Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]
Enemminkin kiinnostais tietää, miten ihmeessä voitte ylistää yksin -tai moninpeliä, kun koko peliä ei olla viellä edes julkastu.
Jo ensimmäisen Killzonen tunnelma oli parhaimmillaan erinomainen. Sitä latisti vain bugittava tekoäly (jota ei Killzone 2:ssa hirveästi näy) ja muut tekniset kömmähdykset (joita ei niitäkään ole Killzone 2:ssa näkynyt, erittäin hiottu peli)
Mitä ite olen ennakoita lukenut, niin äänimaailma kuuleman mukaan sitä samaa sotilaitten ylimalkaista kiroilua ym örinää.
Ja melkein jokainen ennakko unohtaa mainita, että GG on ihan lähettänyt pelin mukana lappusen, jossa sanotaan kaikkea pelinaikaista jutustelua vain place-holderiksi (osa on kirjoitettu kokonaan uusiksi ja KAIKKI ääninäyttely äänitetään uusiksi, aikaisemmat olivat tyyliin GG:n työntekijöiden äänittämiä).
Enkä äänimaailmasta puhuessani tarkoittanut vain ääninäyttelyä. Taidat sinäkin unohtaa, että siihen kuuluu myös ääniefektit (= hemmetin hyvät Killzone 2:ssa) ja musiikit (nekin ovat kuulostaneet erinomaisilta tähän asti). Miksi tässäkin pitää ottaa esille vain ja ainoastaan se yksi keskinkertaisempi (keskeneräinen) puoli ja jotenkin vain sopivasti unohtaa ne erinomaisesti hoidetut asiat?
Uusin Gamereactor taas kävi läpi pelattavuutta. Suojautuminen ei kuulemma ole yhtä luontevaa, kun esim Gearsseissa
Jaa, Gamereactor yrittää taas sitten näköjään ernuilla, sillä suojautumismekanismi on hyvä enkä ole hirveästi kuullut siitä mitään muuta kuin hyviä asioita. Ja miten se suojautuminen ei muka ole luontevaa? Pääset suojaan helvetin nopeasti vain nappia painamalla, liikkuminen suojassa on helppoa sekä nopeaa ja suojan takaa nouseminen onnistuu helposti. Ehkä Gamereactorin artikkelin kirjoittaja ei vain osaa sopeutua siihen, että systeemi on hieman erilainen kuin ah-niin-mahtavan-ja-superfantsun Gears of Warin. Tai ylipäätänsä siitä, että kyseessä on FPS, jossa on kunnon suojautumismekanismi.
ja tähtäys tuntuu kolholta.
Ja vitut. Erinomaiset kontrollit tässä on betan perusteella.
Saman lehden mukaan ympäristöt ovat kuulemma ankeita putkia (esim pikkukujia) ja etenemisreittejä on vain yksi.
Ankeita putkia? Lolz. Ehkä ne ovat ulkonäöltään tietyllä tapaa ankeita (tuskinpa sotaisien tummien maisemien on tarkoitus herättää mitään happy-happy-joy-joy tuntemuksia

), mutta sekin on sinänsä aivan tarkoituksenmukaista, tyyliseikka. Ja näytäpä minulle se Call of Duty, Halo tai Gears of War kenttä, jossa EI ole putkimaiset kentät ja joissa olisi niin helvetisti valinnanvaraa siitä mihin menee. Nehän ovat niin ihQ-fantsuja ja ovat saaneet arvosteluista poikkeuksetta ysiä ja kymppiä, ei löydy kritiikin kritiikkiä. Eikö löydy? SItäpä minäkin. Killzone 2 on kaiken näkemäni, kokemani ja lukemani perusteella yhdistelmä hieman ahtaampia putkia, joiden aikana koetaan intensiivisempiä 1-vs-1(tai -2 tai -3) yhteenottoja, ja sitten semmoisia isompia aukioita, joissa etenemistavassa on tietyllä tapaa valinnanvaraa ja jotka ovat osa suurempia sotakohtauksia.
Sori, mutta mää en jaksa hirveästi enää lukea mitään kritiikkiä Killzone 2:sta. Se kritiikki, mitä olen lukenut, tuntuu vain helvetinmoiselta pilkunviilaamiselta tai siltä, että artikkelin kirjoittaja on joku hirveä Call of Duty fanipoika, joka ei vain pidä Killzone 2:n ERILAISESTA (muttei mitenkään ultimaattisesti huonommasta) tavasta hoitaa tietyt asiat. Okei, Killzone 2 ei ole täydellinen, tuskinpa kukaan sitä siltä odottelikaan. Miksi kuitenkin Killzone 2:sta otettaisiin suurennuslasin alle sellaisia PIENIÄ piirteitä, jotka kaiken maan Halot, Call of Dutyt sun muut räiskinnät pääsevät kuin koira veräjästä, vaikka Killzone 2 tekee ne ja monet tärkeämmät asiat aivan yhtä hyvin ellei joitain jopa paremminkin. Miksi juuri Killzone 2:n kohdalla on niin ylitsepääsemätöntä, että kentät ovatkin putkia eikä GTA-maisen vapaita? Tuntuu kuin PS3-pelille ei riittäisi yhtään mikään. Joku pikkurike, josta kärsii 99,999999999%:a muistakin peleistä, oikeuttaa hirveisiin "Paska peli!" tuomioihin.
Grafiikasta sanottiin viellä sen verta, että vaikka peli näyttää todella hyvältä, niin huonoja yksityiskohtia löytyy ja liikehdinnän sulavuus on kyseenalaista.
No hohhoijaa, että jotkut jaksavat sitten niuhottaa. Peli näyttää helvetin hyvältä, parhaan näköinen peli tällä hetkellä konsoleille, ei sitä muutama huonompi tekstuuri juuri heikennä. Et löydä konsoleilta yhtäkään peliä (joka on siis jo julkaistu tai julkaisuvalmis, kuten Killzone 2), jossa olisi yhtä paljon yksityiskohtia, yhtä hyvät animaatiot, valaistukset yms. JA sulavana pysyvä ruudunpäivitys. Ja mikä ihmeen "liikehdinnän sulavuus"? Oman hahmon liikehdintäkö, sillä muussa hahmoanimaatiossa ei ole yhtään mitään vikaa, päin vastoin? Ehkä Gamereactorin previkan kirjoittaja ei vain totu Killzone 2:n raskaampiin hahmoihin. Tämä ei ole mikään CoD tai Halo. :|