Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahikainen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

En tiedä mistä krafiikoista höpiset, mutta minulle oli hiukan pettymys GT5:sen demon grafiikat.
Tai perus grafiikkaa, muttei oikein mitään wow efektiä tullut.

Jaa ettet tiedä...no ei muuta lisättävää kun demo ei ole siis täyspeliversio ja jos demonkin krafiikka häiritsi niin ei kannattaa miettiä haluatko pelata enää GT pelejä.


Kaikki paitsi silmiä hivelevä graffa löytyy Live For Speedistä. Ajeleppa sitä samalla kun oottelet GT5. Itsellä ainakin turismon nälkä helpottanut.

Jos nyt tarkoitat NFS ( tai sitten olen missannut jonkun pelin ), niin en onneksi enää omista ja en tule pelaamaan sitä enää koskaan.
Mulla ei ole mitään ongelmaa ollut odottaa GT 5 peliä ja ei ole vieläkään.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

...no ei muuta lisättävää kun demo ei ole siis täyspeliversio ja jos demonkin krafiikka häiritsi niin ei kannattaa miettiä haluatko pelata enää GT pelejä.

Tähän voisi tietysti lisätä, että ei se F3:n (peli)grafiikka mitään kauhean mullistavaa ole, joten eiköhän GT5 vähintään samalle tasolle pääse.. Loppuarviot ovatkin sitten varmaan sarjassa "suurennuslasi" eli erot lopulta voivat olla hyvinkin pieniä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Kaikki paitsi silmiä hivelevä graffa löytyy Live For Speedistä. Ajeleppa sitä samalla kun oottelet GT5. Itsellä ainakin turismon nälkä helpottanut.
Ai NFS:Shit eiku Shift..? Onko muuten oikeasti joku päässyt testaamaan XO ja PS3 versioita kumpaakin. PS3 versio oli lähinnä ajokelvoton tehokkaammilla autoilla vaikka kuinka noita täältäkin löytyviä säätöjä asetteli. :(
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

.. Onhan Live For Speed hyvä, mutta tässä välissä on huomautettava että pelihän löytyy pelkästään PC:lle. Todellakaan yhteistä ei ole Need For Speedejen kanssa kuin hieman saman oloinen nimi ;)
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Anteeksi, turha viesti! mutta yksi hiton xbotti haukkui uuden gt5 videon sen perusteella, että
(pelivsreal). ei ollut gt5 videossa tarpeeksi tärinää/heilumista!!!?`??
Missähän helvetin kellopeliappelsiini elämässä ne (jotkut) on kasvanut?
Eikö ne tyhmät tajua että siinä oikeassa videossa se on kamerakuvaa? vai luuleeko ne että se "tosi" video on kuvattu ihmisen silmä näkökulmasta?!?. V#"UN Botit!
Ihmisen kroppa on aika soveltuva tärinälle/paineelle kuten varmaan kaikki YLI 8V tietää.

Ja Vielä Anteeksi tämä turha viesti!
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Anteeksi, turha viesti! mutta yksi hiton xbotti haukkui uuden gt5 videon sen perusteella, että
(pelivsreal). ei ollut gt5 videossa tarpeeksi tärinää/heilumista!!!?`??
Missähän helvetin kellopeliappelsiini elämässä ne (jotkut) on kasvanut?
Eikö ne tyhmät tajua että siinä oikeassa videossa se on kamerakuvaa? vai luuleeko ne että se "tosi" video on kuvattu ihmisen silmä näkökulmasta?!?. V#"UN Botit!
Ihmisen kroppa on aika soveltuva tärinälle/paineelle kuten varmaan kaikki YLI 8V tietää.

Sitten kun joskus saat ajokortin ja pääset autolla ajamaan niin voit huomata että kyllä se näkymä tärisee ihan "silmä näkökulmasta", penkki joustaa, kroppa ja pää heiluu jne....
En nyt muista onko mimmosta tärinää/elämistä kilpailija Forza3:ssa sisänäkökulmassa (kun en sieltä pelaa) mutta luulisi noin yleisesti olevan varsin pieni vaiva lisätä moinen pelin optioihin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Sekä forzaa että gt5:sta pelanneena, jälkimmäisen grafiikat on ingamessa juuri aivan eri planeetalta. 60fps droppaa vain 16 pelaajan kesken sateella ja silloinkin hyvin hyvin vähän.

