Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Esimerkiksi epic mickey käyttää osoitinta maalatessaan kenttää eli wii pointteri on korvaamaton osa wiin pelimekaniikkaa ja fps peleissäkin lataaminen nunchuckia ravistamalla on juurtunut minuun(conduitissa siten heitetään naatti) eli olen sitä mieltä, että joissakin peleissä padi on huonompi kuin wiimote ja nunchuck

Kyllä Wiin ohjaus toimii todella hyvin monessa pelissä (heti tulee mieleen mm. Mario Galaxy). Tuskin kukaan väittää muuta. Kyse on kuitenkin edelleen pelisuunnittelusta (ideoista ja niiden toteutuksesta) - ei minkään ohjaimen kaikkivoipaisuudesta tai konsolit tehoista. Ei "Move" tai "Wii" tee hyvää peliä - sen tekevät edelleen pelitalot ja siellä työskentelevät ihmiset. Ja kaikki lähtee suunnitelupöydältä.

Ja sitten on näitä "makuasioita", eli jollekin Wii tai (lähitulevaisuudessa) Move voi tosiaan olla osana fps-pelaamista, kun taas osa pitäytyy edelleen normi-padissa. Tuskin itse pelaan jotain KZ3:sta ainakaan ensimmäisenä Movella, koska haluan kokea mun lempipelisarjan (noh, yksi niistä) padilla. Nyt tosin mielenkiinnolla odotan sitä, että on aikaa vetää esim. Heavy Rain *toisen kerran* ja tällä kertaa Moven kanssa. Minulle siis Move on yksi vaihtoehto - mutta ei välttämättä se ensimmäinen.

Pointti oli tavallaan aiemmin siinä, että PS3:lla - ja fps-genressä - pelaaja voi valita normi-padin tai Moven väliltä (en ainakaan vielä ole kuullut, että fps-pelejä tulisi rajatusti vain Move-ohjaimelle). Tämä valinta on monelle tärkeä.

Kolikon toinen puoli on voi tosin olla se, että tietyt Movea tukevat pelit joudutaan suunnittelemaan kahdelle ohjaustavalle, mikä syö resursseja ja tuo potentiaalisia ongelmia. Mutta varmasti nämä Socomit ja KZ3:set nyt näyttävät vähän suuntaa siinäkin mielessä - niissä kun Move taitaa olla osana pakettia (ei toivottavasti päälleliimattu juttu).

En muutenkaan näe, että Moven tarkoitus on välttämättä vetää "liiketunnistusporukkaa" Wiin luota PS3:n luo - jos siis jo Wiin omistaa. Mutta esim. joulumarkkinoilla liiketunnistuspelaamista etsivät eivät enää automaattisesti nappaa Wii-konsolia mukaansa - siellä kun on sitten 3 vaihtoehtoa hyllyssä.

Tämä on nyt sitä todellisuutta missä Nintendokin joutuu jatkossa elämään ja "bisneskuvioita" pohtimaan. Tämän vuoden E3-messut tosin onneksi osoittivat, että Nintendo keskittyy laadukkaisiin peleihin ja onhan sieltä tulossa uutta käsikonsolia ym.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Lisäksi lyön vaikka pääni pantiksi et movesta tulee bundleja ps3:lle, joten en edelleen niele lausetta "move on kallis" tai "kallis hankkia"

Itsehän en jo PS3:n omistavana hyödy konsolibundleista, joten kyllä itse miellän Moven melko hintavaksi hankinnaksi. Otetaan esimerkiksi kertahankintana Move-setti kahdelle vaikka Verkkokaupan, Zavvi.comin ja Play.comin hinnoilla:

Move Starter Pack 64,90€ (Verkkokauppa.com)
2 X Move Navigation Controller 25,49€ (Play.com)
Move Motion Controller 41,99€ (Play.com)
Sports Champions 30,49€ (Zavvi.com)

=188,36€

Toki voidaan sanoa, ettei Navia tarvitse Sports Championsin kanssa tai että sen voi korvata Dualshockilla, mutta itse en mitään purkkaliimadualshock-virityksiä lähde kokeilemaan ja kaikki kunnon pelit kuitenkin tulevat tuota Navia käyttämään jatkossa, joten se on hankintana edessä ennemmin tai myöhemmin.

