Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Heavy Rainin lykättyjen ja/tai peruutettujen DLC-jaksojen tapaus kertoo, minkälaista panostusta liiketunnistustuki vaatii:

The good news is that Quantic Dream's moody adventure game for the PlayStation 3, Heavy Rain, is going to fully support the PlayStation Move motion controller when it launches later this year. The bad news is that decision's impact.

Quantic Dream CEO David Cage says that the three individual hour-long episodes planned for the game are on the backburner until Move is fully integrated. "Unfortunately, Sony preferred to ask us to focus on Move to support the device rather than on creating new content," Cage told NowGamer.

Liiketunnistustuki vaatii suureltakin tiimiltä aikaa ja vaivaa kunnolliseen toteutukseen. Vanhojen pelien sovittamisessa uudelle ohjaukselle menee aikansa, eikä uusia pelejä kunnollisella liikeohjauksella voi heittää markkinoille liukuhihnatahtia. Ja tässä on sentään kyse valmiista pelistä, jossa ei enää jouduta keskittymään aikaavievään grafiikanluontiin ja muuhun kehitykseen.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ja tässä on sentään kyse valmiista pelistä, jossa ei enää jouduta keskittymään aikaavievään grafiikanluontiin ja muuhun kehitykseen.

Niinpä. Itse olisin ottanut paljon ennemmin lisäsisältöä kuin Move tuen Heavy Rainiin. Ensimmäinen lisäepisodi kun oli kuitenkin ihan viihdyttävä.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Liiketunnistustuki vaatii suureltakin tiimiltä aikaa ja vaivaa kunnolliseen toteutukseen. Vanhojen pelien sovittamisessa uudelle ohjaukselle menee aikansa, eikä uusia pelejä kunnollisella liikeohjauksella voi heittää markkinoille liukuhihnatahtia. Ja tässä on sentään kyse valmiista pelistä, jossa ei enää jouduta keskittymään aikaavievään grafiikanluontiin ja muuhun kehitykseen.

Tosin missään ei taida olla mainintaa, kuinka suuri osa tiimistä tuota Move-tukea värkkää. Todennäköisesti lisäsisältöäkin oli kaavattu kehittelemään vain osa studion väestä, kun loput keskittyvät jo seuraavaan projektiin Cagen johdolla. Onko Quantic Dreamin koosta yleensäkään minkäänlaisia lukuja tiedossa?
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Tosin missään ei taida olla mainintaa, kuinka suuri osa tiimistä tuota Move-tukea värkkää. Todennäköisesti lisäsisältöäkin oli kaavattu kehittelemään vain osa studion väestä, kun loput keskittyvät jo seuraavaan projektiin Cagen johdolla. Onko Quantic Dreamin koosta yleensäkään minkäänlaisia lukuja tiedossa?

Varmasti aika pieni studio, suuri osa grafiikoista yms on ulkoistettu jonnekin kiinaan tms.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Heavy Rainin grafiikathan tehtiin pitkälti studion ulkopuolisella työvoimalla, mutta todennäköisesti melko suuri osa ydintiimistä työskentelee Move-tuen lisäämisessä, muuten DLC-kappaleita ei olisi jouduttu lykkäämään. Paras optio olisi, jos Move-päivityksen yhteyteen kuitenkin saataisiin vaikka yksi DLC-kappale samalla valmiiksi.

Tämä kuitenkin pistää mietityttämään pienempien pelien suhteen. Esim. Mushroom Wars voisi hyötyä todella paljon Movesta, mutta löytyykö Creatilla resursseja pelin päivittämiseen?
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Liiketunnistuskuulumisia maailmalta.

