Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiikeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Prologue

Vähän offtopiccia mutta menkööt.

Mikä olisi hyvä perus ratti-setti inhimillisellä hintalapulla?
Ei ole kiinnostusta vetää overiksi ja ostaa 200 GT25:sta:rolleyes:
Force feedback tottakai ja läpyskävaihteet.

Niin, ja vielä sellainen mikä toimii muissakin kuin GT5p:ssä(,joka tulee viimeistään keskiviikkona postiluukusta) :D
 
Vastaus: GT5 Prologue

Vähän offtopiccia mutta menkööt.

Mikä olisi hyvä perus ratti-setti inhimillisellä hintalapulla?
Ei ole kiinnostusta vetää overiksi ja ostaa 200 GT25:sta:rolleyes:
Force feedback tottakai ja läpyskävaihteet.

Niin, ja vielä sellainen mikä toimii muissakin kuin GT5p:ssä(,joka tulee viimeistään keskiviikkona postiluukusta) :D

Logitechin Driving Force Pro. 900 asteen kääntyvyys, forcet, läpyskävaihteet sekä vaihdekeppi. Ja toimii muissakin peleissä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Logitechin Driving Force Pro. 900 asteen kääntyvyys, forcet, läpyskävaihteet sekä vaihdekeppi. Ja toimii muissakin peleissä.

Minulla ei ole käytännössä yhtään kokemusta rateista joten olisi kiva kuulla täytyykö sitä rattia veivata ihan urakalla käännöksissä vai pärjääkö pienillä liikkeillä? :)

Ainakin kun kuvakulma ajaessa on auton sisällä, näkyy ratti kääntyvän vain n. 200 astetta. (padilla pelattaessa)

Eli jos pelaa ratilla ja sisäkuvakulmalla niin pyöriikö ruudulla näkyvä ratti 1:1 tuon G25:n kanssa?
 
Vastaus: GT5 Prologue

Minulla ei ole käytännössä yhtään kokemusta rateista joten olisi kiva kuulla täytyykö sitä rattia veivata ihan urakalla käännöksissä vai pärjääkö pienillä liikkeillä? :)

Ainakin kun kuvakulma ajaessa on auton sisällä, näkyy ratti kääntyvän vain n. 200 astetta. (padilla pelattaessa)

Eli jos pelaa ratilla ja sisäkuvakulmalla niin pyöriikö ruudulla näkyvä ratti 1:1 tuon G25:n kanssa?

Ei pyöri aivan 1:1. Autossa ratti pysähtyy jossain vaiheessa, mutta voit jatkaa ratin veivausta ilman, että auton sisällä tapahtuu mitään.

Ja rattia ei tarvitse veivata urakalla. Pärjää melkeempä niin, että molemmat kädet kokoajan ratissa, ettei tarvitse irroittaa käsiä ja veivata lisää.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Kiitti Rewolt :)
Tuo täyttää kaikki vaatimukset ja vähän päälle.
Tuo läpyskä- ja keppivaihde yhdistelmä on kyllä hyvä...
 
Vastaus: GT5 Prologue

Vähän offtopiccia mutta menkööt.

Mikä olisi hyvä perus ratti-setti inhimillisellä hintalapulla?
Ei ole kiinnostusta vetää overiksi ja ostaa 200 GT25:sta:rolleyes:
Force feedback tottakai ja läpyskävaihteet.

Niin, ja vielä sellainen mikä toimii muissakin kuin GT5p:ssä(,joka tulee viimeistään keskiviikkona postiluukusta) :D


Komppaan noita yllä olevia lausuntoja dfp:sta. Itselläkin dfp käytössä ja hyvin on sen kanssa pärjätty. Tosin jos ei ole kiire niin odottaisin tän markkinoille ja ostaisin sen. Toi lienee dfp+ ominaisuuksiltaan. Tosin dfp:ta saanee halvalla kun ne poistetaan ton uuden tieltä pois tilaa viemästä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Komppaan noita yllä olevia lausuntoja dfp:sta. Itselläkin dfp käytössä ja hyvin on sen kanssa pärjätty. Tosin jos ei ole kiire niin odottaisin tän markkinoille ja ostaisin sen. Toi lienee dfp+ ominaisuuksiltaan. Tosin dfp:ta saanee halvalla kun ne poistetaan ton uuden tieltä pois tilaa viemästä.


Hmmm...Tuo "tää" ( :D) jäisi maksamaan alle 100, jos siis kääntää suoraan euroiksi. Vois ootta tuohon ja tilata sen vaikka esim jenkeistä.


EDIT: unelma-setti:
G25 + Playseats Evolution Gaming Seat + ButtKicker BK-GR Gamer
http://www.amazon.com/Playseats-Evolution-Gaming-Seat/dp/B000O00JE8/ref=cm_cr_pr_sims_i
http://www.amazon.com/Buttkicker-BK-GR-ButtKicker-Gamer/dp/B000AOTLP6/ref=pd_sim_sg_title_3

Tiedä sitten, että onko tuo perseenpotkija hyödyllinen :D Köyhän miehen versio liikkuvasta penkistä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Hmmm...Tuo "tää" ( :D) jäisi maksamaan alle 100, jos siis kääntää suoraan euroiksi. Vois ootta tuohon ja tilata sen vaikka esim jenkeistä.