Mielestäni setin hinta on korkea, joten ei siitä kalleudesta puhuminen nyt pitäisi mikään iso pala olla nieltäväksi. Ei Move-ohjain nyt itsessään kuitenkaan onneksi ihan DualShockin hintaluokassa liiku, siinä olet kyllä oikeassa.

Mutta esim. joulumarkkinoilla liiketunnistuspelaamista etsivät eivät enää automaattisesti nappaa Wii-konsolia mukaansa - siellä kun on sitten 3 vaihtoehtoa hyllyssä.

Kuten itsekin kirjoitit, Wii ja liikkeentunnistus sinänsä ovat jo hieman laskevalla käyrällä noin niinkuin kiinnostavuutensa puolesta. Vallankumous on nähty, Move ei ole mitään uutta, se ei eroa käytännön tasolla Wiimotesta ja se on loppujen lopuksi vain (kallis) lisäohjain sukupolven kalleimmalle konsolille. Hintansa puolesta kilpailu Wiin ja PS3:n välillä ei todellisuudessa noin yleisesti ole mitään suurta, vaikka ehkä PS3:n Move-bundle teoriassa kilpaileekin Wiin kanssa samoilla jo hieman hiljentyneillä apajilla.

Kinect onkin sitten taas jotain muuta, mutta loppujen lopuksi sitä samaa. Voin kuvitella, että nämä Zumbat ja muut jumpat uppoavat hyvin markkinoituina joihinkin ihmisiin, vähän kuten Wii Fit, mutta tässäkin kohtaa kyse on uutuudenviehätyksen katoamisesta. Nintendo on jo tämänkin toteuttanut aikaisemmin perustallaajalle maistuvalla kaavalla, Wiin dominointi myyntitilastoissa tästä kouriintuntuvana todisteena.

Microsoftin ja Sonyn liikkeentunnistusjipot on vain normaalia jatkumoa tälle sukupolvelle, ei mitään mullistavaa, ainoastaan lähinnä tappion hiljaista nielemistä Wiin vanavedessä ja sellaisina ne ehkä tuleekin ottaa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Avanto tiivisti asian moven hinnoista myös aika hyvin tuohon, joten tuskin kelläkään on enään epäselvyyttä moven kalliudesta. Wiin tarjousketjua luin tuossa ja motion+ ja mukana red steel 2 jotain alle 15 euroa, joten wiitä on turha väittää kalliiksi peliohjaimien suhteen. Wii on toki liian kallis hardwaren suhteutettuna, mutta monella on unohtunut että wii voi vielä räjäyttää pankin toistamiseen hinnanalennuksella ja bundlaamalla parhaita pelejä mukaan, tätä ne kilpailijat ovat tehneet horjuttaakseen wiin myyntejä aina välillä bundlaamalla laatu pelejä mukaan. Joten toivon että wiin myynti notkahtaisi niin saa lukea pelaajien tekosyitä miksi eivät osta wii konsolia hinnanalennuksenkaan jälkeen. Wii on aivan omalaatuinen kokemus peleineen ja sitä tuskin voi kokea muualla. Tiedän tämän kun olen aivan koukussa ollut vuodet wiihin ja yli sata wiiware ja virtual console peliä ja 80 levyllistä wii pelejä omistan :eek: .

Ihan turhaan pelaajat sanoo syyksi wiitä haukkuessaan, että pitää olla yksi nykyisen sukupolven pelikonsoli. Wiillä on suurin määrä yksinoikeuspelejä joita ei ole saatavilla xbox 360:lle ja ps3:lle. Toki jos on "true pelaaja" kannattaa omistaa 360:n tai ps3 tai jopa molemmat ettei jää mistään paitsi. Moni tokaisi e3:ssa vuonna 2006, että täytyy ostaa ainakin 2 konsolia tälle konsolisukupolvelle

