Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Sanna Marin ei ollut yhtään tuon näköinen teininä.

Oon tosissani. Pyysin sua valitsemaan ei-niin-tunnetun julkkiksen ettet selviäisi pelkällä tekstipromptilla tästä haasteesta. Sinä valkkasit yhden niistä harvoista jonka nimen generaattorisi jollain tasolla tunnistaa. Suomessa varmaan Kimi Räikkösen ja Sanna Marininin lisäksi ei montaa henkilöä jotka mallit saattavat nimeltä tunnistaa.ootko tosissas? ihminen joka generoi viime vuonna about 60 000 eri kuvaa ja opetteli kaikki mahdolliset kuva manipulaatio mekaanikat ei osaa antaa kuvalla promtiksi "make this teenager" ja sen jälkeen käyttää multiple image inputtia ja laittaa promtiksi "they are posing together tai they are posing side to side" huomaa että sä oot vielä aloittelija tällä alalla. mä voin melkeinpä lyödä vaikka vetoa jos otetaaan skaba kumpi tekee monimutkaisempia kuvanmuokkauksia niin tulet jäämään kakkoseks.

Kuulostat juuri siltä miten jo aiemmin rooliasi kuvailin: olet kuin pomo, joka lesottaa alaistensa teoksilla. Pyydät siis alaisia tekemään asioita, joita väität itsesi tekemäksi koska olet osannut pyytää asioita niin että alaiset osaavat ne tehdä tarpeeksi sinne päin.niinno meitsin ylivoimaisesti paras taito on promttaus. et oon hemmetin kova promttaan. et saan appit ja modelit luomaan just sellaista jäljeä kun haluan ja mitä tahansa haluan, jos vaan AI agentti kykenee siihen. seuraavaks projektiks mä otan luoda app joka muuttaa videon automaattisesti kuviksi ja pilkkoo sen frame by frame. ja mielellään sillai että voin ottaa videon suoraan youtubesta linkkinä. eli luon itselleni työkaluja tuleviin projekteihin.
Olen jo aiemmin kuuluttanut että minusta olisi mukava nähdä mitä saat sillä varsinaisella alallasi aikaan. Tosin vähän luulen että se on tekoälyllä tehtyä sekin, joten siinäpä menee nekin odotukset nolliin. Oliko sinulla edes jotain töitä, joita olet tehnyt ennen tekoäly-intoiluasi? Olisi siis mukava nähdä että mitä olet oikeasti tehnyt eikä vain mitä olet promptannut eli laittanut tekoälyn tekemään.eiku siinä on vasta palikat ja mekaniikat et en laita ennenkö oon tehny siihen graafikat ja näin graafisena suunnittelijana se on se mun main osa alue mutta en ala tekemään niitä ennenkö mun free period päättyy, et koodaan niin paljon vaan kerkeen. koska musta ei tuu ikinä koodaria vaan vahvuudet on siellä visuaalisella puolella. en oo tosiaan koodiin joutunu koskemaan kertaakaan.
Ai että assetit tekee päivässä? Joko teet vähän, hutaisten tai tekoälyllä. Oikein muita vaihtoehtoja ei ole jos noin nopeaa teet pieneenkään peliin graafiset elementit.Assetit nyt tekee vaikka päivässä tuon koodamiseen menee ammattitason koodareillakin varmaan yli viikko ellei kuukausi
Luulitko oikeasti että porukka halusi nähdä tekoälyn version Marinista nuorempana? Idea oli tehdä sitä mitä AIVITSI:n videolla, eli laittaa oikean itsensä näköiset näyttelijät nuorena ja vanhana samaan kohtaukseen. Sinun teoksessasi on joku ilmeisesti päättelemällä tehty versio nuoresta Marinista eikä se vastaa oikeaa ihmistä sen ikäisenä.ootko tosissas? ihminen joka generoi viime vuonna about 60 000 eri kuvaa ja opetteli kaikki mahdolliset kuva manipulaatio mekaanikat ei osaa antaa kuvalla promtiksi "make this teenager" ja sen jälkeen käyttää multiple image inputtia ja laittaa promtiksi "they are posing together tai they are posing side to side" huomaa että sä oot vielä aloittelija tällä alalla. mä voin melkeinpä lyödä vaikka vetoa jos otetaaan skaba kumpi tekee monimutkaisempia kuvanmuokkauksia niin tulet jäämään kakkoseks.
Oon tosissani. Pyysin sua valitsemaan ei-niin-tunnetun julkkiksen ettet selviäisi pelkällä tekstipromptilla tästä haasteesta. Sinä valkkasit yhden niistä harvoista jonka nimen generaattorisi jollain tasolla tunnistaa. Suomessa varmaan Kimi Räikkösen ja Sanna Marininin lisäksi ei montaa henkilöä jotka mallit saattavat nimeltä tunnistaa.
Lisäksi et ohjeistanut generaattorisia millään muulla tavoin kuin "make her teenager" - ja generaattori ei selvästikään selvinnyt tästä tehtävästä.
Vertaa nyt vaikka itse.
Näytä liitetiedosto 20606
Otetaan vaan skaba! Annetaan kansalle viihdettä. Mulla ei aloittelijana ole mitään paineita tän suhteen. Oisko hyvä jos joku kolmas osapuoli tästä viestiketjusta heittäis aiheen, nii olis puolueeton lähtökohta?
Kuulostaa siltä että kannattaa harkita pienen tauon pitämistä promttaamisesta, ennen kuin jännetuppitulehdus iskee.ootko tosissas? ihminen joka generoi viime vuonna about 60 000 eri kuvaa ja opetteli kaikki mahdolliset kuva manipulaatio mekaanikat ei osaa antaa kuvalla promtiksi "make this teenager" ja sen jälkeen käyttää multiple image inputtia ja laittaa promtiksi "they are posing together tai they are posing side to side" huomaa että sä oot vielä aloittelija tällä alalla. mä voin melkeinpä lyödä vaikka vetoa jos otetaaan skaba kumpi tekee monimutkaisempia kuvanmuokkauksia niin tulet jäämään kakkoseks.
Se pointti oli alunperin se, että muut tekee ja näyttää tuloksia. Ei se että et muka pystyisi samaan. Sinä olet vain keskittynyt kertomaan miten hyvä olet mutta et ole näyttänyt siitä mitään sellaista, mitä ei olisi jo netti täynnä.tiedät sä kun mä en tarvii semmosia että generaattori tunnistaa, kun mä käytän local AI:Ta, noniin anna mulle julkkis josta haluat sen lapsuuden kuvan. sillähän siitä päästään ku annat sen kuvan.
Se on sinun tehtäväsi toteuttaa se annettu tehtävä eikä pyytää muilta materiaalia. Ei muut ole sinun tekoälyjä, joita voit komentaa.
Ja on ihan sama mitä tarvitset tai et, sillä et silti onnistunut annetussa tehtävässä vaikka miten selittelet. Sinulla voi olla vaikka tuhat parasta näyttistä ja tekoälyjen uusimmat mallit mutta ei se auta jos et edes hoksannut mitä hommassa haettiin.
Ai että on helpompaa jos kuvaa ei löydy, jolloin se on vain arvaus eikä luultavasti vastaa todellisuutta? Mitä järkeä siinä on?eiku ajattelin et se niin helppo homma tehdä kenestä vaan niin annan hänelle vapauden valita kenet vaan. ettei varmuudellakaan löydä lapsuuden kuvaa ennestään. koska sitten se on vielä helpompaa
Ai että on helpompaa jos kuvaa ei löydy, jolloin se on vain arvaus eikä luultavasti vastaa todellisuutta? Mitä järkeä siinä on?