Kyllä kieltämättä aikalailla trolli olet.

Edit: PC ajopelejä tolla grafiikalla? Ei tuu yhtäkään mieleen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype & hankintahekumointi | 24.11.]

Itse kuvasta sen verran, että aika hirveän näköinen Tojota, johon kontin päälle on asennettu silityslauta ja Scanian pakoputki, yök

Aika montaa erilaista Scaniaa tullu luukutettuu ja en kyllä yhessäkään oo tommosia putkia nähny :D

OT: Jo GTP:n INGAME grafiikat pesi kaikki PC:lle ja XO:lle ilmestyneet autopelit joten kuvitella saattaa mitä 2 vuodessa on vielä tapahtunut niin...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype & hankintahekumointi | 24.11.]

OT: Jo GTP:n INGAME grafiikat pesi kaikki PC:lle ja XO:lle ilmestyneet autopelit joten kuvitella saattaa mitä 2 vuodessa on vielä tapahtunut niin...

Huvittavinta näissä pc vertailuissa yleensä on että näillä ihmisillä harvoin on se pc millä tehdä se vertailu
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Noh, mites täällä näin hiljaista kun voisi spekuloida päivän päästä virallisesti ilmestyvästä GT5:stä??? :)

Minusta japsit on nysvänneet tuota peliä ihan liikaa vääristä kohdista. Ensin autot, ne 800 vakioautoa (ei edes vanteiden vaihtoa..) on aika karu veto, ilman niitä 200 parempaa premium autoa peli olisi naurettu autoiltaan heikoksi mutta kun laitetaan jopa liikaakin mallinnetut autot joukkoon niin homma hyväksytään?? Monet pelaa sisänäkökulmasta (itse en) niin heille autoja on sitten se 200 tuossa pelissä. IMO nuo 200 autoa vaikuttaa niiiin paljoilla polygoneilla tehdyiltä että olisivat nysvänneet mieluumin vaikka 400 pikkasen kevyempää autoa jotka kuitenkin olisi olleet moderneja grafiikoiltaan.

Sitten tuo sää ja yö... henk. koht. en halua pelata autopelejä jossa sataa vettä tai lunta tai on yö... nuo kun olisivat unohtaneet niin peli olisi ollut jo viime vuonna markkinoilla mutta ei.. ja mitä tuo "rallien" sankka pöly pöllytys, eihän tuolla toisen auton takana ajava näe 50m matkalta mitään,.. hieno efekti mutta haittaa pelillisesti.. pööh.
Ja ah, se 5m metalli putki jonka perässä kamera seuraa auto ulkonäkökulmasta... ei voi pelata, maailma pyörii silmissä :)
Ja ah2, se vauriomallinnus... vihdoinkin mutta näyttää lähinnä että väännetään kiiltävää muovia nätisti hiukan lommolle, ei näytä minusta sellaiselta kuin pitäisi, kolaroidulta. Kolari ja fysiikan kehittyminen huhujen perusteella tason mukaan on... käsittämätöntä pelaajien aliarviointia. Ilmeisesti tuon takia joissain videoissa autojen kevyet tönimiset näytti jotenkin GT3 "bumper car" tyyliseltä. Onhan noita hienompiakin gt5 törmäyksiä toki näkynyt.

Ja mitä parannusta aiemmista.. kyllä, ne 200 automallia on hienoja. 3D on hatunnoston arvoinen suoritus.. +- jotain, riippuen meneekö 60 vai 30fps.. toivotaan 60fps ja se 720p. Mitäs vielä, vihdoinkin jarrutus ja sutimisjäljet!!! Aivan ehdotonta ulkonäkökulma pelaajalle, hyvää feedbackiä ajotuntumaan. Top gear rata on myös plussaa, kivahan sitä on vedätellä rataa mitä telkussa on monesti tuijotellu.

