Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Meillä pleikkapuolella on onneksi tyydytty hyvin vaatimattomaan huiskutteluun. Tässä siitä osuva esimerkki:


[MEDIA]2789[/MEDIA]
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Otetaan tämä tänne yleiseen vertailuketjuun, koska pingistä löytyy/tulee löytymään jokaiselle alustalle. The Sixth Axis kirjoittaa Kinect Sportsin pinkiponkista näin:

Sports was being demoed with ping pong and it just didn’t seem to work. People were becoming frustrated with how their moves were being interpreted and it just didn’t look like they were having a lot of fun. Compared to Sports Champions it’s just not as easy to use or as intuitive.
Tässä kohtaa ongelmaksi voi muodostua epätarkkuus. Jos oikein muistelen, käsi on mallinnettu kahden nivelen voimin, eli kyynärpään ja ranteen mukaan. Periaatteesta noista ehkä voisi saada varsin tarkkaakin dataa mailan liikkeiden mallintamiseen, mutta ilmeisesti näin ei näytä olevan ainakaan Kinect Sportsissa.

Toinen havaittu epätarkkuuteen liittyvä ongelmia on menujen navigointi. Tämän koin itsekin Kinect-esittelyssä melko hankalaksi, mutta toisilta homma sujui paljon luontevammin.

The main issue across all the Kinect games shown was menu navigation. As shown at E3 the first party games feature a system similar the Wii and PlayStation Move, an on-screen hand acts as a pointer, reacting to your movements. The hand seems to move at about half the speed of your actual hand, which is a little annoying, and you have to wait for a timer to complete when you hover over a button to select it. After watching a few dozen people try the system across the three first party titles most seemed to have issues, although personally it didn’t seem completely terrible.
Sen sijaan Dance Centralissa nähty tapa toimi minustakin paremmin ja oli ennen kaikkea paljon nopeampi.

Dance Central actually uses a very different system where you move your hand up and down to scroll through menu options and then swipe your hand across to select an option. This seemed a bit quicker and easier than Microsoft’s system, although a few people did still struggle with it.
Lähde: The Sixth Axis
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Vaikka kinect ei äkkiseltään tarkasteltuna näyttäisi soveltuvan räiskintäpeleihin ei se kuitenkaan ole estänyt Hudsonia yrittämästä:
[video=youtube;euNOPKYFbPc]http://www.youtube.com/watch?v=euNOPKYFbPc[/video]
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Tässä kohtaa ongelmaksi voi muodostua epätarkkuus. Jos oikein muistelen, käsi on mallinnettu kahden nivelen voimin, eli kyynärpään ja ranteen mukaan. Periaatteesta noista ehkä voisi saada varsin tarkkaakin dataa mailan liikkeiden mallintamiseen, mutta ilmeisesti näin ei näytä olevan ainakaan Kinect Sportsissa.

Ongelma taitaa olla siinä ettei ole mahdollista seurata ranteen liikettä, esim. pyöräyttäessä kämmentä alhaalta ylös. Myös nopeuden mittaaminen lyönneistä voi osoittautua todella vaikeaksi.

Video itse pelistä
YouTube - Kinect Sports - TGS 10: Table Tennis Gameplay

Ei ole Kudo tainnut SCn pingistä pelata puheista päätellen. Kovin yksinkertaisen oloista menoa eikä samanlaisia kurottautumisia pallon vuoksi näe kuten Moven vastaavasssa. Pallo käyttäytyy koko ajan samalla tavalla nopeutensa ja korkeutensa suhteen.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ei, mutta toimii aivan kaikkien Xbox 360 -mallien kanssa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Minusta tuntuu, että Kinect on joulumarkkinoilla lapsiperheiden hitti. Laite on kuin tehty tupareihin, illanistujaisiin, pienessä maistissa, lasten syntymäpäiville ym.. ym.. pelaajat voi hypätä sekaan ja lähteä pois milloin vain, kamera rekisteröi ilman Confirm-OK-OK-Calibrate-Stand Still-OK-Confirm puljaamista.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

SUPERanalyytikko Michael Pachter on sitä mieltä, että Move möi Jenkkilässä selvästi alle Sonyn omien odotusten. SCEA ei ole julkistanut vielä mitään tarkkoja lukuja, mutta arviot pyörivät noin 300 000 Move-kapulassa. (SCEE-alueella Movea toimitettiin kauppoihin 1,5 miljoonaa.) Pian alkavan joulumyynnin iso Pee ennusti kuitenkin vauhdittavan myös Moven menekkiä.

In North America, however, Wedbush Morgan analyst Michael Pachter believes that Move really did not fare as well as Sony would have liked. Despite the suspected slow start, Pachter still thinks that Move, and Microsoft's Kinect, will have a notable impact on industry sales this holiday season. "Even though we believe Move sold well below expectations in its first month, we expect it, along with the Kinect (launching November 4), to drive hardware sales at holiday," he said.

Lähde: Industry Gamers
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

SUPERanalyytikko Michael Pachter on sitä mieltä, että Move möi Jenkkilässä selvästi alle Sonyn omien odotusten. SCEA ei ole julkistanut vielä mitään tarkkoja lukuja, mutta arviot pyörivät noin 300 000 Move-kapulassa. (SCEE-alueella Movea toimitettiin kauppoihin 1,5 miljoonaa.)
Taitaa taas mennä arpomiseksi siitä, puhutaanko lukemissa kauppoihin toimitetuista vai myydyistä mutta jos nuo kaksi lukemaa samasta asiasta puhuvat niin eipä siinä juuri Pachteria tarvita havainnoimaan, ettei jenkkilän myynti tosiaan ole isommin ottanut tulta alleen. Enempi yllättää, peseekö Moven myynti EMEA-maissa todellakin rapakon takaisen jopa viisinkertaisella määrällä? Toki Eurooppa on aina ollut vähän Sonyyn päin kallellaan mutta jotenkin nuo vertailusuhteet alkavat tuntua jo aika lailla epätodellisilta.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

kulttuurieroja, sanon minä! Vaikka länsimaiset kulttuurit aika läheisiä ovat niin en usko että USA:ssa kauheasti innostuttaisiin jostain start the partysta, kuten ei innostuttu singstaristakaan. Sonyn olisi pitänyt viisastua ja pistää kasuaalipuljua pystyyn myös ameriikoissa.

Korjausta itselle: Zindagi games (Sports champions) sijaitsee kaliforniassa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Voih... Tulisipa jo uusi kevät, tai edes lisää pelivideoita Sorcerysta. Toisaalta, hiljaa hyvä tulee... Jos tulee. Hyvin toteutettuna tuo peli kun saattaisi olla juuri The game, joka antaisi syyn hankkia Moven tähänkin talouteen(varsinkin, jos se sisältäisi sen toivomani nettipelin). Noh, onneksi nyt on viikonlopuksi tullut hankittua kaksi vanhaa ps3-peliä, jotka on jäänyt aiemmin testaamatta. Vaikka olenkin pleikkaristi, toivoisin itse asiassa, että nuo sonyn kasuaalipelit ei myisi älyttömiä. Silloin Sony saattaisi keskittyä enemmän muihin peligenreihin ja pistämään markkinoille vähän vakavammin otettavia UUSIA pelejä.

Esimerkkinä: Minä en tee mitään jollain Heavy Rain -movepäivityksellä, kun olen jo teoksen kertaalleen läpi pelannut ja vienyt vaihtoon(Enkä ole liioin innostunut mistään Sport Championista... Come on... Jotain uutta, kiitos). Olihan se stoori siinä(Heavy Rain) ihan hyvä mutta ei niin hyvä, että olisin sen jaksanut pelata kertaakaan uudestaan alusta loppuun asti. On tietenkin otettava huomioon, ettei kaikki ihmiset ajattele samalla lailla, vaan jotkut haluavat kokeilla tämän teoksen uudelleen eri ohjaustavalla. Siltikin vähän kyrsii tämä, että Sony lisää tukia vanhoille peleille sen sijaan, että laittaisi omistamansa puljut kehittämään uusia Move-tuen sisältäviä tuotteita. Onhan noita toki joitakin tulossa mutta niiden julkaisu siintää vielä pitkällä tulevaisuudessa, kuten tuon aikaisemmin mainitsemani Sorcery -pelin. Sport Champions on meikäläisen silmissä pelkkä halpa demo, jolla näytetaan kuinka Move toimii, ja ihan hyvinhän se näyttää toimivan. Tekniikka on kunnossa muttei vielä uusien nimikkeiden laatu.... Ellei satu nyt yksinkertaisesti perustamaan jostain virtuaali-pingiksestä jne.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

