Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Tuo oli se peli jota eniten wiillä pelasin, mutta ajopelit kun taas ps3:lla on niin eri tasolla, et sit pelataan jo ratilla, wiillä se ei onnistu.

sit taas wiin kapulassa ei vieläkään taida olla tärinää? Sen sijaan ainakin ekojen wii kapuloiden kaiutin oli todella järkyttävä laadultaan..ainakin zeldassa joka muuten oli loistava peli myös.

Moven etu tulee tosiaan myös siitä ,että peli tietää missä itse sijaitset, ei vain liikkeitä, samoin kahden ohjaimen yhtä suuri tarkkuus, eli esim nyrkkeilypelissä kädet menee täysin 1:1:een siten kuin oikeasti käsiäsi liikutat, noista päästään paljon HC:iin peleihin käsiksi kuin wiillä.

Wii on älyttömän hyvä omalla sarallaan, mutta oman näkökantani mukaan move menee hieman eri suuntaan, ja kinect todella paljon eri suuntaan. Jokaisella on hyvät ja huonot juttunsa

Kyllä muutes on wiimotessa tärinä, jotenkin alkaa epäilyttään, että olet omistanut wiin ja et tiedä tuota hmm. ja kaiutin äänessä se ainakin toimiii omilla asetuksillani kiitettävästi no more heroesissa ja house of the deadissä liipasimen ääni siitä, silent hillin toteutus oli aivan uskomaton siinä kaiuttimessa, usko tai älä.

Kokeileppa pyörähtää moven pingis pelissä koko kroppa mukaan niin liikkuuko hahmo myös samanlailla perässä???(haluan oikeasti tietää). HC tai ei pelaan nyrkkeilypelejä tasapainolauta ja wiin kapulat kehissä don kingin nyrkkeilyssä, lol se on paska en oikeasti pelaa sellaista, vaikkakin se toimii se on liian helppo. Wiin punch out!! on hauska ja siinäkin voi pelata noin wii fit laudalla ja kapuloilla mutta olen old skool ja pelaan nes tyylillä punch outit. Ja mitä tuohon moven suuntaukseen tulee niin oletko huomannut sitä wii mainosten parodiamaista matkimista, mihin suuntaan muka mennään!? Kuka edes haluaa tunnustaa itsensä hc-pelaajaksi move liikeohjain kädessään. :D

löytyy jopa foorumin syövereistä myynti-ilmo: http://www.konsolifin.net/bbs/wii-p...aincomboa-10pelia-virtual-console-peleja.html

eli kyllä omistin, mutta siit on aikaa sen vert, etten kyllä muista jotain tärinää, ja jossain bilepelatessa ei paljoa kiinnittele huomiota...

Ja ei pyöri pingiksessä ympäri, mutta jos otat pari askelta sivulle niin liikkuu, tai jos otat askeleen eteen niin saat verkkolyönnit, ja taas kovaan lyöntiin vastataan siten et otetaan askel taakse jne...

ja kyllä itseni lasken hc pelaajaksi ja kaksi move kapulaa tuolla on, the fight on yksi niistä "hc" peleistä jonka vuoksi moven hankin (sen lisäks et vaimo kinus liikkeen tunnistusta), toinen oli tiger, sit virtua tennis 4....

Ja esim The fight just on semmonen, et sitä ei pystyttäis edes toteuttamaan wiillä noin tarkkana...siinä muuten btw äijä pyörähtää jos itse pyörähdät..

Ja esim The fight just on semmonen, et sitä ei pystyttäis edes toteuttamaan wiillä noin tarkkana...siinä muuten btw äijä pyörähtää jos itse pyörähdät..

Itsekkin odotan tätä innolla.
Ymmärtääkseni tässä pelissä kameraa hyödynnetään seuraamaan myös ylävartaloa eikä pelkästään ohjaimia ?

Ja mitä tässä nyt on keskusteltu konsoleiden eroista niin suurin syy minkätakia jätin wiin omalta osalta hyllyyn oli pelkistetyt grafiikat. Tiedän ettei ne merkitse monelle yhtään mitään, mutta itse kaipaan kuitenkin prameampaa ulkonäköä mihin olin jo aikaisemmin tottunut. Tätä "ongelmaa" taas ei wii pysty ratkaiseaan muussa kuin wii2 muodossa ja sellaista konsolia ei ole toistaiseksi saatavilla.

