Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen otsikoissa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Varoitus vanhemmille: Miksu, 20, sai seksiviestin Playstationin pelichatissa - "10-vuotiaat eivät ehkä ymmärrä, mistä on kyse"

”I usually just do a private show before i get started to ‘warm up’ lol. No one is online though so i was going to give u one of the passes if u wanted”.

Pelaamisesta alkaneen keskustelun päätteeksi Artzen sai ”Meaganilta” nettiosoitteen ja ohjeet, miten saisi ilmaisen passin katsomaan salaista yksityistä nettikamerashowta. Artzen sanoo, että hänelle selvisi keskustelun edetessä melko nopeasti, että mistä on kyse.

Lisää: http://www.iltalehti.fi/digi/201707112200258239_du.shtml
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Varoitus vanhemmille: Miksu, 20, sai seksiviestin Playstationin pelichatissa - "10-vuotiaat eivät ehkä ymmärrä, mistä on kyse"

”I usually just do a private show before i get started to ‘warm up’ lol. No one is online though so i was going to give u one of the passes if u wanted”.

Pelaamisesta alkaneen keskustelun päätteeksi Artzen sai ”Meaganilta” nettiosoitteen ja ohjeet, miten saisi ilmaisen passin katsomaan salaista yksityistä nettikamerashowta. Artzen sanoo, että hänelle selvisi keskustelun edetessä melko nopeasti, että mistä on kyse.

Lisää: http://www.iltalehti.fi/digi/201707112200258239_du.shtml
Tähän samaan keskusteluun sain itsekkin osallistua edellis viikolla psn teksti chätissä.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Huippuosaajia vetää Suomeen vakaus, ei kesä, sanovat Supercellin perustajat – ja siksi he panevat rahaa syrjäytymisen ehkäisyyn

Eivät maailman parhaat osaajat muuta Suomeen ilmaston vuoksi, vaan siksi, että täällä on turvallista ja helppoa, Kodisoja ja Paananen sanovat. Elämänlaatu on Suomessa korkeampi muun muassa työkulttuurin, yleisen kielitaidon ja toimivan julkisen infrastruktuurin vuoksi.

”Supercellin pelintekijöistä yli puolet tulee jo ulkomailta. Emme ole ainoa firma, jolla on tämä tilanne varsinkaan tulevaisuudessa”, Paananen sanoo.

Huippuosaajien houkuttelu ei välttämättä ratkea sillä, viihtyykö työntekijä itse, vaan sillä, viihtyykö hänen perheensä. Ja huippuosaajia Suomi tarvitsee, vakaus on vain keino heidän houkuttelemisekseen.

Vakaus pysyy yllä siten, että muista pidetään huolta. Suomen pelialan ykkösairuet perustivat viime vuonna Me-säätiön, jonka hankkeet tähtäävät syrjäytymisen vähentämiseen. Säätiöllä on rahaa noin 200 miljoonaa euroa Supercell-osakkeiden myynnistä.

Lisää aiheesta: http://www.hs.fi/paivanlehti/21072017/art-2000005298064.html?share=761e5d606253e70d2b1871cf2745cca7
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Paljon tekstiä

Pakko itekin yhtyä tähän! Kyllä ne grafiikat on ollut aina tärkeitä, kaikki mitä sanoit niin veit kyllä varpaat suustani. Muistan ite kun aikoinaan omistin jonkun nintendo made in taiwan kloonikonsolin ja siihen jotain lässyn lässyn pelejä. Kaveri sit puhui et mun iskä tuo saksasta semmosen ku segan, menin sit sen luokse kokeilee ja pisti ekana sisään semmosen pelin kun Aladin, noh siinä meikäläisen silmät oli ihan että :eek: :eek: :eek: Menin takas mun kloonikonsolin pariin niin hyi hemmetti niitä pikseleitä.