Ubisoft esitteli liikeohjausominaisuuksia R.U.S.E:sta. Itseä mietityttää tuo "wagglen" käyttö menun tuomiseen esiin yms. Toki tuo voi muuttua, kun move-tuki on ollut kehityksessä vasta reilun kuukauden.
R.U.S.E. PS Move support confirmed PlayStation 3 News - Page 1 | Eurogamer.net

Epic gamesin Mark Rein kuvailee Kinectiä kokeiluksi, toivottavasti MS ei ajattele ihan näin sentään.
Kinect is an experiment
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ubisoft esitteli liikeohjausominaisuuksia R.U.S.E:sta. Itseä mietityttää tuo "wagglen" käyttö menun tuomiseen esiin yms. Toki tuo voi muuttua, kun move-tuki on ollut kehityksessä vasta reilun kuukauden.
R.U.S.E. PS Move support confirmed PlayStation 3 News - Page 1 | Eurogamer.net

R.U.S.E.:een ei saada tosiaan Kinect-tukea, kun kehittäjien mukaan pelaaminen vaatii seisomista. "This is bad, real bad" sanoisi Halo 2:n random-jääkäri viereisen avaruusaseman räjähtäessä.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Jos tuo R.U.S.E toimii hyvin Moven kanssa sittenkin kun se päätyy arvosteltavaksi ja ennen kaikkea itse pelikin on hyvä, niin siinäpä oisi eka konsoli-RTS jota saisi pelitettyä ehkä lähes PC:n hiiren tasoisella nopeudella. Red alert 3 aikoinaan hommasin Pleikkarille mutta sen pelimekaniikka ontui sen verran, että tympäännyin peliin nopeasti. Move näyttää saaneen aika hyvän vastaanoton pelinkehittäjien silmissä, joka toivon mukaan johtaa siihen, että sille tulee paljon kunnollista sälää.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Bonus Roundissa on aika hyvää keskustelua liiketunnistusohjauksesta: Bonus Round: Episode 407 - Part 1

Eipä noilla core-gamereilla paljon positiivista sanottavaa ollut Kinectistä tai Movesta. Move on vähiten huono liiketunnistusohjain ja Dance Central on vähiten huono Kinect-peli.

Itse odotan oikeastaan tällä hetkellä vain RUSEa. Jos se onnistuu, niin Move on hyvä.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Itsellä on Annosta wiillä kokemusta ja muita reaaliaikaisia strategiapelejä ovat PES ja battallion wars 2. Kyllä se osoitustoiminto oikeasti toimii, ja hankala kuvitella että move olisi jotenkin ryssitty verrattuna wiimoteen.

Tätä keskustelua kun seuraa niin huomaa että ihmiset on oikeastaan aika pihalla tästä asiasta. Wiimotella on tehty asiat oikein jo parin vuoden ajan, mutta se on nähtävästi monelta mennyt ohi. Ainakin itse olen varma siitä, että Move+socom on onnistunut yhdistelmä. Osoitintoiminto tuo lisää tuoreutta ja tekemisen meininkiä räiskintägenreen. RTS on toinen missä ei voi mennä vikaan+muutama urheilugenre.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ainakin itse olen varma siitä, että Move+socom on onnistunut yhdistelmä. Osoitintoiminto tuo lisää tuoreutta ja tekemisen meininkiä räiskintägenreen. RTS on toinen missä ei voi mennä vikaan+muutama urheilugenre.

Ei pidä myöskään unohtaa muinaisen pistooleilla pelattujen raideräiskintöjen paluu Moven myötä. Sieltä on tulossa Time Crisisiä ja The Shootia esimerkkeinä.

Tärkeintä on kuitenkin se, ettei Movea pakkosyötetä ainoana oikeana ohjauksena, vaan padi kulkee kuten tähänkin asti. Move avaa nyt uusia latuja ja on rinnalla vaihtoehtona.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ei pidä myöskään unohtaa muinaisen pistooleilla pelattujen raideräiskintöjen paluu Moven myötä. Sieltä on tulossa Time Crisisiä ja The Shootia esimerkkeinä.

House of the Dead Overkill, Dead Space Extraction, Resident Evil: Umbrella Chronicles & Darkside Chronicles, Ghost Squad, Sin & Punishment: Successor of the Skies, Zombie Panic in Wonderland, Gunblade NY & LA Machineguns...

Jaa että Moven myötä? ;)

Tärkeintä on kuitenkin se, ettei Movea pakkosyötetä ainoana oikeana ohjauksena, vaan padi kulkee kuten tähänkin asti. Move avaa nyt uusia latuja ja on rinnalla vaihtoehtona.