No jaa empä nyt tiedä onhan tuossa fightissa ihan hienot graffat liikepeliksi, mutta pelattavuus ei näytä kovin hauskalta, eli onko tässä huitomisessa mitään järkeä, onko pelissä jonkinlainen uramoodi ja palkitseeko peli pelaajan uusilla pelimoodeilla ja harjoitusmoodeilla, kyllä itselleni kelpaisi jonkinlainen uusi rocky nyrkkeilypeli vähän samantapainen kuin peli kuin viime konesukupolven rocky. Tässä pelataan fightia. En ole varma videokuvan perusteella liikkuuko käsi moven mukana realistisesti 1:1
[video=youtube;MvEsQ-1SGV0]http://www.youtube.com/watch?v=MvEsQ-1SGV0[/video]

laitetaan vertailuksi jotain wii peliä jota olen pelannut 1,5 vuotta vanha peli jonka sain ostettua play.com jollain 15 eurolla
[video=youtube;9TAw0Q5sdWc]http://www.youtube.com/watch?v=9TAw0Q5sdWc[/video]
ja eihän tuo ammattilaisillekaan näytä olevan vaivaksi tuo nunchuckin johto, en minäkään laita pelatessani käsiä ääriasentoihin. Tuo moven yritys on mielestäni panostaa paljon grafiikkaan(että se on mahdollisimman bad ass) että se erottuu wii peleistä ja tietenkin ehkä siinä on täydelliset 1:1 kontrollit joka tietenkin on hyvä, mutta en ole nähnyt mitään muuta kuin sitä taistelua, jotakin kyllä puuttuu pelistä jos siinä on vain sitä samaa huttua koko ajan. Tässä don king boxingissä yhdistetään harjoittelumoodit hyväksi kuntoiluksi ja nyrkkeilymatsit toimivat hyvin, mutta kuten olen aiemmin tuolla sanonut niin on peli helppo. Yksi asia vaivaa eli mitään todella vauhdikasta nyrkkeilyä ei kannata yrittää siinä muuten se on epätarkkaa ja se ei toimi jos on jatkuvassa liikkeessä, kokeilkaapa joku pelata movella fightia niin kuin tämä tässä seuraavassa videossa pelaa wiitä
[video=youtube;J4XlsrlMWpw]http://www.youtube.com/watch?v=J4XlsrlMWpw[/video]

Paras tällainen liikkeentunnistus nyrkkeilypeli on mielestäni punch out!! wiillä ja siinä voi pelata myös NES-tyylillä jos haluaa(varmaan kaikki pelaa niin) joten tässä teille movettajille paha nakki pistää tätä paremmaksi, toki siitä ei löydy kuin valmiiksi tehtyjä animaatioita lyönteihin, mutta ainakin se tekee sellaisen lyönnin kuin on tarkoitus tehdäkin. Saattaa olla paha aloitekynnys moven fightista jos se on realistisuuteen painottuva, tai joillekin se saattaa olla liian helppo. Mutta vihaiseksi tulee varmaan pelin realistisuuden takia jos häviää vastustajalle ja olisi hienoa nähdä kun joku pelaa oikein täysilla ja tulee tv:n eteen ja BOOM!! nyrkki läpi HD telkkarista :D
[video=youtube;ue5ZWiVxoKQ]http://www.youtube.com/watch?v=ue5ZWiVxoKQ[/video]
Ja kyllä pistin aika vitsillä nuita the fightin vastustajiksi, peli näytti käyttävän ohjaimen valopalloja hyödyksi syvyyden tunnistamiseksi ja toivottavasti myös ylävartalon tunnistus mukana ....mutta varauksella suhtautuisin näihin moven aloituspeleihin, toivotaan kuitenkin että wii (lue: minä myös) saisi oman version uudesta virtua tenniksestä ja haluan myös wiille grand slam tenniksen jatko-osan. Vaikka wii motion + myi aivan helvetin paljon niin melkein ainut peli jonka kasuaalit tietävät sen tukevan on wii sports resort eli ostakaa kiireellä wiin omistajat wm+ pelejä ja pelatkaa niitä ja laittakaa palautteeksi nintendo channeliin 100 prossaa niin toivottavasti saadaan jatko osia näille tennispeleille myös.