Tosiaan jos unohetaan nyt kaikki RPGt ym, niin silloin ei tosiaan ollut tarjolla ku jotain laiskoja tasohyppelyjä, toki siihen aikaa kovia kun ei paremmasta tiedetty, sit mainitsemasi Street Of Rage, niitä nyt tuli hakattua hulluna sillä mainitsemani kaverin segalla, varsinkin Street Of Rage 3 oli jotain uskomattoman hienoa. Nykään sitä muistelee lämmöllä mutta kun jollain emulaattorilla kokeilee niin siinä on kyllä loistavuus kaukana, ainoa mikä pitää sen "loistavana" on ne muistot.

Nykyään sit voit valita RPG:n ja tasoloikan välistä mitä ikinä vain tyyliin haluat, on virtuaalikypärät on sitä sun tätä. Pelit ovat nykyään parempia kun mitä ne on koskaan ollut, toki itketään välillä että vuodesta toiseen samaa paskaa joka on tietenkin myös osittain totta, mutta joukkoon sujahtaa myös paljon loistavia pelejä. Pelejä myös pelataan kuukausia jopa vuosia jotain yhtä peliä. On "pääpeli" sit sen lisäksi kaikkia muita loistavia tekeleitä. Retro on retro, se on hauskaa ja niitä on nykyään ihan kiva pelata ja muistella lapsuutta, mutta pelanko 12h putkee super mariota nykyään? en varmasti.

Silloin pelit pelattii läpi illas, ainoa mikä pitensi sessioita oli vaan se että ei ollut mitään tallennus mahdollisuutta kaikissa peleissä, aina joutui aloittaa alusta ja alusta ja toivoa että joku päivä riittää elämät että pääsee pelin vihdoin läpi.

Nykyään grafiikat ovat tietenkin jo sitä luokkaa että mitää massiivista loikkaa ei tulla ihan lähivuosina näkemään, tietenkin parempaa ja tarkemaa suuremmalla resoluutiolla. Mene ja tiedä, aikoinaan sanoin että "pöh eihän sen ps2 ja ps3 ero nyt niin massiivinen voi olla", noh olihan se. Mutta PS3-->PS4 loikka ei oikeesti minusta ole ollut mitenkään järkyttävän iso. Joten seuraavia :eek: :eek: grafiikoita saadan vielä muutama vuosi odottaa?
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Nykyään grafiikat ovat tietenkin jo sitä luokkaa että mitää massiivista loikkaa ei tulla ihan lähivuosina näkemään, tietenkin parempaa ja tarkemaa suuremmalla resoluutiolla. Mene ja tiedä, aikoinaan sanoin että "pöh eihän sen ps2 ja ps3 ero nyt niin massiivinen voi olla", noh olihan se. Mutta PS3-->PS4 loikka ei oikeesti minusta ole ollut mitenkään järkyttävän iso. Joten seuraavia :eek: :eek: grafiikoita saadan vielä muutama vuosi odottaa?

Tässä kulkee rinnalla lisätty- sekä virtuaalitodellisuuden pelit ja sovellukset. Kenties sieltä löytyy se seuraava 'loikka', jonka jälkeen mikään ei ole enää entisensä. Aivan, kuten kerroit osuvasta kaverin Segan näkemisestä. Tuttu tilanne, niin monta kertaa kun senkin on kokenut.

Itselle VR on ollut suurin juttu tässä konsolisukupolvessa.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Pelaaminen vaikuttaa aivoihin, omilla valinnoillaan voi epäsuorasti vaikuttaa miten.

KANADALAISET tutkijat väittävät, että jos pelaa 90 tuntia kolmiulotteisella alustalla, on se hyväksi. Pelaaminen lisää harmaata ainetta hippokampuksen muistijärjestelmissä kaikilla pelaajilla.

Kuitenkin sama määrä ruutuaikaa videopelissä, jossa saa nopeita palkintoja kuten ampumispeleissä, näivettää hippokampusta.

Tämä viittaa siihen, että kolmiulotteiset pelit ovat turvallisempia käyttää. Ne voivat hyödyttää kaikkien pelaajien aivoja, sanoo West.


