Onpas taas kaksijakoiset fiilikset tästä pelistä. Siis olen ihan paria viime päivää lukuunottamatta saanut pelistä ihan parhaita elämyksiä mitä pelimaailmasta olen suunnilleen ikinä saanut. Mutta nyt parin päivän aikana on tullut kaksi lähes raivon partaalle minut saanutta isoa tehtävää. Molemmissa on se elementti, jota vihaan peleissä, joissa hahmon kehitys on muutoin todella keskeisessä roolissa, ja saat rakennettua juuri niin paljon voimafantasiatyyppiseen suuntaan hahmosi, kuin vain itse haluat.
Mutta nyt siis kun oli enää 12 päivää jäljellä päähenkilön perheen pelastamiseen, tuli yhdessä tehtävässä tämä klassinen inhotus, eli kaikki aseet, varusteet ja consumablet vietiin, ja lisäksi sen yhteydessä tuli mukaan myös toinen inhokkini peleissä, eli aikalooppi, joka pakotti vähintään kahteen kertaan käymään ihan hiton veemäiset taistelut uudelleen. Ja siis kun aseet, haarniskat ja consumables-esineet olivat kaikki pelin alun aseita vastaavaa roskaa, ja sitten kuitenkin hahmon leveli oli sillä tasolla mihin olin pelannut, ja vihut sitten vieläpä skaalautuivat sen oman levelin tasolle, niin oli sitten niin veemäisiä taisteluita, että sen toisen loopin aikana oli pakko vaihtaa default-vaikeustasosta helpompaan. Eniten vitutti nimenomaan se, että vihut olivat normaalista pelin vihujen tasosta moninkertaisen määrän iskuja kestäviä tankkeja, ja vastaavasti tekivät itselleni damaa niin paljon, ettei ikuisuuden kestävistä taisteluissa saanut kovin montaa virhettä tulla. Sen ensimmäisen looppikerran vielä jaksoin tosiaan hakata päätä seinään, mutta kun tajusin, että samaa paskaa joutuu uudelleen pelaamaan, niin kyllähän lähti nopeasti vaikeustaso helpommaksi väliaikaisesti.
Ja kun sitten pääsin palaamaan normaaliin peliin ja hetken pelaamaan siinä taas mielekkäästi itse kehittämälläni hahmolla, niin eikös jo kohtapuolin tullut saman tyyppinen tehtävä eteen, jossa jouduin taas aivan roska aseillla ja varustuksella kovaan paikkaan. Itse pidän tuota todella surkean pelillisenä keksintönä, että ne aseet ja varusteet viedään ja joudut taistelemaan hahmosi levelillä skaalautuvien vihollisten kanssa. Sen kanssa olen toki pystynyt elämään, jos pelissä on tuohon ärsyttävään aseiden ja varusteiden poistamiseen hetkellisesti joutunut, ja pelissä on kuitenkin ollut mahdollista hiippailen edetä hyvin pitkälle, kunnes löytää ne aseensa ja varusteensa. Tuo tapa, jolla asia on tehty tähän peliin on kuitenkin puhdasta pelaajille vittuilua. Toki onhan niitä masokistipelaajia, joten kai se sitten joillekin maistuukin.
Netissä on toki aika paljon ärsytystä aiheuttanut tuo erityisesti ensimmäisenä mainitsemani tehtävä. Vie kyllä itseltänikin aika pahasti fiilistä peliä kohtaan, kun ensin tuli tuo eka inhotustehtävä ja nyt toinenkin vaikuttaa varsin samanlaiselta kuviolta. Tässähän saattaa olla mahdollista tallentaa itsensä ulos pelistä, jos tuollainen kohta jää ylitsepääsemättömäksi kohdaksi, eikä ole jäänyt tallennusta riittävän pitkältä aiempaa. Näin olisi varmaan käynyt itselleni, jos en olisi vaihtanut helpompaan vaikeustason väliaikaisesti.