Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]
Tuollaista toimintaa varten on jo samalta kehittäjältä Assassins Creed 2. Ja villi veikkaus, että jossain vaiheessa siinäkin siirrytään nykypäivään.
Minun mielestä on hienoa, että Sam pidetään väijymässä varjoissa koska kunnon hiippailuita ei juuri markkinoilla ole enää näkynyt. Omat odotukset nousivat uusiin sfääreihin, kun paljastettiin tämä "paluu entiseen".
Käsitit viestini ilmeisesti vähän väärin. Siis ongelma ei itselleni ole hiippailu, vaan se että pelissä on edelleen pelejä vehkeitä ja kaikenmaailman hilavitkuttimia apuna. Olisi ollut vika jos peli olisi perustunut enemmän itse pelaajaan, eikä noihin kaikenmaailman apuvälineisiin. Puhumattakaan sitten tuosta automaatiosta.
Mikäs sen parempaa kuin hiippailla ja samalla olla ns. näkyvissä. Se vasta vaatisikin taitoa. Ja sen voisi toteuttaa siis täysin toisin kuin AC/AC II:ssa.
Tiedän toki AC/AC II yhtäläisyydet tuohon ensimmäiseen konseptiin, mutta en kuitenkaan koe sitä ongelmaksi. Koska juuri tuon olisi voinut tehdä niin toisin. Muuten AC/AC II kehitykseen en lähdekkään, kun ei ole tämän topicin aihe.
Nuo yhtäläisyydet olivat varmaankin osasyy(merkittävinkin), mutta itse en todellakaan tykkää siitä että peli menee kokoajan enemmän siihen suuntaan että itse vain näpäytellään välivideoita ohi ja peli tekee automaationa kohta kaiken. Koska viime pelin jälkeen Sam niin selvästi koitettiin vetää eri suuntaan, niin miksei sitä voinut sitten kokea.
Sitäpaitsi mielestäni ei ole liikaa pelejä missä kokisit itse välillä tai kokoajan aidosti takaa-ajetuksi, siis ajatuksen, juonen, jne. tasolla varsinkin. Vaan aina ollaan itse takaa-ajajia ja jotenkin "yli-ihmisiä". Olisi ollut mukavaa saada sekoitus pelkoa mukaan(mikä nyt ilmeisesti otettiin aika kylmästi kokonaan pois), eikä vain vihaa ja kostonhimoa.