Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake II

Vuosipäivän kunniaksi tulee ns. Anniversary Update ja sen mukana monia pelaamista helpottavia valintoja sekä laajempi tuki DualSense-ohjaimen ominaisuuksille.

First, one of the most requested options included in the Anniversary Update is the ability to invert the X (horizontal) axis on mouse and controller, and not just the Y (vertical) axis. Inverting either axis can be a matter of preference, but for a lot of players it also presents a usability and accessibility issue.

PlayStation players can look forward to some improvements we’ve made for the DualSense controller. With the Anniversary Update, Alan Wake 2 will have gyro aiming (motion controls) support. You can turn the motion sensor function on and off, as well as tweak horizontal and vertical sensitivity, set gyro space, and choose whether your pitch, yaw, and roll directions are standard or inverted.

Until now, Alan Wake 2 only had haptics support for weapons, but we’re happy to say that the team has been working hard to improve and refine haptics on the DualSense. From now on, haptics will also work with healing items and throwables.

With the Anniversary Update, Alan Wake 2 will get the Gameplay Assist menu, which you can find in the gameplay options. It contains, among others, the following toggles:

Quick turn
Auto complete QTE
Button tapping to single tap
Weapon charging with taps
Healing items with taps
Lightshifter with taps
Player invulnerability
Player immortality
One shot kill
Infinite ammo
Infinite flashlight batteries

Lähde: Alan Wake
 
PKP laittanut paketin postiin ja erillisellä maililla tuli sitten se digitaalisen soundtrackin koodi.
Ihan mukavan kattava paketti. 31 biisiä ja pituutta 98 minsaa.

Onneksi tulee tuo helpotuksia tuova päivitys sillä meikäläinen laittaa ainakin välittömästi seuraavat asiat päälle.

Auto complete QTE
Button tapping to single tap
Infinite flashlight batteries

Monessa pelissähän on nykyään jo heti vakiona tuo auto QTE vaihtoehto ja se tulee heitettyä aina päälle. Aikansa elänyt mekaniikka.
Samoin asiat joissa pitää painaa nappia monta kertaa jotta saa vaikka jumittuneen oven auki tai mitä milloinkin.
Rajalliset paristot on sitten taas aina ärsyttäneet jos pelissä kuitenkin käytetään sitä taskulamppua jatkuvasti sillä niistä stressaaminen on ainakin omalla kohdalla pois tunnelmasta.
Vai kuluuko tässä paristot vaan silloin kun lamppua käytetään vihollisia vastaan? Eikös ykkösessä ollut noin.

edit:

"First, one of the most requested options included in the Anniversary Update is the ability to invert the X (horizontal) axis on mouse and controller, and not just the Y (vertical) axis."

Millainen psykopaatti pelaa noin. Käännät oikealle niin tähtäin menee vasemmalle.
 
Viimeksi muokattu:
"First, one of the most requested options included in the Anniversary Update is the ability to invert the X (horizontal) axis on mouse and controller, and not just the Y (vertical) axis."

Millainen psykopaatti pelaa noin. Käännät oikealle niin tähtäin menee vasemmalle.
Minä mietin samaa jo y-axis invertin kanssa :D
 
Nuo käänteiset kontrollit pitää kuulemma ajatella niin, että ohjaustatin päässä on se kameran linssi, jonka kautta pelikuvaa tarkastellaan. Tai että hahmon takaraivossa on se tatti. En ole kyllä itse noidenkaan esimerkkien kautta saanut niin hyvin kiinni, että pelaaminen onnistuisi mokomilla paholaisen kontrolleilla.
 
Nuo käänteiset kontrollit pitää kuulemma ajatella niin, että ohjaustatin päässä on se kameran linssi, jonka kautta pelikuvaa tarkastellaan. Tai että hahmon takaraivossa on se tatti. En ole kyllä itse noidenkaan esimerkkien kautta saanut niin hyvin kiinni, että pelaaminen onnistuisi mokomilla paholaisen kontrolleilla.

En tiedä miten se käytännössä onnistuu keneltäkään mutta tuo esimerkki on hyvä. Jos kuvittelet tatin takaraivoon (etkä otsaan) niin tuntuu luonnottomalta kääntää päätä samaan suuntaan kun vääntäisit tattia.
 
PKP laittanut paketin postiin ja erillisellä maililla tuli sitten se digitaalisen soundtrackin koodi.
Ihan mukavan kattava paketti. 31 biisiä ja pituutta 98 minsaa.

Onneksi tulee tuo helpotuksia tuova päivitys sillä meikäläinen laittaa ainakin välittömästi seuraavat asiat päälle.

Auto complete QTE
Button tapping to single tap
Infinite flashlight batteries

Monessa pelissähän on nykyään jo heti vakiona tuo auto QTE vaihtoehto ja se tulee heitettyä aina päälle. Aikansa elänyt mekaniikka.
Samoin asiat joissa pitää painaa nappia monta kertaa jotta saa vaikka jumittuneen oven auki tai mitä milloinkin.
Rajalliset paristot on sitten taas aina ärsyttäneet jos pelissä kuitenkin käytetään sitä taskulamppua jatkuvasti sillä niistä stressaaminen on ainakin omalla kohdalla pois tunnelmasta.
Vai kuluuko tässä paristot vaan silloin kun lamppua käytetään vihollisia vastaan? Eikös ykkösessä ollut noin.

edit:

"First, one of the most requested options included in the Anniversary Update is the ability to invert the X (horizontal) axis on mouse and controller, and not just the Y (vertical) axis."

Millainen psykopaatti pelaa noin. Käännät oikealle niin tähtäin menee vasemmalle.
Siis joo kuten jo vähän tuossa ounastelitkin, niin patterit kuluu vaan ku lamppua käyttää vihollisiin
 
Minä mietin samaa jo y-axis invertin kanssa :D
Vähän offtopic, mutta mä laitan aina y-axis inverted. En lainkaan osaa "oikein päin". En muista milloin tämä on tullut tavaksi, mutta ainakin niin kauan kun konsoleilla on tullut pelattua näin on ollut.
Mutta mä käytän myös hiirtä vasemmalla kädellä, vaikka olen oikeakätinen. Oikean käden käyttö oli pakko opetella joku vuosi sitten ja se oli kyllä tosi hankalaa.
 
Tiedän parikin psykopaattia jotka vaihtavat tattien suuntaa, en itsekään ymmärrä sitä mut on siinä logiikkaa jollain tapaa, itse ainakin jos pelissä on lentämistä NMS jne, mitkä tahansa pelit missä lennetään milloin milläkin ja jos mahdollista vaihan ne heti niin että tattia alaspäin mennään ylös ja tattia ylöspäin mennään alas, muuten menee "suuntavaisto" sekas, mut lentämises siinä onkin järkee mut muuten hahmoa liikutelles menee sekas, mut varmaa joku samantapainen idea siinä on.
 
Hemmetin vertailuvideot :D . Kyllähän nuo laittaa innostumaan, sen verran lähellä sydäntä on tämä peli. Onneksi kuitenkin jo normipleikkarin Performance mode oli itselleni sellainen, että vähän väliä piti pysähtyä fiilistelemään ja ihailemaan paikkoja kun näytti niin kauniilta. Vaihtoehtoina siis kaunis peli tai todella kaunis peli, niin eipä tässä onneksi mitään ahdistusta tule vaikka jäisi tuo Pro-versio kokematta. Katsellaan...
 
Ylös Bottom