No sitten noin yleisesti.. oliskohan hyvä peli, no varmasti, se 200 hyvää autoakin on ihan riittävä ja rattipelaajia ei haittaa ulkonäkökulma kiusa. Ja onhan tämä ps3:lle kuitenkin se "autopeli", ei taida oikein vastaavan tyylistä kilpailijaa olla.

Sori, mulla oli tylsää ;)
 
Todella hyvää teksiä ja olen täysin samaa mieltä.

Unohdit kuitenkin ajotuntuman, etenkin ratilla. Se vain on konsoli näkökulmasta ihan omalla tasollaan. Forza, pädillä ekaa kertaa oli todella helppoa ilman apuja, gt5 ei ole edes ratilla helppo.

Lisäksi gt:ssä on ratojen ulkopuolisia pikkujuttuja niin tolkuttomasti että niihinkin menee kehitys aikaa.
Tuo on kuin roolipeliä.

Muistettava on myös nettipeli. Yhdessäkään konsoliajopelissä ei ole ton tason nettipeliä asetuksineen nähty.

Paljon on puutteita, tälläsen "simupelaajan" kannalta todella pahojakin, mutta monet asiat tekee tästä vain sen ainoan vaihtoehdon tällähetkellä. Jopa prolo on jo kytkintukensa vuoksi ainut kilpailija koko versiolleen.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Unohdit kuitenkin ajotuntuman, etenkin ratilla. Se vain on konsoli näkökulmasta ihan omalla tasollaan. Forza, pädillä ekaa kertaa oli todella helppoa ilman apuja, gt5 ei ole edes ratilla helppo.

Lisäksi gt:ssä on ratojen ulkopuolisia pikkujuttuja niin tolkuttomasti että niihinkin menee kehitys aikaa.
Tuo on kuin roolipeliä.

Muistettava on myös nettipeli. Yhdessäkään konsoliajopelissä ei ole ton tason nettipeliä asetuksineen nähty.

Tuntumaan otan kantaa vasta kun pääsen itse tunteilemaan ja vertailemaan :) Sekin on toki subjektiivinen kokemus, monikaan ei tykännyt esim. burnsin rallipelistä.
Forzan helpoudesta en osaa kuin sanoa että ei sitä hyviä kierrosaikoja vaan saa helpolla, aloittelijat on huvittavissa luisuissa tuossa ja sitten kun itteän kuvittelee hyväksi ajajaksi niin lataa vaan jonkun paremman haamu auton niin huomaa että sitä on ihan rookie vielä :)

Hmm, ratojen ulkopuolisia pikkujuttuja? GT1-3 tullut pelattua, niissä en kyllä vielä roolipeliä huomannut niin mitäs tässä olisi tarjolla?

Nettipelijutut on kyllä kivoja jos saa säätää mielen mukaan, forzassakin tullut parin kaverin kanssa privakisaa vedettyä ihan urakalla mutta säätöä ei kauheasti ole, tai sitten en ole tarpeeksi tarkkaan etsittyä... yleensä on tullut mentyä tyyliin "rata-3 kierrosta-oma valintaiset autot" tekniikalla kisa kerrallan, mitään suurempia MM kisoja ei ole tullut edes yritettyä :)

Yksi juttu tuli vielä mieleen missä gt5 vähän jätättää,.. autojen personointi, forzassa tarroitus hieman vaikeahkon käyttöliittymän ylikin on kiva, vaikka ei suuri taiteilija olisikaan niin jo parilla tarralla auto on heti "ikioma" persoonallinen ilmestys. Sitä en kyllä tiedä miksi esim. omaa rekisterikilpeä ei ihan suorilla ole saatavissa ilman tarroitusta!!

Toimiikohan vanha gt3:n mukana tullut ratti vielä tuossa 5:ssa?? Logitec... forcefeedback.. jotain..?
 