Liikkeentunnistuksesta sen verran sanottavaa wii puolelta että ei senkään pelitarjonta todellakaan painotu kokonaan siihen liikkeeseen. Hyvänä esimerkkinä tuleva goldeneye jossa ohjataanb pääasiassa retro tyyliin padilla, kultainen classic pro bundlataan sen kanssa ja gamecube padit toimii myös. Gamecube padi tuki on ollut wiissä sen julkaisusta saakka ;) . Minun mielestä Nintendon oli pakko tehdä "revolution" selvitäkseen eteenpäin pelialalla.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Itsehän en jo PS3:n omistavana hyödy konsolibundleista, joten kyllä itse miellän Moven melko hintavaksi hankinnaksi. Otetaan esimerkiksi kertahankintana Move-setti kahdelle vaikka Verkkokaupan, Zavvi.comin ja Play.comin hinnoilla:

Move Starter Pack 64,90€ (Verkkokauppa.com)
2 X Move Navigation Controller 25,49€ (Play.com)
Move Motion Controller 41,99€ (Play.com)
Sports Champions 30,49€ (Zavvi.com)

=188,36€

no eipä se järisyttävän paljon halvemmaksi wiille tule, siihen vertasinkin..

Sit taas eyepetin mukaan 40euroon saa kameran, joten pienellä rahalla saa esim perheen pienimmille uuden move pelin..

itsellä eyepetin takia kamera jo oli, ja niitä naveja ei vielä varmaan 6kk tarvitse mihinkään eikä edes pädiä...joten selvisin vain kahden moven ja lataustelakan ostolla..
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

itsellä eyepetin takia kamera jo oli, ja niitä naveja ei vielä varmaan 6kk tarvitse mihinkään eikä edes pädiä...joten selvisin vain kahden moven ja lataustelakan ostolla..

Ja Wiillä selviää ostamalla pelin jossa M+ tulee bundlattuna (kuten toi kalifornia janin mainitsema Red Steel 2 + M+ 15 eurolla), aika saatanan halpaa verrattuna 2x Move + lataustelakka + peli-yhdistelmään (mitäs tosta tulis, 110-130 euroa?).

Kinectin hinta alkaa vaikuttaa varsin kohtuulliselle kun sitä vertaa Moven hintaan, heh.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

nii no siis ihan taatusti tulee move peli paketteja...ei sitä oikeen voi verrata siihen et wiille niitä nyt jo saa, toinen on kuitenki ollu hyvän aikaa myynnissä...Kyllä se vertailu kohdistuu siihen mitä ne julkaisujen aikana on...

Kinect...nii no..159e+40-70e peli päälle, ei se kyl halpaa oo mitenkää. Samaten ku kinectille en ole ainakaan vielä nähnyt ainuttakaan järkevää peliä tanssipeliä lukuunottamatta, ei ole edes semmosta genreä missä kuvittelisin sen toimivan...
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kinect...nii no..159e+40-70e peli päälle, ei se kyl halpaa oo mitenkää.

Kinectin ovh taitaa olla 150 euroa, eli tuota halvemmallakin tullee tuon saamaan jostain. Ja siinä aloituspaketissahan on peli mukana.

ja niitä naveja ei vielä varmaan 6kk tarvitse mihinkään eikä edes pädiä...joten selvisin vain kahden moven ja lataustelakan ostolla..

Navia olisin itse käyttänyt ennakkotilauksena hankkimani Resident Evil 5 Gold Editionin kanssa, vaikka tosiaan nyt sattuneista syistä (väärin ymmärretty Verkkokaupan tarjouskampanja) jäi tuo Move hankkimatta kokonaan. Eikä RE5:n Move-arvostelut kyllä mitään varsinaisia hurraa-huutoja kirvoita, näin parempia hintoja odotellessa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

nii no siis ihan taatusti tulee move peli paketteja...ei sitä oikeen voi verrata siihen et wiille niitä nyt jo saa, toinen on kuitenki ollu hyvän aikaa myynnissä...Kyllä se vertailu kohdistuu siihen mitä ne julkaisujen aikana on...

