Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ajopelit (kinastelut, suositukset, vertailut)

Vanha äijä täs osti kirpparilta grand turismon ratin kanssa ja viikon jälkeen kusetettu olo.. pyrin vetelemään oikeita ajolinjoja soratieradoilla ja sit höh, parempia kierrosaikoja tuli ku kaahas sikamaisesti jarruun koskematta, nojailemalla penkkoihin ja reunoihin ja törmäilemällä kimpoilemalla! Tää typerä peli ei palkitse oikeilla ajolinjoilla kuskaavaa.. kertokaas mulle semmonen peli jossa pärjää vain oikeita ajolinjoja ajamalla ja penkkoihin osumisesta nopeudet tippuu tjms , tykkään vetää ympyrärallia sladissa ja napsia aina vaan sekunteja nopeammaksi ilta illalta.

Laitteeksi tulee ps3 mutta nyt olin ajellu ps2 ja gt 4 pelillä. Ens viikolla ps3 tulille, uutta peliä ja rattia etsimään et vanha äijä taas pääsee riehumaan
 
Vanha äijä täs osti kirpparilta grand turismon ratin kanssa ja viikon jälkeen kusetettu olo.. pyrin vetelemään oikeita ajolinjoja soratieradoilla ja sit höh, parempia kierrosaikoja tuli ku kaahas sikamaisesti jarruun koskematta, nojailemalla penkkoihin ja reunoihin ja törmäilemällä kimpoilemalla! Tää typerä peli ei palkitse oikeilla ajolinjoilla kuskaavaa.. kertokaas mulle semmonen peli jossa pärjää vain oikeita ajolinjoja ajamalla ja penkkoihin osumisesta nopeudet tippuu tjms , tykkään vetää ympyrärallia sladissa ja napsia aina vaan sekunteja nopeammaksi ilta illalta.

Laitteeksi tulee ps3 mutta nyt olin ajellu ps2 ja gt 4 pelillä. Ens viikolla ps3 tulille, uutta peliä ja rattia etsimään et vanha äijä taas pääsee riehumaan
Gran Turismo on parhaimmillaan asfalttiradoilla. Ei se silloinkaan mikään simulaatio ole, mutta lähempänä oikean elämän vastinetta kuin nuo soralla ajettavat osuudet.

Jos alustana on tosiaan PS3, eikä PS4, niin Gran Turismo 5 (myös osa 6, mutta 5 on mielestäni parempi) on hyvä, mutta juurikin enemmän asfalttikisoihin. Soralla ajeluun voisin suositella DiRT sarjaa. Osat 1-3 löytyvät PS3:lle. Toinen hyvä rallipelisarja on WRC. Ainakin osat 3-5 löytyvät PS3:lle. Sitten ei niin realistinen, mutta sitäkin hauskempi Sega Rally Revo löytyy myös.
 
Gran Turismo on parhaimmillaan asfalttiradoilla. Ei se silloinkaan mikään simulaatio ole, mutta lähempänä oikean elämän vastinetta kuin nuo soralla ajettavat osuudet.

Jos alustana on tosiaan PS3, eikä PS4, niin Gran Turismo 5 (myös osa 6, mutta 5 on mielestäni parempi) on hyvä, mutta juurikin enemmän asfalttikisoihin. Soralla ajeluun voisin suositella DiRT sarjaa. Osat 1-3 löytyvät PS3:lle. Toinen hyvä rallipelisarja on WRC. Ainakin osat 3-5 löytyvät PS3:lle. Sitten ei niin realistinen, mutta sitäkin hauskempi Sega Rally Revo löytyy myös.
Kiitos vastauksesta, asia selvä mä meen kirpparille ja nettitoreilta etsimään noi levyt! Kun hommaan paremman ratin nii emäntäni rupee nalkuttaa, tiiän jo mitä selitän, että paas suus kii, viimeset 20 vuotta ajanu liian kunniallisesti tuolla liikenteen seas ja ruvennu säikähtelemään ku auto lipsahtelee liukkailla. Refleksit heikkenee . Viime viikolla huomasin et pelaamisesta alko refleksit toimii paremmin tuol ulkona aamun liukkailla keleillä! Ei pelaamalla opi auton käsittelyä mut refleksejä kyllä!
Nuorena jannuna tuli vedettyä järvien jäil autoa lintassa ja kesällä jokkisradoil nii ajotaidot täyttä rautaa! Nyt ei viitti lähtee raiskaamaan pappacorollaani missää, ku ite sitä korjaanki ku tarvii.
Viimeks 5 vuotta sitte uskalsin vetää autoa lintassa moottoritieliittymän kurvissa vasemman jalan jarrutuksen avittamana..
Nyt seuraavien joulujen mökkimatkoilla kelpaa ajella liukkailla pappacorollalla ilman mitään holhouselektronikoita ku reaktiot on selkäytimes ensin ku on pelannu ja käyny yöllä salaa ensilumien aikaa tuol ulkona teollisuusalueen kaduilla vetelemäs autoo lintas puol tuntii muistin ja taitojen herättämiseks ja emäntä on hiljaa ja tyytyväinen turvallisesta mökkimatkasta tonne pohjoseen.
 
Mites toi Xboxille tuleva Art of the Rally...? Onkos siitä jo PC versiosta ihmisillä kokemuksia?
 