Itsellä ajotuntumaa on prolosta, TT:stä ja gt5:sta messuilta. Ja jo noista huonoin, eli prolo, menee itsellä yli forzan.

Toki, jos pädillä pelais ni ajattelisin toisin ehkä. RBR oli aivan loistava..ratilla. Tullut pelattua myös boxilla pädillä ja tuskaa oli.

Radan ulkopuolisilla sinällään tarkoitan photomoodia, nettikisojen seuraamista ilman osallistumista, loistavaa rata geneeaattoria, nettiselaimen kautta ohjattavaa tietokonekuskia esim 24h kisassa jne.

Lisäksi valikoissa ihan autonmaalaus, öljynvaihdot jne, tehdään todella hienosti animaatiolla, eikä vain ilmoituksella. Tollasia pikkujuttuja on todella paljon.

Myös se, että ei ne ajokelvottomia ole ne 800 muuta autoa, tämän vuoksi ajettava ei tule loppumaan kesken sitten millään. Kaiken kaikkiaan kisoja ja autoja on niin paljon, että peliä voi useamman vuoden pelata, eikä ole kaikkia autoja kunnon säädöillä ajettu.

Ymmärrän et jotkut haluaa muokata auton ulkonäköä, ja Kremlin kilpa-autoista haluisin.

Sen sijaan kun ajan netissä esim golffeilla tai millä tahansa normi autolla, en todellakaanhalua sinne mitään sammakon tai kirkkoveneen tai minkään muunkaan hello kittyn kuvia auton kylkiin.

Ja tuo ratti toimii.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Itsellä ajotuntumaa on prolosta, TT:stä ja gt5:sta messuilta. Ja jo noista huonoin, eli prolo, menee itsellä yli forzan.

Allekirjoituksesi perusteella sinulla ei ole xbox360 konsolia joten milläköhän tavalla teit vertailun?

GT Prology omasta mielestä on tolkuttoman huono verrattuna Forza3:een. Ihmettelin kovasti miksi koko Prology edes julkaistiin. Omaan korvaan pelin julkaisu meni suurinpiirtein näin: "Me ei olla saatu tätä peliä valmiiksi mutta me kuitenkin julkaistaan tää raakile täysinhintaisena koska ihmiset on odottanu jo niin kauan ja kuitenkin maksaa tästä täyden hinnan."

GT5 joutuu antamaan Forza3:lle järkyttävän paljon tasoitusta suurimmalle osalle pelaajista, sillä valtava pääosa pelaajista pelaa autopelit pädillä ja PS3:n analoginappien kupera pinta on autuaan huono juurikin autopeleissä. Tappelupeleissä pystyy peukalon asentoa välillä korjaamaan mutta ajettaessa tiukkaa kierrosta yrittäen uutta omaa ennätystä, peukalon lipsahtaminen nostaa v-käyrän helposti ja nopeasti.
Itse mm ostan multiplatterijulkaisut juurikin xboxille juuri tuon paremman ohjaimen takia (koveran analogitatin lisäksi muutenkin ohjain sopii paremmin omaan käteen).

Mutta outoa on ettei pelistä ole vieläkään yhtään arvostelua mm metacriticissä vaikka peliä myydään jo kivijalkakaupoistakin. IGN näyttää julkaisevan arvostelun huomenna klo 08 GMT, joten ilmeisesti kyseessä on jokin Sonyn iso määräys ettei saa kertoa pelistä mitään.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Mutta outoa on ettei pelistä ole vieläkään yhtään arvostelua mm metacriticissä vaikka peliä myydään jo kivijalkakaupoistakin. IGN näyttää julkaisevan arvostelun huomenna klo 08 GMT, joten ilmeisesti kyseessä on jokin Sonyn iso määräys ettei saa kertoa pelistä mitään.