Tulee vaikeaksi kyllä tuo liikkeentunnistuspelien teko jos mennään kaikki omilla tekniikoilla eteenpäin, ms kinectillä, wii omilla ohjaimillaan ja ps3 movella jonka väität olevan niinkin kaukana wiistä, että sana "liikkeentunnistus" on ainoa sana joka yhdistää näitä, kyllä muuten varmasti 3rd party kehittäjillä on nyt vaikeaa valita mille oman pelinsä resurssit laittaa kun liikkeentunnistus peliä kehitetään.

3rd party -julkaisijat joutuvat kyllä tulevaisuudessa miettimään mille alustalle tietyt pelit kannattaa julkaista/kehittää. Huonoin vaihtoehto lienee, että keksitään joku hyvä idea/konsepti, joka sitten yritetään ympätä kaikkiin konsoleihin hieman eri viilauksilla. Saadaan 2-3 versiota, joista yksikään ei ole oikeasti kauhean hyvä. Kestää varmasti aikansa, että hommaan saadaan joku tasapaino. Onneksi Sonylla, Nintendolla ja MS:lla on sitten myös täysin omaa pelinkehitystä.

Mutta en ole vuosien varrella ollut mitenkään kovin vakuuttunut Wiin 3rd party -tarjonnasta (vaikka siellä omat helmensä on), joten odotukset eivät ole mitenkään super-korkealla myöskään Moven suhteen - ainakin jos näistä casual/perhe/minipeleistä puhutaan. Aikuisemmat pelit ovat sitten jo vähän eri asia.

Sanotaan näin, että olen Movea kyllä pelaillut (ja tekniikkana olen siitä aika vakuuttunut), mutta juuri nyt pelaan esim. vanhaa Call Of Duty 3:sta Xbox 360:lle. Eli kuten on tullut sanottua, niin liiketunnistus on ainakin mulle mukava mauste ja lisä - varsinkin porukalla. Mutta ei se mun pelaamista radikaalisti tule muuttamaan (kuten Wii teki aikoinaan koko alalle). Mielestäni Moven tarkoitus ei ole laajemminkaan "muuttaa" mitään - se on vain yksi lisä PS3:n pakissa. Ja onneksi sellainenkin siellä nyt on. Tuntuu että osalle Moven pitäisi olla jonkinlainen pelialan "pelastaja" (tai jotenkin selkeästi "mind blowing") - muuten se on "epäonnistunut". Näin ei homma mene.

Kinect nyt on sitten Wiitä ja Movea erilaisempi, mutta en tiedä estääkö mikään tuomasta Kinectille jotain "apuohjainta" tulevaisuudessa. MS ei tietysti sitä nyt halua (saati että edes vihjaisi), koska idea on tuoda pelaamista "ilman ohjaimia", mutta eipä sitä koskaan tiedä mikä tilanne on vuoden-parin päästä. Ironista se tosin olisi.

Myynneissä wiillä on hurja johtoasema yli 70 miljoonaa wiitä kodeissa maailmalla. Uskon ja toivon, että nintendo jatkaa vahvana.

Nintendo varmasti jatkaa vahvana, koska onhan sillä Mariot, Zeldat, Metroidit ja muut. Mutta tavallaan "Wiin kulta-aika" on mielestäni ohi, eikä konsolia enää myydä pelkästään liiketunnistuksella.

Itse veikkaan, että "WiiHD" (tms) on varmasti jo aika pitkällä suunnittelupöydällä. Kun aika on kypsä ja Nintendo kokee että Wiin myynnit alkavat laskea "tarpeeksi" (monen mielestä siitä on jo viitteitä, että pientä laskua on), niin se siirtyy eteenpäin. Wii on jo myynyt niin paljon, että onko se edes ihme jos mielessä siintävät jo seuraavat haasteet.. Tuskin edes Nintendo ajattelee, että "GameCube-tehot" omaava konsoli liiketunnistuksella voisi porskuttaa 10 v putkeen.. Jossain vaiheessa aika on kypsä uudelle laitteelle, joka tuodaan mm. HD-aikaan ja jonka online-pelaaminen/nettikauppa tuodaan tähän aikaan.