Mites toi Xboxille tuleva Art of the Rally...? Onkos siitä jo PC versiosta ihmisillä kokemuksia?
Tuli tahkottua se career mode läpi tuosta ja oli kyllä hyvä. Ajoapuja säätämällä saa haasteen hierottua kohdilleen. Koukuttava oli pelata, B-ryhmä ja prototype(muistaakseeni se oli noin) luokan autoilla piti jo oikeesti jarruttaakin tai muuten metiköt soi.

Iso suositus täältä siis pelille.
 


Test Drive Unlimited: Solar Crown sai julkaisuajaksi tämän vuoden heinäkuun. Yllättävän nopeasti tulossa, itse odotin aikasintaan ensi vuotta.

Omasta mielestäni huolestuttava uutinen, kun julkaisu on vain muutaman kuukauden päästä ja pelistä ei olla vielä nähty mitään. Toivotaan parasta..
 
Eipä ne edellisetkään Unlimited pelit laadullaan hurmanneet, mutta oli silti ihan hauskoja ajella.
No ei tosiaan laatu ollut mitenkään korkealla tasolla, mutta kyllähän sitä aina parasta mahdollista toivoo peliltä.

Itselle voisi hyvin riittää aleostokseksi kunhan olisi The Crew 2:sta hauskempi peli (itse pidin ykkösestä). Horizonin tasosta lienee aika turha uneksia. Katsotaan mitä sieltä tulee.
 
Kylotonn on aika huono pelintekijä. En jaksa uskoa, että hyvää tulee, mutta menee tuokin ostoon heti, jos saa edes kohtuulliset arvosanat. Sen verran vähissä tuon tyyppiset autopelit nyt ovat.
 
Uudet autopelit on kyllä erittäin tervetulleita kun Gran Turismo tuotti monille pettymyksen myöhästymällä ensi vuoteen.
 
Ostin xboxin Forzien, eritoten Forza motorsport 7:n takia. Ja näin jällikäteen on kyllä äärimmäisen pettynyt olo. Jotekin olin siinä luulossa, että nämä Forzat olisi ajopeligenren kiistattomia kuninkaita.

Alkuun Forzassa(7) olinkin täysin mykistynyt vsrsinkin uskomattomasta autovalikoimasta, viritysmahdollisuuksista ym ja uramoodikin tuntui varsin kiinnostavalta.
Oma mielide on se, että tehokkaat autot (+500hp) käyttäytyy tässä erittäin epäjohdonmukaisesti. Otan tässä vertailukohdaksi Assetto Corsan Project cars 123. Assettossa ja Project carsissa autot käyttäytyy kuten pitääkin, ja sen vuoksi myös niiden hallinta on johdonmukaista, ja "helppoa".

Sen lisäksi esim. Project cars 3:ssa autot tuntuu todella erilaisilta, ja esikuviensa kaltaisilta. Esimeekiksi Porsche 959 on aikamoinen villiori useimmissa peleissä, mutta Forzassa tuntuu olevan aika sieluton ja hajuton. Ja äänet on myös surkeaan luokkaa edellä mainittuihin peleihin verrattuna.

Toivottavasti loppuvuonna ilmestyvä(?) Forza 8 lunastaa..

E. Se piti tosiaan sanoa, että Forza motorsport ( kuten tietysti myös Horizon) on tehty padipelaamista varten, ja itse rattipelaajana sen takia kritisoinkin. Feedbäkkihän kumpikaan Forza ei kovin hyvin anna. Sen lisäksi, cockpit- viewin rattibugi on melko häiritsevä.
 
Viimeksi muokattu:
Oon nyt kymmenen tuntia ajanu Project Cars 3 ja hyvä peli on. Lievittää edes hiukan Gran Turismon odottelua kun samaa tyyliä löytyy esim. kisoissa. Urassa championship -kisoissa selostaja kehuu minun aina voittaneen ensimmäisen championshipsini vaikka niitä olisi jo kymmenen takana.

Urassa joutuu kyllä miettimään, että miten kannattaa jatkaa tietyissä kohdissa. Myydäkö auto vai ajaako vanhoja kisoja että saa rahaa uusiin kisoihin ja autoihin.
 
Oon nyt kymmenen tuntia ajanu Project Cars 3 ja hyvä peli on. Lievittää edes hiukan Gran Turismon odottelua kun samaa tyyliä löytyy esim. kisoissa. Urassa championship -kisoissa selostaja kehuu minun aina voittaneen ensimmäisen championshipsini vaikka niitä olisi jo kymmenen takana.

Urassa joutuu kyllä miettimään, että miten kannattaa jatkaa tietyissä kohdissa. Myydäkö auto vai ajaako vanhoja kisoja että saa rahaa uusiin kisoihin ja autoihin.
Tuo on kyllä mainettaan paljon parempi peli. Itse pelailin pädillä aluksi ennen ratin saapumista ja pidin kyllä pelistä silloinkin. Vaikkakin pädillä peli tuntuu hieman arcademaiselta hulluine sladeineen.
Ratilla pelaaminen on periaatteessa aikan paljon haastavampaa, ja autot pyörähtää helpommin mutkassa. Mutta huomattavan paljon pallitsevampaa tottakai ratilla on pelata. Ja autoissa on todella paljon eroja, kuten kuuluukin.
 
Ylös Bottom