Eiköhän se hinta suomessakin ole ihan järkevä tuolle ratille.

btw. japaniversio on kyllä iskussa tänään, gran turismo tv:sta latasin topgearin niin tuli liki megatavun sekunnissa(tuutin täydeltä). Ja nyt katselemaan vaikka toi kuvanlaatu onkin vähän arveluttava top gear epsissä näemmä.

edit. Hämmentävä toi japaninkielinen tekstitys. Clarkson höpöttää 15s ja on pari hassua harakanvarvasta ruudulla tekstityksenä. Joku osaa tiivistämisen taidon.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Tuskaisten yritysten jälkeen sain kuin sainkin ladattua ja asennettua GT5:n Spec II päivityksen. Myöhemmin tarkistin netistä, että mitä kaikkea kivaa siitä tuli. Vielä mitä :eek: huomasin, että kaikki kyseiset uudet ominaisuudet olivat olleet pelissäni jo alusta alkaen (esim. High Speed Ring.)
Oman GT5 Prologuen hommasin vasta 4.4. , joten olisikohan se millään mahdollista, että päivitykset olisivat olleet jo valmiina levyllä? Muistan täysin selvästi ajaneeni High Speed Ringä ennenkuin tänään edes lähdin latailemaan päivitystä.

Toisaalta mitä turhia valittamaan, homma toimii ja rahat ym. ovat tallessa, vaikka päivityksen yhteydessä niiden varoitettiin katoavan. Toisaalta jonkinlainen varmistus olisi kiva saada että saisin mielenrauhan. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Ei hyödytä... Kokeiltu, aina jää vähän vasuriin kallelleen, eli kun lähdet ratti suorassa auto ajautuu oikealle...
Saman huomion olen tehnyt ja rattina siis Logitech:n musta MOMO :(

Pitääkö tässä vielä penkin lisäksi mennä vielä rattiostoksillekin :mad:
 
Vastaus: GT5 Prologue

Mites ku jengi pelailee sohvalta ratin kanssa, miten g25 tai driving force pro toimii sylistä?
Onko parempia ehdotuksia ratille? Rallipenkille ei tilaa ole.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Mites ku jengi pelailee sohvalta ratin kanssa, miten g25 tai driving force pro toimii sylistä?
Onko parempia ehdotuksia ratille? Rallipenkille ei tilaa ole.

yhhh... syliratti tulee viimeisenä mieleen. Enkä usko sen toimivan, koska pöydätkin tuppaavat heilumaan ajaessa, ei tule olemaan stabiliteettia. Ratilla on ehdottomasti oltava hyvä tuki. Itse käytän eräänlaista kokoontaitettavaa parvekepöytää ps3:lla, ja jämäkämpää puupöytää pc:llä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Meikäläisen ikivanha musta momo toimii lähes täydellisesti.Keppivaihdetta en saa toimimaan mutta rattivaihteet toimii. Sen kuin pistin kiinni ja läksin ajamaan.Forcet toimii ja kääntyy niin kuin pitää. Ratti on siis 2004 vuodelta muistaakseni ja sen ajan paras pc-ratti logitechilta. Positiivisesti yllätyin,kun toimi.

Kyl sil sylistäkin kurvaili mut pöytään pultattuna oli maukkaampi meno:)
 
Vastaus: GT5 Prologue

Piti tulla avautumaan peeloista. Niitä on joka pelissä tullut vastaan tähänkin asti.... mutta tuntuu, että tässä pelissä ihan liikaa.

Oikeasti, missään tämän genin autopelissä ei ole yhtä vittumaista pelata kisoja kun tässä. Jopa Flatout Ultimate Carnagessa (jossa törmäily on pelin henki) oli kohteliaampia kuskeja kun prologuessa. Löysin yhden kisan, josta pääsin lähtemään lähempänä kärkeä ja tulinkin heti toiseksi varmaan vain sen ansiosta, kun voittaja ja kolmanneksi tullut eivät pyrkineet ajamaan kiilaamalla toista seinään. En tiedä kyllä jaksaako tota nettipeliä, jos ei tule pikaiseen jotain peelofiltteriä tai vastaavaa systeemiä jolla törmäilijät saa vekes.

Verrokkina: tähän asti mitä olen pelannut autopelejä verkossa tässä genissä Forza 2, PGR-sarjan pelit, Need For Speed sarjan pelit, Flatout, Ridge Racer : niin noita peeloja on ehkä maksimissaan 1-2 per kisa. Eilen pelasin kolme matsia ja tuntui, että kahdessa ensimmäisessä kärkeä lukuunottamatta jokainen vain törmäili. Myös kolmannessa kisassa häntäpään jengi vain törmäili. Katoin replayllä ja kiinnitin takana tuleviin huomiota, niin ihan suoraan haetaan väärällä ajolinjalla vauhtia, pukataan toinen seinään ja jatketaan menoa.