Kinect...nii no..159e+40-70e peli päälle, ei se kyl halpaa oo mitenkää. Samaten ku kinectille en ole ainakaan vielä nähnyt ainuttakaan järkevää peliä tanssipeliä lukuunottamatta, ei ole edes semmosta genreä missä kuvittelisin sen toimivan...
Kinectin mukana tulee se kinect adventures, ja julkaisupelit eivät itseä kyllä kiinnnosta yhtään. Ja tuskin on edes ihan hyvä se tanssipeli ei se ole se 1:1 liike mukana siinä, eli valmiit animaatiot tanssissa. Ja miksi ihmeessä verrattaisiin näitä moven pelejä wiin julkaisupeleihin!? Järjetön tapa ajatella ettei voi verrata parhaita wii pelejä parhaisiin move peleihin vaan pitää ne huonoimmat 4 vuotta vanhat aina valita. Mutta uskon että xbox 360 onnistuu samalla tavalla saamaan ihmisiä houkuteltua pelaamaan, onhan se toimiva ratkaisu ilman ohjainta.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

no siis movelle ei osata vielä edes tehdä kunnolla pelejä, sille ei vielä ole ainuttakaan oikeasti hyvää peliä...

ei niitä voi verrata muuhun kuin siihen kun wiillä oli sama tilanne...peli firmat on jo vuosia opetellu tekemään wiille pelejä, ni ei se ihan tasaväkinen vertailu ole...
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Noita hintalaskelmia katsellessa tuli mieleen, että jos on kovin Move-skeptikko, miksi ostaa kerralla täyttä settiä? Pelkkä Starter Pack riittänee varsin hyvin alkajaisiksi. Tai jos omistaa jo PS Eyen entuudestaan, selviää vain yhden Moven hinnalla. Navia tukevia pelejä on vielä varsin vähän, ja niidenkin kanssa voinee ensialkuun totutella Navin korvaamista padilla. Minusta ainakin tuntuu hieman omituiselta ostaa kerralla kaikki mahdollinen ja sitten kirota, jos/kun ei tuntunutkaan hyvältä. Toki jokaisella on omat tarpeensa ja jos kokee, että pitää saada kaikki heti, silloin rahallinen panostus liikkuu tuolla melkein 200 eurossa.

Jos on maltillinen ja ostaa alkuun vain perustarpeet, ja ilmestyvien pelien mukaan lisäkilkettä, ei lompakossa kirpaise kerralla niin paljoa. Ja kuten Mäksäkin sanoi, aikaa myöten ihan varmasti nähdään pelin ja kapulan/kapulat bundlaavia paketteja alennettuun hintaan. Skeptikko jaksanee siis odottaa hintojen halpenemistakin.

PS. Itse olen tietysti taas kerran hieman jäävi puhumaan mitään Moven kalleudesta, koska sain Starter Packin ilmaiseksi. Yksin pelaavana jouduin sijoittamaan vain sen 26,40 euroa yhteen Naviin. Yksi kappale kumpaakin kapulaa on riittänyt vallan mainiosti, ja jäipä yksi ylimääräinen kamerakin hyllyyn odottamaan uutta omistajaa.

no siis movelle ei osata vielä edes tehdä kunnolla pelejä, sille ei vielä ole ainuttakaan oikeasti hyvää peliä...
Sallit minun olla eri mieltä. Kaksi iltaa Heavy Rain Move Editionin pelanneena väitän, että koko tämän vuoden paras peli (omissa kirjoissani) tukee Movea, ja on antanut todella kivasti uudelleenpeluuarvoa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

no siis movelle ei osata vielä edes tehdä kunnolla pelejä, sille ei vielä ole ainuttakaan oikeasti hyvää peliä...

ei niitä voi verrata muuhun kuin siihen kun wiillä oli sama tilanne...peli firmat on jo vuosia opetellu tekemään wiille pelejä, ni ei se ihan tasaväkinen vertailu ole...

Move pelaajan katkera tunnustus boldatussa :D

Samat liikkeentunnistus mekanismit ovat ohjaimen sisällä kun wiimote+:ssa. Ainoastaan valopallo+kamera on uutta. Tämän parempaa vertailua ei ole olemassa liikkeentunnistuksia vertaillessa. Onko se reilua ettei wiilä ole vakiona omaa kameraa, on kamera vain siinä "your shape" 1:ssä ja valopalloa ei ole ollenkaan, enkä näitä kyllä tarvitsekaan, akkujen kesto ohjaimissa kärsisi valopallon kanssa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Move pelaajan katkera tunnustus boldatussa :D


mitä katkeraa siinä on? Jos movea ei ois ilmestynyt, niin oisin wiin ostanut takas, koska liiketunnistus pelejä ol isaatava.