Nimenomaan tee se lapsuuden/nuoruudenajan kuvasta. Eihän tuossa ole muuten mitään järkeä jos se nuorempi versio ei näytä siltä miltä hän on nuorena näyttänyt.eiku ajattelin et se niin helppo homma tehdä kenestä vaan niin annan hänelle vapauden valita kenet vaan. ettei varmuudellakaan löydä lapsuuden kuvaa ennestään. koska sitten se on vielä helpompaa

Hienoa. Hiukan noi näyttää oudoilta mut oletan et se on enemmän sun generaattorin vika kun sun. Itellä tuli tällainen.ai saatana kun oli vaikea homma, siinä on nuori kovero ja vanha kovero vierekkäin. et koittakaa nyt tajuta et tämmöiiset jutut opettelin jo monta vuotta sitten.
Näytä liitetiedosto 20612

Ymmärsinkö nyt oikein, että upotan tämän antamasi hahmon mukin sisään ja muumimukissa on jonku julkkiksen kuva, jos kyllä niin tässä:jos mä tosiaan osaa kenellä tahansa julkkikselle tehdä niin enköhän mä oikeasti tommoset perus jutut osaa. eli siitä tekemään perässä AIVITSI, tosin eipä sekään vaikea ole että sen kun vaan otat kuvan referenssiks ja promttaat
Näytä liitetiedosto 20613
tää on parempi tehtävä, koska en anna referenssiä
eli upota hahmo muumin mukin sisään niin että se käyttää sitä muumimukille tarkoitettua Arttia. eli tarkoitan sitä että korvaat muumi mukin designin vaikka jollakin julkkiksella. niin että se käyttää samaa designiä