KUN HARMAA ALUE vähenee aivojen hippokampuksessa, lisää se esimerkiksi masentumisen ja Alzheimerin taudin saamisen riskiä. Tiettyjen pelien ja sairastumisen syy-yhteyttä ei kuitenkaan ole koskaan voitu osoittaa.

Tutkimus laittoi 64 koehenkilöä pelaamaan 90 tuntia erilaisia videopelejä. Koehenkilöt olivat nuoria, 18–30-vuotiaita.

Pelejä olivat esimerkiksi Call of Duty, Killzone, Medal of Honor ja Borderlands 2. Kokeessa pelattiin myös pelejä kolmiulotteisella eli 3d-alustalla. Tällainen oli esimerkiksi Super Mario 64.

Kaikki osallistujat pelasivat videopelejä ensi kertaa.


Lähde: http://www.hs.fi/tiede/art-2000005321206.html?share=03bac2fa589f28d6879901ed25f638d2
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Lainaan uutisen ensimmäistä kommenttia:

Jokseenkin ongelmallisesti muotoiltu; kaikki mainitut pelit ovat kolmiulotteisia. Artikkelista puhutaan genrestä "3D-platformers" joka suomeksi useimmiten käännetään "3D-tasohyppelyksi". Eli "platform" tässä tapauksessa viittaa pelin tyyppiin ("tasohyppely"), eikä varsinaiseen erilliseen alustaan.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Kolmiulotteisella alustalla pelaaminen on hyväksi? Hörähdin ääneen.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Jepjep, Hesarin toimittaja ainakin tuntui olevan ihan pihalla pelialan termeistä.

Harmi vaan, että tutkimuksessa oli käytetty eri pelityyppien kesken varsin pölyttyneitä mainstream ääripäitä. Miksi ei otettu räiskintäpeliksi esim. nuoremmillekin paremmin sopivaa Plants vs. Zombies Garden Warfarea ja sitten hieman "aikuisempaa" tasoloikkaa kuten vaikkapa Dante's Inferno?

Nyt tuosta voi tehdä joku kukkahattusetä tai -täti päätelmän, että väkivaltaiset pelit homehduttavat aivoja kun taas ihQ Mario tekee sinusta fiksun. :rolleyes:
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Jepjep, Hesarin toimittaja ainakin tuntui olevan ihan pihalla pelialan termeistä.

Harmi vaan, että tutkimuksessa oli käytetty eri pelityyppien kesken varsin pölyttyneitä mainstream ääripäitä. Miksi ei otettu räiskintäpeliksi esim. nuoremmillekin paremmin sopivaa Plants vs. Zombies Garden Warfarea ja sitten hieman "aikuisempaa" tasoloikkaa kuten vaikkapa Dante's Inferno?

Nyt tuosta voi tehdä joku kukkahattusetä tai -täti päätelmän, että väkivaltaiset pelit homehduttavat aivoja kun taas ihQ Mario tekee sinusta fiksun. :rolleyes:

Pelaajille annettiin samoja pelejä pelattavaksi kuin mitä ns. active video game player -ryhmään kuuluneet olivat kollektiivisesti ilmoittaneet etukäteiskyselyssä pelanneensa. Pelititteleistähän ei tässä ole ollenkaan kyse. Se alkuperäinen artikkeli on muutenkin ihan mielenkiintoista luettavaa, tosin tulokset ei liene järin yllätyksellisiä lukuunottamatta mahdollisesti sitä, että avaruudellisen hahmottamisen harjoittaminen siis lisää harmaan aineksen määrää aivojen hippokampuksessa. On siis terveellistä ottaa se GPS pois päältä kun pelailee etenkin avoimen maailman pelejä.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Pelititteleistähän ei tässä ole ollenkaan kyse.