Nettipelikoodi ei sinänsä myöskään vakuuta. Heti jos on hitaampi hosti, niin autot menee tiellä todella ruman näköisesti lagista tai jostain muusta johtuen. Tämmöstäkään ilmiötä ei ole vielä vastaan tullut missään pelaamassani nettiautopelissä, joten pakko olla jotain vikaa vissiin tuossa nettikoodissakin. Tuo ei ehkä kuulosta pahalta vialta, mutta pelatessa todella häiritsevä ja ärsyttävä juttu. Taidan jatkaa vain yksinpeliä, kunnes tulee joku järkevä nettipelipäivitys.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Nyt tämä peli on virallisesti itselleni historian kallein. Ensin japskiversio (jotain 30), nyt Logitech G25 (Kröh239kröh), ja Euro-versio 39. Ratin olisi saanut tosin halvemmallakin, mutta kiirus vei miestä. Äiteetä ikävä!

Ei ole paha...mulle maksoi Battlefield 2 noin 550 euroa :D.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Nettipelikoodi ei sinänsä myöskään vakuuta. Heti jos on hitaampi hosti, niin autot menee tiellä todella ruman näköisesti lagista tai jostain muusta johtuen. Tämmöstäkään ilmiötä ei ole vielä vastaan tullut missään pelaamassani nettiautopelissä, joten pakko olla jotain vikaa vissiin tuossa nettikoodissakin. Tuo ei ehkä kuulosta pahalta vialta, mutta pelatessa todella häiritsevä ja ärsyttävä juttu. Taidan jatkaa vain yksinpeliä, kunnes tulee joku järkevä nettipelipäivitys.

Tähän onkin oletettavasti tulossa kaivattua parannusta.

Eurogamer: The online play modes you've provided in Prologue are pretty simple compared to what other racing games do - is improving that a big focus for you?

Kazunori Yamauchi: Yes, there'll be a lot of features added to that. We'll be adding a lot of the necessities, like being able to form your own car clubs within the game, or making racing teams in the game. Things like that, where the users can actually interface with each other, are something that we'll be adding.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=130180
 
Vastaus: GT5 Prologue

Aika harva muutes tajuaa että onlinessa lähtöruudut määräytyy noiden PP lukujen mukaan. Eli se kellä on joukon pienin PP saa paalupaikan jne.. Lähes kaikilla tuolla on aina maksimi PP ni itellä tarvii olla ku pari pistettä vajaa täydet ni pääsee lähtee paalulta.

Melkeinpä parhaimmat kisat onlinessa on tullu fujilla ja londonissa.. molemmat semmosia ratoja että ei mee heti kisa pilalle vaikka joku törppö kiilaiski sut ulos radalta. Jossain Suzukassa menee hermot ku melkein aina löytää ittensä hiekalta matelemasta ku joku työntää ulos..
 
Vastaus: GT5 Prologue

Nyt kävin itekin sellaset puolen tunnin aamuajelut Daytonassa hutasemassa, häpeäkseni täytyy todeta että ABS oli käytössä.

edit: Suzukassakin pari rundia

P.S. Trick-R:llä on useammallakin radalla tuo Ferrari aika hyvin hallussa... ihailtavaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Aika harva muutes tajuaa että onlinessa lähtöruudut määräytyy noiden PP lukujen mukaan. Eli se kellä on joukon pienin PP saa paalupaikan jne.. Lähes kaikilla tuolla on aina maksimi PP ni itellä tarvii olla ku pari pistettä vajaa täydet ni pääsee lähtee paalulta.

Enpä tiennyt tuota, hyvä tietää. Tuo olikin sitten juuri se syy, miksi pääsin starttaamaan koko ajan korkeammalta (ja varmaan myös syy miksi kaksi takana olevaa kilpakumppaniakin ajoi koko loppukisan rehdisti kun muut taas vain törppöili -> eli suurempi todennäköisyys saada "lähelle" rehtejä ajajia).
 
Vastaus: GT5 Prologue

tänään tullut muutama tunti huristeltua f40:llä time trialeita.

pro fysiikat ja ajoavut pois.

eigerilla 1.16.960 ja sija 34
lontoo 58.800 ja sija 9

tuosta lontoosta olen ylpeä kun aluksi tuntui ihan mahdottomalta ja ihmettelin miten kärki kuskilla muka on alle 57s aika.
en minäkään tässä taida aivan paska olla, yleensä 2-3s jään kärkiajalle, luulin että jäisin vähintään jonkun 10 sekuntia kuten yleensä autopeleissä on ollut jos leaderboardseja katsellut.
on muutenkin eka peli missä yleensäkkään jaksaa time trialeita ajaa.

nyt on euroversioonkin tullut GTTV puolelle katseltavaa.
EVO X first impressions ja the legend of gt-r part 1 ja 2.
kestoa about 10min /kpl.
 
Ylös Bottom