Ymmärsinkö nyt oikein, että upotan tämän antamasi hahmon mukin sisään ja muumimukissa on jonku julkkiksen kuva, jos kyllä niin tässä:
Näytä liitetiedosto 20619

näköjään teit molemmat mut joo ihan hyvä, tarkoitin tosiaan sitä että upottaa sen kuvan siihen designiks ei sinne mukiin, mut hyvä et teit senkin
jos haluat vielä tehdä jotain niin kopio mulle ja rakenna promteista mulle jonkun lehden kanssa, tekstit ei oo tosiaan ihan kohillaan mut pointti tässä onki rakentaa promti joka vastaa aikalailla alkuperäistä kuvaa. et se on tehtävä ilman image edittiä että sitä alkuperäisen lehden kuvaa ei saa käyttää referenssinä image edittinä. eli generoi mulle promttina lehden kansi ja anna sen jälkeen annan tän oman promtini et näytän et oon tehny tän promtilla
Näytä liitetiedosto 20621
generoitu
Näytä liitetiedosto 20622
tossa sit toinen tee mulle jostain julkkiksesta ja tuotteesta mainos juliste, eikä tässäkään saa käyttää referenssejä. eli image edittejä, jos toteutat nää niin laita mulle sen jälkeen vaikka 2 eri juttua, koska mä tykkäään tämmöisestä. vois melkein perustaa uuden ketju tällaisille ai tehtäville ja Jogi voi hypätä mukaan, ku täällä on tuo megavisa ketjukin niin AI tehtävä ketjukin vois olla mukava
Näytä liitetiedosto 20624
jos se vanha ja nuori samassa kuvassa oli perus juttuja niin tämä on kanssa
Näytä liitetiedosto 20625
Lopputulos:Overall Style & Composition:
A high-quality, vibrant anime-style magazine cover. The scene is set on a bright, sunny tropical beach. The composition features two main characters standing in shallow, crystal-clear turquoise water that reaches their ankles.
Characters:
Left Side: A teenage girl with long, flowing blonde hair and bright blue eyes. She is wearing a dark navy blue one-piece swimsuit. She is standing with her body angled away from the camera, looking back over her shoulder toward the viewer. She holds a single, vibrant red spider lily flower behind her back.
Right Side: A teenage boy with short, messy black hair and blue eyes. He is wearing a white short-sleeved button-down school shirt, a loose black necktie, and black dress trousers. He faces forward, looking toward the viewer with a calm expression, holding a small silver pocket watch in his left hand.
Background:
The background is a lush, green mountain island under a brilliant blue sky. The sky is filled with large, fluffy white cumulus clouds, and bright sunbeams flare from the top of the frame. The water is clear with subtle ripples.
Typography and Layout:
Main Title: At the top center, the word "ANIME" in massive, bold, white sans-serif block letters with a thick black drop shadow.
Small Header Detail: Just below the letter "E" in "ANIME," a small dark brown tag with the Japanese text "アニメ" and "Nro 124 • 3/2022 • 10€" in tiny white font.
Left Side Text Boxes:
Upper Left: A white rectangular box containing bold black text: "Desert Island Story X". Below it, in small orange font: "Kesäyön klassikkona tuhma saariseikkailu".
Middle Left: A white rectangular box containing bold black text: "Anime-harrastajan matkaopas". Below it, in small orange font: "Ruudulta tuttuja matkakohteita".
Right Side Text Box:
Middle Right: A white rectangular box titled "Arvostelussa:" in bold black. Below it, a bulleted list in orange text: "Bastard!! Heavy Metal, Dark Fantasy," "Fanfare of Adolescence," "Overlord," "Alice in Borderland," "Bad Boys, Happy Home," and "paljon muita."
Lower Center Title: The words "Summer Time Rendering" written in a large, elegant, white serif font across the lower third of the image.
Bottom Banner: At the very bottom, a thin horizontal orange strip with white text: "Ensikatsaus kesän jännittävimpään uutuuteen".

No tää on nyt viiminen mun osalta.
Prompt:
Lopputulos:
Näytä liitetiedosto 20626
Ja tässä on tekstit sen verran kohdillaan ettei oo siansaksaa ympäriinsä.
(en tosin ymmärtänyt mikä idea tässä oli ettei saisi käyttää kuvia referenssinä, miksi?)