Itse kyllä voin sanoa, että en käytännössä buuttaa enää Wiitä muuhun kuin Nintendon omiin peleihin (ja valikoituun 3rd party -kamaan). Liiketunnistuspelaamisessa (eli casual/perhe/minipeli) valinta on varmaan jatkossa PS3. Raakaa peliä Nintendon näkäkulmasta (tosin he ovat saaneet jo multa aika monta euroa konsolin, pelien ja ohjaimien muodossa, joten..), mutta realismia omassa kotona. Trophyt, HD-pelaaminen, kokonaisvaltaisempi online ja parhaimmillaan lisätarkkuus painavat tarpeeksi vaakakupissa.

Sen lisäksi että wiimotessa on liikkeentunnistus sen voi kääntää vaakasuuntaan ja pelata nes tyyliin ja siinä on kaiutin ja vaakasuunnassa käännettynä voi pelata liikkeentunnistuksen kanssa ajopelejä (excite truck ja excite bots jne.)

Mielestäni on vain hyvä, että Moven ohjain (ohjaimet) on erilainen ja täysin erillään normi-padista. Onhan Wiilläkin "classic controller", jota aika moni käyttää sitten "normi-peleihin". Mutta kyllä Wiimotellakin normi-pelaaminen onnistuu, ei siinä mitään - ei se kuitenkaan PS3:n tai 360:n padia siinä voita mitenkään.

Omasta mielestä liiketunnistuspelaaminen vaatii omat ohjaimensa ja normi-pelaaminen omansa.

Olen lueskellut että tämän uuden zeldan jälkeen Nintendon pääpaino tulee olemaan 3DS laitteessa ja Nintendo sanoi, tukevansa parhaansa mukaan 3rd party kehittäjiä wii peleissään. Esimerkiksi epic mickey käyttää osoitinta maalatessaan kenttää eli wii pointteri on korvaamaton osa wiin pelimekaniikkaa ja fps peleissäkin lataaminen nunchuckia ravistamalla on juurtunut minuun(conduitissa siten heitetään naatti) eli olen sitä mieltä, että joissakin peleissä padi on huonompi kuin wiimote ja nunchuck, toki Cobretti sinullakin on mielestäni jotain pointtia "Omasta mielestä liiketunnistuspelaaminen vaatii omat ohjaimensa ja normi-pelaaminen omansa." Tämä on varmaan jokaisen pleikkapojan vastaus tällä hetkellä, wii pelaajilla on taasen (luulen ainakin niin) "liikeohjain ja pointteri perinteisiin peleihin yhdistettynä esimerkkinä fps, on korvaamaton osa pelimekaniikkaa"

Sonynkin tavoite on varmaan tuo mitä minä mainitsin eli pointteri peleihin osana sitä pelimekaniikkaa, Ajattele jos ensimmäisessä ghost reconissa olisi ollut tämä pointteri konsolipuolella, olisi ollut yhtä hyvä kuin puuceella (vuonna 2001 ainakin)
Mieti mitä mahdollisuuksia, joukkoja saa osoittamalla ja klikkaamalla ruutua sanoa mihin paikkaan pitää mennä ja se vain toimii yleensäkin paremmin samanlailla kuin pc:n hiiri näppis yhdistelmä, ja lisäksi siihen saa interaktiivisuutta esim vanhassa splinter cellissä olisi hyvä avata niitä lukkoja wii ohjaimilla, tämä kuitenkin ryssittiin wiin double agentissa eli wiin julkaisuun tuli tusina viimeistelemättömiä pelejä erityisesti "ubishitiltä"

No jaa empä nyt tiedä onhan tuossa fightissa ihan hienot graffat liikepeliksi, mutta pelattavuus ei näytä kovin hauskalta..

Mikäli pelissä koitetaan matkia nyrkkeilyä niin pelattavuushan määräytyy melkolailla alkuperäisen lajin mukaan :) Vai odotitko nyrkkeilypeliltä jotain strategia osuutta missä päästään rakentamaan oma nyrkkeilyhalli?
Harjoittelu ja ura muodot löytyvät ainakin videoiden perusteella mikäli pelkäsit niiden puuttuvan.