mut en tiedä yhtäkään pelikonsolia, tai tommosta uutta lisälaitetta jolle ois julkaisun yhtyedessä tullut läjäpäin loistavia pelejä, vaan lähes kaikesta paistaa läpi ettei ole osattu vielä alustalle tehtyä kunnon pelejä.

kyllähän ne wiin alkupään pelit suht kuraa oli, mutta liiketunnistusta ei sillon viel ollu ni kaikki oli uutta...nyt ne on jo nähty, joten paistaa pahemmin läpi tuo osaamattomuus toistaiseksi.

alustana move on kerrassaan loistava kun pelinkehittäjät alkaa oppimaan sen mahdollisuudet
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Alkaa olla aika tuttu juttu jo, milloinkahan ne mahtavat oppia, ensi vuonna, 2 vuoden päästä vai seuraavassa konsolisukupolvessa viimein? ;-(
Siinä vaiheessa, kun tällaiset turhat trollailut loppuvat myös.
 
Kuten sanoin, ei wiillekkään osattu pelejä aluks tehdä kunnolla, nyt jo osataan.

Movelle taas portataan suoraan wiiltä eikä käytetä moven ominaisuuksia hyväksi.

Helposti pienellä vaivalla rahaa, siihen toi perustuu
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Move pelaajan katkera tunnustus boldatussa :D

Samat liikkeentunnistus mekanismit ovat ohjaimen sisällä kun wiimote+:ssa. Ainoastaan valopallo+kamera on uutta. Tämän parempaa vertailua ei ole olemassa liikkeentunnistuksia vertaillessa. Onko se reilua ettei wiilä ole vakiona omaa kameraa, on kamera vain siinä "your shape" 1:ssä ja valopalloa ei ole ollenkaan, enkä näitä kyllä tarvitsekaan, akkujen kesto ohjaimissa kärsisi valopallon kanssa.

Tuntuu kyllä, että sinä olet se kuka täällä on hieman katkera.

Kannattaa oikeasti kokeilla sitä movea ja niitä pelejä mitä sille on tehty.
Se valopallo ja kamera eivät ole movessa vain sentakia, että siinä olisi enemmän roinaa koneen mukana wiihin verrattuna. Molemmilla on oikeasti oma tarkoituksensa, mutta mikäli niiden toimintaa ei pysty ymmärtämään niin sillehän ei sitten vain voi mitään.

Akkujen kesto movella ei taas ole pieninkään ongelma, koska ohjaimia voi ladata erittäin helposti.

Ja mikäli se move ei maistu sitten millään niin senhän voi aina jättää kauppaa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kuten sanoin, ei wiillekkään osattu pelejä aluks tehdä kunnolla, nyt jo osataan.

Movelle taas portataan suoraan wiiltä eikä käytetä moven ominaisuuksia hyväksi.

Helposti pienellä vaivalla rahaa, siihen toi perustuu

Tiger 11:sta ei tietääkseni ole siirrytty wii tasoisiin graffoihin!?
Ja nämä sonyn mainostamat start the party, the fight, heavy rain move edition, sports champions ovat aivan uusia ja käyttävät kyllä moven teknologian jo ehkäpä sinne ääripäähän omalla tavallaan, mutta pelinä sports championssii ja heavy rainii lukuunottamatta ovat huonoja(the fight pelistä en sano vielä mitään), ja myös socom, jota on työstetty jo kauan move ohjauksen kanssa. Time crisis kokoelma ja se uusin time crisis tulee mukaan myös, tämäkään ei ole wii porttaus. Dead space extractionissä on move ohjaus yhdistettynä uusiin graffoihin, mutta tämä on sisällöllisesti sama peli kuin wiillä. RE 5 gold edition < RE 4 wii edition tuosta voin sanoa, oman mielipiteeni, että re 5:ssä ohjaus on melkein sama kuin 4:ssä wiillä, mutta pieniä pelillisiä eroja kuten "realtime weapon change" on mukana vitosessa ja sisältö on rautaa ressa 4:ssä verrattuna ressa viiteen. Osasin tuon sanoa, koska olen katsonut pelivideot move ohjauksesta ressa 5:ssä ja olen pelannut sen läpi padilla.