Ei tietenkään. Kritisoin vain niiden valinnan pölyttyneisyyttä. Vaikka kuinka olisivat aktiiviset pelaaja -kohderyhmän takomia pelejä, ne antavat hyvin stereotyyppisen kuvan peleistä (paha räiskintä vs. hyvä Mario), vaikka se ei olisikaan edes tutkimuksen fokuksessa.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Ei tietenkään. Kritisoin vain niiden valinnan pölyttyneisyyttä. Vaikka kuinka olisivat aktiiviset pelaaja -kohderyhmän takomia pelejä, ne antavat hyvin stereotyyppisen kuvan peleistä (paha räiskintä vs. hyvä Mario), vaikka se ei olisikaan edes tutkimuksen fokuksessa.

Ei se anna mitään kuvaa peleistä paitsi sen mikä on tutkimuksen suhteen tarkoituskin - välitön palaute l. twitch shooterit (CoD), vs. kannustimet avoimessa maailmassa l. "action RPG:t" (DI, BL) vs. spatiaalinen hahmottaminen l. "avoimen maailman platformerit" (Mario 64). En puutu tuohon haukuttuun HS-artikkeliin, kuten jo ehdotin se oikea lähde on ihan mielenkiintoista luettavaa. Kaikki nämä pelit ajaa asiansa juuri kuten pitääkin eikä niiden titteleillä ole tuon ulkopuolella tuon taivaallista merkitystä.

Joku Dante's Inferno taas ei aja asiaansa yhtään, jos kuvittelit että sitä voisi käyttää spatiaalisen hahmottamisen harjoitukseen. Sehän on QTE-putkijuoksumättö eikä mikään laajoja, ylösalas skaalautuvia kenttiä sisältävä platformeri jonka kentissä on pitkälti vapaa liikkuvuus ja minimaalisesti taistelua. Itse asiassa nykypeleistä on kovin vaikea löytää platformeria jossa olisi vaikka Mario 64:n tyyliin täysin avoin platformer-kenttä eikä GPS:ää käytössä.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Musta toi TM:n artikkeli oli hyvä ja neutraali. On sanomattakin selvää ettei hippokampus saa harjoitusta silloin, kun sitä ei harjoiteta.

Mutta kai se täytyy myöntää, että suuri yleisö tyytyy helposti lukemaan otsikon välittämättä kontekstista...
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Alkuperäinen tutkimus ihan jees, siihen liittyvät artikkelit puoliraflaavia.

Harmaa massa kehittyy jos sitä käyttää, oli kyseessä pelit tai mikä tahansa muu alue elämässä.

Olisi hauska nähdä tutkimus salkkareiden katsomisen ja räiskintäpelien pelaamisen eroista aivotoimintaan...
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Mutta kai se täytyy myöntää, että suuri yleisö tyytyy helposti lukemaan otsikon välittämättä kontekstista...

Oi miten ihanaa elitismiä.

Jos otsikossa esitetään faktana tuon tason väite, ei ole mitään syytä olettaa että tekstissä oltaisiin eri mieltä. Ja tässä nimenomaan oli kyse siitä miten on lähdeuutinen väännetty päinvittua, kuten tässä tapauksessa onkin vaikka miten yrität omaa paremmuudentuntoasi riviväleistä spekuloimalla pönkittää.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Voi pyhä sylvi, se otsikon väitehän on fakta. Sitten pitäisi internetseissä trollaamatta osata lukea, miksi se on fakta. Sen jälkeen siitä voi sitten keskustella alentumatta nimittelyyn.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Aika hauska. Olisi hauska nähdä tästä hetkestä video.

Bottas ja Hamilton kyllästyivät aika-ajojen odotteluun – pelasivat yhdessä videopelejä varikkopilttuussa :http://www.is.fi/formula1/art-2000005351201.html

DIuUnbtWAAEyXNb.jpg
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Jossain uutisessa luki myös, että pelinä oli motocross peli. Eli oisko Mxgp3 Milestonelta, kun Italiassa olivat.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Jossain uutisessa luki myös, että pelinä oli motocross peli. Eli oisko Mxgp3 Milestonelta, kun Italiassa olivat.
Uusinta Trialsia pelasivat moninpelinä. Hamilton otti ihan rennosti ja Bottas vaikutti siltä kuin yleensä, rautakanki perseessä..
 
Ylös Bottom