Classic Controller Pro näyttää, millä konsolilla on sekä liike- että padiohjainten paras edustus suvereenisti hallussaan.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Classic Controller Pro näyttää, millä konsolilla on sekä liike- että padiohjainten paras edustus suvereenisti hallussaan.

Classic Controller Pro on yllättävän hyvin käteen sopiva. Oikeastaan ainoa "outous" nyt kun X360:n ja PS3:n ohjaimilla on pelannut, että Controller Prossa ei ole ollenkaan liipaisimia.

Wii on kyllä muutenkin aika hyvin näyttänyt ja raivannut tietä liikkeentunnistuksen tuomiseksi koteihin. Nyt kysymys onkin siitä kuinka hyvin Move ja Kinect onnistuvat ryöstämään itselleen osan tuosta kakusta. Toisaalta tuntuu että Sonyn ja MS:n osalta peli on tässä sukupolvessa pelattu mitä tulee liikkeentunnistukseen. Halukkaat ovat Wiinsä jo hankkineet. Toki esim. Kinect kiinnostaa, mutta kun se on vain yksi lisäohjain eikä varsinaisesti kuulu konsolin vakiovarustukseen.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Classic Controller Pro näyttää..

Huonolta ja tuntuu myös boksiohjaimen jälkeen lelulta. En mistään hinnasta vaihtaisi boksiohjainta (enkä edes pleikan vastaavaa) tuohon, huono tuntuma ja heikko käsiteltävyys. Enkä ole koskaan pitänyt nintendon ohjaimia mitenkään erikoisen hyvinä, liian lelumaisia. Ehkä kasibittisen ohjaimen rakenne oli jämäkkä, mutta sillä pelatessa tuli rakkoja kouraan aivan hitosti. Laastaria kului.

Toisaalta, kyllä tuo nipan pro-ohjain menee osoittelun/viuhtomisen edelle. Ja niin, nuo pro-ohjaimet oli aika halpojakin. Se on ainakin tärkeää. :)
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Enkä ole koskaan pitänyt nintendon ohjaimia mitenkään erikoisen hyvinä, liian lelumaisia.
GC-ohjainko lelumainen, mistä kohtaa? Pitelen sitä juuri nyt kädessäni ja ei tämä kyllä lelumaiselta tunnu. Ehkäpä väritys on lelumainen, mutta mitään muuta lelumaista ei sitten olekaan. Erittäin jämäkkä kokonaisuus kaikenkaikkiaan. Hakkaa pleikkarin ohjaimen mennen tullen. IMO
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Jos sitten palattaisiin "mun ohjain on parempi ku teidän" -linjoilta takaisin aiheeseen.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Joku voisi verrata vaikkapa paljonko 2+ pelaajan aloituspakkaus maksaa muilla alustoilla?

Hinta voi tuntua suurelta jos sitä vertaa kaikista optimistisimpiin ennakkoarvioihin. Realistisesti ajateltuna, hinta on aika hyvin linjassa kilpailijaan verrattuna.

Kinect, 150e.
Move, 180e.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Hinta voi tuntua suurelta jos sitä vertaa kaikista optimistisimpiin ennakkoarvioihin. Realistisesti ajateltuna, hinta on aika hyvin linjassa kilpailijaan verrattuna.

Kinect, 150e.
Move, 180e.

Mistäs repäisit tuon 180e? 110e tulee hinnaksi 2-pelaajan move-setille.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Microsoftilta lähetetty sisäisen memo miten Kinectin hinnoittelu vertautuu kilpailijoiden tarjontaan.
Lähde: Microsoft's Take On The Cost of Motion Gaming

Ensimmäiset kuvat eivät ehkä aivan vastaa todellisuutta (miksi tuo Balance Board on heitetty tuonne Wiin sekaan, hmm). Ehkä viimeinen kuva on lähempänä totuutta (Tämä on siis vitsi, eikä mitään PS3 flamebait trollifanitusta) :D

Näytä liitetiedosto 5026
Näytä liitetiedosto 5025
Näytä liitetiedosto 5027
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Alotuspakkaus kahdelle pelaajalle Wiillä:
Tasapainolauta*2 ~200€
Toinen Wiimote + Motionplus ~50€
Toinen Nunchuk ~20
=270€
 
Ylös Bottom