Kyllä tässä olisin sinuna suht tyytyväinen, jos et ole kokenut samoja peli genrejä wiillä pelatessa!! Sonylla meni varmasti aikaa järkätä kaikki pelit tähän syksyyn ja joulumarkkinoille, joten 2011 odotan, että on aika hiljaista move rintamalla :(. Wiin tarjontakaan ei ole hidastunut tulee Call of Duty black ops liikeohjain tuella, conduit 2 motion+ tuella ja goldeneye tulee. tasoloikat ovat paljon parempia wiillä kuin muilla konsoleilla(uskallan näin sanoa) Ja sitten tulee Zelda Skyward sword pistetään vuonna 2011 sorcery sitä vastaan ja katsotaan sitten kumpi on parempi :)

ps: huomasin että on ainakin 20 viestiä täällä liikkeentunnistusohjainten keskustelu aiheessa, taidan vähentää vauhtia ja alan pelaamaan gamecube versiota prince of persia two thrones pelistä(en ehtinyt tätä läpäistä), kohta tulee forgotten sands alkuviikosta postiluukusta wiille. On koko prince of persia trilogia kohta koluttu + forgotten sands liikeohjaimineen on varmaankin hyvä kokemus

Ja Kiitäjälle sellaista, että en ole yhtään katkera. Miksi edes olisin? Vastasin tuossa viestissäni jota lainasit siihen, että verrattiin moven julkaisua wiin julkaisupeleihin !!!Se ei kuulemma kenenkään mielestä ole reilua, että verrataan nykypelejä. Ja kyllä olen ymmärtänyt tuon valopallon merkityksen. Kiitäjä ei varmaankaan tiedä edes kuinka pitkälle pelkällä wiimotella jossa on wiimotion+ mukana voidaan mennä on siinäkin esim. lyönnin voimakkuuden tunnistus erinomainen
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ja Kiitäjälle sellaista, että en ole yhtään katkera. Miksi edes olisin? Vastasin tuossa viestissäni jota lainasit siihen, että verrattiin moven julkaisua wiin julkaisupeleihin !!!Se ei kuulemma kenenkään mielestä ole reilua, että verrataan nykypelejä. Ja kyllä olen ymmärtänyt tuon valopallon merkityksen. Kiitäjä ei varmaankaan tiedä edes kuinka pitkälle pelkällä wiimotella jossa on wiimotion+ mukana voidaan mennä on siinäkin esim. lyönnin voimakkuuden tunnistus erinomainen

En tiedä miksi olisit. Jostain syystä vaan tulee sellainen tunne, että sinua harmittaa kun move julkaistiin.

Eikö vertailu ole hyvä tehdä jotenkin samalla viivalla oleviin tuotteisiin ? Toki wiin julkaisupelit eivät ole täysin vertailukelpoisia, mutta onko wiin helmet vastaan moven julkkarit sen parempi ?

Voimakkuuden mittaus voi olla hyvinkin erinomainen, mutta onko tarkkuus myös samalla tasolla ?
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Tiger 11:sta ei tietääkseni ole siirrytty wii tasoisiin graffoihin!?
Tässä varmastikin viittattiin siihen, että liikkeentunnistusominaisuudet on portattu lähes sellaisenaan, eikä Moven täyttä potentiaalia ole hyödynnetty.

... mutta pelinä sports championssii ja heavy rainii lukuunottamatta ovat huonoja...
Ei pidä unohtaa esimerkiksi Tumblea eikä Flight Control HD:tä. Eikä se RE5:kään pelinä todennäköisesti ihan huono ole, vaikka päälle on Move-kontrollit laitettu.

RE 5 gold edition < RE 4 wii edition tuosta voin sanoa, oman mielipiteeni, että re 5:ssä ohjaus on melkein sama kuin 4:ssä wiillä, mutta pieniä pelillisiä eroja kuten "realtime weapon change" on mukana vitosessa ja sisältö on rautaa ressa 4:ssä verrattuna ressa viiteen.
Kuulun tässäkin taas siihen eriävään koulukuntaan. RE4:ä olen pelannut vain PS2-versionakin ja sekin jäi kesken. Vaikka se olikin ihan hyvä peli, jossain noin pelin puolivälin paikkeilla into vaan loppui, enkä ole siihen sen koommin enää palannut. (Ja ihan turha vetää mitään "olisit pelannut Wii-versiota, se on paras, PS2-versio on ihan huono" -korttia esiin.)

