Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake II

Pitäisköhän tähän vielä palata. Itselleni Alan Wake on jotenkin luotaantyöntävä kaveri. Jotenkin täysin sekopää. Töitten kautta tavannut vastaavia hulluja ja kun haluan että pelit viihdyttää.. Aloittelin tätä ja se naisetsivä toimi itselleni, sit tuli Alan ja innostus lopahti kuin lehmän häntä.
 
Mitä pidemmälle pelaan sitä enemmän ärsyttää kartan puuten tai tarkammin sen kömpelö käyttö. Miksi näytöllä ei voi olla edes kompassia joka näyttäisi minne pitää suunnilleen mennä. Ärsyttävää! Muuten kyllä loistava peli, mutta tähän meinaa mennä hermot.
 
Sä kyllä pelaat pelejä kun pelejä ajan kanssa fiilistellen, eikä se väärin ole. Mietin vain kun itse olen pelannut tätä vain vko loppuisin kun viikot niin kiireitä niin taidan olla ehkä pari chapteria etempänä. :D
Tälle olen varannut vain illat että saa rauhassa pelata pimeässä huoneessa. Usein myös tullut lyhyempiä pelihetkiä kun tullutkin osion loppu tai muu kohta, johon hyvä lopettaa. Suunnilleen tätä pelailee päivittäin tunnista pariin, eli viikossa sitten 7-12 tuntia. Kyllähän tuon määrän saa pelattua viikonloppuna pidemmissä sessioissa jos haluaa mutta enemmän luulen että vaikuttaa pelityylini, jossa nuohoan joka paikan ja etsin kaikki salaisuudet, jotka tulee bongattua. Eri kartoille en ole vielä palannut hakemaan kamoja, joita myöhemmin saatavilla välineillä saa haettua mutta muuten kyllä tulee juostua sen hetkistä aluetta ympäriinsä.

Mites muuten porukka pelaa/on pelannut tätä, vaihatteko aina chapterien välissä Sagan ja Alanin välissä vai onko porukka pelannut ensin jomman kumman? Itte aina siitä Ahdin pönikästä vaihan kun on mahollista, ihan jo sen takia että tulee vaihtelua ja mun mielestä virkistävämpää pelata tällä systeemillä kun että ensin vaikka Saga ja sit Alan tai toisinpäin.
Minulla tainnut mennä näin: Return 0-2, Initiation 1-3, Return 3-4 (jäi vitosen alkuun), Initiation 4-5 (nyt menossa). Tuntuu että vaihtelut tulleet pitkälti annettuna paitsi Sagan pelin jätin vitoseen koska alkoi vähän liikaa painaa se jatkuva varjohippa, kuten jo sanoinkin. Tosin nyt kun mietin niin varmaan tuo Return 5 alkaisi sekin aika rauhallisesti, ainakin voisi olettaa.

Ite tykkään kyl molemmista, Saga on enemmän siel "oikeessa maailmassa" vaikka sielki mennään välillä ihme limboihin, Alan on sit sitä unimaailmaa ja mindfuckia. Sama peli mut kuitenkin vähän kun pelais kahta eri peliä.
Samalta alkanut tuntua. Molemmissa kyllä osaa mennä hommat jossain kohtaa siihen pisteeseen että kaipaa suvantokohtaa, jolloin voi vaihto auttaa. Tosin tuntuu noita suvantoja olevan vaikka jatkaisi samankin hahmon parissa.

Ja kuten kirjoitin mörkötaistelu on hyvin balanssissa, eihän siitä kauan ole kun sen AW remasterin pelasin läpi, mut tuntuu et siel oli välil aivan liikaa sitä mörkötaistelua ihan jo kyllästymiseen asti.
Minusta taas tuntuu ettei tässä ole missään kohtaa ollut yhtä hallittavaa taistelua kuin ekassa pelissä. Sopinee ehkä paremmin kauhupeliin mutta muistelen että ykkösessä pystyi aika ongelmitta väistelemään kaikkea vaikka kuinka loputtomiin. Tässä on äkkiä umpikujassa tai muuten pulassa jos ammukset loppuu tms.
 
