Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake II

Vuosipäivän kunniaksi tulee ns. Anniversary Update ja sen mukana monia pelaamista helpottavia valintoja sekä laajempi tuki DualSense-ohjaimen ominaisuuksille.

First, one of the most requested options included in the Anniversary Update is the ability to invert the X (horizontal) axis on mouse and controller, and not just the Y (vertical) axis. Inverting either axis can be a matter of preference, but for a lot of players it also presents a usability and accessibility issue.

PlayStation players can look forward to some improvements we’ve made for the DualSense controller. With the Anniversary Update, Alan Wake 2 will have gyro aiming (motion controls) support. You can turn the motion sensor function on and off, as well as tweak horizontal and vertical sensitivity, set gyro space, and choose whether your pitch, yaw, and roll directions are standard or inverted.

Until now, Alan Wake 2 only had haptics support for weapons, but we’re happy to say that the team has been working hard to improve and refine haptics on the DualSense. From now on, haptics will also work with healing items and throwables.

With the Anniversary Update, Alan Wake 2 will get the Gameplay Assist menu, which you can find in the gameplay options. It contains, among others, the following toggles:

Quick turn
Auto complete QTE
Button tapping to single tap
Weapon charging with taps
Healing items with taps
Lightshifter with taps
Player invulnerability
Player immortality
One shot kill
Infinite ammo
Infinite flashlight batteries

Lähde: Alan Wake
 
PKP laittanut paketin postiin ja erillisellä maililla tuli sitten se digitaalisen soundtrackin koodi.
Ihan mukavan kattava paketti. 31 biisiä ja pituutta 98 minsaa.

Onneksi tulee tuo helpotuksia tuova päivitys sillä meikäläinen laittaa ainakin välittömästi seuraavat asiat päälle.

Auto complete QTE
Button tapping to single tap
Infinite flashlight batteries

Monessa pelissähän on nykyään jo heti vakiona tuo auto QTE vaihtoehto ja se tulee heitettyä aina päälle. Aikansa elänyt mekaniikka.
Samoin asiat joissa pitää painaa nappia monta kertaa jotta saa vaikka jumittuneen oven auki tai mitä milloinkin.
Rajalliset paristot on sitten taas aina ärsyttäneet jos pelissä kuitenkin käytetään sitä taskulamppua jatkuvasti sillä niistä stressaaminen on ainakin omalla kohdalla pois tunnelmasta.
Vai kuluuko tässä paristot vaan silloin kun lamppua käytetään vihollisia vastaan? Eikös ykkösessä ollut noin.

edit:

"First, one of the most requested options included in the Anniversary Update is the ability to invert the X (horizontal) axis on mouse and controller, and not just the Y (vertical) axis."

Millainen psykopaatti pelaa noin. Käännät oikealle niin tähtäin menee vasemmalle.
 
Viimeksi muokattu:
"First, one of the most requested options included in the Anniversary Update is the ability to invert the X (horizontal) axis on mouse and controller, and not just the Y (vertical) axis."

Millainen psykopaatti pelaa noin. Käännät oikealle niin tähtäin menee vasemmalle.
Minä mietin samaa jo y-axis invertin kanssa :D
 
Nuo käänteiset kontrollit pitää kuulemma ajatella niin, että ohjaustatin päässä on se kameran linssi, jonka kautta pelikuvaa tarkastellaan. Tai että hahmon takaraivossa on se tatti. En ole kyllä itse noidenkaan esimerkkien kautta saanut niin hyvin kiinni, että pelaaminen onnistuisi mokomilla paholaisen kontrolleilla.

En tiedä miten se käytännössä onnistuu keneltäkään mutta tuo esimerkki on hyvä. Jos kuvittelet tatin takaraivoon (etkä otsaan) niin tuntuu luonnottomalta kääntää päätä samaan suuntaan kun vääntäisit tattia.
 
PKP laittanut paketin postiin ja erillisellä maililla tuli sitten se digitaalisen soundtrackin koodi.
Ihan mukavan kattava paketti. 31 biisiä ja pituutta 98 minsaa.

Onneksi tulee tuo helpotuksia tuova päivitys sillä meikäläinen laittaa ainakin välittömästi seuraavat asiat päälle.

Auto complete QTE
Button tapping to single tap
Infinite flashlight batteries

Monessa pelissähän on nykyään jo heti vakiona tuo auto QTE vaihtoehto ja se tulee heitettyä aina päälle. Aikansa elänyt mekaniikka.
Samoin asiat joissa pitää painaa nappia monta kertaa jotta saa vaikka jumittuneen oven auki tai mitä milloinkin.
Rajalliset paristot on sitten taas aina ärsyttäneet jos pelissä kuitenkin käytetään sitä taskulamppua jatkuvasti sillä niistä stressaaminen on ainakin omalla kohdalla pois tunnelmasta.
Vai kuluuko tässä paristot vaan silloin kun lamppua käytetään vihollisia vastaan? Eikös ykkösessä ollut noin.

edit:

"First, one of the most requested options included in the Anniversary Update is the ability to invert the X (horizontal) axis on mouse and controller, and not just the Y (vertical) axis."

Millainen psykopaatti pelaa noin. Käännät oikealle niin tähtäin menee vasemmalle.
Siis joo kuten jo vähän tuossa ounastelitkin, niin patterit kuluu vaan ku lamppua käyttää vihollisiin
 
Minä mietin samaa jo y-axis invertin kanssa :D
Vähän offtopic, mutta mä laitan aina y-axis inverted. En lainkaan osaa "oikein päin". En muista milloin tämä on tullut tavaksi, mutta ainakin niin kauan kun konsoleilla on tullut pelattua näin on ollut.
Mutta mä käytän myös hiirtä vasemmalla kädellä, vaikka olen oikeakätinen. Oikean käden käyttö oli pakko opetella joku vuosi sitten ja se oli kyllä tosi hankalaa.
 
Tiedän parikin psykopaattia jotka vaihtavat tattien suuntaa, en itsekään ymmärrä sitä mut on siinä logiikkaa jollain tapaa, itse ainakin jos pelissä on lentämistä NMS jne, mitkä tahansa pelit missä lennetään milloin milläkin ja jos mahdollista vaihan ne heti niin että tattia alaspäin mennään ylös ja tattia ylöspäin mennään alas, muuten menee "suuntavaisto" sekas, mut lentämises siinä onkin järkee mut muuten hahmoa liikutelles menee sekas, mut varmaa joku samantapainen idea siinä on.
 
Hemmetin vertailuvideot :D . Kyllähän nuo laittaa innostumaan, sen verran lähellä sydäntä on tämä peli. Onneksi kuitenkin jo normipleikkarin Performance mode oli itselleni sellainen, että vähän väliä piti pysähtyä fiilistelemään ja ihailemaan paikkoja kun näytti niin kauniilta. Vaihtoehtoina siis kaunis peli tai todella kaunis peli, niin eipä tässä onneksi mitään ahdistusta tule vaikka jäisi tuo Pro-versio kokematta. Katsellaan...
 
Tuli pelattua uusin lisäri ja eipä se edelleenkään lainkaan muuttanut mielipiteitäni aiemmasta eli pakko vaan todeta että Remedyn tarinan kerronta ei vaan ole minua varten.. Toki kiinnostaa muiden uusien mielipide nyt kun fyysinen vihdoin julkaistu että mitä mieltä ovat?
 
PKP laittanut paketin postiin ja erillisellä maililla tuli sitten se digitaalisen soundtrackin koodi.
Mistä tämä kyseinen koodi lunastetaan? Pelin sisältä kenties? Oma koodini on sellainen ettei se ainakaan Storeen käy. Ei kyllä jaksaisi vielä ruveta 100GB peliä asentamaan.
 
Ei tämä uusin delsu kyllä ole oikein napannut vaikka emopeli oli aivan loistava. Isoimpana syynä varmaan tämä Remedyn connected universe -hömpötys. En tykännyt Controlista yhtään ja siksi olisin mieluummin pitänyt sen ihan erillään AW:sta. Lake House kun tuntuu melkein enemmän Controlilta, ainakin tuon umpitylsän tapahtumapaikkansa vuoksi.

Luettavaa tekstiä on myöskin aivan älyttömästi, mikä jo itsessään tuntuu laiskalta tarinankerronalta, mutta vielä kun se sisältö ei kiinnosta vähääkään niin tullut alun jälkeen skipattua suoraan nuo kaikki.
 
Peli viel muoveis ku ei kiireet anna periks, ehkä vko loppuna vois korkata. Ainakin ykköses ne pari lisäosaa oli parin tunnin rykäsyjä enkä muista oliko nyt niin ihmeellisiä, ilmeisesti nämäkin ovat vain jotain pikku täytteitä, mut ainakin emopeliä tässä kehuttu.
 
Peli viel muoveis ku ei kiireet anna periks, ehkä vko loppuna vois korkata. Ainakin ykköses ne pari lisäosaa oli parin tunnin rykäsyjä enkä muista oliko nyt niin ihmeellisiä, ilmeisesti nämäkin ovat vain jotain pikku täytteitä, mut ainakin emopeliä tässä kehuttu.
Ykkösen lisärit tuli pelattua viime vuonna ja olivat ihan hyviä. Mukavan erilaisia.

Ollut kauan mielessä että se ykkönen pitäisi pelata läpi uudestaan vielä vaikeimmalla. Toki pitäisi tästäkin se Final Draft myös pelata.

Niin paljon pelattavaa kyllä. Ei tarvitse hetkeen ostaa uusia pelejä :D
 
Kerran kuulutettiin nyt pelin aloittavien fiiliksiä niin ihan juuri lopettelin noin puolentoista tunnin pelailun ja kyllähän tämä on jollain tapaa kuin kotiin palaisi. Siis vaikka aiempi peli ei tällainen ollutkaan niin silti jotenkin juuri sellaista remedymäistä meininkiä.

Eihän tässä isompia miinuksia alkuun keksi kuin sen että ei ole tarpeeksi rauhallista aikaa keskittyä tähän kun illasta löytyy vain sellaista aikaa ja silloinkaan ei niin paljoa.

Harvemmin laitan valoja kiinni pelatessa mutta tässä piti pistää ettei heijasta huonetta ruudusta, sen verran pimeitä maisemia. Hirveästipä tämä ei ole pelottanut tai jännittänyt vielä, näkyy tuo pelillisyys niin hyvin heti alussa mm. miljöön reiteissä jne. Tykkään myös siitä että on sopivan rajattua putkea, jota kuitenkin voi sopivasti tutkiskella.

Ehkä hieman jo myös odottaa että pääsisi ykkösen tyyliseen meininkiin, eli siihen perinteisemmän Alan Wake -pelikokemuksen pariin, vaikka tämä rauhallisempi tutkinta on sekin todella viihdyttävää ja mielenkiintoista.

Miinuksia en muka tuossa ylempänä keksinyt mutta heti alussa huomasin että huulisynkka oli ihan missä sattuu. Niin tottunut että se on peleissä nykyään tietyllä tasolla että noin iso ero äänen ja huulten välillä hyppäsi heti esille. Ei kuitenkaan haitannut sen ensimmäisen huomion jälkeen kun siellä metsässä tutki partnerin jatkuvasti kommentoidessa että mihin menit jne. Ehkä tuotakin huhuilua olisi voinut vähän pidemmillä väleillä tulla kun nyt ollaan jatkuvasti kommentoimassa kun vähänkin kauempana käy pyörimässä. Onneksi ei sentään vielä ollut mitään Aloy-meininkiä, jossa Saga tai joku muu kertoisi kaiken auki jos hetkenkin jossain seisoskelee.
 
No jooh, aika vaisun fiiliksen jätti tämä toinen(kin) delsu. Periaatteessa tarina oli aivan turha, lähinnä jankattiin sitä kuinka tämä on tätä shared universea, vaikka eiköhän asia ole jo tullut selväksi. Ja vaikka tekstit ja lore sinänsä ihan mielenkiintoista luettavaa onkin niin tässä sisältö oikeastikin koostui lähinnä tiedostojen lukemisesta, mikä nyt ei pelinä hirveästi hurraahuutoja aiheuta. Tuo päähenkilö oli myös jotenkin yksiulotteinen ja lähinnä ärsyttävä. Kaiken kaikkiaan pettymykseksi jäi, kaipa siellä on Remedyn pojilla ja tytöillä kaikki focus jo niissä tulevissa projekteissa ja tämä hutaistiin kasaan siinä sivussa.
 
Ylös Bottom