RE5:tä en ole Movella vielä edes aloittanut, ja ainoa kokemukseni pelistä on PS3/X360-demoista. En pitänyt siitä silloin, mutta hypen ja hehkutuksen vuoksi lopulta annoin periksi ja ostin PS3-version alennusmyynneistä. Tosin koskaan en ehtinyt edes muoveista ottaa, kun jo laitoin Gold Editionin tilaukseen... Jos sekään ei iske, en usko syyttäväni ainakaan Move-kontrolleja, vaan yksinkertaisesti liian kankeaa ja vanhahtavaa pelimekaniikkaa.

Sonylla meni varmasti aikaa järkätä kaikki pelit tähän syksyyn ja joulumarkkinoille, joten 2011 odotan, että on aika hiljaista move rintamalla :(.
Wikin Move-pelilistauksesta nopeasti laskin, että peräti 26 pelillä oli julkaisuajankohtana TBA tai 2011. Osa TBA-peleistä toki ilmestyy vielä tämän vuoden puolella, mutta jo nyt on siis tiedossa ainakin 54 Movea tukevaa peliä. Luulisi sillä pääsevän alkuun.

Ja sitten tulee Zelda Skyward sword pistetään vuonna 2011 sorcery sitä vastaan ja katsotaan sitten kumpi on parempi :)
Appelsiineja ja orankeja on kevyesti turha verrata toisiinsa. Etenkin kun kumpaakaan ei ole edes julkaistu. Ja edelleenkin, jos toinen peli osoittautuu erinomaiseksi ja toinen "vain hyväksi", on se toinenkin silti hyvä peli. Tai jos toinen on susihuono, ja toinen vain huono, ei se paremmuus taida hirveästi lämmittää.

Mutta joo, otetaanpa tähän loppuun hieman avautumista. Tässä on ilmassa taas turhan vahvasti sitä ajatusmaailmaa, että kun jokin peli on jo joskus Wiillä julkaistu, on se automaattisesti paras, ja Move-versio ei voi enää tuoda mitään oleellista uutta. Niinpä sen täytyy olla automaattisesti huono. Näinhän asia ei kuitenkaan ole. Jos ei kertakaikkiaan ole aiempaa vertailukohtaa, on se ainoa versio näin ollen kyseiselle pelaajalle "paras". Se ei kuitenkaan tarkoita, että peli olisi samalla myös hyvä. Se voi olla hyvinkin huono, mutta ennen kuin kyseinen pelaaja kokeilee muita versioita, Move-versio on hänen ainoa näkemyksensä. Sitä eivät tilastot ja muiden mielipiteet voi muuttaa.

Minusta tuntuu, että joillain on tästä huolimatta sellainen asenne, että heidän versionsa on Paras ja Oikea, ja kaikki muut mielipiteet ovat vääriä. "Kyllä minä tiedän, minä olen pelannut näitä Wiillä jo vuosia, joten minun ei edes tarvitse koskeakaan koko Moveen tietääkseni, että se on huono, ja jos joku muuta väittää, on väärässä." Ihan yhtä väärä asenne on toki yrittää tuputtaa Movea/Kinectiä "tää on parasta ikinä, muut kyykkyyn" -otteella.

Tämä on ihan samanlaista turhaa vääntämistä kuin PS3/X360-multiplattareiden kanssa. Jos joku haluaa sitä teknisesti heikompaa versiota pelata (ihan vain jo vaikka siitä syystä, ettei omista kuin yhden konsolin), se hänelle suotakoon sen sijaan, että tullaan pöyhkeänä latistamaan fiilistä "mun versiopa on parempi eli paras" -viesteillä. Vaikkei tuollaista suoraan sanoisikaan, rivien välistä se asenne paistaa silti.

Luulisi, että monivuotisen Wii-pelaajan ei tarvitsisi tuntea oloaan uhatuksi Moven (tai Kinectin) kanssakaan. Eikä varsinkaan sen vuoksi tarvitse tulla pilaamaan muiden fiilistä vähättelemällä laitteen ominaisuuksia, sen pelejä ja mitä ikinä. Kevin Butler julistikin asian hienosti E3-messupuheessaan:

Look at it this way—if you’ve got an awesome girlfriend, and then someone else gets an awesome girlfriend, you know who wins? Everyone... because every gamer is a true gamer. Motion gamers, sitting gamers, everyone. And though we may pledge fanboy allegiances to different flags, deep down inside we all serve one master, one king, and his name is gaming! Forever may he reign!
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

En tiedä miksi olisit. Jostain syystä vaan tulee sellainen tunne, että sinua harmittaa kun move julkaistiin.