Pitäisköhän tähän vielä palata. Itselleni Alan Wake on jotenkin luotaantyöntävä kaveri. Jotenkin täysin sekopää. Töitten kautta tavannut vastaavia hulluja ja kun haluan että pelit viihdyttää.. Aloittelin tätä ja se naisetsivä toimi itselleni, sit tuli Alan ja innostus lopahti kuin lehmän häntä.

Mua kans kiinnostais tietää misä sää oot oikee töissä jos siel on Alanin tapaisia sekopäitä. :D

Mitä pidemmälle pelaan sitä enemmän ärsyttää kartan puuten tai tarkammin sen kömpelö käyttö. Miksi näytöllä ei voi olla edes kompassia joka näyttäisi minne pitää suunnilleen mennä. Ärsyttävää! Muuten kyllä loistava peli, mutta tähän meinaa mennä hermot.

Ohan tämä kartta hieman sekavaa, mutta miten sä esim silent hillis sit liikuit? Ei tässä mun mielestä sen monimutkaisempi kartta ole, vaikkei ehkä ihan sieltä parhaimmasta päästä mut ite kyl karttaa katsomalla olen mestat löytänyt. Alueet vaikka hieman isompia kun AW ykköses ei kuitenkaan niin isoja että sinne eksyisi, alkuun oli itelki hieman vaikeeta mut kyllä se alkoi sitten sujuu.

Tästäki voi olla montaa mieltä mutta monesti peleissä on liikaa sitä waypointtia mihin mennä ja osoitetaa sormella ja ties millä ja kiipeily kohdat merkataa keltaisella maalilla jne, että "tänne ja tonne sitten menet" ilman että tarttis ollenkaan ite miettiä tai avata mappia välillä. Kentät tässä on mun mielestä myös melko simppeleitä ja selkeitä, ei voi ns. eksyä vaan polut ja tiet kyllä vie perille, ja on sit esteitä mihin ei vaan pääse haahuilee.
 
Mua kans kiinnostais tietää misä sää oot oikee töissä jos siel on Alanin tapaisia sekopäitä. :D



Ohan tämä kartta hieman sekavaa, mutta miten sä esim silent hillis sit liikuit? Ei tässä mun mielestä sen monimutkaisempi kartta ole, vaikkei ehkä ihan sieltä parhaimmasta päästä mut ite kyl karttaa katsomalla olen mestat löytänyt. Alueet vaikka hieman isompia kun AW ykköses ei kuitenkaan niin isoja että sinne eksyisi, alkuun oli itelki hieman vaikeeta mut kyllä se alkoi sitten sujuu.

Tästäki voi olla montaa mieltä mutta monesti peleissä on liikaa sitä waypointtia mihin mennä ja osoitetaa sormella ja ties millä ja kiipeily kohdat merkataa keltaisella maalilla jne, että "tänne ja tonne sitten menet" ilman että tarttis ollenkaan ite miettiä tai avata mappia välillä. Kentät tässä on mun mielestä myös melko simppeleitä ja selkeitä, ei voi ns. eksyä vaan polut ja tiet kyllä vie perille, ja on sit esteitä mihin ei vaan pääse haahuilee.
Kyllä sama ärsytti myös Silent hillissä, mutta useaan kertaan alkuperäisen läpi pelanneena se helpotti hieman vaikka ihan sama peli ei kyseessä ollutkaan. Silent hillissä sai sentäs kartan esille yhden napin painalluksella joka on parempi kuin ei mitään. Makuasioita tottakai, mutta omaa pelisessiotani näkyvä kartta ( tai kompassi) parantaisi roimasti.
 
Paljon tulee karttaa katseltua ja tässä on kyllä mielestäni yksi selkeimmistä kartoista mitä on. Tulee verrokkina mieleen Resident Evilien selkeät kartat.

Toki ressat voittaa selkeydessään tämän, varsinkin kun Alan Wake 2:ssa on välillä kerroksia päällekkäin ilman että selkeästi näkee mikä on ylä- ja mikä alaosaa mutta niitä on aika vähän ollut. Sekin voi tietysti sekoittaa että maisemat vaihtuu mutta ei nekään taida niin paljoa muuttua että yleinen pohjapiirros muuttuisi.

Kartta tosiaan tulee touchpadin vasemmasta reunasta painamalla, siis PS5:lla.
 
Joo siis vasen se oli, en muistanut mut anyway. Joo niitä kerroksia en ite kyl ainakaa ota selvää, ja tosiaan tässä kun ei ole vain yksi iso mappi vaan silent hill/resident evil tapaan aina löydetään sen alueen mappi. Noh, en mä vähättelee jos joillakin on vaikeuksia, mulle vaan ei erotu mitenkään nyt vaikka resident evil/silent hill mapista, ja perille löytänyt ilmankin mutta kyllä sitä tulee ahkerasti katsottua jos pitää/haluaa putsata alueet niistä kulttilaatikoista jne.
 
Noni nyt on peli läpi, mitä tähän nyt enää voi sanoa? Ehkä yksi parhaimpia tarinavetoisia pelejä mitä oon pelannut enkä nyt liiottele koska Suomi vaikka toki jonkinlaista ylpeyttä tunsikin! Tarina piti otteessaan alusta loppuun eikä missään vaiheessa tullut ähkyä että koska sais jo homman pakettiin.

Asiaan voi vaikuttaa toki sekin et pelasin hyvin maltilla vain vko loppu iltaisin mut aina kun pelasi ei osannut ikinä arvata mitä seuraavaksi tapahtuu, itse gameplay tässä on melko yksinkertainen, osoitat lampulla ja ammut, sekä melko paljon varsinkin Alanin kanssa "kytkinlampun" kanssa kikkailua.

Mitä tulee tarinaan niin monet netflix jopa sieltä hyvästä päästä jäävät helposti kakkoseks, Sam Lake on kyllä jonkinlainen nero, ei muuten jää kakkoseks Hideo Kojiman monimutkaisiin outoihin tarinoihin. En tiie vetääkö herra Lake sieniä kirjoitelles näitä tarinoita, vaikka vetääkin niin vetäkööt jatkossa lisää, oli kyl välillä semmosta mindfuckia että oksat pois mutta kuitenkin tarina niin Alanin kuin Sagan löivät kauniisti yhteen eikä mennyt missään vaiheessa puuroksi että mitä tässä nyt yritetään selittää.

Platina napsahti lopputekstien yhteydessä, joku noin 33h siinä meni, lukuun ottamatta paria kolmea lunch boxia jotka lunttasin netistä löytyi ihan vaan koluamalla kaikki nurkat.

Nightfalls lisäosa tuli myös pelattua, pari chapteria pääpelin yhteydessä ja viimeinen ihan sieltä päävalikosta, en tiie ite kyllä tykkäsin niistäkin, nämä on hyviä just näin pääpelin kanssa pieniä ns "mainoksia", jos on pääpelistä ollut tyyliin vuosi taukoa ja meet pelkästään pelaa näitä lyhkäsii pätkiä tuskin silloin saa mitään suuria elämyksiä kun tosiaan ovat hyvin lyhkäsii mutta mun mielestä kuitenkin hyviä. Lakehouse vielä pelaamatta.

Bugeihin törmäsin tasan yhteen, mindplace kun on siellä taululla niin se jäi siihen jotenkin jumiin että ympyrää painamalla se ei enää mennyt sieltä pois, tai mistää napista. Muuten peli toimii täydellisesti, enkä ainakaan omilla silmillä nähnyt mitään framerate droppeja tai nykimisiä performance modessa.

Tuli myös pitkästä aikaa katsottua lopputekstit rehellisesti alusta loppuun, varmaa joku yli puoli tuntia lähemmäs tunti niihinkin meni, melkoinen määrä tekijöitä. Niin ja tässä on aivan loistava soundtrack, sekä pelin tunnelma muutenkin kaikkinee äänineen aivan huikea. En löydä mitään valitettavaa, mut jos ihan pakko niin ehkä se gameplay, se ei missään vaiheessa ollut mitenkään nyt niin hauskaa tai erikoinen, mutta kaikki muu kantoi sen verran vahvasti että eipä se paljon menoa haitannut.

Tuli myös katsottua:

Yötön yö, siel leffateatterissa, voisin ostaa kyseisen leffan erikseen bluraylle :D

Kouluarvosana 9.5/10 otetaa se puolikas pois melko yksinkertaisesta gameplaysta.
 
Noni nyt on peli läpi, mitä tähän nyt enää voi sanoa? Ehkä yksi parhaimpia tarinavetoisia pelejä mitä oon pelannut enkä nyt liiottele koska Suomi vaikka toki jonkinlaista ylpeyttä tunsikin! Tarina piti otteessaan alusta loppuun eikä missään vaiheessa tullut ähkyä että koska sais jo homman pakettiin.

Asiaan voi vaikuttaa toki sekin et pelasin hyvin maltilla vain vko loppu iltaisin mut aina kun pelasi ei osannut ikinä arvata mitä seuraavaksi tapahtuu, itse gameplay tässä on melko yksinkertainen, osoitat lampulla ja ammut, sekä melko paljon varsinkin Alanin kanssa "kytkinlampun" kanssa kikkailua.

Mitä tulee tarinaan niin monet netflix jopa sieltä hyvästä päästä jäävät helposti kakkoseks, Sam Lake on kyllä jonkinlainen nero, ei muuten jää kakkoseks Hideo Kojiman monimutkaisiin outoihin tarinoihin. En tiie vetääkö herra Lake sieniä kirjoitelles näitä tarinoita, vaikka vetääkin niin vetäkööt jatkossa lisää, oli kyl välillä semmosta mindfuckia että oksat pois mutta kuitenkin tarina niin Alanin kuin Sagan löivät kauniisti yhteen eikä mennyt missään vaiheessa puuroksi että mitä tässä nyt yritetään selittää.

Platina napsahti lopputekstien yhteydessä, joku noin 33h siinä meni, lukuun ottamatta paria kolmea lunch boxia jotka lunttasin netistä löytyi ihan vaan koluamalla kaikki nurkat.

Nightfalls lisäosa tuli myös pelattua, pari chapteria pääpelin yhteydessä ja viimeinen ihan sieltä päävalikosta, en tiie ite kyllä tykkäsin niistäkin, nämä on hyviä just näin pääpelin kanssa pieniä ns "mainoksia", jos on pääpelistä ollut tyyliin vuosi taukoa ja meet pelkästään pelaa näitä lyhkäsii pätkiä tuskin silloin saa mitään suuria elämyksiä kun tosiaan ovat hyvin lyhkäsii mutta mun mielestä kuitenkin hyviä. Lakehouse vielä pelaamatta.

Bugeihin törmäsin tasan yhteen, mindplace kun on siellä taululla niin se jäi siihen jotenkin jumiin että ympyrää painamalla se ei enää mennyt sieltä pois, tai mistää napista. Muuten peli toimii täydellisesti, enkä ainakaan omilla silmillä nähnyt mitään framerate droppeja tai nykimisiä performance modessa.

Tuli myös pitkästä aikaa katsottua lopputekstit rehellisesti alusta loppuun, varmaa joku yli puoli tuntia lähemmäs tunti niihinkin meni, melkoinen määrä tekijöitä. Niin ja tässä on aivan loistava soundtrack, sekä pelin tunnelma muutenkin kaikkinee äänineen aivan huikea. En löydä mitään valitettavaa, mut jos ihan pakko niin ehkä se gameplay, se ei missään vaiheessa ollut mitenkään nyt niin hauskaa tai erikoinen, mutta kaikki muu kantoi sen verran vahvasti että eipä se paljon menoa haitannut.

Tuli myös katsottua:

Yötön yö, siel leffateatterissa, voisin ostaa kyseisen leffan erikseen bluraylle :D

Kouluarvosana 9.5/10 otetaa se puolikas pois melko yksinkertaisesta gameplaysta.
Taitaa Lake vetää hitosti kahvia ja sit hitonmoisessa pärinässä kirjottelee nää pelien tarinat :D
 
Tässä pelissä Mr. Lake on osoittanut myös erinomaiset näyttelijän taidot :D No joo, eihän se mikään Dicaprio ole, mutta tässä olikin varmasti tarkoitus esittää B luokan kökköä näyttelijää, etsivä Casey Jones toki korvattu oikealla ääninäyttelijällä mutta yötön yö herra oli oma itsensä sen kuuluisilla Max Payne naaman vääntelyillä joka on niin kömpelöä mikä tekee siitä niin hyvän. Martti Suosalon varmasti tarkoituksella tehty kömpelö rallienglanti "the reiss was kuud patt the kaar woos päät" englanti sekä aitoa suomea väliin, on Ahti yksi parhampia roolihahmoja videopeleissä!

Ilkka Vili hoitaa myös homman erinomaisesti, Alan Wake korvattu ääninäyttelijällä mutta itse Vili näyttelee hahmona Alanin erinomaisesti, ja oli herralla ihan omalla äänellä myös rooli pelissä, mun mielestä hoitaa/puhuu sen verran kyllä hyvin että vois hoitaa Alanin, noh kyllä sieltä pieni aksentti kuuluu läpi, kun kuitenkin on amerikkalainen hahmo haluttiin varmistaa ettei ole mitään aksenttia.

Peter Franzen ja Koskela Brothers taas lausuu englantia lähes täydellisesti johtuen varmasti kun on yrittänyt/yrittää hollywood uraa on englanti otettu haltuun, kaikenkaikkiaan kaikilta erinomaista näyttelemistä.
 
Tässä pelissä Mr. Lake on osoittanut myös erinomaiset näyttelijän taidot :D No joo, eihän se mikään Dicaprio ole, mutta tässä olikin varmasti tarkoitus esittää B luokan kökköä näyttelijää, etsivä Casey Jones toki korvattu oikealla ääninäyttelijällä mutta yötön yö herra oli oma itsensä sen kuuluisilla Max Payne naaman vääntelyillä joka on niin kömpelöä mikä tekee siitä niin hyvän. Martti Suosalon varmasti tarkoituksella tehty kömpelö rallienglanti "the reiss was kuud patt the kaar woos päät" englanti sekä aitoa suomea väliin, on Ahti yksi parhampia roolihahmoja videopeleissä!

Ilkka Vili hoitaa myös homman erinomaisesti, Alan Wake korvattu ääninäyttelijällä mutta itse Vili näyttelee hahmona Alanin erinomaisesti, ja oli herralla ihan omalla äänellä myös rooli pelissä, mun mielestä hoitaa/puhuu sen verran kyllä hyvin että vois hoitaa Alanin, noh kyllä sieltä pieni aksentti kuuluu läpi, kun kuitenkin on amerikkalainen hahmo haluttiin varmistaa ettei ole mitään aksenttia.

Peter Franzen ja Koskela Brothers taas lausuu englantia lähes täydellisesti johtuen varmasti kun on yrittänyt/yrittää hollywood uraa on englanti otettu haltuun, kaikenkaikkiaan kaikilta erinomaista näyttelemistä.
Siinä tehtävässä missä oltiin teatterissa, niin katsoitkos sen lyhytelokuvan?
 
En löydä mitään valitettavaa, mut jos ihan pakko niin ehkä se gameplay, se ei missään vaiheessa ollut mitenkään nyt niin hauskaa tai erikoinen, mutta kaikki muu kantoi sen verran vahvasti että eipä se paljon menoa haitannut.
Tästä olenkin tainnut parikin kertaa jo mainita että pelaaminen ei tunnu yhtä tyydyttävältä kuin muistelen ekassa tuntuneen. Tänään oli taas sellaista menoa että otti päähän se selviytyminen kun tuntuu että tavallaan taistelee myös gameplaytä vastaan. Ja ei gameplaytä siis huonoksi voi sanoa mutta se ei vain yllä samaan kuin vaikka The Last of Usin selviytyminen, jossa on pitkälti sama meno: epätoivoista selviytymistä ja huitomista heiluvan tähtäimen kanssa. Tässä se vain on tuntunut aina huonommalta mitä TLOU:ssa, jossa heiluva tähtäys oli tavallaan reilulla tavalla sekava.

Esimerkkinä Dark Soulseissa tuntuu peli aina reilulta vaikka kuinka paskasti menisi mutta tässä jää aina vähän kakan maku suuhun kun taistelu menee huonosti. Jää ajatus että omat kyvyt riittäisi parempaan mutta pelin systeemit ei sitä "salli". Tosin aina voi myös pohtia tai väitellä että onko haluttukin tehdä selviytymisestä selviytymisen tuntuista? Sitähän se usein on, nuolet lentää kuuseen ja väistöt ei onnistu. Ei tältä samalta muistaakseni silti ekassa pelissä tuntunut. Tosin kai näissä genrekin vaihtui, joten ehkä se on sitten selitys sille. No, en silti tykkää. Pelaaminen on muuten tyydyttävää mutta taisteleminen ärsyttää. Tavallaan paras keino olisi pelata kuten ykkösessä mutta se ei tunnu onnistuvan samalla tapaa ja sitten taas TLOU:n hiippaileminenkaan ei toimi, mihin tämä aina omat ajatukseni vie. Meinaan jopa usein mennä kyykkyyn vihollisia nähdessäni vaikka eihän tässä sellaista voi tehdä. Lamppua tietysti sammuttelen.
 
Tästä olenkin tainnut parikin kertaa jo mainita että pelaaminen ei tunnu yhtä tyydyttävältä kuin muistelen ekassa tuntuneen. Tänään oli taas sellaista menoa että otti päähän se selviytyminen kun tuntuu että tavallaan taistelee myös gameplaytä vastaan. Ja ei gameplaytä siis huonoksi voi sanoa mutta se ei vain yllä samaan kuin vaikka The Last of Usin selviytyminen, jossa on pitkälti sama meno: epätoivoista selviytymistä ja huitomista heiluvan tähtäimen kanssa. Tässä se vain on tuntunut aina huonommalta mitä TLOU:ssa, jossa heiluva tähtäys oli tavallaan reilulla tavalla sekava.

Esimerkkinä Dark Soulseissa tuntuu peli aina reilulta vaikka kuinka paskasti menisi mutta tässä jää aina vähän kakan maku suuhun kun taistelu menee huonosti. Jää ajatus että omat kyvyt riittäisi parempaan mutta pelin systeemit ei sitä "salli". Tosin aina voi myös pohtia tai väitellä että onko haluttukin tehdä selviytymisestä selviytymisen tuntuista? Sitähän se usein on, nuolet lentää kuuseen ja väistöt ei onnistu. Ei tältä samalta muistaakseni silti ekassa pelissä tuntunut. Tosin kai näissä genrekin vaihtui, joten ehkä se on sitten selitys sille. No, en silti tykkää. Pelaaminen on muuten tyydyttävää mutta taisteleminen ärsyttää. Tavallaan paras keino olisi pelata kuten ykkösessä mutta se ei tunnu onnistuvan samalla tapaa ja sitten taas TLOU:n hiippaileminenkaan ei toimi, mihin tämä aina omat ajatukseni vie. Meinaan jopa usein mennä kyykkyyn vihollisia nähdessäni vaikka eihän tässä sellaista voi tehdä. Lamppua tietysti sammuttelen.

No tossa sanoit jo oikeestaa kaiken mitä mieltä itsekin olen, ite laitoin loputtomat lampun akut ihan alkuun, ja siinäkin tuntuu että saa aivan liikaa välillä "selviytyä" ja ladata sitä lamppua koko ajan. Jos vielä pitäs jotain akkuja säästellä mitä tässä joutuu melko paljon lataa niin oon ihan varma että hermot menis. Kuten sanoit jotenkin tässä se selviytyminen ei oo tehty reiluksi tai jää just se paskan maku suuhun että syy ei ole pelaajassa vaan se selviytyminen on vain kehnosti toteutettu.

Ykkösestä on jo sen verran aikaa mut muistelen et siel se selviytyminen oli jotenkin hauskempaa kaikkien valokikkojen kanssa, ei ollut pakko ampua vaan juoksi aina seuraavalle "valolle" ja siinä välillä piti käynnistää jotain generaattoreita et sai valot päälle jossa on turvassa, siinä oli semmosta hauskaa selviytymisen meininkiä. Voihan tässäki juosta ohi, mut ihan eri syystä, ykköses aina joku läähätti perässä ja siinä sit paniikis yritti päästä seuraavalle lampulle ja mitä valoturvamestoja olikaan.

Sit ne apukeinot, "loputtomat ammot ja one shot" tuntuu et ovat laittaneet vain sen takia että kun ihmisiä alkaa ärsyttää nii saa sitten ylihelppoja apuja sen sijaan että oisivat tehnyt siitä selviytymisestä hauskaa.

Noh mutta nämä ovat pieniä asioita kuten jo kirjoitin, pelin tunnelma ja tarina kantavat niin vahvasti että tämän nyt antoi anteeksi.
 
No tossa sanoit jo oikeestaa kaiken mitä mieltä itsekin olen, ite laitoin loputtomat lampun akut ihan alkuun, ja siinäkin tuntuu että saa aivan liikaa välillä "selviytyä" ja ladata sitä lamppua koko ajan. Jos vielä pitäs jotain akkuja säästellä mitä tässä joutuu melko paljon lataa niin oon ihan varma että hermot menis. Kuten sanoit jotenkin tässä se selviytyminen ei oo tehty reiluksi tai jää just se paskan maku suuhun että syy ei ole pelaajassa vaan se selviytyminen on vain kehnosti toteutettu.
Riippuu varmaan vaikeustasosta, sillä itse pelasin helpoimmalla ja jestas kun niitä paristoja oli taskut täynnä, helajuttuja yms myös. Loppupuolella oli se arkkukin niin täynnä, että ei sinne kaikki kamat millään mahtuneet vaan piti jättää poimimatta turhimmat. Ei kyllä tosiaan tarvinnut säästellä, tosin ammuksia ei välttämättä kertynyt ihan överisti kuitenkaan. Mutta korkeammalla vaikeusasteella en sitten tiedä, sitten varmaan tekee jo vähän tiukkaa, hardilla varmasti ainakin.

Muutenkin helpoimmalla ei ihan hirveästi turhauttanut, sai nauttia tarinasta ja tunnelmaa oli ihan riittävästi vaikkei tarvinnut hikoilla kestävien vihujen kanssa.
 
Normaalilla vaikeusasteella ei itsellä ollut taisteluissa ongelmia. Vain pari kohtaa ottivat vähän koville. Tuntui myös että pattereita sun muuta löysi aina ihan riittämiin ja loppua kohden oli kokoajan inventaario täynnä.

On tässä mielestäni combat paljon mielekkäämpää kuin ykkösessä. Siinä kyllä turtui siihen nopeasti ja turhautui myös, kun se oli paljon haastavampi kuin tämä.
 
Riippuu varmaan vaikeustasosta, sillä itse pelasin helpoimmalla ja jestas kun niitä paristoja oli taskut täynnä, helajuttuja yms myös. Loppupuolella oli se arkkukin niin täynnä, että ei sinne kaikki kamat millään mahtuneet vaan piti jättää poimimatta turhimmat. Ei kyllä tosiaan tarvinnut säästellä, tosin ammuksia ei välttämättä kertynyt ihan överisti kuitenkaan. Mutta korkeammalla vaikeusasteella en sitten tiedä, sitten varmaan tekee jo vähän tiukkaa, hardilla varmasti ainakin.

Muutenkin helpoimmalla ei ihan hirveästi turhauttanut, sai nauttia tarinasta ja tunnelmaa oli ihan riittävästi vaikkei tarvinnut hikoilla kestävien vihujen kanssa.

Ite pelasin normilla ja kyllä siinäkin paristoja kertyi niin että varastot pursui niistä. Mut jotenkin se tuntui turhalta kantaa niitä mukana ja lataamista tapahtui niin paljon ja invertory täyttyi paljon tärkeimmistä asioista kun kantaa mukana paristoja.

Tuli myös pelattua eilen se Lake House DLC, mä kyllä tykkäsin siitäkin. Ehkä asiaan vaikuttaa se että tuli pelattua niin pääpeli ja nämä lyhkäset pätkät kaikki yhteen putkeen niin se oli vain lisää pituuttaa koko paketille. Lake House oli myös aika pelottava kokemus, mielellään tietenkin olisin toivonut jotenkin ihan sitä Alan Wake meininkiä eikä näitä Remedyversum tjsp meininkiä. Pitäsivät vaan nämä Alan Waket ja Controllit erillään, easter eggit sit oma juttunsa.

Voin jo lyödä pääni vetoon että jos Control 2 tulee nii siinä sit aletaan mehustaa Alan Wakea ja varmasti tulevissa peleissä muutenkin änketää sitten näitä toisten pelien hahmoja ja versumeja siihen, vaikka mun puolesta Ahti on aina tervetullut! :D
 
Ylös Bottom