Eikä noita videoita kannata tuijottaa äärimmäisenä totuutena. Suosittelen käymään jossain kokeilemassa movea niin voi olla, että sinunkin mielipiteesi tuotetta kohtaan muuttuu huomattavasti positiivisemmaksi.

niin ja siis 1:1:een ei kyl nyrkkeilyssäkään tartte pelissä mennä. Pääasia on se et se pelaaminen on hauskaa, ja tuntuu et omilla tekemisillä on jotain eroa

Esimerkiksi epic mickey käyttää osoitinta maalatessaan kenttää eli wii pointteri on korvaamaton osa wiin pelimekaniikkaa ja fps peleissäkin lataaminen nunchuckia ravistamalla on juurtunut minuun(conduitissa siten heitetään naatti) eli olen sitä mieltä, että joissakin peleissä padi on huonompi kuin wiimote ja nunchuck

Kyllä Wiin ohjaus toimii todella hyvin monessa pelissä (heti tulee mieleen mm. Mario Galaxy). Tuskin kukaan väittää muuta. Kyse on kuitenkin edelleen pelisuunnittelusta (ideoista ja niiden toteutuksesta) - ei minkään ohjaimen kaikkivoipaisuudesta tai konsolit tehoista. Ei "Move" tai "Wii" tee hyvää peliä - sen tekevät edelleen pelitalot ja siellä työskentelevät ihmiset. Ja kaikki lähtee suunnitelupöydältä.

Ja sitten on näitä "makuasioita", eli jollekin Wii tai (lähitulevaisuudessa) Move voi tosiaan olla osana fps-pelaamista, kun taas osa pitäytyy edelleen normi-padissa. Tuskin itse pelaan jotain KZ3:sta ainakaan ensimmäisenä Movella, koska haluan kokea mun lempipelisarjan (noh, yksi niistä) padilla. Nyt tosin mielenkiinnolla odotan sitä, että on aikaa vetää esim. Heavy Rain *toisen kerran* ja tällä kertaa Moven kanssa. Minulle siis Move on yksi vaihtoehto - mutta ei välttämättä se ensimmäinen.

Pointti oli tavallaan aiemmin siinä, että PS3:lla - ja fps-genressä - pelaaja voi valita normi-padin tai Moven väliltä (en ainakaan vielä ole kuullut, että fps-pelejä tulisi rajatusti vain Move-ohjaimelle). Tämä valinta on monelle tärkeä.

Kolikon toinen puoli on voi tosin olla se, että tietyt Movea tukevat pelit joudutaan suunnittelemaan kahdelle ohjaustavalle, mikä syö resursseja ja tuo potentiaalisia ongelmia. Mutta varmasti nämä Socomit ja KZ3:set nyt näyttävät vähän suuntaa siinäkin mielessä - niissä kun Move taitaa olla osana pakettia (ei toivottavasti päälleliimattu juttu).

En muutenkaan näe, että Moven tarkoitus on välttämättä vetää "liiketunnistusporukkaa" Wiin luota PS3:n luo - jos siis jo Wiin omistaa. Mutta esim. joulumarkkinoilla liiketunnistuspelaamista etsivät eivät enää automaattisesti nappaa Wii-konsolia mukaansa - siellä kun on sitten 3 vaihtoehtoa hyllyssä.

Tämä on nyt sitä todellisuutta missä Nintendokin joutuu jatkossa elämään ja "bisneskuvioita" pohtimaan. Tämän vuoden E3-messut tosin onneksi osoittivat, että Nintendo keskittyy laadukkaisiin peleihin ja onhan sieltä tulossa uutta käsikonsolia ym.

Lisäksi lyön vaikka pääni pantiksi et movesta tulee bundleja ps3:lle, joten en edelleen niele lausetta "move on kallis" tai "kallis hankkia"

Itsehän en jo PS3:n omistavana hyödy konsolibundleista, joten kyllä itse miellän Moven melko hintavaksi hankinnaksi. Otetaan esimerkiksi kertahankintana Move-setti kahdelle vaikka Verkkokaupan, Zavvi.comin ja Play.comin hinnoilla:

Move Starter Pack 64,90€ (Verkkokauppa.com)
2 X Move Navigation Controller 25,49€ (Play.com)
Move Motion Controller 41,99€ (Play.com)
Sports Champions 30,49€ (Zavvi.com)

=188,36€

Toki voidaan sanoa, ettei Navia tarvitse Sports Championsin kanssa tai että sen voi korvata Dualshockilla, mutta itse en mitään purkkaliimadualshock-virityksiä lähde kokeilemaan ja kaikki kunnon pelit kuitenkin tulevat tuota Navia käyttämään jatkossa, joten se on hankintana edessä ennemmin tai myöhemmin.

Mielestäni setin hinta on korkea, joten ei siitä kalleudesta puhuminen nyt pitäisi mikään iso pala olla nieltäväksi. Ei Move-ohjain nyt itsessään kuitenkaan onneksi ihan DualShockin hintaluokassa liiku, siinä olet kyllä oikeassa.

Mutta esim. joulumarkkinoilla liiketunnistuspelaamista etsivät eivät enää automaattisesti nappaa Wii-konsolia mukaansa - siellä kun on sitten 3 vaihtoehtoa hyllyssä.

Kuten itsekin kirjoitit, Wii ja liikkeentunnistus sinänsä ovat jo hieman laskevalla käyrällä noin niinkuin kiinnostavuutensa puolesta. Vallankumous on nähty, Move ei ole mitään uutta, se ei eroa käytännön tasolla Wiimotesta ja se on loppujen lopuksi vain (kallis) lisäohjain sukupolven kalleimmalle konsolille. Hintansa puolesta kilpailu Wiin ja PS3:n välillä ei todellisuudessa noin yleisesti ole mitään suurta, vaikka ehkä PS3:n Move-bundle teoriassa kilpaileekin Wiin kanssa samoilla jo hieman hiljentyneillä apajilla.

Kinect onkin sitten taas jotain muuta, mutta loppujen lopuksi sitä samaa. Voin kuvitella, että nämä Zumbat ja muut jumpat uppoavat hyvin markkinoituina joihinkin ihmisiin, vähän kuten Wii Fit, mutta tässäkin kohtaa kyse on uutuudenviehätyksen katoamisesta. Nintendo on jo tämänkin toteuttanut aikaisemmin perustallaajalle maistuvalla kaavalla, Wiin dominointi myyntitilastoissa tästä kouriintuntuvana todisteena.

Microsoftin ja Sonyn liikkeentunnistusjipot on vain normaalia jatkumoa tälle sukupolvelle, ei mitään mullistavaa, ainoastaan lähinnä tappion hiljaista nielemistä Wiin vanavedessä ja sellaisina ne ehkä tuleekin ottaa.

Avanto tiivisti asian moven hinnoista myös aika hyvin tuohon, joten tuskin kelläkään on enään epäselvyyttä moven kalliudesta. Wiin tarjousketjua luin tuossa ja motion+ ja mukana red steel 2 jotain alle 15 euroa, joten wiitä on turha väittää kalliiksi peliohjaimien suhteen. Wii on toki liian kallis hardwaren suhteutettuna, mutta monella on unohtunut että wii voi vielä räjäyttää pankin toistamiseen hinnanalennuksella ja bundlaamalla parhaita pelejä mukaan, tätä ne kilpailijat ovat tehneet horjuttaakseen wiin myyntejä aina välillä bundlaamalla laatu pelejä mukaan. Joten toivon että wiin myynti notkahtaisi niin saa lukea pelaajien tekosyitä miksi eivät osta wii konsolia hinnanalennuksenkaan jälkeen. Wii on aivan omalaatuinen kokemus peleineen ja sitä tuskin voi kokea muualla. Tiedän tämän kun olen aivan koukussa ollut vuodet wiihin ja yli sata wiiware ja virtual console peliä ja 80 levyllistä wii pelejä omistan :eek: .

Ihan turhaan pelaajat sanoo syyksi wiitä haukkuessaan, että pitää olla yksi nykyisen sukupolven pelikonsoli. Wiillä on suurin määrä yksinoikeuspelejä joita ei ole saatavilla xbox 360:lle ja ps3:lle. Toki jos on "true pelaaja" kannattaa omistaa 360:n tai ps3 tai jopa molemmat ettei jää mistään paitsi. Moni tokaisi e3:ssa vuonna 2006, että täytyy ostaa ainakin 2 konsolia tälle konsolisukupolvelle

Liikkeentunnistuksesta sen verran sanottavaa wii puolelta että ei senkään pelitarjonta todellakaan painotu kokonaan siihen liikkeeseen. Hyvänä esimerkkinä tuleva goldeneye jossa ohjataanb pääasiassa retro tyyliin padilla, kultainen classic pro bundlataan sen kanssa ja gamecube padit toimii myös. Gamecube padi tuki on ollut wiissä sen julkaisusta saakka ;) . Minun mielestä Nintendon oli pakko tehdä "revolution" selvitäkseen eteenpäin pelialalla.

Itsehän en jo PS3:n omistavana hyödy konsolibundleista, joten kyllä itse miellän Moven melko hintavaksi hankinnaksi. Otetaan esimerkiksi kertahankintana Move-setti kahdelle vaikka Verkkokaupan, Zavvi.comin ja Play.comin hinnoilla:

Move Starter Pack 64,90€ (Verkkokauppa.com)
2 X Move Navigation Controller 25,49€ (Play.com)
Move Motion Controller 41,99€ (Play.com)
Sports Champions 30,49€ (Zavvi.com)

=188,36€

no eipä se järisyttävän paljon halvemmaksi wiille tule, siihen vertasinkin..

Sit taas eyepetin mukaan 40euroon saa kameran, joten pienellä rahalla saa esim perheen pienimmille uuden move pelin..

itsellä eyepetin takia kamera jo oli, ja niitä naveja ei vielä varmaan 6kk tarvitse mihinkään eikä edes pädiä...joten selvisin vain kahden moven ja lataustelakan ostolla..

itsellä eyepetin takia kamera jo oli, ja niitä naveja ei vielä varmaan 6kk tarvitse mihinkään eikä edes pädiä...joten selvisin vain kahden moven ja lataustelakan ostolla..

Ja Wiillä selviää ostamalla pelin jossa M+ tulee bundlattuna (kuten toi kalifornia janin mainitsema Red Steel 2 + M+ 15 eurolla), aika saatanan halpaa verrattuna 2x Move + lataustelakka + peli-yhdistelmään (mitäs tosta tulis, 110-130 euroa?).

Kinectin hinta alkaa vaikuttaa varsin kohtuulliselle kun sitä vertaa Moven hintaan, heh.

nii no siis ihan taatusti tulee move peli paketteja...ei sitä oikeen voi verrata siihen et wiille niitä nyt jo saa, toinen on kuitenki ollu hyvän aikaa myynnissä...Kyllä se vertailu kohdistuu siihen mitä ne julkaisujen aikana on...

Kinect...nii no..159e+40-70e peli päälle, ei se kyl halpaa oo mitenkää. Samaten ku kinectille en ole ainakaan vielä nähnyt ainuttakaan järkevää peliä tanssipeliä lukuunottamatta, ei ole edes semmosta genreä missä kuvittelisin sen toimivan...

Kinect...nii no..159e+40-70e peli päälle, ei se kyl halpaa oo mitenkää.

Kinectin ovh taitaa olla 150 euroa, eli tuota halvemmallakin tullee tuon saamaan jostain. Ja siinä aloituspaketissahan on peli mukana.

ja niitä naveja ei vielä varmaan 6kk tarvitse mihinkään eikä edes pädiä...joten selvisin vain kahden moven ja lataustelakan ostolla..

Navia olisin itse käyttänyt ennakkotilauksena hankkimani Resident Evil 5 Gold Editionin kanssa, vaikka tosiaan nyt sattuneista syistä (väärin ymmärretty Verkkokaupan tarjouskampanja) jäi tuo Move hankkimatta kokonaan. Eikä RE5:n Move-arvostelut kyllä mitään varsinaisia hurraa-huutoja kirvoita, näin parempia hintoja odotellessa.

nii no siis ihan taatusti tulee move peli paketteja...ei sitä oikeen voi verrata siihen et wiille niitä nyt jo saa, toinen on kuitenki ollu hyvän aikaa myynnissä...Kyllä se vertailu kohdistuu siihen mitä ne julkaisujen aikana on...

Kinect...nii no..159e+40-70e peli päälle, ei se kyl halpaa oo mitenkää. Samaten ku kinectille en ole ainakaan vielä nähnyt ainuttakaan järkevää peliä tanssipeliä lukuunottamatta, ei ole edes semmosta genreä missä kuvittelisin sen toimivan...
Kinectin mukana tulee se kinect adventures, ja julkaisupelit eivät itseä kyllä kiinnnosta yhtään. Ja tuskin on edes ihan hyvä se tanssipeli ei se ole se 1:1 liike mukana siinä, eli valmiit animaatiot tanssissa. Ja miksi ihmeessä verrattaisiin näitä moven pelejä wiin julkaisupeleihin!? Järjetön tapa ajatella ettei voi verrata parhaita wii pelejä parhaisiin move peleihin vaan pitää ne huonoimmat 4 vuotta vanhat aina valita. Mutta uskon että xbox 360 onnistuu samalla tavalla saamaan ihmisiä houkuteltua pelaamaan, onhan se toimiva ratkaisu ilman ohjainta.

no siis movelle ei osata vielä edes tehdä kunnolla pelejä, sille ei vielä ole ainuttakaan oikeasti hyvää peliä...

ei niitä voi verrata muuhun kuin siihen kun wiillä oli sama tilanne...peli firmat on jo vuosia opetellu tekemään wiille pelejä, ni ei se ihan tasaväkinen vertailu ole...

Noita hintalaskelmia katsellessa tuli mieleen, että jos on kovin Move-skeptikko, miksi ostaa kerralla täyttä settiä? Pelkkä Starter Pack riittänee varsin hyvin alkajaisiksi. Tai jos omistaa jo PS Eyen entuudestaan, selviää vain yhden Moven hinnalla. Navia tukevia pelejä on vielä varsin vähän, ja niidenkin kanssa voinee ensialkuun totutella Navin korvaamista padilla. Minusta ainakin tuntuu hieman omituiselta ostaa kerralla kaikki mahdollinen ja sitten kirota, jos/kun ei tuntunutkaan hyvältä. Toki jokaisella on omat tarpeensa ja jos kokee, että pitää saada kaikki heti, silloin rahallinen panostus liikkuu tuolla melkein 200 eurossa.

Jos on maltillinen ja ostaa alkuun vain perustarpeet, ja ilmestyvien pelien mukaan lisäkilkettä, ei lompakossa kirpaise kerralla niin paljoa. Ja kuten Mäksäkin sanoi, aikaa myöten ihan varmasti nähdään pelin ja kapulan/kapulat bundlaavia paketteja alennettuun hintaan. Skeptikko jaksanee siis odottaa hintojen halpenemistakin.

PS. Itse olen tietysti taas kerran hieman jäävi puhumaan mitään Moven kalleudesta, koska sain Starter Packin ilmaiseksi. Yksin pelaavana jouduin sijoittamaan vain sen 26,40 euroa yhteen Naviin. Yksi kappale kumpaakin kapulaa on riittänyt vallan mainiosti, ja jäipä yksi ylimääräinen kamerakin hyllyyn odottamaan uutta omistajaa.

no siis movelle ei osata vielä edes tehdä kunnolla pelejä, sille ei vielä ole ainuttakaan oikeasti hyvää peliä...
Sallit minun olla eri mieltä. Kaksi iltaa Heavy Rain Move Editionin pelanneena väitän, että koko tämän vuoden paras peli (omissa kirjoissani) tukee Movea, ja on antanut todella kivasti uudelleenpeluuarvoa.

ei niitä voi verrata muuhun kuin siihen kun wiillä oli sama tilanne...peli firmat on jo vuosia opetellu tekemään wiille pelejä, ni ei se ihan tasaväkinen vertailu ole...

Move pelaajan katkera tunnustus boldatussa :D

Samat liikkeentunnistus mekanismit ovat ohjaimen sisällä kun wiimote+:ssa. Ainoastaan valopallo+kamera on uutta. Tämän parempaa vertailua ei ole olemassa liikkeentunnistuksia vertaillessa. Onko se reilua ettei wiilä ole vakiona omaa kameraa, on kamera vain siinä "your shape" 1:ssä ja valopalloa ei ole ollenkaan, enkä näitä kyllä tarvitsekaan, akkujen kesto ohjaimissa kärsisi valopallon kanssa.

Move pelaajan katkera tunnustus boldatussa :D

mitä katkeraa siinä on? Jos movea ei ois ilmestynyt, niin oisin wiin ostanut takas, koska liiketunnistus pelejä ol isaatava.

mut en tiedä yhtäkään pelikonsolia, tai tommosta uutta lisälaitetta jolle ois julkaisun yhtyedessä tullut läjäpäin loistavia pelejä, vaan lähes kaikesta paistaa läpi ettei ole osattu vielä alustalle tehtyä kunnon pelejä.

kyllähän ne wiin alkupään pelit suht kuraa oli, mutta liiketunnistusta ei sillon viel ollu ni kaikki oli uutta...nyt ne on jo nähty, joten paistaa pahemmin läpi tuo osaamattomuus toistaiseksi.

alustana move on kerrassaan loistava kun pelinkehittäjät alkaa oppimaan sen mahdollisuudet

Ylös Bottom