Eikö vertailu ole hyvä tehdä jotenkin samalla viivalla oleviin tuotteisiin ? Toki wiin julkaisupelit eivät ole täysin vertailukelpoisia, mutta onko wiin helmet vastaan moven julkkarit sen parempi ?

Voimakkuuden mittaus voi olla hyvinkin erinomainen, mutta onko tarkkuus myös samalla tasolla ?
Wiimotion+ lunastaa ne odotukset wiin liikkeentunnistusominaisuuksista piti etsiä pikaisesti joku esimerkki red steel 2:n ohjauksesta, löyty heti yksi esimerkki youtubesta. Red Steel 2:n tekijätiimi oli pettynyt myynteihin, eli jos et omista sitä vielä niin 15 euron diili motion plussan kanssa on erinomainen tapa käyttää rahat ja aikasi johonkin peliin. Kuuntele mitä nämä sanoo wiimotion+ kontrolleista, ei varmasti olisi ollut toteutettavissa normaalilla wiimotella
[video=youtube;6iTSCk-HWE4]http://www.youtube.com/watch?v=6iTSCk-HWE4[/video]

TT-2k.... Yllättävän paljon pelejä movelle tulossa 2011, mutta suurin osa on sellaisia jotka ei itseäni kiinnosta. Tämä vahvistaa vain sitä ajatusta, että movea tuskin hankin plegelle kun sen ostan.
EDIT: löysin paremman gameplay videon wii ohjaimen tarkkuudesta motionplussalla, kertokaa toki onko se moven toteutus selvästi parempi kuin wii pelit, ja ohjattavuus nostaa pelin arvosanan minun 1-10 asteikolla 8/10
[video=youtube;eBbVePJ0tFk]http://www.youtube.com/watch?v=eBbVePJ0tFk[/video]
ja myös vähän grand slam tennistä, tästä voi jo sanoa että on aika erinomainen tennispeli, jota ei ole hinnallakaan pilattu
[video=youtube;C8EIYjT6Yww]http://www.youtube.com/watch?v=C8EIYjT6Yww[/video]
zelda skyward sword
[video=youtube;Em-n3LrCD-Y]http://www.youtube.com/watch?v=Em-n3LrCD-Y[/video]
ja sitten move-pelaajia varmaan kiinnostaa mitä odotettavissa kun dead space extraction tulee dead space 2:n mukana
[video=youtube;qKW5BngoV9o]http://www.youtube.com/watch?v=qKW5BngoV9o[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

No More heroes 2... wii ensimmäinen tulee ps3:lle euroopaankin kohtapuolin move tuella
[video=youtube;wycIEH2zA4E]http://www.youtube.com/watch?v=wycIEH2zA4E[/video]
Mad World
[video=youtube;c3hc_leuFuY]http://www.youtube.com/watch?v=c3hc_leuFuY&feature=fvst[/video]
House of the Dead Overkil
[video=youtube;6yOI8BEkqbg]http://www.youtube.com/watch?v=6yOI8BEkqbg[/video]
Sin & punishment 2
[video=youtube;njDLyQ3jUCg]http://www.youtube.com/watch?v=njDLyQ3jUCg[/video]
Sient Hill Shattered Memories
[video=youtube;G0LnHuOW4Vw]http://www.youtube.com/watch?v=G0LnHuOW4Vw[/video]
Pointtini näillä videoilla on todistaa että wiin liikkeentunnistuspelit ovat erinomaisia ja en näe grafiikankaan olevan este kenellekkään pelaajalle. Onko teistä kukaan edes testannut PC-puolella wii emulaattoria (Dolphin)!? Siinä huomaisi kun nostaa reson hd tasoiseksi, että dead space extractionissa on paljon enemmän yksityiskohtia mitä wiin omalla hardwarella pelaisi. On se mahdollinen se WiiHD. Odotan että 29 päivä tulee 3DS julkistusten kanssa myös wii-julkistuksia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom