellä niin paljon ku haluaa, meikä on todella iloinen, tää tulee olemaan aivan ultimaattinen työkalu mulle tulevaisuudessa ku voin vetästä minkä tahansa trailerin kuviksi. ja käyttää niitä omissa ai video projekteissa. ja kun on niin pirun tehokas näyttis niin tää tekee tän todella nopeasti.

ja kyllä mulla tämmöinen ominaisuus tässä joka sisältää custom rangen jossa saan määritellä monta kuvaa haluan siitä trailerista ja monen sekunnin välein

Screenshot 2026-02-23 022805.png
en tiedä muuten tiesittekö mutta ihmiset tekee screencapeilla elokuvista ja sarjoista myös rahaa patreon tileillään. itse olen ollut yhden tommoisen tyypin jäsenenä hetken. esim se kun mulla on suurin osa disney leffoista screencappeina niin mä olen maksanut siitä patreonin kautta.

mut joo kysyin ai agentilla onko tuo youtube linkin extract mahdollista niin pitää kulma ladata video ensin, et app on nyt ready en lähde säätämään tän kanssa kun youtubesta voi downloada videot muutenkin nykyään, youtubehan lisäsi tiettyjen maitten kanssa youtube downloading mahdollisuuden jonka takia mä tätä lähdin tekemäänkin.

nyt tosiaan kun saada koko videon kuvina niin toihan on myöskin yksi tapa generoida video. et otetaan esimerkki että jos mulla on FF7 remaken intro niin ku exractaan sen kuviksi muutan kuvat ghibliksi ja sen jälkeen capcutilla exractaan kuvat takaisin videoksi niin sen jälkeen meillä on studio ghibli frame by frame FF7 full intro, noinhan moni tosiaan teki videonsa midjourneylla koska midjourney:ssa ei ollut video generointia.

edit

vittu onneks lisäsin tähän sekuntti option koska 500 sekunnin FF7 videossa on 9600 kuvaa frameina, nyt se näyttää miltä kuulukin kun sekunnin perusteella kuvat

FF remake rach.jpg

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom