Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Voih... Tulisipa jo uusi kevät, tai edes lisää pelivideoita Sorcerysta. Toisaalta, hiljaa hyvä tulee... Jos tulee. Hyvin toteutettuna tuo peli kun saattaisi olla juuri The game, joka antaisi syyn hankkia Moven tähänkin talouteen(varsinkin, jos se sisältäisi sen toivomani nettipelin). Noh, onneksi nyt on viikonlopuksi tullut hankittua kaksi vanhaa ps3-peliä, jotka on jäänyt aiemmin testaamatta. Vaikka olenkin pleikkaristi, toivoisin itse asiassa, että nuo sonyn kasuaalipelit ei myisi älyttömiä. Silloin Sony saattaisi keskittyä enemmän muihin peligenreihin ja pistämään markkinoille vähän vakavammin otettavia UUSIA pelejä.

Esimerkkinä: Minä en tee mitään jollain Heavy Rain -movepäivityksellä, kun olen jo teoksen kertaalleen läpi pelannut ja vienyt vaihtoon(Enkä ole liioin innostunut mistään Sport Championista... Come on... Jotain uutta, kiitos). Olihan se stoori siinä(Heavy Rain) ihan hyvä mutta ei niin hyvä, että olisin sen jaksanut pelata kertaakaan uudestaan alusta loppuun asti. On tietenkin otettava huomioon, ettei kaikki ihmiset ajattele samalla lailla, vaan jotkut haluavat kokeilla tämän teoksen uudelleen eri ohjaustavalla. Siltikin vähän kyrsii tämä, että Sony lisää tukia vanhoille peleille sen sijaan, että laittaisi omistamansa puljut kehittämään uusia Move-tuen sisältäviä tuotteita. Onhan noita toki joitakin tulossa mutta niiden julkaisu siintää vielä pitkällä tulevaisuudessa, kuten tuon aikaisemmin mainitsemani Sorcery -pelin. Sport Champions on meikäläisen silmissä pelkkä halpa demo, jolla näytetaan kuinka Move toimii, ja ihan hyvinhän se näyttää toimivan. Tekniikka on kunnossa muttei vielä uusien nimikkeiden laatu.... Ellei satu nyt yksinkertaisesti perustamaan jostain virtuaali-pingiksestä jne.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

kulttuurieroja, sanon minä! Vaikka länsimaiset kulttuurit aika läheisiä ovat niin en usko että USA:ssa kauheasti innostuttaisiin jostain start the partysta, kuten ei innostuttu singstaristakaan.
Voi kai se tuostakin olla kiinni ja luvut puhuvat puolestaan mutta jotenkin vain tottunut siihen, että edes suhteellisesti laskettuna se, mitä Atlantin toisella puolella tapahtuu on kutakuinkin linjassa tämän puolen kanssa. Noilla luvuilla 2% jenkkilän PS3-omistajista on Move-kelkkaan hypännyt kun taas täällä vastaava lukema huitelisi jo 9% tienoilla. Kaipa se sitten näin on mutta nimenomaan suhteutettuna varsin hurjalta kulttuurikuilulta kuulostaa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Joo. Jotenkin ihmetyttää tuo euroopan ja ameriikan välinen ero, koska euroopassa sony on aika hyvin onnistunut luomaan hittejä kulttuurista riippumatta (singstarin eri versiot euroopassa omilla lokaalisilla alueilla ja lokalisaatiot yleensä). Sonyn ameriikan osasto tarvitsisi oman phil harrisonin / andrew housen :D
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Lienee totta tuo amerikan tilanne moven suhteen, olen gonintendossa chattailly niin kaikki sanoivat, että kaupat ovat pullollaan ohjaimia eivätkä ole sieltä ihan heti lähdössä. No tietenkin kerroin miten menee suomessa ja muussa euroopassa, että ovat kaupat tyhjinä move ohjaimista. Olivat kuitenkin aika monet ostaneet ne move ohjaimet ihan vain testataakseen, sanoivat, että palasivat pelaamaan wiillä liikkeentunnistuspelejä muutaman illan jälkeen. (wiin omistajalle ei varmaankaan kovin uusi ollut kokemus)

Moven vertaaminen wiihin täällä ei ole mitenkään mahdollista kun ps3 ja xbox 360 on myydyimmät konsolit täällä ja suomessa ei edes löydy wiin parhaimpia third party pelejä, ja jos löytyy niin ne ovat ylihinnoiteltuja.(briteistä on joutunut tähänkin asti ostamaan kaikki pelit)

Pelimedia suomessa käsittelee murto-osan wii peleistä ja eivät ne uutissähkeetkään ole mitenkään ajantasalla. Täällä pelilehdet menee markkinoiden mukaan, eivät niinkään pelien laadun mukaan. (harmi)

Tässä on liikkeentunnispelejä aika paljon :D
kalifornia-jani-albums-wiiiii-picture5649-p1010484.JPG

ps: miten wiimotionplussan alkuajat menivät oli julkaisussa ne grand slam tennis ja tiger 10 kesäkuussa ja sitten heinäkuussa sports resort. Onko mitään lukuja miten nuo menivät kaupaksi
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Onhan tuo markkinointibudjettina lisälaitteelle aivan järjetön.Todennäköisesti se ei tule itseään tämän sukupolven aikana maksamaan takaisin. Microsoftille tuo ehkä kuitenkin nähdään pidempiaikaisena investointia, eli eräänlaista ennakkomainontaa jo seuraavaa sukupolvea varten, jossa Kinect tai samankaltainen ohjaustapa on varmastikin mukana alusta asti.

Microsoftin markkinointibudjetti Windows Mobile 7:lle on "vain" 400 miljoonaa dollaria, joten tuohonkin verrattuna Kinectin budjetti on käsittämätömän suuri.

Lähikuukausina MS suoltaa lähes miljardi dollaria pelkkään kahden tuotteen markkinointiin, joilla kummallakaan ei ole takeita menestyksestä. Kinectillä mahdollisuudet lienevät kuitenkin paremmat laajan käyttäjäjoukon ansiosta.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Microsoftille tuo ehkä kuitenkin nähdään pidempiaikaisena investointia, eli eräänlaista ennakkomainontaa jo seuraavaa sukupolvea varten, jossa Kinect tai samankaltainen ohjaustapa on varmastikin mukana alusta asti.

Jos Microsoft onnistuu myymään Kinectin täysin uudenlaisena tapana pelata pelejä suurelle yleisölle ja saa näin uutta asiakaskuntaa Xbox 360:lle ja myy siinä sivussa Kinectia jo nykyisille asiakkaille reilusti (sekä tietenkin pelejä), niin kyllähän siellä on kaikki mahdollisuudet ottaa rahaa kunnolla takaisinkin.

Silti, siinä olet varmasti oikeassa, että tässä Microsoftilla on myös taka-ajatuksena uudelleenmuokata Xbox-brandia tulevaisuutta varten ja se luonnollisesti maksaa. Se miten MS onnistuu jää nähtäväksi, mutta varmaa on, ettei yksikään valmistaja enää tulevaisudessa sylje Wii-kuppiin, nyt kun kaikki näistä enemmän tai vähemmän samoilla apajilla Nintendon kanssa ovat.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Toivottavasti Killi ei pahastu, kun varastan Facebook-statuksensa tänne.

Hesari testasi Kinectin liikuntapelejä ja totesivat sen minkä me jo tiesimme :)

"Xboxille suunnitellut liikuntapelit ovat hauskempia ja kehittyneempiä kuin Playstationin pelit."

Ainakaan HS.fi:ssä ei vielä tuollaista vertailua näkynyt, joten olisiko painetussa lehdessä?
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ainakaan HS.fi:ssä ei vielä tuollaista vertailua näkynyt, joten olisiko painetussa lehdessä?

Olihan se siellä lehdessä kun tarkasti katsoi, otsikko ja huono kuva eivät oikein heti osuneet silmään. Testissä oli lasten musiikkilevyt. Kuinka moni tuosta Kinectin pelilistalla olleista on tulossa myös PS3:lle? Ainakin EA:n Sports Active.

Testaaja oli näemmä melko tosissaan arvioinut tarjontaa nimenomaan liikkunnan, ei pelaamisen näkökulmasta, ja siinä kumpi tarjoaa enemmän liikuntaa. Hänen mielestään Movella liikkuu vain käsi, mikä tietysti voi olla totta jos vain sitä liikuttaa, mutta omalla kohdalla Sports Championissa liikkuu koko ukko ja hiki tulee vaikka ei haluaisikaan.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ainakaan HS.fi:ssä ei vielä tuollaista vertailua näkynyt, joten olisiko painetussa lehdessä?

Painetussa oli tänään. En haluaisi olla ilkeä, mutta kirjoittaja ei tainnut kuitenkaan ihan tarpeeksi paneutua esim. Moven peleihin. Niissä kun kuulema ei liiku mikään muu kuin käsi tai korkeintaan yläkroppa - ja aurinkokin välillä osui tunnistimeen (verhot ovat keksitty). Mitään kunnon "tarkkuus ja viive" -testiä ei selkeästi tehty (sori Killi.. ;) ).

Samoin kirjoittaja ei tavallaan ottanut huomioon eri pelien eroja, eli jos nyrkkeily on kehnoa (ilmeisesti "EA SPORTS Active 2"), niin kyse ei välttämättä ole ohjainten "epätarkkuudesta".. Tuota olisi kannattanut nimenomaan testata sekä Movella että Kinectillä. Epäilen, että Kinect olisi ollut sen "tarkempi".

Kahta eri lentopallo-peliä kyllä nopeasti "verrataan", mutta siinäkään ei oteta huomioon että ne ovat pelimekaniikaltaan erilaisia (eipä silti, omasta mielestä lentopallo oli Sports Champions -pelin ehkä tylsin osio).

Mutta toki kirjoittaja halusi puhua peleistä nimenomaan liikunnan kannalta (kirjoittaja ei tainnut olla varsinainen pelaaja), joten Kinectillä hypitään, juostaan ja tanssitaan varmaan enemmän. Epäselväksi jäi, että missä näitä testattiin (myös Kinect kuitenkin vaatii tilaa ja kuvassa ei ainakaan ole perus olohuone).

Lopuksi vertaillaan hintoja myös konsolin kera, mikä tässä on ehkä vähän turhaa. Nyt on vaikea tietää, että paljonko se Move tai Kinect oikeasti maksaa jos konsoli on jo kotona.

Ylätys ei ollut sekään, että lopulta se "oikea liikunta" on paljon parempaa.. "News at 11".
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Mitään kunnon "tarkkuus ja viive" -testiä ei selkeästi tehty (sori Killi.. ;) ).
Mä sain sen kuvan että testissä testattiin enemmänkin tavallisen ihmisen, ei harrastajan näkövinkkelistä. Silloin pelaamisen ja ohjaamisen helppous ja hauskuus on tärkeämpää kuin tarkkuus ja viiveet. Siksi kalibrointikin mainittiin.

Saatta olla, että Moven pelkkää kädenheilutusta painotettiin, koska pelaamiseen tottumattomalla henkilöllä se saattaa olla sitä. Kun pitää keskittyä seuraamaan ruutua, päättelemään mitä peli haluaa sinun tekevän, toteuttamaan se veivaamalla ohjainta ja ehkä myös miettiä mitä nappulaa pitikään painaa ja milloin, niin ei huomaa liikkua kuten liikuntapelissä olisi tarkoitus.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Mä sain sen kuvan että testissä testattiin enemmänkin tavallisen ihmisen, ei harrastajan näkövinkkelistä. Silloin pelaamisen ja ohjaamisen helppous ja hauskuus on tärkeämpää kuin tarkkuus ja viiveet. Siksi kalibrointikin mainittiin.

Puhut tietysti asiaa ja hyvä huomio. Kaipa se on sitä, että jos valtakunnan päälehdessä kirjoitetaan silloin tällöin peleistä, niin sitä itsekin tarttuu niihin herkemmin. Ja lukee kuin piru raamattua..

Se on kuitenkin väärä huomio, ettei Move olisi tekniikkana/hardwarena tarkka. Sen voi jokainen kokeilemalla todeta kohtuu helposti. Ainakin oikealla pelillä (kuten sanottu, niin pelit ovat erilaisia).
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Lopuksi vertaillaan hintoja myös konsolin kera, mikä tässä on ehkä vähän turhaa. Nyt on vaikea tietää, että paljonko se Move tai Kinect oikeasti maksaa jos konsoli on jo kotona.

Hinta on äärimmäisen tärkeä, erityisesti kasuaalimarkkinoilla. Se on se tekijä joka aukaisee lompakon tai pitää sen oven säpissä.

Kasuaalipelaajat haluavat pelata nimenomaan moninpelejä, haetaan sitä hauskaa yhdessä tekemistä.

Ilmaislehti Pelaa!:n pelitoimittaja kirjoittaa.
Vaikka perus-Move onnistuu siis pienellä sijoituksella, isoista Move-bileistä haaveilevien kustannukset ovat yli 250 euron luokkaa, vaikka tästä hinnasta voi sahata pois pari kymppiä, jos talossa on ennalta Playstation Eye-kamera.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ilmaislehti Pelaa!:n pelitoimittaja kirjoittaa: "Move-bileistä haaveilevien kustannukset ovat yli 250 euron luokkaa".

Melko hypoteettinen väite, sillä suurin osa/kaikki Moven "bilepeleistä" toimii yhdellä kapulalla aivan mainiosti. Kapula siis kiertää pelaajalta toiselle. Joissain on mahdollista käyttää kahta kapulaa. Useampaa kuin kahta kapulaa tukevia pelejä ei tietääkseni vielä ole olemassakaan.

Toisekseen kovin suurta biletysjoukkoa et saa olohuoneeseen sätkimään yhtäaikaa vaikka kuinka ohjaimetonta se olisikin.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Niin, siis pointti oli, että Hesarin jutussa lähinnä listattiin konsolipakettien hinnat - ei Kinectin tai Moven (mikä olisi ollut se kiinnostavin osa).

Tuo "250 euron luokkaa" Moven osalta (kuten myös Kinectin) on p**kapuhetta. Mutta ei ole ensimmäinen kerta, kun kustannukset täällä lasketaan sen mukaan, että 10 kaveria pelmahtaa yhtaikaa paikalle ja kaikilla on pakko olla omat ohjaimet, omat navi-ohjaimet, omat sipsipussit ja omat korkinavaajat. Haloo.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Painetussa oli tänään. En haluaisi olla ilkeä, mutta kirjoittaja ei tainnut kuitenkaan ihan tarpeeksi paneutua esim. Moven peleihin. Niissä kun kuulema ei liiku mikään muu kuin käsi tai korkeintaan yläkroppa - ja aurinkokin välillä osui tunnistimeen (verhot ovat keksitty). Mitään kunnon "tarkkuus ja viive" -testiä ei selkeästi tehty (sori Killi.. ;) ).

Samoin kirjoittaja ei tavallaan ottanut huomioon eri pelien eroja, eli jos nyrkkeily on kehnoa (ilmeisesti "EA SPORTS Active 2"), niin kyse ei välttämättä ole ohjainten "epätarkkuudesta".. Tuota olisi kannattanut nimenomaan testata sekä Movella että Kinectillä. Epäilen, että Kinect olisi ollut sen "tarkempi".

Kahta eri lentopallo-peliä kyllä nopeasti "verrataan", mutta siinäkään ei oteta huomioon että ne ovat pelimekaniikaltaan erilaisia (eipä silti, omasta mielestä lentopallo oli Sports Champions -pelin ehkä tylsin osio).

Kinect kun voittaa yhdenkin vertailun Moveen tai Wiihin verratessa, on pakko olla syynä se ettei toimittaja paneutunut peleihin tarpeeksi, ottanut huomioon eri pelien ja pelimekaniikkojen eroja jne... ;)

Kinect oli toimittajan mielestä parempi ja piste...tässä Hesarin tapauksessa hauskempi ja kehittyneempi :cool:

Btw omasta mielestä olisi parempi verrata Wiitä ja Movea rinnakkain, kun ovat tekniikaltaan lähempänä toisiaan. Kinectille on vaikea etsiä vertailukohdetta, koska näin uutta ja mullistavaa tekniikkaa ei (kuluttaja)markkinoilla ole ennen nähty...eikä varmasti ihan heti muille alustoille ole tulossakaan, kun patentit on kunnossa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kinect kun voittaa yhdenkin vertailun Moveen tai Wiihin verratessa, on pakko olla syynä se ettei toimittaja paneutunut peleihin tarpeeksi, ottanut huomioon eri pelien ja pelimekaniikkojen eroja jne... ;)

Kinect oli toimittajan mielestä parempi ja piste...tässä Hesarin tapauksessa hauskempi ja kehittyneempi :cool:

Btw omasta mielestä olisi parempi verrata Wiitä ja Movea rinnakkain, kun ovat tekniikaltaan lähempänä toisiaan. Kinectille on vaikea etsiä vertailukohdetta, koska näin uutta ja mullistavaa tekniikkaa ei (kuluttaja)markkinoilla ole ennen nähty...eikä varmasti ihan heti muille alustoille ole tulossakaan, kun patentit on kunnossa.
EXCUUUUSEEEE MEEE PRINCESS!!
Markkinointi on vaikeaa varmaan minunkaltaiselleni pelaajalle joten otatko haasteen vastaan, ja vakuuttaisit minut ostamaan kinectin 360:een
trololololol.jpg

[video=youtube;0g6KmyYqIAk]http://www.youtube.com/watch?v=0g6KmyYqIAk&feature=player_embedded[/video]
Omasta mielestäni On turha vertailla kinectiä ja movea mihinkään wiihin koska niiltä puuttuvat ne hyvät pelit!!!

Lähtökohdat pelaan xbox 360:llä arcade pelejä ja shootereita, ajopelejä kuten forzaa jne. Miksi edes hankkisin 360:een kinectin jos tuolle lisälaitteelle ei löydy kuin gimmick kamera ohjaus kuntoilupelejä ja RAREN kinect pelejä joissa mennään kumiveneellä olohuoneessa leikisti ja kinectimals joka on HD virtualpet!! Ainut käyttötarkoitus voisi olla videoneuvottelut, mutta pitääkö tässäkin ominaisuudessa olla käytössä KOKOAJAN gold live!?

Ei tuolle ole mitään "pelaajanpeliä" tulossa julkaisuun joten turha toivo houkutella mukaan tosipelaajia. Ja steel battalion tulossa kinectille 2011(ensin olin erittäin innostunut, mutta meh meininki nyt). Onkohan nyt niin, että tanssipelit ja kinect sports ja adventures ja sonic lautailupeli+fighters uncaged olisivat niinkin innovatiivisia pelejä? Näyttää pelaaminen naurettavalta ja julkaisupeleissä ei voi edes istua sohvalla.

Mutta kyllä minäkin wiin julkaisussa pelasin seisaaltaan ;). Wiin hankin koska olin kyllästynyt kaikkiin peleihin ja koko pelialaan yleensäkin. Wiin jälkeen hankin 360:n(2007) halojen takia+ HD grafiikat innosti aluksi, mutta ei niissä ole mitään ihmeteltävää enää. Wii grafiikatkin välttävät 42 tuumaisessa plasmaHD töllössä kun on komponenttikaapeli!(olen siis tyytyväinen wii-konsoliini)
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kinect kun voittaa yhdenkin vertailun Moveen tai Wiihin verratessa, on pakko olla syynä se ettei toimittaja paneutunut peleihin tarpeeksi, ottanut huomioon eri pelien ja pelimekaniikkojen eroja jne... ;)

Ymmärrän pointin, mutta puhuin enemmänkin Movesta ja sen tarkkuudesta - en niinkään siitä että Kinect olisi jotenkin "huono" (enhän ole sitä vielä edes testannut). Move nimittäin on aidosti aika tarkka oikeiden pelien kanssa (olenhan sitä päässyt jo pelaamaan).

Kirjoittaja piti enemmän koko vartaloa liikuttavista "liikunnallisista peleistä", joita Kinect eittämättä - ainakin alussa - tarjoaa enemmän. I get it. Mutta hieman kirjoittaja saa myös syyttää itseään, jos kroppa ei edes sitä vähää liiku Moven kanssa.. Liiketunnistuspelaaminenhan on osin fiilispohjaista ja tilanteeseen heittäytymistä (vs tekniikka ja härpäkkeet pelien takana). Ts. liikut yleensä enemmän kuin lopulta välttämättä tarvitsisi. Ja siitähän se hiki ja hauskuus myös tulee... Ei se rakettitiedettä ole.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kinect oli toimittajan mielestä parempi ja piste...tässä Hesarin tapauksessa hauskempi ja kehittyneempi :cool:

Tarkalleen ottaen toimittajan mielestä Kinectin "liikuntapelit" olivat kehittyneempiä/hauskempia. Itse laitteistoon toteamus ei varsinaisesti liittynyt.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ehkä olisi hyvä lukea koko juttu, niin saa oikean kuvan. Näyttää ainakin vielä, että vaatii rekisteröitymisen (juttu siis "Hikeä ja hauskaa huitomista"):
kinect - Haku - HS.fi
 
Ylös Bottom