kulttuurieroja, sanon minä! Vaikka länsimaiset kulttuurit aika läheisiä ovat niin en usko että USA:ssa kauheasti innostuttaisiin jostain start the partysta, kuten ei innostuttu singstaristakaan.
Voi kai se tuostakin olla kiinni ja luvut puhuvat puolestaan mutta jotenkin vain tottunut siihen, että edes suhteellisesti laskettuna se, mitä Atlantin toisella puolella tapahtuu on kutakuinkin linjassa tämän puolen kanssa. Noilla luvuilla 2% jenkkilän PS3-omistajista on Move-kelkkaan hypännyt kun taas täällä vastaava lukema huitelisi jo 9% tienoilla. Kaipa se sitten näin on mutta nimenomaan suhteutettuna varsin hurjalta kulttuurikuilulta kuulostaa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Joo. Jotenkin ihmetyttää tuo euroopan ja ameriikan välinen ero, koska euroopassa sony on aika hyvin onnistunut luomaan hittejä kulttuurista riippumatta (singstarin eri versiot euroopassa omilla lokaalisilla alueilla ja lokalisaatiot yleensä). Sonyn ameriikan osasto tarvitsisi oman phil harrisonin / andrew housen :D
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Lienee totta tuo amerikan tilanne moven suhteen, olen gonintendossa chattailly niin kaikki sanoivat, että kaupat ovat pullollaan ohjaimia eivätkä ole sieltä ihan heti lähdössä. No tietenkin kerroin miten menee suomessa ja muussa euroopassa, että ovat kaupat tyhjinä move ohjaimista. Olivat kuitenkin aika monet ostaneet ne move ohjaimet ihan vain testataakseen, sanoivat, että palasivat pelaamaan wiillä liikkeentunnistuspelejä muutaman illan jälkeen. (wiin omistajalle ei varmaankaan kovin uusi ollut kokemus)

Moven vertaaminen wiihin täällä ei ole mitenkään mahdollista kun ps3 ja xbox 360 on myydyimmät konsolit täällä ja suomessa ei edes löydy wiin parhaimpia third party pelejä, ja jos löytyy niin ne ovat ylihinnoiteltuja.(briteistä on joutunut tähänkin asti ostamaan kaikki pelit)

Pelimedia suomessa käsittelee murto-osan wii peleistä ja eivät ne uutissähkeetkään ole mitenkään ajantasalla. Täällä pelilehdet menee markkinoiden mukaan, eivät niinkään pelien laadun mukaan. (harmi)

Tässä on liikkeentunnispelejä aika paljon :D
kalifornia-jani-albums-wiiiii-picture5649-p1010484.JPG

ps: miten wiimotionplussan alkuajat menivät oli julkaisussa ne grand slam tennis ja tiger 10 kesäkuussa ja sitten heinäkuussa sports resort. Onko mitään lukuja miten nuo menivät kaupaksi
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Onhan tuo markkinointibudjettina lisälaitteelle aivan järjetön.Todennäköisesti se ei tule itseään tämän sukupolven aikana maksamaan takaisin. Microsoftille tuo ehkä kuitenkin nähdään pidempiaikaisena investointia, eli eräänlaista ennakkomainontaa jo seuraavaa sukupolvea varten, jossa Kinect tai samankaltainen ohjaustapa on varmastikin mukana alusta asti.

Microsoftin markkinointibudjetti Windows Mobile 7:lle on "vain" 400 miljoonaa dollaria, joten tuohonkin verrattuna Kinectin budjetti on käsittämätömän suuri.

Lähikuukausina MS suoltaa lähes miljardi dollaria pelkkään kahden tuotteen markkinointiin, joilla kummallakaan ei ole takeita menestyksestä. Kinectillä mahdollisuudet lienevät kuitenkin paremmat laajan käyttäjäjoukon ansiosta.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Microsoftille tuo ehkä kuitenkin nähdään pidempiaikaisena investointia, eli eräänlaista ennakkomainontaa jo seuraavaa sukupolvea varten, jossa Kinect tai samankaltainen ohjaustapa on varmastikin mukana alusta asti.

Jos Microsoft onnistuu myymään Kinectin täysin uudenlaisena tapana pelata pelejä suurelle yleisölle ja saa näin uutta asiakaskuntaa Xbox 360:lle ja myy siinä sivussa Kinectia jo nykyisille asiakkaille reilusti (sekä tietenkin pelejä), niin kyllähän siellä on kaikki mahdollisuudet ottaa rahaa kunnolla takaisinkin.

Silti, siinä olet varmasti oikeassa, että tässä Microsoftilla on myös taka-ajatuksena uudelleenmuokata Xbox-brandia tulevaisuutta varten ja se luonnollisesti maksaa. Se miten MS onnistuu jää nähtäväksi, mutta varmaa on, ettei yksikään valmistaja enää tulevaisudessa sylje Wii-kuppiin, nyt kun kaikki näistä enemmän tai vähemmän samoilla apajilla Nintendon kanssa ovat.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Toivottavasti Killi ei pahastu, kun varastan Facebook-statuksensa tänne.

Hesari testasi Kinectin liikuntapelejä ja totesivat sen minkä me jo tiesimme :)

"Xboxille suunnitellut liikuntapelit ovat hauskempia ja kehittyneempiä kuin Playstationin pelit."

Ainakaan HS.fi:ssä ei vielä tuollaista vertailua näkynyt, joten olisiko painetussa lehdessä?
 
Ylös Bottom