Ei outoa, vaan embargo päättyy huomenna kello 10.00 Suomen aikaa. Monella isommalla pelillä tuo on ja nyt GT5 tapauksessa julkaisupäivänä. Ennen tuota ei arvioita verkkoon tule. Miksi vasta julkaisupäivänä päättyy, sitä en tiedä.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

"Me ei olla saatu tätä peliä valmiiksi mutta me kuitenkin julkaistaan tää raakile täysinhintaisena koska ihmiset on odottanu jo niin kauan ja kuitenkin maksaa tästä täyden hinnan."
Paitsi ettei Prologue ole koskaan edes ollut täysihintainen peli. Sen suositushinta oli uutenakin noin 39 euroa, ja esimerkiksi oman kappaleeni tilasin tammikuussa 2008 hintaan 27,99 e (sis. postikulut). Sittemmin hinta on pudonnut entisestään.

Lisäksi on muistettava, että Prologue sai parikin todella isoa ja merkittävää päivitystä, jotka eivät tuoneet pelkästään uusia ratoja ja autoja, vaan myös täysin uusia ominaisuuksia. Ja tällaiselle kaltaiselleni sunnuntaikuskille jo tuossa oli enemmän pelattavaa kuin koskaan ehdin tahkoamaan. Niinpä mielestäni on ihan kohtuutonta kutsua GT5P:tä "raakileeksi", saatikka sitten "maksulliseksi demoksi", jollaiseksi se monien suussa tuntuu vääntyvän.

Se voi toki olla täysin totta, että Prologue oli pelkkä välietappi, jolla taattiin rahoitus varsinaiselle projektille. Yli viisi miljoonaa myytyä Prologuetakin on tuottanut ihan kivan läjän jenejä Digital Polyphonyn kassaan.

IGN näyttää julkaisevan arvostelun huomenna klo 08 GMT, joten ilmeisesti kyseessä on jokin Sonyn iso määräys ettei saa kertoa pelistä mitään.
Käytännössä kaikilla peleillä on aina jonkinlainen embargo, jota ennen arvosteluja tai muutakaan tietoa ei saa jakaa. Yleensä embargot päättyvät hyvissä ajoin ennen julkaisua, toisinaan ne venyvät julkaisupäivään asti. Esimerkiksi Kinectin kanssa kävi näin.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

GT5 joutuu antamaan Forza3:lle järkyttävän paljon tasoitusta suurimmalle osalle pelaajista, sillä valtava pääosa pelaajista pelaa autopelit pädillä ja PS3:n analoginappien kupera pinta on autuaan huono juurikin autopeleissä.

Joidenkin mielestä asia on toisinpäin, koska PS3:lle löytyy hyviä rattiohjaimia kaikissa hintaluokissa. Kaikki ajosimuista kiinnostuneet pelaavat näitä ratilla.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

GT Prology omasta mielestä on tolkuttoman huono verrattuna Forza3:een. Ihmettelin kovasti miksi koko Prology edes julkaistiin..

Tiedät varmaan, kuinka huvittavaa Prologuen vertaaminen on Forza 3:seen, varsinkin kun eräs GT5 julkaistaan huomenna (tai noh tänään, tuntuu jo jostain löytyvän)..

Prologue on muuten myynyt 5 miljoonaa, mutta saahan sitä tietysti ihmetellä "miksi" se julkaistiin.. Tuollakin saatiin jo kehityskuluja kuitattua.

GT Mutta outoa on ettei pelistä ole vieläkään yhtään arvostelua mm metacriticissä vaikka peliä myydään jo kivijalkakaupoistakin. IGN näyttää julkaisevan arvostelun huomenna klo 08 GMT, joten ilmeisesti kyseessä on jokin Sonyn iso määräys ettei saa kertoa pelistä mitään.

Kaikilla peleillä on embargo arvosteluille. GT5:ssa se vain on käytännössä sama kuin julkaisupäivä, koska sitä julkaisua siirrettiin silloin viime hetkillä. Ja GT5:sen kohdalla arvosteluilla ei ole niin kauheasti väliä - peli myy Forza 3 -lukemat (3+ miljoonaa tähän päivään mennessä) jo ekan kk aikana. Jos ei sitten jo ekojen viikkojen..
 
Ylös Bottom